Obsah fóra
PravidláRegistrovaťPrihlásenie




Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie. [ Príspevkov: 18243 ] Choď na stránku: predchádzajúca 1 ... 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414 ... 609 ďalšia
AutorSpráva
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 01.10.06
Prihlásený: 19.04.24
Príspevky: 6562
Témy: 15
Bydlisko: Bratislava
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 11:24

Odkaz na test

http://tv.sme.sk/v/24581/test-swift-sport-si-trufol-na-twingo-rs.html

Z konstrukcneho hladiska by mal byt atmosfericky benzin menej nedotacavy ako tazky diesel v ibize a hlavne je omnoho lacnejsi ako ibiza cize par rokov si najprv pojazdis kym sa ti vdaka nizsej spotrebe vrati vyssia investicia







_________________
PC: Intel Q6600@3,33GHz, MSI GTX 670 OC (TwinFrozr IV), DDR2 1066 A-data 8Gb, Seagate Barracuda 7200.12 2000GB, Kingston 240GB SSD, Gigabyte EP35-DS4, MSI OPTIX G273QF , Logitech G502 Proteus Spectrum
Notebook: Sony VAIO CW Series (VPC-CW1S1E/B) / LENOVO Legion 5 Pro 16ACH6H Stingray White || Mobil: Samsung Galaxy S21 FE || Auto: Audi S5 Sportback
Offline

Zmazaný užívateľ
Zmazaný užívateľ
Obrázok užívateľa
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 11:33

Mal by... ale nikdy nebude mať taký ťah v nízkych otáčkach. Drahšie je, ale to dízel, takže byť musí. Seat Ibiza FR 1,4 benzín 150 hp so 7 stupňovou DSG stojí 15 700, takže by som si aj tak priplatil za Ibizu, nakolko minimálne sériový svišť má kataktrofálny podvozok, ale neviem kolko toho z neho zachovali, nakolko aj Ibiza FR/cupra má úplne iný podvozok ako obyčajná Ibiza.


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 31.05.07
Prihlásený: 02.05.24
Príspevky: 2324
Témy: 65
Bydlisko: okres MY / PK
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 11:49

sak ten swift ma podla toho testu aj peknu spotrebu (bude to vahou), takze ak by som si mal pre zabavu vybrat medzi tymto benzinom alebo naftu, berem benzinaka







_________________
PC: MB: ASUS B85M-G CPU: Intel Xeon E3-1231 v3 + Cooler SilentiumPC Fera 2 VGA: ASUS GTX960 4GB RAM: 32 GB DDR3 1600 MHz HDD: 1TB + 240GB,120GB SSD CASE: Zalman Z1 +2x FAN NOCTUA NF-S12A LCD: 2x 24" LG 24MB37PM OS: Archlinux [i3wm] + Windows 10 64bit
NTB: Dell Latitude 7490 OS: Archlinux [i3wm]

PHONE: OnePlus 7 PRO 256GB
CAR1: Skoda CITIGOe iV 2020 CAR2: Nissan Primera p11 1997 MOTO: Suzuki V-strom DL650XT 2016
IG: xmiroslavm_
Offline

Správca fóra
Správca fóra
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 14.12.05
Príspevky: 10617
Témy: 70
Bydlisko: Košice
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 12:11

Spartan.Ex píše:
Mal by... ale nikdy nebude mať taký ťah v nízkych otáčkach.


Záleží u športového auta až tak na ťahu na nízkych otáčkach?







_________________

Site 1:AMD Ryzen 9 7900 + Noctua NH-P1 + Conductonaut; 2x16GB DDR5 6000MHz CL32; ROG Strix B650E-I; ROG Strix RX5700XT (deshroud); Samsung 980 PRO 2TB; Jonsplus i100 + 2x Arctic P14 + 3x Phanteks T30; Corsair SF750; Dell U2718Q; Corsair K70 mk.2 Low Profile + Logi G500s; miniDSP 2x4HD + 2xT-AMP + BMR+1138SMF/Scarlett Solo + ATH-M50x STS
LG OLED65CX; Onkyo TX-RZ740; 5.1.2 DIY speaker setup (Dayton ND/Peerless NE25, Dayton UM-10 + Monacor SAM-500D); Xbox SeX; Synology DS418 + 4x4TB WD Red + 2x NF-A9; MikroTik RB4011iGS+5HacQ2HnD-IN + Gigabit Antik
Site 2:Ryzen 7 8700G delid + Noctua NH-L12S + Conductonaut; 2x16GB DDR5 6800MHz CL40; Gigabyte B650I AX; 1TB NVMe; Silverstone ML05 + 2x Arctic P8; Seasonic Focus SGX-500; Dell P2417H/LG 49UH661V; Logitech Multimedia Keyboard & G5; Synology DS218play + 2x2TB WD Red; MikroTik hAP AC2 + Antik + IPSec tunnel to Site 1
Mobile:Galaxy S23, Shanling UA1s + Urbanfun Hybrid/Sony WF-1000XM3
Offline

