[ Príspevkov: 24 ] Choď na stránku: 1, 2  ďalšia
AutorSpráva
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 30.07.07
Prihlásený: 05.11.14
Príspevky: 3843
Témy: 360 | 360
Bydlisko: Zvolen-okolie
Uto 01.07.08 11:16 |

Vratenie penazi


Ako je to s vratenim penazi, ked nieco reklamujete? Viem, ze je to nejako s 30-timi dnami, ale neviem ci sa myslia len pracovne dni alebo ako? Vec som vratil na reklamaciu 3.6. a neviem, kedy budem moct ziadat naspat peniaze. Dakujem za kazdu radu.


Online

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 12.10.06
Prihlásený: 02.03.15
Príspevky: 13497
Témy: 25 | 25
Bydlisko: Banska Byst...
Uto 01.07.08 12:05 |

Vratenie penazi


Narok na vrateni penazi mas tusim po 30 kalendarnych dnoch.
Alebo po troch rovnakych vadach, pripadne 4 roznych


_________________
Phenom II 955 BE 3.2GHz, 10GB RAM DDR3-1333, Gigabyte MA-770T-UD3P, Samsung 840 Evo 120GB, 2x WD 1TB, GeForce 660Ti 2GB, DVD+-RW NEC 7173, Corsair TX650W, LCD BenQ G2400Wa 24"
iPad Air 16GB, iPhone 5 16GB
Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27.03.08
Príspevky: 699
Témy: 9 | 9
Str 02.07.08 2:16 |

Vratenie penazi


Nárok na vrátenie peňazí čiže odstúpenie od zmluvy, vzniká vtedy ak nie je dodržaná 30-dňová lehota na servisné vyjadrenie (oprava, výmena tovaru, zamietnutie reklamácie atď.). Pričom, tak ako bolo povedané, započítavajú sa kalendárne dni. Tento nárok si zákazník uplatňuje na 31. deň. Odstúpením od zmluvy vzniká zákazníkovi právo na vrátenie peňazí v pôvodnej hodnote ceny výrobku pri zakúpení, alebo môže požadovať výmenu veci ak je k dispozícii u obchodníka na sklade, čím zákazník získava novú dvojročnú záručnú lehotu. Táto nová lehota platí aj po výmene výrobku za nový kus servisom. Inak platí že sa záručná doba predlžuje o dni ktoré bol výrobok v servise. Tieto dni sa vypočítavajú podpisom zákazníka a dátumom dňa odovzdania výrobku obchodníkovi, čiže uplatnenia si reklamácie a dátumom prijatia výrobku zo servisu a potvrdením vo forme podpisu zodpovedného pracovníka (predajca, obchodník a pod.). Zo zákona nevyplýva povinnosť oboznamovať zákazníka o prijatí vybavenej reklamácie zo servisu ak nie je obchodníkom táto reklamácia prijatá inak (poštou, písomne atď.) Je zaužívané pravidlo v rámci dobrých vzťahov so zákazníkmi, že obchodník informuje zákazníka o vybavenej reklamácii vo forme sms či telefonického kontaktovania, po predošlom dohovore.

Zákazníkovi vzniká právo na výmenu veci či vrátenie peňazí aj vtedy, ak má servisom potvrdené tri rovnaké opakujúce sa chyby v rôznych časových odstupoch, alebo tri rôzne vady ktoré bránia normálnemu používaniu výrobku, čo musí byť ale opäť potvrdené servisom.

