| | |
| Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 24 ] | |
Autor | Správa |
---|
Registrovaný: 30.07.07 Prihlásený: 12.11.23 Príspevky: 3844 Témy: 371 Bydlisko: Zvolen |
Ako je to s vratenim penazi, ked nieco reklamujete? Viem, ze je to nejako s 30-timi dnami, ale neviem ci sa myslia len pracovne dni alebo ako? Vec som vratil na reklamaciu 3.6. a neviem, kedy budem moct ziadat naspat peniaze. Dakujem za kazdu radu.
|
|
Registrovaný: 12.10.06 Prihlásený: 23.04.24 Príspevky: 20311 Témy: 79 Bydlisko: Banska Byst... | Napísal shiro: 01.07.2008 12:05 | |
|
Narok na vrateni penazi mas tusim po 30 kalendarnych dnoch.
Alebo po troch rovnakych vadach, pripadne 4 roznych
_________________ Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 24" BenQ GW2470H | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM Xiaomi Mi 9 Lite 64GB |
|
Registrovaný: 27.03.08 Príspevky: 698 Témy: 9 | Napísal Tech: 02.07.2008 2:16 | |
|
Nárok na vrátenie peňazí čiže odstúpenie od zmluvy, vzniká vtedy ak nie je dodržaná 30-dňová lehota na servisné vyjadrenie (oprava, výmena tovaru, zamietnutie reklamácie atď.). Pričom, tak ako bolo povedané, započítavajú sa kalendárne dni. Tento nárok si zákazník uplatňuje na 31. deň. Odstúpením od zmluvy vzniká zákazníkovi právo na vrátenie peňazí v pôvodnej hodnote ceny výrobku pri zakúpení, alebo môže požadovať výmenu veci ak je k dispozícii u obchodníka na sklade, čím zákazník získava novú dvojročnú záručnú lehotu. Táto nová lehota platí aj po výmene výrobku za nový kus servisom. Inak platí že sa záručná doba predlžuje o dni ktoré bol výrobok v servise. Tieto dni sa vypočítavajú podpisom zákazníka a dátumom dňa odovzdania výrobku obchodníkovi, čiže uplatnenia si reklamácie a dátumom prijatia výrobku zo servisu a potvrdením vo forme podpisu zodpovedného pracovníka (predajca, obchodník a pod.). Zo zákona nevyplýva povinnosť oboznamovať zákazníka o prijatí vybavenej reklamácie zo servisu ak nie je obchodníkom táto reklamácia prijatá inak (poštou, písomne atď.) Je zaužívané pravidlo v rámci dobrých vzťahov so zákazníkmi, že obchodník informuje zákazníka o vybavenej reklamácii vo forme sms či telefonického kontaktovania, po predošlom dohovore.
Zákazníkovi vzniká právo na výmenu veci či vrátenie peňazí aj vtedy, ak má servisom potvrdené tri rovnaké opakujúce sa chyby v rôznych časových odstupoch, alebo tri rôzne vady ktoré bránia normálnemu používaniu výrobku, čo musí byť ale opäť potvrdené servisom.
Ak obchodník nestíha zákonnú lehotu, je možná dohoda vo forme nejakej úľavy poskytnutá obchodníkom po obojstrannej dohode, pretože aj obchodník je len človek a niektoré veci nevie ovplyvniť, napríklad rýchlosť doručenia zásielky alebo inú nie ním zapríčinenú situáciu. Pretože môže vzniknúť paradox kde servis si splnil svoju lehotu, ale príchod zásielky je už po lehote, zákazník si uplatní svoje právo a obchodníkovi tak vzniká škoda pretože servis mu to neuzná. Všetko závisí na vzájomnej dohode. Ak však obchodník neprejaví záujem riešiť vzniknutú situáciu a používa len slovné obraty, treba si uplatniť svoje právo. Nie každý je schopný si plne uplatniť svoje právo, pretože nie je stavaný na tieto slovné "prestrelky" vtedy pomáha ak si niekoho "pribalíte so sebou kto to vie"
Nový zákon o ochrane spotrebiteľa:
http://www.cpscoop.sk/cps_sk/prilohy/2007061502.pdf
|
|
Registrovaný: 07.09.07 Prihlásený: 19.08.08 Príspevky: 8 Témy: 4 |
Citácia: Zákazníkovi vzniká právo na výmenu veci či vrátenie peňazí aj vtedy, ak má servisom potvrdené tri rovnaké opakujúce sa chyby v rôznych časových odstupoch, alebo tri rôzne vady ktoré bránia normálnemu používaniu výrobku, čo musí byť ale opäť potvrdené servisom.