Zmazaný užívateľ
Zmazaný užívateľ
Obrázok užívateľa
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 12:28

benzinaci si budu tvrdit svoje a naftaci tiez. S dieslom si pekne zajazdis aj bez toho, aby si ho tocil jak dive prasa a ides sportovo a usporne.


Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 25.08.07
Prihlásený: 30.04.24
Príspevky: 17072
Témy: 109
Bydlisko: Košice
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 12:49

a nudne...







_________________
PC: Asrock Fatal1ty E3V5 OC, Xeon E3 1230v5@4,1GHz + Scythe Ninja 4, Gainward phoenix GS gtx1070, 480GB SSD Kingston UV400 + 10TB storage, 16GB ddr4 kit Kingston@2400MHz, Super Flower 550W gold, NZXT S340, HP E272q QHD IPS, Razer Abyssus V2, FiiO E12 + Hifiman HE400i
NB: HP Victus 16, Ryzen5 5600H, RTX3060, 16 GB ram, 1 TB ssd, FHD IPS 144Hz, Bang&Olufsen
NB2: Dell Vostro 7570, i5-7300HQ, gtx 1060, 8 GB ram, 128 GB ssd+1 TB hdd, FHD IPS, W10Pro
MT: Galaxy A52s 5G. CAR: Leon ST 2016 Cupra 265 manual, Arona 2019 1,0TSI 85kW
Offline

Zmazaný užívateľ
Zmazaný užívateľ
Obrázok užívateľa
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 14:09

nebudem sa hadat. Nikam to nepovedie.


Offline

Zmazaný užívateľ
Zmazaný užívateľ
Obrázok užívateľa
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 14:15

Pokial teda považuješ za zábavu pohlad na otáčkomer, tak beriem, s benzínom sa v takom prípade zabavíš viac, akurát nerozumiem tomu čo tu omielate, že zábava, to že točíš 7 500 RPM je zábava? dízel ťaha s rovnakým výkonom minimálne rovnako dobre akurát v iných otáčkach. Pokial ide o športové auto so zadným náhonom, alebo o auto ktoré má mať 500+ koní, tak benzín je skutočne lepší, jak keď Le Manes, WTCC... ale pokial ide o denné jazdenie, aj keby to mala byť svižnejšia jazda, tak fakt neviem, akú má benzín výhodu.


Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 02.07.06
Prihlásený: 03.05.24
Príspevky: 14183
Témy: 312
Bydlisko: Bratislava
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 14:21

Zabava je v tom, ze auto ma linearnejsi tah a vykon stupa s otackami a tiez v tom, ze plyn vo vyssich nema ziadnu odozvu. Pokial za zabavnu jazdu povazujes len rychlu jazdu, tak je samozrejme diesel uplne v pohode :rolleyes:







_________________
PODPIS BOL UPRAVENÝ / ZMAZANÝ Z DÔVODU PORUŠOVANIA PRAVIDIEL FÓRA!
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 31.05.07
Prihlásený: 02.05.24
Príspevky: 2324
Témy: 65
Bydlisko: okres MY / PK
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 15:11

+benzin ma lepsi zvuk v kazdych otackach :rolleyes:
+pri normalnej prevadzke je aj tichsi

na denne jazdenie je jedno co si clovek kupi, co komu vyhovuje to si kupi, rozmyslat co je ekonomickejsie sa oplati len vtedy ak tam je velky rozdiel medzi malo najazdenymi a vela najazdenymi km do roka

kazdy si bude obhajovat to co ma, lebo to mu najskor aj najviac sedi ;)







_________________
PC: MB: ASUS B85M-G CPU: Intel Xeon E3-1231 v3 + Cooler SilentiumPC Fera 2 VGA: ASUS GTX960 4GB RAM: 32 GB DDR3 1600 MHz HDD: 1TB + 240GB,120GB SSD CASE: Zalman Z1 +2x FAN NOCTUA NF-S12A LCD: 2x 24" LG 24MB37PM OS: Archlinux [i3wm] + Windows 10 64bit
NTB: Dell Latitude 7490 OS: Archlinux [i3wm]