Ak obchodník nestíha zákonnú lehotu, je možná dohoda vo forme nejakej úľavy poskytnutá obchodníkom po obojstrannej dohode, pretože aj obchodník je len človek a niektoré veci nevie ovplyvniť, napríklad rýchlosť doručenia zásielky alebo inú nie ním zapríčinenú situáciu. Pretože môže vzniknúť paradox kde servis si splnil svoju lehotu, ale príchod zásielky je už po lehote, zákazník si uplatní svoje právo a obchodníkovi tak vzniká škoda pretože servis mu to neuzná. Všetko závisí na vzájomnej dohode. Ak však obchodník neprejaví záujem riešiť vzniknutú situáciu a používa len slovné obraty, treba si uplatniť svoje právo. Nie každý je schopný si plne uplatniť svoje právo, pretože nie je stavaný na tieto slovné "prestrelky" vtedy pomáha ak si niekoho "pribalíte so sebou kto to vie" :sunglasses:

Nový zákon o ochrane spotrebiteľa:
http://www.cpscoop.sk/cps_sk/prilohy/2007061502.pdf


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 07.09.07
Prihlásený: 19.08.08
Príspevky: 8
Témy: 4 | 4
Pon 18.08.08 0:56 |

Vratenie penazi


Citácia:
Zákazníkovi vzniká právo na výmenu veci či vrátenie peňazí aj vtedy, ak má servisom potvrdené tri rovnaké opakujúce sa chyby v rôznych časových odstupoch, alebo tri rôzne vady ktoré bránia normálnemu používaniu výrobku, čo musí byť ale opäť potvrdené servisom.

Mohol by si mi pls povedať v akom zákone sa toto spomína lebo v tom novom zákone o ochrane spotrebiteľa som to nenašiel.
Dik


Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27.03.08
Príspevky: 699
Témy: 9 | 9
Uto 19.08.08 1:40 |

Vratenie penazi


KeyserSoze píše:
Citácia:
Zákazníkovi vzniká právo na výmenu veci či vrátenie peňazí aj vtedy, ak má servisom potvrdené tri rovnaké opakujúce sa chyby v rôznych časových odstupoch, alebo tri rôzne vady ktoré bránia normálnemu používaniu výrobku, čo musí byť ale opäť potvrdené servisom.

Mohol by si mi pls povedať v akom zákone sa toto spomína lebo v tom novom zákone o ochrane spotrebiteľa som to nenašiel.
Dik


Ďakujem, toto bolo fakt podnetné, celú noc som nad tým strávil. :hacker:
Takže k veci: Tento predpis, úmluva, dohoda alebo ja neviem ako by som to nazval, síce má oporu v zákone ale iba všeobecnú. Takže tá opora je v zákone 47/1992, špeciálne si pozri paragraf § 623 kde sa síce píše o vadách, ale neuvádza sa exaktne počet. Predpokladám, že tento predpis vznikol na vzájomnej dohode zúčastnených strán, pretože som prešiel všetky možné zákony a nikde nie je uvedený počet. No lenže človek sa potrebuje oprieť o písané že?
PORADA.sk, epi.sk a na záver zlatý klinec programu, stanovisko SOI :cop:


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 07.09.07
Prihlásený: 19.08.08
Príspevky: 8
Témy: 4 | 4
Uto 19.08.08 15:57 |

Vratenie penazi


Tie zákony som čítal a je to popravde len čisto všobecné a dost často sa to tam ani nespomína ako v tom novom zákone o ochrane spotrebiteľa. Prečítal som si to aj tie ostatné linky a je to tam spomenuté. Môj problém je že už som 3x reklamoval a žiadal vrátenie peňazí ale predajcovi sa nechce. Založil som aj tému na porada.sk kde som celý problém do podrobnosti opísal
Citácia:
http://www.porada.sk/t88422-zrusenie-kupnej-zmluvy-po-3-reklamacii.html

Dik za odpoveď


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 06.07.08
Prihlásený: 09.07.14
Príspevky: 2331
Témy: 133 | 133
Bydlisko: Podhájska,S...
Pia 22.08.08 20:52 |

Vratenie penazi


no takto
1,SOI nevie ani sama co je to zakon a co hovori a nie je opravnena vstupovat do rekl.konania
2,tri rovnake chyby uznane servisom sa rovna vratenie penazi,novy kus
3,styry rozne chyby uznane servisom sa rovna to iste co bod 2 co viem a je zauzivane,
4,na tejto stranke http://www.soi.sk/_old/rspotreb/zoznam/reklamac.htm o tom jasne pisu len treba citat a ukazat predavajucemu a pohrozit kontrolou zo SOI
:P


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 01.07.07
Prihlásený: 13.10.11
Príspevky: 38
Témy: 5 | 5
Pia 26.03.10 19:19 |

Vratenie penazi


Dobrý večer

link v bode č. 4 z predchadzajuceho prispevku je bohužial "mrtvy", viete sem prosim niekto dať "živý" odkaz ?