Mohol by si mi pls povedať v akom zákone sa toto spomína lebo v tom novom zákone o ochrane spotrebiteľa som to nenašiel.
Dik
|
|
Registrovaný: 27.03.08 Príspevky: 698 Témy: 9 | Napísal Tech: 19.08.2008 1:40 | |
|
KeyserSoze píše: Citácia: Zákazníkovi vzniká právo na výmenu veci či vrátenie peňazí aj vtedy, ak má servisom potvrdené tri rovnaké opakujúce sa chyby v rôznych časových odstupoch, alebo tri rôzne vady ktoré bránia normálnemu používaniu výrobku, čo musí byť ale opäť potvrdené servisom. Mohol by si mi pls povedať v akom zákone sa toto spomína lebo v tom novom zákone o ochrane spotrebiteľa som to nenašiel. Dik
Ďakujem, toto bolo fakt podnetné, celú noc som nad tým strávil.
Takže k veci: Tento predpis, úmluva, dohoda alebo ja neviem ako by som to nazval, síce má oporu v zákone ale iba všeobecnú. Takže tá opora je v zákone 47/1992, špeciálne si pozri paragraf § 623 kde sa síce píše o vadách, ale neuvádza sa exaktne počet. Predpokladám, že tento predpis vznikol na vzájomnej dohode zúčastnených strán, pretože som prešiel všetky možné zákony a nikde nie je uvedený počet. No lenže človek sa potrebuje oprieť o písané že?
PORADA.sk, epi.sk a na záver zlatý klinec programu, stanovisko SOI
|
|
Registrovaný: 07.09.07 Prihlásený: 19.08.08 Príspevky: 8 Témy: 4 |
Tie zákony som čítal a je to popravde len čisto všobecné a dost často sa to tam ani nespomína ako v tom novom zákone o ochrane spotrebiteľa. Prečítal som si to aj tie ostatné linky a je to tam spomenuté. Môj problém je že už som 3x reklamoval a žiadal vrátenie peňazí ale predajcovi sa nechce. Založil som aj tému na porada.sk kde som celý problém do podrobnosti opísal
Citácia: http://www.porada.sk/t88422-zrusenie-kupnej-zmluvy-po-3-reklamacii.html
Dik za odpoveď
|
|
Registrovaný: 06.07.08 Prihlásený: 13.01.24 Príspevky: 2369 Témy: 134 | Napísal McDog: 22.08.2008 20:52 | |
|
no takto
1,SOI nevie ani sama co je to zakon a co hovori a nie je opravnena vstupovat do rekl.konania
2,tri rovnake chyby uznane servisom sa rovna vratenie penazi,novy kus
3,styry rozne chyby uznane servisom sa rovna to iste co bod 2 co viem a je zauzivane,
4,na tejto stranke http://www.soi.sk/_old/rspotreb/zoznam/reklamac.htm o tom jasne pisu len treba citat a ukazat predavajucemu a pohrozit kontrolou zo SOI
|
|
Registrovaný: 01.07.07 Prihlásený: 15.06.23 Príspevky: 42 Témy: 6 |
Dobrý večer
link v bode č. 4 z predchadzajuceho prispevku je bohužial "mrtvy", viete sem prosim niekto dať "živý" odkaz ?
Dnes mi uplynula 30 dňová reklamačná lehota (notebook reklamovaný druhý krát s tou istou chybou, odvzdaný na predajni 25.2.2010) a dosiaľ som nedostal žiadne písomné ani iné stanovisko (prvý krat ma predajca kontaktoval na 30 deň SMS spravou ). Neverim že mi v pondelok príde list a na SMS už bude neskoro.
Predávač ma uistoval že reklamaciu vybavia co najskor, pretože notebook potrebujem k praci, nestalo sa ... zase mesiac
Rozhodol som sa preto, že budem žiadať od predajcu vrátenie peňazí.