PHONE: OnePlus 7 PRO 256GB
CAR1: Skoda CITIGOe iV 2020 CAR2: Nissan Primera p11 1997 MOTO: Suzuki V-strom DL650XT 2016
IG: xmiroslavm_
Offline

Správca fóra
Správca fóra
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 14.12.05
Príspevky: 10617
Témy: 70
Bydlisko: Košice
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 15:13

nemá vďaka rovnomernejšiemu priebehu krútiaku lineárnejší ťah skôr turbonafta? Tá odozva je ale samozrejme rozdielom, u atmo benziňáka netreba za ničím čakať







_________________

Site 1:AMD Ryzen 9 7900 + Noctua NH-P1 + Conductonaut; 2x16GB DDR5 6000MHz CL32; ROG Strix B650E-I; ROG Strix RX5700XT (deshroud); Samsung 980 PRO 2TB; Jonsplus i100 + 2x Arctic P14 + 3x Phanteks T30; Corsair SF750; Dell U2718Q; Corsair K70 mk.2 Low Profile + Logi G500s; miniDSP 2x4HD + 2xT-AMP + BMR+1138SMF/Scarlett Solo + ATH-M50x STS
LG OLED65CX; Onkyo TX-RZ740; 5.1.2 DIY speaker setup (Dayton ND/Peerless NE25, Dayton UM-10 + Monacor SAM-500D); Xbox SeX; Synology DS418 + 4x4TB WD Red + 2x NF-A9; MikroTik RB4011iGS+5HacQ2HnD-IN + Gigabit Antik
Site 2:Ryzen 7 8700G delid + Noctua NH-L12S + Conductonaut; 2x16GB DDR5 6800MHz CL40; Gigabyte B650I AX; 1TB NVMe; Silverstone ML05 + 2x Arctic P8; Seasonic Focus SGX-500; Dell P2417H/LG 49UH661V; Logitech Multimedia Keyboard & G5; Synology DS218play + 2x2TB WD Red; MikroTik hAP AC2 + Antik + IPSec tunnel to Site 1
Mobile:Galaxy S23, Shanling UA1s + Urbanfun Hybrid/Sony WF-1000XM3
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 31.05.07
Prihlásený: 02.05.24
Príspevky: 2324
Témy: 65
Bydlisko: okres MY / PK
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 15:15

nie linearny tah urcite nie v zavislosti na otackach, taha v urcitych otackach kde pracuje turbo, vo vysokych je vacsinou uz mrtvy. Benzin taha docela linearne a cim vyssie otacky tym je tah vyssi

priklad moj motor je celkom taky lenivy pod 3000 otackami, ale zato usporny ale v meste dost svizny, nad 4k zacina zretelne tah a reakcia na plyn je okamzita a zvuk aj na nizsky objem pekny







_________________
PC: MB: ASUS B85M-G CPU: Intel Xeon E3-1231 v3 + Cooler SilentiumPC Fera 2 VGA: ASUS GTX960 4GB RAM: 32 GB DDR3 1600 MHz HDD: 1TB + 240GB,120GB SSD CASE: Zalman Z1 +2x FAN NOCTUA NF-S12A LCD: 2x 24" LG 24MB37PM OS: Archlinux [i3wm] + Windows 10 64bit
NTB: Dell Latitude 7490 OS: Archlinux [i3wm]

PHONE: OnePlus 7 PRO 256GB
CAR1: Skoda CITIGOe iV 2020 CAR2: Nissan Primera p11 1997 MOTO: Suzuki V-strom DL650XT 2016
IG: xmiroslavm_
Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 25.08.07
Prihlásený: 30.04.24
Príspevky: 17072
Témy: 109
Bydlisko: Košice
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 15:23

dizlak je proste traktor, to sa neda zakryt ani neviem akymi sofistikovanymi technologiami. Na jazdenie 10 minutovych tras po meste sa absolutne nehodi, dieslovy pohon je na dialnice a dlhe cesty.







_________________
PC: Asrock Fatal1ty E3V5 OC, Xeon E3 1230v5@4,1GHz + Scythe Ninja 4, Gainward phoenix GS gtx1070, 480GB SSD Kingston UV400 + 10TB storage, 16GB ddr4 kit Kingston@2400MHz, Super Flower 550W gold, NZXT S340, HP E272q QHD IPS, Razer Abyssus V2, FiiO E12 + Hifiman HE400i
NB: HP Victus 16, Ryzen5 5600H, RTX3060, 16 GB ram, 1 TB ssd, FHD IPS 144Hz, Bang&Olufsen
NB2: Dell Vostro 7570, i5-7300HQ, gtx 1060, 8 GB ram, 128 GB ssd+1 TB hdd, FHD IPS, W10Pro
MT: Galaxy A52s 5G. CAR: Leon ST 2016 Cupra 265 manual, Arona 2019 1,0TSI 85kW
Offline

