[ Príspevkov: 30 ] 
AutorSpráva
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 12.07.11
Prihlásený: 09.03.16
Príspevky: 42
Témy: 7 | 7
Bydlisko: Presov
NapísalOffline : 08.11.2012 19:38 | C++ Games - buducnost

Zdravim,
chcel by som v buducnosti programovat hry,byt clenom neakeho profesionalneho vyvojoveho tymu(viem ze to na slovensku asi nieje mozne),ucim sa c++(mam kupenu knihu Mistrovsti v c++).
Momentalne navstevujem strednu skolu (som v 1. rocniku), urcite chcem ist na vysku a chcem sa spytat ci sa oplati ist na skolu so zameranim na tvorbu PC hier(viem ze taka skola nieje urcite na Slovensku a asi ani v EU) alebo ist na obycajnu skolu so zameranim programator.Potrebujem vediet este dalsi programovaci jazyk perfektne alebo staci len c++?Myslite si ze mi neako pomoze v kariere certifikat CISCO? Ak docitam knihu Mistrovstvi v c++ mal by som si zohnat dalsiu literaturu s tematikou c++ alebo uz mozem prejst na directx?Aku knizku by ste odporucili na naucenie Directx(nie online tutorialy ale knihu, anglicky jazyk mi nevadi)? Viem ze si myslite ze to asi nieje mozne(ze som blby nieco take chciet) ale je to moj sen.


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 22.08.11
Prihlásený: 23.06.21
Príspevky: 2361
Témy: 11 | 11
NapísalOffline : 08.11.2012 19:49 | C++ Games - buducnost

Nepocul som este o skole zameranej iba na programovanie hier. Ked sa naucis programovat(tvorit algorytmy) tak pre teba imho uz nebude problem naucit sa syntax ineho jazyka.


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 12.07.11
Prihlásený: 09.03.16
Príspevky: 42
Témy: 7 | 7
Bydlisko: Presov
Napísal autor témyOffline : 08.11.2012 20:11 | C++ Games - buducnost

https://www.digipen.edu/
http://gamepipe.usc.edu/USC_GamePipe_La ... /Home.html
http://games.rit.edu/

To som uz cital, ale sa pytam ktore jazyky este budem potrebovat na tvorbu hier.


Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 17.07.11
Prihlásený: 29.12.20
Príspevky: 1516
Témy: 3 | 3
NapísalOffline : 08.11.2012 20:58 | C++ Games - buducnost

Guad242 píše:
ktore jazyky este budem potrebovat na tvorbu hier.

V prvom rade matematiku (Ako povedal Galileo, matematika je jazykom vedy, tak dajme tomu :) )

V prvom rade nie, nepotrebuješ VŠ so zameraním na PC hry.
V druhom rade je dobré uvedomiť si, čo je to tvorba PC hier.
Programovací jazyk tu nehrá veľkú rolu a zároveň aj hrá - podľa toho, z ktorej strany sa na to pozeráš. Ak chceš naozaj programovať hry, tak ti radím, dávaj pozor na matematike, pretože stredoškolskú matiku budeš musieť vedieť aj odzadu. Programovanie sa potom zdá byť len implementácia matematických modelov, ale nie je to úplne tak - hlavne pri optimalizáciách a tých nižších stupňoch engine-ov.

Trocha ťa postraším, ale snáď to nebude až také hrozné:
Tvorba PC hier je asi najťažšie odvetvie v informatike (za mňa osobne jej konkuruje možno len bezpečnosť a kryptografia)
Potrebuješ vedieť robiť počítačovú grafiku (ktorá sa už sama o sebe označuje za jednu z najťažších vecí v inf.)
Ďalej potrebuješ vedieť niečo z umelej inteligencie (ideálne čo najviac)
Ak chceš ísť na low level (tvorba engine napr), tak potrebuješ ovládať architektúru PC a low level programing.
Plus z matematiky a automatov a algoritmov je toho ešte dosť.