Dnes mi uplynula 30 dňová reklamačná lehota (notebook reklamovaný druhý krát s tou istou chybou, odvzdaný na predajni 25.2.2010) a dosiaľ som nedostal žiadne písomné ani iné stanovisko (prvý krat ma predajca kontaktoval na 30 deň SMS spravou ). Neverim že mi v pondelok príde list a na SMS už bude neskoro.
Predávač ma uistoval že reklamaciu vybavia co najskor, pretože notebook potrebujem k praci, nestalo sa ... zase mesiac :jaw:
Rozhodol som sa preto, že budem žiadať od predajcu vrátenie peňazí.
Viete mi prosím niekto načrtnúť vzor, ako by mala moja žiadosť vyzerať ?

Ešte som si všimol že dole na reklamačnom protokole je napísané : " zákazník je povinný si tovar na predajni vyzdvihnúť do 30 dní, ak nie je dohodnuté inak "
to akože ja sa mam starať o reklamaciu ?! oni maju predsa zo zakona na to 30 dni, nie ja, či ... ???

Dakujem


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 08.10.07
Príspevky: 265
Témy: 45 | 45
Bydlisko: Linz
Pia 26.03.10 23:53 |

Vratenie penazi


Erricco píše:
Ešte som si všimol že dole na reklamačnom protokole je napísané : " zákazník je povinný si tovar na predajni vyzdvihnúť do 30 dní, ak nie je dohodnuté inak "
to akože ja sa mam starať o reklamaciu ?! oni maju predsa zo zakona na to 30 dni, nie ja, či ... ???
Dakujem

ono je to myslene tak, ze ked ta skontaktuju (ci uz smskou, alebo telefonicky), ze je tovar naspat z opravy v predajni, tak mas urcitu dobu do ktorej si to musis vyzvihnut a ak ju presvihnes, tak ti mozu uctovat skladne za kazdy den navyse.


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 06.07.08
Prihlásený: 09.07.14
Príspevky: 2331
Témy: 133 | 133
Bydlisko: Podhájska,S...
Sob 27.03.10 9:20 |

Vratenie penazi


Odkaz zmyzol,ale je to aj tu pisane:http://www.pravaspotrebitela.sk/index.php?page=brochures&itemid=9

Edit:a v kazdom pripade su oni povinny oznamit ti ako je vybavena tvoja reklamacia do 30 dni.Ak nie tak na 31 den tam mozes prist s original reklamacnym protokolom a original dokladom o kupe a ziadat peniaze.Musia ti ich dat.ALE!!!Este vzdy ti mozu predlozit doklad,ze na 29-30 den ti posielali list a tak su kryty


_________________
NB:Samsung 305V A6-3410MX
CPU:AMD® Quad-Core A6-3410MX (1,6 GHz, 4MB, 4 jadrá) GPU: Duálna graficka karta AMD Radeon™ HD6540G2 512MB GDDR3 RAM:4GB DDR3 1333Mhz HDD:640GB OS:Win7 Premium 64 bit
Mobil:iPhone 3G 8GB s Whited00r 5.2.1
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 01.07.07
Prihlásený: 13.10.11
Príspevky: 38
Témy: 5 | 5
Ned 18.04.10 23:44 |

Vratenie penazi


A ako je to s uplatnením práva na vrátenie peňazí ?
Ak reklamujem 3x tu istu chybu, notebook sa vrati zo servisu do predajne, oni ma informuju že je späť .... ja prídem a poviem že nechcem notebook, ale peniaze späť, alebo ako ?