Zmazaný užívateľ
Zmazaný užívateľ
Obrázok užívateľa
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 16:13

Zaspal si dobu Xaltotun. Ja točím pri 2.0 TDi CR bežne cca. 1500 - 1900 otáčok a ťahá kludne až do 5 500, pričom od 4 - 4 500 to už zýchluje pomalšie a keď idem fakt na obrovskú akceleráciu tak to radím niekde pred 4 000, a ťahá minimálne rovnako ako benzín + v nízkych otáčkach je ten ťah niekde úplne inde. To či motor točí 4 000 v prípade dízlu alebo 7 000 v prípade benzínu je mi úplne jedno. Aj čo sa týka výkonnejších dízlových motorv mám skúsenosť akurát s 4,2 TDI 350 hp a to je perfektný motor s osemstupňovou automatikou a fakt netuším, prečo by som mal kupovať do auta na ežné jazdenie benzín, hlavne pokial nie som závodník, akurát že benzín je ladnejší, to je jediná výhoda.


Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 02.07.06
Prihlásený: 03.05.24
Príspevky: 14183
Témy: 312
Bydlisko: Bratislava
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 16:19

Si trochu odporujes. "Motor taha kludne do 5500", ale zaroven uz pri 4-4,5k otackach zrychluje pomalsie.

No a to ze nie si zavodnik: Mas v aute upravy za 11k na preteky do vrchov. Neviem, ako inak ta nazvat :rolleyes:

Diesel je navyse tazsi (mimo Imprezackeho boxtera), takze sa auto stava nedotacavejsim. To je napriklad problem noveho Civicu.

A tiez ta vyssie spominana odozva na plyn. Benzin proste stale ma svoje vyhody.







_________________
PODPIS BOL UPRAVENÝ / ZMAZANÝ Z DÔVODU PORUŠOVANIA PRAVIDIEL FÓRA!
Offline

Zmazaný užívateľ
Zmazaný užívateľ
Obrázok užívateľa
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 16:22

Ja zavodnik som, ale pre bežného človeka je to jedno. Zrychluje, ale užje to pomalšie.


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 31.05.07
Prihlásený: 02.05.24
Príspevky: 2324
Témy: 65
Bydlisko: okres MY / PK
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 16:23

Spartan, jedina vyhoda? bud trocha objektivny, ma tych vyhod viac

neznamena ze ked je nieco lacnejsie, ze je to aj horsie, lacnejsi je preto, lebo je menej nakladny na vyrobu naopak potom prepracovane benzinove motory su drahsie

diesel ale patri do beznych aut, len neviem nemozem prist na jeho chut, v benzine vidim viac vyhod pre mna







_________________
PC: MB: ASUS B85M-G CPU: Intel Xeon E3-1231 v3 + Cooler SilentiumPC Fera 2 VGA: ASUS GTX960 4GB RAM: 32 GB DDR3 1600 MHz HDD: 1TB + 240GB,120GB SSD CASE: Zalman Z1 +2x FAN NOCTUA NF-S12A LCD: 2x 24" LG 24MB37PM OS: Archlinux [i3wm] + Windows 10 64bit
NTB: Dell Latitude 7490 OS: Archlinux [i3wm]

PHONE: OnePlus 7 PRO 256GB
CAR1: Skoda CITIGOe iV 2020 CAR2: Nissan Primera p11 1997 MOTO: Suzuki V-strom DL650XT 2016
IG: xmiroslavm_
Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 02.07.06
Prihlásený: 03.05.24
Príspevky: 14183
Témy: 312
Bydlisko: Bratislava
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 16:27

Spartan.Ex píše:
Ja zavodnik som, ale pre bežného človeka je to jedno. Zrychluje, ale užje to pomalšie.


Ale tu bola pokial viem rec prave o radosti z jazdy, nie beznom jazdeni (5 hodin po dialnici). Ja proti nafte nic nemam, ale benzin je proste zabavnejsi.







_________________
PODPIS BOL UPRAVENÝ / ZMAZANÝ Z DÔVODU PORUŠOVANIA PRAVIDIEL FÓRA!
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 01.10.06
Prihlásený: 19.04.24
Príspevky: 6562
Témy: 15
Bydlisko: Bratislava
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 16:31

Johnnny píše:
Diesel je navyse tazsi (mimo Imprezackeho boxtera), takze sa auto stava nedotacavejsim. To je napriklad problem noveho Civicu.