Viete mi prosím niekto načrtnúť vzor, ako by mala moja žiadosť vyzerať ?
Ešte som si všimol že dole na reklamačnom protokole je napísané : " zákazník je povinný si tovar na predajni vyzdvihnúť do 30 dní, ak nie je dohodnuté inak "
to akože ja sa mam starať o reklamaciu ?! oni maju predsa zo zakona na to 30 dni, nie ja, či ... ???
Dakujem
|
|
Registrovaný: 08.10.07 Príspevky: 265 Témy: 45 Bydlisko: Linz |
Erricco píše: Ešte som si všimol že dole na reklamačnom protokole je napísané : " zákazník je povinný si tovar na predajni vyzdvihnúť do 30 dní, ak nie je dohodnuté inak " to akože ja sa mam starať o reklamaciu ?! oni maju predsa zo zakona na to 30 dni, nie ja, či ... ??? Dakujem
ono je to myslene tak, ze ked ta skontaktuju (ci uz smskou, alebo telefonicky), ze je tovar naspat z opravy v predajni, tak mas urcitu dobu do ktorej si to musis vyzvihnut a ak ju presvihnes, tak ti mozu uctovat skladne za kazdy den navyse.
|
|
Registrovaný: 06.07.08 Prihlásený: 13.01.24 Príspevky: 2369 Témy: 134 | Napísal McDog: 27.03.2010 9:20 | |
|
Odkaz zmyzol,ale je to aj tu pisane: http://www.pravaspotrebitela.sk/index.php?page=brochures&itemid=9
Edit:a v kazdom pripade su oni povinny oznamit ti ako je vybavena tvoja reklamacia do 30 dni.Ak nie tak na 31 den tam mozes prist s original reklamacnym protokolom a original dokladom o kupe a ziadat peniaze.Musia ti ich dat.ALE!!!Este vzdy ti mozu predlozit doklad,ze na 29-30 den ti posielali list a tak su kryty
|
|
Registrovaný: 01.07.07 Prihlásený: 15.06.23 Príspevky: 42 Témy: 6 |
A ako je to s uplatnením práva na vrátenie peňazí ?
Ak reklamujem 3x tu istu chybu, notebook sa vrati zo servisu do predajne, oni ma informuju že je späť .... ja prídem a poviem že nechcem notebook, ale peniaze späť, alebo ako ?
|
|
Registrovaný: 19.09.06 Prihlásený: 21.04.24 Príspevky: 749 Témy: 31 Bydlisko: Ružomberok&... |
Erricco píše: A ako je to s uplatnením práva na vrátenie peňazí ? Ak reklamujem 3x tu istu chybu, notebook sa vrati zo servisu do predajne, oni ma informuju že je späť .... ja prídem a poviem že nechcem notebook, ale peniaze späť, alebo ako ?
tak to by som neskusal, radsej im rovno povedz, ze chces odstupit od zmluvy, mohli by vymyslat zaplatenie tej opravy alebo ktovie co.
|
|
Registrovaný: 13.08.06 Prihlásený: 27.02.17 Príspevky: 77 Témy: 3 | Napísal jojom: 19.04.2010 8:49 | |
|
Erricco po vyskytnutí tretej chyby TEJ ISTE si mal povedať že máš nárok v zmysle zákona na vrátenie peňazí a odstupuješ od dohody ( zmluvy ).
Pozrite občiansky zákonník v § 619-627.
Doba, počas ktorej bola vec v oprave sa do záručnej nezapočítava, prerušuje sa.
Možnými následky ich zodpovednosti, sú primárne a) § 507 OZ , b) § 507 e OZ a sekundárne § 509 a § 510 OZ.
|
|
Registrovaný: 01.07.07 Prihlásený: 15.06.23 Príspevky: 42 Témy: 6 |
dnes som sa do servisu nedostal, mal som veľa práce, ale zajtra to snad už vyjde
Ako teda mám postupovať ?
Pridem tam zajtra treti krat s notebookom a hned budem žiadať odstupenie od zmluvy ?