Vlastne na tvorbu PC hier potrebuješ takú všeobecnú znalosť všetkého možného aj nemožného. Prečo? No preto, že pc hry sa snažia kopírovať realitu a v realite je toho sakra veľa (napr. ak si myslíš, že biológiu, či dejepis v živote nevyužiješ, s PC hrami to nemusí byť úplne pravda)

To je tak v skratke. Si ale prvák na strednej, nemusíš sa toho zľaknúť, nie je to až také hrozne hrozné. Len, prosím, nemaj predstavu, že "to je super, lebo tie figúrky sa hýbu a ja to chcem robiť". Je to naozaj drina a dlhé roky štúdia a praxe.

K tomu profesionálnemu vývoju hier - na Slovensku a Česku sa tiež dokážeš dostať do svetovej scény. Napríklad Bohemia Interactive (Op. Flashpoint, ARMA), 2kCzech (Mafia), o slovákoch veľa neviem(pohybujem sa v Česku), ale aj tí miminmálne spolupracovali na niekoľkých svetových tituloch. Prípadne u susedov v Maďarsku je Crytek (ktorý ale sídli v Nemecku, čo tiež nie je ďaleko)

Pravda ale je, že ak vieš robiť PC hry, môžeš robiť snáď všetko a o živobytie máš určite postarané. Okrem toho, PC Hry nie sú len tie A-čkové tituly, ktoré hrávame, ale majú veľké využitie aj v priemysle, medicíne, marketingu ai.

Takže záver? Nesústreďuj sa na nič konkrétne - rozširuj si pohľad. Ak ťa programovanie baví, programuj. A všeličo možné. Je veľmi pravdepodobné, že to "všeličo" raz budeš potrebovať. A popri tom budeš odhaľovať stále nové veci na učenie sa.


Offline

Užívateľ
Užívateľ
C++ Games - buducnost

Registrovaný: 05.04.11
Príspevky: 1692
Témy: 49 | 49
Bydlisko: Žilina, Pop...
NapísalOffline : 08.11.2012 21:04 | C++ Games - buducnost

Počkaj ako to oľutuješ keď sa dostaneš na vysokú :) na strednej sú to ešte všetko pekné plány o tom ako budeš programovať :) ale potom, ak si vyberieš informatiku alebo niečo také kde by si sa aj to programovanie mohol viac priučiť :) CISCO ? asi len si to môžeš dať do cv, inak ak sa nemýlim tak certifikát ti platí iba na rok :) ja som si na strednej tiež robil 2 úrovne aby som na vysokej to nejako využil :) samozrejme na vysokej sa berie iná verzia a 2 semestra cisca za jeden semester, teda polrok :) fúha ak dočítaš tú knihu o c++ je otázne či to vieš aj všetky tie vedomosti aplikovať :D nie je problém povedať si aha takto som to prečítal a potom používať už niekym popísané kódy podľa mňa :)


_________________
rMBP 13 2015
iPhone 7
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 12.07.11
Prihlásený: 09.03.16
Príspevky: 42
Témy: 7 | 7
Bydlisko: Presov
Napísal autor témyOffline : 10.11.2012 9:03 | C++ Games - buducnost

BX píše:
Len, prosím, nemaj predstavu, že "to je super, lebo tie figúrky sa hýbu a ja to chcem robiť". Je to naozaj drina a dlhé roky štúdia a praxe.

Neboj sa, nemam taku predstavu.Viem ze je to naozaj drina(stacilo si pozriet par DirectX tutorialov)Matika mi zatial ide(tak dufam ze sa to nezmeni).
lupajz píše:
fúha ak dočítaš tú knihu o c++ je otázne či to vieš aj všetky tie vedomosti aplikovať nie je problém povedať si aha takto som to prečítal a potom používať už niekym popísané kódy podľa mňa.

Tak zatial mam precitanu zhruba polovicu knihy a viem vsetko pouzit co som doteraz cital.(pokial nieco nepochopim citam to dovtedy az to pochopim :))Niekym popisane kody nepouzivam(neuznavam lepenie kodov podla mna to nieje programovanie).


Offline

Užívateľ
Užívateľ
C++ Games - buducnost

Registrovaný: 24.07.10
Prihlásený: 15.05.21
Príspevky: 106
Témy: 28 | 28
Bydlisko: Bratislava
NapísalOffline : 11.11.2012 23:29 | C++ Games - buducnost

Ak sa fakt do toho chces vložiť tak budeš musieť riadne zapracovať.