A tiez ta vyssie spominana odozva na plyn. Benzin proste stale ma svoje vyhody.


Subaru ma svoj diesel z hlinnikovej zliatiny alebo ako inak dosiahlo ze nie je tazsi ako benzinaky?

Odozva na plyn je v dnesnych autach aj tak horsia ako bola v minulosti lebo sa montuje uzasny elektronicky plyn kde najprv riadiaca jednotka musi odobrit poziadavku na pridanie plynu az potom ho prida







_________________
PC: Intel Q6600@3,33GHz, MSI GTX 670 OC (TwinFrozr IV), DDR2 1066 A-data 8Gb, Seagate Barracuda 7200.12 2000GB, Kingston 240GB SSD, Gigabyte EP35-DS4, MSI OPTIX G273QF , Logitech G502 Proteus Spectrum
Notebook: Sony VAIO CW Series (VPC-CW1S1E/B) / LENOVO Legion 5 Pro 16ACH6H Stingray White || Mobil: Samsung Galaxy S21 FE || Auto: Audi S5 Sportback
Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 02.07.06
Prihlásený: 03.05.24
Príspevky: 14183
Témy: 312
Bydlisko: Bratislava
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 16:39

Neviem, ani som si tym nie isty, ale niekde som cital, ze ich 2.0 diesel je lahsi nez ich 2.0i. Az budem mat cas, najdem to.







_________________
PODPIS BOL UPRAVENÝ / ZMAZANÝ Z DÔVODU PORUŠOVANIA PRAVIDIEL FÓRA!
Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 19.12.08
Prihlásený: 03.05.24
Príspevky: 18728
Témy: 181
Bydlisko: Slovenský G...
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 16:52

Nech si hovorí kto chce čo chce, jediná výhoda nafty je spotreba :) nehovorím že je to zle jazdenie ale ak by mal benziňák rovnaký objem + turbo ako diesel tak výkony a pocit z jazdy sú niekde úplne inde... žiadnu inú výhodu voči benzínu nepoznám... áno ak porovnáme atmosférické 1.6ky t turbodieselami 1.9 a 2.0 tak rozdiel je dosť veľký zväčša v prospech diesla... ale mne to stále prišlo tak nefér porovnávať práve bežné 1.6 litrové motory s bežnými 2.0 turbodieslami... a hlavne VTEC a VVTi, MIVEC benziňáky ukazujú potenciály benzínových motorov...







_________________
ASUS PRIME B550M-A, AMD Ryzen 5 5600, SilentiumPC Fera 3, 2x8GB DDR4 G.SKILL 2x8 GB KIT DDR4 3200 MHz CL16 Trident Z RGB, ASUS Dual RX 6650 XT, Fractal Define Mini C TG, Samsung EVO 970 1TB NVMe, Logitech G305, Logitech K360, iPhone 12 Mini
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 01.10.06
Prihlásený: 19.04.24
Príspevky: 6562
Témy: 15
Bydlisko: Bratislava
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 16:53

No docital som sa to co hovoris ze vazi rovnako ako jeho benzinova aternativa. Tam odhadujem ze subaru robi 2l benzin s tym ze ten isty blok a mozno aj klukovku, piesty, ojnice pouziva pri preplnovanej verzi a preto je trochu tazsi (podobne 1.4TSI od VW 90kW ktora ma rovnake vnutornosti ako 118kW).

Stale ale plati ze diesel bude na predku tazsi lebo koli vysokym Nm musia spravit silnejsie poloosi spojku, prevodovku, diferencial. No aj tak je to pozitivne zostrany subaru ze sa snazili hmotnost udrzat nizsko







_________________
PC: Intel Q6600@3,33GHz, MSI GTX 670 OC (TwinFrozr IV), DDR2 1066 A-data 8Gb, Seagate Barracuda 7200.12 2000GB, Kingston 240GB SSD, Gigabyte EP35-DS4, MSI OPTIX G273QF , Logitech G502 Proteus Spectrum
Notebook: Sony VAIO CW Series (VPC-CW1S1E/B) / LENOVO Legion 5 Pro 16ACH6H Stingray White || Mobil: Samsung Galaxy S21 FE || Auto: Audi S5 Sportback
Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 02.07.06
Prihlásený: 03.05.24
Príspevky: 14183
Témy: 312
Bydlisko: Bratislava
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 16:58

Ja mam skor dojem, ze to suvisi s tym, ze je to boxer a to konstrukcne riesenie je trochu ine. Oproti beznym dieselom tam myslim nieco chyba a to spravilo tu vahu.