Aj ked ešte nemam zo servisu na papieri potvrdenu treti krat tu istu chybu ? ( na 99% zase odišla grafika)
|
|
Registrovaný: 03.04.08 Prihlásený: 10.12.19 Príspevky: 4667 Témy: 37 Bydlisko: Trnava |
Potrebujes vyjadrenie servisu ...
_________________ Hmmm .... Hrošíček ... [Homer] |
|
Registrovaný: 01.07.07 Prihlásený: 15.06.23 Príspevky: 42 Témy: 6 |
takže ako mam postupovať ?
Podla mna ak to uvedu v tom protokole, tak po kladnom vyjadrení servisu je to vybavené,nie ?
Alebo ho mam len dať na servis, a ked mi zavolaju že tam je notebook, sice s tou istou chybou, ale opravený, tak žiadať vratenie penazi ?
Jedni tvrdia to, druhý hento a ja som z toho už jeleň ...
|
|
Registrovaný: 26.10.08 Prihlásený: 23.04.24 Príspevky: 337 Témy: 67 Bydlisko: Lucenec |
a neviete mi poradit ze ci toto plati aj pre madarsko? lebo ja som kupoval notebook tam a uz nemam nervy na to. sme v EU tak by to malo byt rovnako nie?
|
|
Registrovaný: 01.07.07 Prihlásený: 15.06.23 Príspevky: 42 Témy: 6 |
tak notebook je tretí krat v servise ... na predajni som povedal, že žiadam vrátenie peňazí, vraj to daju do poznamky ked to budu posielať do servisu, tak uvidime ...
Ak by to "náhodou" do tej poznámky zabudli dať ( ja to na papieri nemam ), tak po návrate zo servisu môžem odmietnuť prebratie opraveneho tovaru a žiadať vratenie peňazí ? (samozrejme ak bude treti krat servisom uznana ta ista chyba )
Známy čo s PC trocha pracuje mi vravel, že v servisoch do toho nedávajú nové, ale repasované sučiastky z iných notebookov... aspoň už mi je jasné prečo odchádza stále to isté
|
|
Registrovaný: 14.05.10 Prihlásený: 14.05.10 Príspevky: 1 Témy: 0 |
zdravim vsetkych. mam taky problem. kupil som bycikel v jednom nemenovanom obchodaku a uz som ho bol reklamovat tri krát s topu istou vadou...edna sa o suciastu v hlavovom zlozeni, je to vlastne BMX bycikel kadial prechadza brzdne lanko...stale to vyskakuje, bolo to uz menene tri krát. mám v tomto prípadenárok na vrátenie penazí?
a tiez, z jednania predajcu mi vychádza, ze on s vrátením penazí nepocíta vbec. dakujem za odpoved. prosim ak je mozne, odpoved zaslite na jozo.hornak@gmail.com
dakujem.
|
|
Registrovaný: 08.11.06 Prihlásený: 13.04.18 Príspevky: 7744 Témy: 127 Bydlisko: BA/TT | Napísal f4r0: 14.05.2010 8:59 | |
|
Predpokladam, ze ho mas este v zaruke. Ak sa jedna o tu istu zavadu a oni to len opravuju (t.j. ze ti nedavaju vzdy novy bicykel), tak mas samozrejme pravo odstupit od zmluvy. Cize by ti mali bud dat novy tovar, resp. vratit peniaze v plnej vyske.
Ak by s nimi nebola rozumna rec, nevahaj sa obratit na SOI.
_________________ CPU: AMD Ryzen5 1600 @ 3,9GHz, Hyper 212, MB: Fatal1ty AB350 Gaming K4, RAM: 2x8GB DDR4 Kingston 3000MHz, GPU: MSI RX 580 GAMING+ X 8G, SSD: Samsung EVO 500GB, HDD: Seagate Baracuda 7200.12 2TB, LCD: AOL Q3279VWF, Key/M: A4Tech Bloody B318, A4Tech Bloody P93, Seasonic 520W, Antec 300, OS: Win10 x64 , NAS: Synology DS115(2TB) CP: Honor 9, PlayStation4 NB: Lenovo IdeaPad 110, Galaxy Tab Inteligencia je to, čo používaš keď nevieš čo máš robiť Jean Piaget |
|
Registrovaný: 01.07.07 Prihlásený: 15.06.23 Príspevky: 42 Témy: 6 |
Zdravím,
čo znamená skratka RMA ?