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 19.09.06
Prihlásený: 22.02.15
Príspevky: 752
Témy: 31 | 31
Bydlisko: Ružomberok&...
Pon 19.04.10 1:12 |

Vratenie penazi


Erricco píše:
A ako je to s uplatnením práva na vrátenie peňazí ?
Ak reklamujem 3x tu istu chybu, notebook sa vrati zo servisu do predajne, oni ma informuju že je späť .... ja prídem a poviem že nechcem notebook, ale peniaze späť, alebo ako ?


tak to by som neskusal, radsej im rovno povedz, ze chces odstupit od zmluvy, mohli by vymyslat zaplatenie tej opravy alebo ktovie co.


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 13.08.06
Prihlásený: 21.02.15
Príspevky: 77
Témy: 3 | 3
Pon 19.04.10 8:49 |

Vratenie penazi


Erricco po vyskytnutí tretej chyby TEJ ISTE si mal povedať že máš nárok v zmysle zákona na vrátenie peňazí a odstupuješ od dohody ( zmluvy ).
Pozrite občiansky zákonník v § 619-627.
Doba, počas ktorej bola vec v oprave sa do záručnej nezapočítava, prerušuje sa.
Možnými následky ich zodpovednosti, sú primárne a) § 507 OZ , b) § 507 e OZ a sekundárne § 509 a § 510 OZ.


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 01.07.07
Prihlásený: 13.10.11
Príspevky: 38
Témy: 5 | 5
Pon 19.04.10 18:45 |

Vratenie penazi


dnes som sa do servisu nedostal, mal som veľa práce, ale zajtra to snad už vyjde :cry:

Ako teda mám postupovať ?

Pridem tam zajtra treti krat s notebookom a hned budem žiadať odstupenie od zmluvy ?
Aj ked ešte nemam zo servisu na papieri potvrdenu treti krat tu istu chybu ? ( na 99% zase odišla grafika)


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 03.04.08
Prihlásený: 02.03.15
Príspevky: 4522
Témy: 37 | 37
Bydlisko: Trnava
Pon 19.04.10 18:48 |

Vratenie penazi


Potrebujes vyjadrenie servisu ...


_________________
Hmmm .... Hrošíček ... [Homer]
 [ Príspevkov: 24 ] Choď na stránku: 1, 2  ďalšia


Vratenie penazi



Podobné témy

 Témy  Odpovede  Zobrazenia  Posledný príspevok 
V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Vrátenie peňazí

v Obchody, reklamácie a právo

1

176

Pia 21.03.14 17:21

killer

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Vrátenie peňazí?

v Obchody, reklamácie a právo

2

706

Str 11.11.09 8:38

eltorino

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Vrátenie penazí

v Obchody, reklamácie a právo

4

208

Pia 06.12.13 20:08

DwEjtSvK

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Vratenie penazi...

v Obchody, reklamácie a právo

11

747

Pon 04.07.11 16:25

adastt

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Alza vrátenie peňazí

v Obchody, reklamácie a právo

6

181

Uto 14.10.14 16:23

Daron

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Alza - vrátenie peňazí?

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1, 2 ]

v Obchody, reklamácie a právo

26

219

Štv 12.02.15 19:15

Daron

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Reklamácia - vrátenie peňazí

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1, 2 ]

v Obchody, reklamácie a právo

15

1072

Ned 30.09.12 10:05

Dorques

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

vratenie penazi - Slov. posta

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1, 2, 3 ]

v Obchody, reklamácie a právo

42

2905

Sob 17.10.09 12:18

Milan.H

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Pravo na vratenie penazi

v Obchody, reklamácie a právo

8

1369

Uto 05.05.09 23:02

olsojin

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Vratenie penazi za HD4850

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1, 2 ]

v Obchody, reklamácie a právo

18

1549

Uto 13.01.09 21:06

myros33

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Vratenie penazi za digitalny obsah

v Ekonomika, práca, biznis, podnikanie a peniaze

2

72

Štv 27.02.14 17:38

Daron



Powered by phpBB 3.x.x © 2005 - 2015 PCforum, webhosting by WebSupport, edited by JanoF