Citácia:
Samotná pohonná jednotka je konštrukčne mimoriadne zaujímavá, pretože svojím usporiadaním eliminuje nutnosť použitia vyvažovacieho hriadeľa. Pri protibežnom pohybe piestov sa totiž vzájomne rušia zotrvačné sily prvého a druhého rádu. Ďalšou výhodou je kompaktnosť bloku motora, ktorý je výrazne kratší než pri porovnateľnom radovom agregáte. Využitím ľahkých materiálov sa konštruktérom podarilo udržať aj relatívne nízku hmotnosť a tak výraznejšie nenarušiť vyváženie celého auta.







_________________
PODPIS BOL UPRAVENÝ / ZMAZANÝ Z DÔVODU PORUŠOVANIA PRAVIDIEL FÓRA!
Offline

Zmazaný užívateľ
Zmazaný užívateľ
Obrázok užívateľa
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 17:11

Samozrejme, obrovská výhoda benzínu je, že ako platforma sa dá ťahať viac do extérmov, samozrejme, ak má to auto mať 500 koní a byť stavané na závodenie tak beznín je ďaleko vhodnejší, aj keď existujú kadeaké autá ako R8 W12, Le Manes protoypy a podobne, ale v takom prípade je benzín saomzrejme niekde inde. Čo sa ale týka každodenného jazdenia, tak pokial sa porovná rovnako výkonný benzínový a dízlový motor, tak netuším v čom by mal byť lepší, keď to vnímate ako zábavu a máte peniaze na to, aby ste zbytočne tankovali viac drahšieho beznínu tak v pohode, proti gustu žiadny dišputát.


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 26.09.08
Prihlásený: 28.04.24
Príspevky: 11108
Témy: 165
Bydlisko: Brno
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 17:40

odporcovia by si mali zajazdit na 3l V6 BiTurbo diesel od BMW, som zvedavy ci by potom niekto povedal ze je diesel nudy, nenecha sa vytacat a ine sprostosti. A ten novy s 3 turbami musi ist jak raketa, a ten zatah......dufam ze budem mat moznost ho soferovat.

nekonecna diskusia, premna ma benzin vyhody : zvuk, da sa prestavat na LPG = lacne vozenie, tym to konci. (mozno este to ze je konstrukcne jednoduchsi ale pre bezneho smrtelnika je to uprdele)







_________________
ex Mini PC: MSI B150M PRO-VD / Intel Core i7 6700 4,0Ghz + ARCTIC Alpine 11 Passive / Kingston HyperX Savage Black 16GB 2133Mhz DDR4 @CL10 / MSI GTX1070 8GB Aero ITX @1925/9000Mhz / Crucial MX500 500GB / Seasonic SSP-350GT 80+Gold / Custom SilentiumPC Brutus Q20 + Fractal Design 140mm Venturi HP / AOC 32" Q3279VWFD8 + Dell U2419H / Logitech X-230 / Kingston HyperX Cloud / Logitech G402 / Evolveo LK642 / Microsoft Windows 10 Home 64bit

NTB: Lenovo Legion 5 - Intel Core i5 10300H Comet Lake @ -200mV , 15.6" IPS 1920 × 1080 240Hz 500Nits, RAM 16GB DDR4, NVIDIA GeForce RTX 2060 6GB, SSD 512GB, Windows 11 Pro

Phone: OnePlus 7T Pro 256GB + Xiaomi Watch S1

V prípade, že na tvoju Súkromnú Správu (SS) nereagujem, založ si tému v príslušnej sekcii na fóre.
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 31.05.07
Prihlásený: 02.05.24
Príspevky: 2324
Témy: 65
Bydlisko: okres MY / PK
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 17:54

jasne to nemozes porovnavat zas diesel z draheho auta, ktory je samozrejme trosku nieco ine, to ako keby si si porovnal ten diesel s motorom, ktory je v GT-R, ktory inak dokaze jazdit za 10 l/100 a zas bude inde ako ten diesel, aj v ucinnosti

inak k VVTI, VTEC, MIVEC mozme zaradit este Nissan Neo VVL, ktory tie prve tri este prekracuje, dokonca ma najvyssiu atmosferu objem/vykon a to SR16VE.N1 (objem 1.6, vykon 147kw, spotreba 6-8 litrov)
motor z roku 1998, ktory teraz nenajde konkurenciu....