Ide totiž to, že mi má prist notebook tretí krat zo servisu, reklamovaný s tou istou chybou.
Dnes som pozeral stranku predajcu a u mojej reklamacie je už poznámka RMA SWISS a nejake cislo .
Vdaka
|
|
Registrovaný: 08.03.08 Prihlásený: 27.12.20 Príspevky: 2680 Témy: 216 Bydlisko: Humenne |
RMA je reklamacia. Cize reklamovali ti to v servise Swiss.
|
|
Registrovaný: 08.11.06 Prihlásený: 13.04.18 Príspevky: 7744 Témy: 127 Bydlisko: BA/TT | Napísal f4r0: 17.05.2010 20:27 | |
|
_________________ CPU: AMD Ryzen5 1600 @ 3,9GHz, Hyper 212, MB: Fatal1ty AB350 Gaming K4, RAM: 2x8GB DDR4 Kingston 3000MHz, GPU: MSI RX 580 GAMING+ X 8G, SSD: Samsung EVO 500GB, HDD: Seagate Baracuda 7200.12 2TB, LCD: AOL Q3279VWF, Key/M: A4Tech Bloody B318, A4Tech Bloody P93, Seasonic 520W, Antec 300, OS: Win10 x64 , NAS: Synology DS115(2TB) CP: Honor 9, PlayStation4 NB: Lenovo IdeaPad 110, Galaxy Tab Inteligencia je to, čo používaš keď nevieš čo máš robiť Jean Piaget |
|
Registrovaný: 17.11.08 Prihlásený: 13.02.20 Príspevky: 85 Témy: 14 Bydlisko: Košice okolie | Napísal HIISS: 04.11.2010 21:22 | |
|
Zdravim vas,takze mam aj ja jeden problem s vyrobkom..ide o autoradio na USB do auta
Kupil som si ho koncom minuleho roka,ide o autoradio Alpine na USB,stalo ma nieco cez 170E,kupoval som ho v tuningovom ochode v KE-Fusion,casom zacal som mat s nim problemi,zasekavalo sa prehravanie pocas prehravania na USB,a po 10sekundach pesnicka pokracovala dalej,alebo malo problem nacitat dalsiu ak jedna skoncila.Dal som ho do servisu.respektive poslal siel do obchodu,prilozil som aj svoje USB kluce a chybu nenasli ze skusane 24h a bez zavad,auto som skontroloval nakolko poukazovali na alternator,bateria,ukostrenie atd,bateria nova,alternator repasovany a ostatok v poriadku,robilo to aj ked auto bolo vypnute,a nie vzdy pri rovnakej pesnicke.-nahodne,okrem toho stanice ako VIva,Funradio atd idu v pohode,problemi robi iba USB,tak preco by malo byt vadne auto?Ak by bola chyba v aute tak prerusuje mi aj stanice z radia.Dal som ho druhykrat do servisu a opat neuznane,stale som pri odovzdani do servisu dal ho komplet v krabici aj so zarucakom a blockom.Ale,stalo sa neskor to ze servisak ma kontaktoval ze nech ho im poslem este raz to je tretikrat,chcu nieco pozriet,nechcel som velmi lebo uz som im neveril,tak som ho zaslal,no ak som ho siel balit som nevedel najst uz blocek,neviem ci mi ho vtedy zabudli dat,alebo ja som ho vytratil,hoci mam blocky od vsetkeho v jednom sacku.Tak som zabalil do krabice a predlozil iba zarucak na ktorom pise datum predaja a peciatka a podpis obchodu-predajcu.Povedali ze staci to na reklamaciu a ze blocek museli mi dat,dal som ho na reklamaciu 8.10.2010 a blizi sa pomalicky koniec 30 dnovej lehoty,ktora by mohla uplynut podla vsetkeho 9.11. a z obchodu sa mi este stale neozvali.Akurat 21.10 mi este servisak napisal mail ze 3.reklamacia opat neuznana a radio odosielaju do obchodu na druhy tyzden si ho mozem prevziat,21.10 bol stvrtok,a 26.10-utorok som bol v meste tak som zavolal do obchodu ci uz nahodou nedoslo,povedali ze nie a ze mi daju vediet,neozvali sa doteraz,neskor som volal aj servisakovi raz a nedvihol mi nikto,aj som napisal mail servisakovi ze kde je radio kedy ho odoslali a odpoved ziadna,rozhodol som sa cakat na uplynutie lehoty.