Ako už bolo spomenuté, pri tvorbe pc hry využiješ všetko možné aj nemožné x)
Podľa môjho skromného názoru čo budeš určite potrebovať, nieje vedieť nejaký konkrétny jazyk, ale rozumieť a poznať rôzne formy programovania, ak by som začal od základov tak napr. oop, návrhové vzory, algoritmy a pod.
Potom keď sa už hovorí o programovacích jazykoch tak frameworky a rôzne engine sú celkom dosť používané, hlavne pre ich už vytvorenú celkom dobrú kvalitu a funkcionalitu (porovnaj napr. javascript a jquery, prípadne php a zend, alebo ešte c++ a qt) všetko sú to nástroje na "uľahčenie života"
tiež by som povedal, že samotné prvotné naprogramovanie nieje až tak hard, skôr ťa bude podľa mňa zabíjať hľadanie chýb, opravovanie kódov atd. čo už nie je ani tak moc zábava (aj keď mňa to baví, kým mi nedôjde čas xD, potom ma to už štve x)

potom okrem directX existujú aj iné game-engine systémy napr. openGL, prípadne rôzne android, tiež úplne iné odvetvie ako napr. playstation, xbox hry atd. atd.

Keď hovoríš o školách tak hmmm nepoznám žiadnu takú "PC-hry" zameranú školu. Môžeš si vybrať skôr podľa toho čo potrebuješ a chceš viac, vezmi to z tej stránky, že programovať sa dokážeš naučiť aj sám ak veľmi chceš, ale podľa mňa k tomuto máš na výber; pre teba by som skôr odporúčal nejakú programátorskú školu, tam sa naučíš, prípadne si precvičíš ako programovanie, tak aj prácu v tíme a pod. (Môžeš skúsiť STU kde som ja, ale varujem ťa pred ťažkou fyzikou xD)

K tomu učeniu directx - vezmi si to tak, že je to, nazvem to "modul" ktorý sa použije v tom c++
Keď si pozrieš dokumentáciu a api toho "modulu" tak z toho sa podľa mňa učí najlepšie, ale tutoriály ti neuškodia a častokrát dajú viac než nejaká "kniha" (môj názor)

V každom prípade pripomínam, že vedieť programovať, neznamená vedieť "dobre" programovať :)
Viď zaujímavá directx hra http://www.pouet.net/prod.php?which=12036 (95kB grafika že nechápeš..)

No a nakoniec pripájam niečo pre pobavenie a reálny náhľad k téme: http://www.youtube.com/watch?v=lGar7KC6Wiw :-D


_________________
silentaslash || tiwdaym || tou(x)?
NTB: ASUS ROG G752VS (KBL)-GB393T, CPU: Intel Core i7 7700HQ Kaby Lake, Display: 17.3" LED 3840x2160 IPS matný, RAM: 32GB DDR4, GPU: NVIDIA GeForce GTX 1070 8GB GDDR5, SSD: SSD 256GB PCIe + WD Blue PC SSD 1 TB M.2 HDD: 2TB Seagate Barracuda Laptop OS: Windows 10 64-bit
Periférie: monitor: 4k 28" ASUS MG28UQ klávesnica: Corsair Gaming straf Cherry MX Silent (US) myš: A4tech Bloody J90 Core 3 kovové pojazdy
NAS: Synology DiskStation DS1517 + 8GB HDD: RAID5 (synology): WD Red Plus 4TB + 2x Seagate IronWolf 4 TB
Wifi: ASUS RT-AC87U AC2400
Mobil: OnePlus 3T, 64GB
Offline

Užívateľ
Užívateľ
C++ Games - buducnost

Registrovaný: 05.04.11
Príspevky: 1692
Témy: 49 | 49
Bydlisko: Žilina, Pop...
NapísalOffline : 12.11.2012 9:24 | C++ Games - buducnost

K tomu C++ ti odporúčim Ogre Engine :) http://www.ogre3d.org/


_________________
rMBP 13 2015
iPhone 7
Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 17.07.11
Prihlásený: 29.12.20
Príspevky: 1516
Témy: 3 | 3
NapísalOffline : 12.11.2012 10:15 | C++ Games - buducnost

lupajz píše:
K tomu C++ ti odporúčim Ogre Engine :) http://www.ogre3d.org/

Žiadny engine! Enginy treba používať až keď (aspoň približne) vieš, ako to funguje. Najprv si treba urobiť pár menších hier pekne od piky (odporúčam poradie C++ Allegro/SFML/SDL..., neskôr .NET XNA)
Potom, keď už nejdeš za učením sa, ale za reálnym cieľom, si treba vyberať engine.