_________________
PC: MB: ASUS B85M-G CPU: Intel Xeon E3-1231 v3 + Cooler SilentiumPC Fera 2 VGA: ASUS GTX960 4GB RAM: 32 GB DDR3 1600 MHz HDD: 1TB + 240GB,120GB SSD CASE: Zalman Z1 +2x FAN NOCTUA NF-S12A LCD: 2x 24" LG 24MB37PM OS: Archlinux [i3wm] + Windows 10 64bit
NTB: Dell Latitude 7490 OS: Archlinux [i3wm]

PHONE: OnePlus 7 PRO 256GB
CAR1: Skoda CITIGOe iV 2020 CAR2: Nissan Primera p11 1997 MOTO: Suzuki V-strom DL650XT 2016
IG: xmiroslavm_
Offline

Správca fóra
Správca fóra
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 14.12.05
Príspevky: 10617
Témy: 70
Bydlisko: Košice
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 17:55

Ale nie všetky dízle sú ako ten spomenutý od BMW. A takisto konštrukčná jednoduchosť je pre bežného smrteľníka u prdele? No neviem, ale podľa mňa z čím menej dielov sa motor skladá, tým sa tam má menej čo pokaziť a tým lacnejšie vyjde jeho používanie (preto sú napríklad elektromotory prakticky neopotrebovateľné)


Naposledy upravil KocuR dňa 04.07.2012 17:59, celkovo upravené 1






_________________

Site 1:AMD Ryzen 9 7900 + Noctua NH-P1 + Conductonaut; 2x16GB DDR5 6000MHz CL32; ROG Strix B650E-I; ROG Strix RX5700XT (deshroud); Samsung 980 PRO 2TB; Jonsplus i100 + 2x Arctic P14 + 3x Phanteks T30; Corsair SF750; Dell U2718Q; Corsair K70 mk.2 Low Profile + Logi G500s; miniDSP 2x4HD + 2xT-AMP + BMR+1138SMF/Scarlett Solo + ATH-M50x STS
LG OLED65CX; Onkyo TX-RZ740; 5.1.2 DIY speaker setup (Dayton ND/Peerless NE25, Dayton UM-10 + Monacor SAM-500D); Xbox SeX; Synology DS418 + 4x4TB WD Red + 2x NF-A9; MikroTik RB4011iGS+5HacQ2HnD-IN + Gigabit Antik
Site 2:Ryzen 7 8700G delid + Noctua NH-L12S + Conductonaut; 2x16GB DDR5 6800MHz CL40; Gigabyte B650I AX; 1TB NVMe; Silverstone ML05 + 2x Arctic P8; Seasonic Focus SGX-500; Dell P2417H/LG 49UH661V; Logitech Multimedia Keyboard & G5; Synology DS218play + 2x2TB WD Red; MikroTik hAP AC2 + Antik + IPSec tunnel to Site 1
Mobile:Galaxy S23, Shanling UA1s + Urbanfun Hybrid/Sony WF-1000XM3
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 01.10.06
Prihlásený: 19.04.24
Príspevky: 6562
Témy: 15
Bydlisko: Bratislava
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 17:57

Nemas pravdu ze ma najvyssi litrovy vykon aj honda S2000 a teraz uz ferrari 458 ma vyssi litrovy vykon z atmosferickeho motora







_________________
PC: Intel Q6600@3,33GHz, MSI GTX 670 OC (TwinFrozr IV), DDR2 1066 A-data 8Gb, Seagate Barracuda 7200.12 2000GB, Kingston 240GB SSD, Gigabyte EP35-DS4, MSI OPTIX G273QF , Logitech G502 Proteus Spectrum
Notebook: Sony VAIO CW Series (VPC-CW1S1E/B) / LENOVO Legion 5 Pro 16ACH6H Stingray White || Mobil: Samsung Galaxy S21 FE || Auto: Audi S5 Sportback
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 31.05.07
Prihlásený: 02.05.24
Príspevky: 2324
Témy: 65
Bydlisko: okres MY / PK
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 17:57

priklad, kamarat kupil TDI 1.9 IV golfa, pri kupe vsetko v pohode, motor bezal okej, ale v zime uz problem nazhavit=>nove zhavice, neskor vymenil nove rozvody a to este nehovorim o tom, ze za auto ako take dal o 1000 eur viac ako keby to bola benzinova verzia...takze na benzine by sa za tie peniaze vozil par rokov navyse.Preto by som dal dalsiu vyhodu benzinu pri kupe pouzivaneho auta, ze istejsie je kupit benzinovu verziu