Koniec koncom,neviem co od toho ocakavat,pri reklamaciach som od nich ziadal opravenie vyrobku,alebo vratenie penazi,alebo vymena z anovy kus.
V tomto case a po tom vsetkom by som si prial vratenie penazi a ze prestupim do inej znacky.Ale ! :
Ako som pisal neviem najst spominany blocek,preto ak by doslo k uplynutiu lehoty,a pojdem tam 9.11 a povedia ze autoradio este nedoslo budem mat anrok na vratenie penazi-daju mi ich aj ked blocek nemam uz?ale mam vsetok-ostatok to je aspon jeidny doklad zarucny list-kde je datum predaja a peciatka obchodu? alebo mam smolu na vratenie penazi vdaka tomu ze nemam blocek?
Okrem toho kedy aj mam narok na vratenie penazi? staci ak uplynie len 30 dnova lehota,a o pocet reklamacii nejde? alebo okrem toho musi byt aj vyrobok 3-krat reklamovany a kazda reklamacia musi byt uznana?
Popripade je nejake riesenie kde by som mohol nejakym sposobom si vyziadat vratenie penazi ak uplynie 30 dnova lehota aj bez toho blocku? dakujem
|
|
| Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 24 ] | |
Podobné témy | Témy | Odpovede | Zobrazenia | Posledný príspevok |
---|
| Vrátenie peňazí v Obchody, reklamácie a právo | 1 | 752 | 21.03.2014 17:21 killer | | Vrátenie peňazí? v Obchody, reklamácie a právo | 2 | 1144 | 11.11.2009 8:38 eltorino | | Vrátenie penazí v Obchody, reklamácie a právo | 4 | 585 | 06.12.2013 20:08 DwEjtSvK | | Vratenie penazi... v Obchody, reklamácie a právo | 11 | 1196 | 04.07.2011 16:25 adastt | | Alza vrátenie peňazí v Obchody, reklamácie a právo | 6 | 1604 | 14.10.2014 16:23 Daron | | alza vratenie penazí v Obchody, reklamácie a právo | 29 | 3728 | 03.02.2016 15:39 danq | | Alza - vrátenie peňazí? v Obchody, reklamácie a právo | 26 | 1071 | 12.02.2015 19:15 Daron | | Reklamácia - vrátenie peňazí v Obchody, reklamácie a právo | 15 | 2018 | 30.09.2012 10:05 Dorques | | vratenie penazi - Slov. posta [ Choď na stránku: 1, 2 ] v Obchody, reklamácie a právo | 42 | 4104 | 17.10.2009 12:18 Milan.H | | Pravo na vratenie penazi v Obchody, reklamácie a právo | 8 | 1740 | 05.05.2009 23:02 olsojin | | Vratenie penazi za HD4850 v Obchody, reklamácie a právo | 18 | 1858 | 13.01.2009 21:06 myros33 | | Vratenie penazi za digitalny obsah v Ekonomika, práca, biznis, podnikanie a peniaze | 2 | 386 | 27.02.2014 17:38 Daron | | Vratenie penazi po totalne odflaknutej reklamacii v Obchody, reklamácie a právo | 10 | 1526 | 09.09.2011 3:58 Daron | | Kedy mam pravo na vratenie penazi? [ Choď na stránku: 1, 2 ] v Obchody, reklamácie a právo | 31 | 4703 | 20.03.2009 23:46 webkar | | Paypal - Vrátenie peňazí aj v prípade ak tovar došiel? v Obchody, reklamácie a právo | 11 | 2044 | 24.09.2018 7:54 shiro | | Aka je zakonna lehota na vratenie tovaru/penazi pre ceske firmy? v Obchody, reklamácie a právo | 3 | 1633 | 22.12.2016 11:02 Googler1 |
| Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
|
|