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 12.07.11
Prihlásený: 09.03.16
Príspevky: 42
Témy: 7 | 7
Bydlisko: Presov
Napísal autor témyOffline : 20.11.2012 19:18 | C++ Games - buducnost

Viem ze okrem DirectX existuju aj ine, len som si myslel ze DirectX je najpouzivanejsi.(Nerobia sa xbox hry v XNA?)
Citácia:
Najprv si treba urobiť pár menších hier pekne od piky (odporúčam poradie C++ Allegro/SFML/SDL..., neskôr .NET XNA)

BX vdaka za to poradie(budem sa nim riadit).

A mam taky problem: spravil som si konzolovu hru na styl Pac man aj hadika a mam problem ze strasne mi to blika.Neviete ako to mam spravit?

a 2: dajme tomu ze toto je cast mapy:
Citácia:
# $ #
ako spravim aby sa ten "Dolar" pohyboval napriklad o 3 polia do prava a dolava(viem to spravit aby sa pohol na jednu stranu ale uz neviem ako ho vratim spat)?


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 12.07.11
Prihlásený: 09.03.16
Príspevky: 42
Témy: 7 | 7
Bydlisko: Presov
Napísal autor témyOffline : 20.11.2012 19:22 | C++ Games - buducnost

toto je cast mapy:
Citácia:
"-------$------"
(ospravedlnujem sa za double post ale neako mi v 1 prispevku zmizli medzeri a nejde mi edit)


Offline

Užívateľ
Užívateľ
C++ Games - buducnost

Registrovaný: 08.03.09
Prihlásený: 06.10.20
Príspevky: 1116
Témy: 88 | 88
Bydlisko: 00100100
NapísalOffline : 20.11.2012 19:32 | C++ Games - buducnost

napr by si mohol mat celu mapu v 2D poli a vykreslit to cez vnorene cykly alebo prepisat len to co potrebujes tak ze zmenis poziciu kurzora


_________________
Programming is The Best
Hackers Are Not Crackers!!! Hackers build things, crackers break them!
;-)
Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 17.07.11
Prihlásený: 29.12.20
Príspevky: 1516
Témy: 3 | 3
NapísalOffline : 20.11.2012 20:42 | C++ Games - buducnost

A v čom to vlastne píšeš? V C-čku? Používaš niečo ako gotoxy (presuň kurzor na [x,y])? Ak nepoužívaš gotoxy, tak s tým rýchlo prestaň - je to strata času. Je pekné, že skúšaš, ale toto naozaj nemá zmysel, veď celá grafika stojí na súradnicovom systéme, tak sa to uč robiť rovno v ňom (ak používaš gotoxy, tak nechápem druhú otázku)

Čo sa prvej týka, celú obrazovku v poli síce ide, ale radšej to rob metódou "pohnem sa a upracem za sebou"


_________________
Na súkromné správy týkajúce sa problémov, ktoré sa riešia vo fóre, neodpovedám!
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 12.07.11
Prihlásený: 09.03.16
Príspevky: 42
Témy: 7 | 7
Bydlisko: Presov
Napísal autor témyOffline : 20.11.2012 20:55 | C++ Games - buducnost

Pisem to v c++.Asi ste ma nepochopili. Ja viem ako to mam rozpohybovat(napr. stlacim sipku hore a pojde hore, stlacim dolava a pojde dolava atd.) ale ja chcem vediet ako spravim aby sa pohyboval automaticky hore, dole alebo dolava doprava, proste aby sa automaticky pohyboval po suradniciach co mu zadam. Ten $ je nieco ako pohybujuca sa prekazka.Ano pouzivam suradnicovy system(ved inak by to bola katastrofa).


Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 17.07.11
Prihlásený: 29.12.20
Príspevky: 1516
Témy: 3 | 3
NapísalOffline : 20.11.2012 21:14 | C++ Games - buducnost

Guad242 píše:
Ano pouzivam suradnicovy system(ved inak by to bola katastrofa).

No veď som sa zlakol :lol:

Ty chceš teda rozpohybovať tú prekážku, ktorá sa bude hýbať sama od seba, áno?
Skús si prečítať toto (písal som to dávnejšie a je to pre pascal, ale princíp rovnaký), možno ťa napadne, ako na to :)
http://www.hojko.com/pascal-praca-t158176.html


_________________
Na súkromné správy týkajúce sa problémov, ktoré sa riešia vo fóre, neodpovedám!
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 12.07.11
Prihlásený: 09.03.16
Príspevky: 42
Témy: 7 | 7
Bydlisko: Presov
Napísal autor témyOffline : 29.01.2013 14:45 | C++ Games - buducnost

Po dlhšom čase sa znova ozývam, mám taký problém:
Momentálne sa ešte stále učím C++ a postupne by som chcel začať s grafickými knihovňami, ale spolužiak mi hovoril, že na čo sa to všetko učím, že pri tvorbe hier žiaden programovací jazyk nepotrebujem, nemusím vedieť žiadnu grafickú knihovňu, stačí ak sa naučím pracovať s Enginom, chcel by som sa spýtať že čo je na tom pravdy(aj keď podľa mňa je to somarina)


Offline

Užívateľ
Užívateľ
C++ Games - buducnost

Registrovaný: 24.07.10
Prihlásený: 15.05.21
Príspevky: 106
Témy: 28 | 28
Bydlisko: Bratislava
NapísalOffline : 29.01.2013 16:12 | C++ Games - buducnost

tak to, že žiaden programovací jazyk nepotrebuješ je totálna kravina. S tým enginom má trochu pravdu, lebo každá hra je postavená na nejakom engine. Ale len sa uč ďalej. Sú ako nejaké programy a knižnice na zjednodušenie tvorby hry ale ku všetkým potrebuješ vedieť nejaký prog. jazyk.


_________________
silentaslash || tiwdaym || tou(x)?
NTB: ASUS ROG G752VS (KBL)-GB393T, CPU: Intel Core i7 7700HQ Kaby Lake, Display: 17.3" LED 3840x2160 IPS matný, RAM: 32GB DDR4, GPU: NVIDIA GeForce GTX 1070 8GB GDDR5, SSD: SSD 256GB PCIe + WD Blue PC SSD 1 TB M.2 HDD: 2TB Seagate Barracuda Laptop OS: Windows 10 64-bit
Periférie: monitor: 4k 28" ASUS MG28UQ klávesnica: Corsair Gaming straf Cherry MX Silent (US) myš: A4tech Bloody J90 Core 3 kovové pojazdy
NAS: Synology DiskStation DS1517 + 8GB HDD: RAID5 (synology): WD Red Plus 4TB + 2x Seagate IronWolf 4 TB
Wifi: ASUS RT-AC87U AC2400
Mobil: OnePlus 3T, 64GB
Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 17.07.11
Prihlásený: 29.12.20
Príspevky: 1516
Témy: 3 | 3
NapísalOffline : 29.01.2013 18:38 | C++ Games - buducnost

Guad242 - Toto je z časti dosť pravda. Tí, ktorí vytvárajú tie najväčšie Ačkové tituly, ich robia v engene-och a nejakom skriptovacom jazyku. To sú ale designeri, level designeri ai - tzn. tí, ktorí s programovaním nemajú skoro nič. Sú to skôr umelci.