_________________
PC: MB: ASUS B85M-G CPU: Intel Xeon E3-1231 v3 + Cooler SilentiumPC Fera 2 VGA: ASUS GTX960 4GB RAM: 32 GB DDR3 1600 MHz HDD: 1TB + 240GB,120GB SSD CASE: Zalman Z1 +2x FAN NOCTUA NF-S12A LCD: 2x 24" LG 24MB37PM OS: Archlinux [i3wm] + Windows 10 64bit
NTB: Dell Latitude 7490 OS: Archlinux [i3wm]

PHONE: OnePlus 7 PRO 256GB
CAR1: Skoda CITIGOe iV 2020 CAR2: Nissan Primera p11 1997 MOTO: Suzuki V-strom DL650XT 2016
IG: xmiroslavm_
Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 19.12.08
Prihlásený: 03.05.24
Príspevky: 18728
Témy: 181
Bydlisko: Slovenský G...
Príspevok NapísalOffline : 04.07.2012 17:58

čo sa zvuku týka tak už 3 litrový diesel v E39ke mal skvelý zvuk, okrem klasického krochkania na voľnobehu samozrejme :) a taktiež aj perfektný záťah a aj slušný výkon... ako vravím nedajú sa porovnávať hrušky s jablkami...







_________________
ASUS PRIME B550M-A, AMD Ryzen 5 5600, SilentiumPC Fera 3, 2x8GB DDR4 G.SKILL 2x8 GB KIT DDR4 3200 MHz CL16 Trident Z RGB, ASUS Dual RX 6650 XT, Fractal Define Mini C TG, Samsung EVO 970 1TB NVMe, Logitech G305, Logitech K360, iPhone 12 Mini
Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie. [ Príspevkov: 18243 ] Choď na stránku: predchádzajúca 1 ... 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414 ... 609 ďalšia


Podobné témy

 Témy  Odpovede  Zobrazenia  Posledný príspevok 
Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie. Diskusia o automobiloch

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1 ... 214, 215, 216 ]

v Automobily, motorky

6454

83380

20.12.2013 17:23

JanoF Zobrazenie posledných príspevkov

Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie. Diskusia o automobiloch

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1 ... 94, 95, 96 ]

v Automobily, motorky

2863

72275

11.07.2016 9:06

dixi Zobrazenie posledných príspevkov

Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie. Diskusia o automobiloch

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1 ... 99, 100, 101 ]

v Automobily, motorky

3000

81682

17.02.2018 20:23

michalesku Zobrazenie posledných príspevkov

Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie. Diskusia o automobiloch

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1 ... 142, 143, 144 ]

v Automobily, motorky

4318

63850

07.07.2014 21:04

JanoF Zobrazenie posledných príspevkov

Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie. Diskusia o automobiloch

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1 ... 98, 99, 100 ]

v Automobily, motorky

2989

67418

05.02.2017 10:25

michalesku Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Diskusia o automobiloch

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1 ... 279, 280, 281 ]

v Automobily, motorky

8427

265990

08.04.2024 9:53

SKiLEX Zobrazenie posledných príspevkov

Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie. Diskusia o automobiloch

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1 ... 239, 240, 241 ]

v Automobily, motorky

7205

108752

08.11.2015 23:49

JanoF Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Diskusia

v HTML, XHTML, XML, CSS

7

1909

29.07.2009 7:46

Kubec21 Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. diskusia

v HTML, XHTML, XML, CSS

11

1974

16.03.2008 11:55

kajbo Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Diskusia

v PHP, ASP

20

2361

22.02.2008 15:35

suchy Zobrazenie posledných príspevkov

Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie. Vesmírna diskusia

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1 ... 56, 57, 58 ]

v Vesmír, veda a technika

1728

49503

07.07.2014 22:01

JanoF Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Vesmírna diskusia

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1, 2, 3, 4, 5 ]

v Vesmír, veda a technika

134

10376

20.05.2017 11:28

haffen Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Diskusia + reakcie

v PHP, ASP

3

1242

10.08.2009 13:46

emer Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Warez - diskusia

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1, 2, 3, 4, 5 ]

v Krčma

143

7573

28.12.2012 15:00

nicobb Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. LOTR2 - diskusia

v Počítačové hry

20

3196

22.12.2009 14:14

lubo2142 Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Outdoor diskusia

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1, 2, 3 ]

v Dovolenka, cestovanie a turistika

66

6363

21.01.2013 15:46

Mego Zobrazenie posledných príspevkov


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre

Skočiť na:  

Powered by phpBB Jarvis © 2005 - 2024 PCforum, webhosting by WebSupport, secured by GeoTrust, edited by JanoF
Ako väčšina webových stránok aj my používame cookies. Zotrvaním na webovej stránke súhlasíte, že ich môžeme používať.
Všeobecné podmienky, spracovanie osobných údajov a pravidlá fóra