ALE!
Toto sa robí len v tých veľkých Ačkových tituloch a popravde netuším, ako sa na takúto pozíciu dostať (napr. do Electronic Arts, Crytek atď) Najväčšiu zásluhu ale na tom majú práve programátori, ktorí daný engine vytvárajú, pretvárajú, vylepšujú atď. Ak si aj (napr.) od Cryteku kúpiš CryEngine, dajú ti právo zasahovať aj rovno do zdrojákov (ktoré sú typicky v C++) a tým si vieš veľa vecí vylepšiť a poskytnúť umelcom a designerom kvalitnejší nástroj pre daný účel (hru)

Pri menších hrách (mobily, tablety, flashovky atď) to neplatí (väčšinou). Tam sa musí proste vziať knižnica a kódiť jeden účel(hru). A treba rozmýšľať aj nad tým, či práve toto nie je budúcnosť herného priemyslu. A neviem, či by sa mi chcelo, až mi niekto urobí engine, v ktorom si spravím hru, rovnako, ako ďalších milión ľudí. A ani štúdiá na takéto hry na to nečakajú, ale vyvíjajú si niečo vlastné. A práve na tom by si pracoval aj ty, ak by si šiel týmto smerom.

Ak chceš robiť hry vlastné, tak ti stačí engine - typicky kruto drahý engine, ak to pôjde na trh :)


Naposledy upravil BX dňa 02.04.2015 19:36, celkovo upravené 1

_________________
Na súkromné správy týkajúce sa problémov, ktoré sa riešia vo fóre, neodpovedám!
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 12.07.11
Prihlásený: 09.03.16
Príspevky: 42
Témy: 7 | 7
Bydlisko: Presov
Napísal autor témyOffline : 29.01.2013 18:59 | C++ Games - buducnost

Ďakujem za rýchle odpovede, ak som to správne pochopil tak programátori spravia engine, ktorý podporuje fyziku, AI a veľa ďalších vecí, a potom tí designéry na základe toho enginu vytvárajú levely a dotoho už programátori nezasahujú to už nechávajú na "umelcoch"
Ak by som sa ťa mohol opýtať tak čo by si mi odporúčal, ako postupovať ďalej?


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 06.11.12
Prihlásený: 29.04.14
Príspevky: 22
Témy: 6 | 6
NapísalOffline : 29.01.2013 19:04 | C++ Games - buducnost

Guad, napriek tomu, že som podstatne menej skúsený ako ty, na tvoju otázku viem odpovedať. Chceš byť programátor alebo umelec? Ak programátor, tak sa nauč čo najviac programátorských jazykov ovládať - výber je na tebe, resp. výber je na základe toho čo ti sedí. Skúšaj nové veci, sleduj návody na YouTube a potom sa z toho uč a vymýšľaj niečo vlastné. Ak chceš byť umelec... tak tu ti odpovedať neviem. Byť umelcom znamená mať talent od prírody a bohovskú predstavivosť...


Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 17.07.11
Prihlásený: 29.12.20
Príspevky: 1516
Témy: 3 | 3
NapísalOffline : 29.01.2013 19:47 | C++ Games - buducnost

MatusMak píše:
tak sa nauč čo najviac programátorských jazykov ovládať

Meh :?

Guad242 píše:
Ak by som sa ťa mohol opýtať tak čo by si mi odporúčal, ako postupovať ďalej?

Už som to tu, myslím, písal. Treba sa pýtať konkrétnejšie :) A tiež neviem, či tu niekde spomínaš svoj vek/stupeň na škole? Tiež by sa to hodilo vedieť.


_________________
Na súkromné správy týkajúce sa problémov, ktoré sa riešia vo fóre, neodpovedám!
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 12.07.11
Prihlásený: 09.03.16
Príspevky: 42
Témy: 7 | 7
Bydlisko: Presov
Napísal autor témyOffline : 29.01.2013 20:20 | C++ Games - buducnost

Písal som to hneď v prvom poste, som prvák na strednej, mám šestnásť, myslím tým ako pokračovať ďalej na čo sa mám sústrediť, čo sa mám ďalej učiť atď, dajme tomu že základy C++ mám už zvladnuté písal si v pár postoch dozadu že sa nemám na nič sústrediť, len programovať ale už by to chcelo na niečo sa sústrediť, myslím tým či sa mám začať učit nejakú grafickú knihovňu, proste neviem čo ďalej, prečítal som pár zahraničných fór, ale nikde nie je konkrétne nápísané ako postupovať, čo sa učiť, jedine som našiel rôzne enginy, ale to by ma asi velmi nebavilo len klikať


Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 17.07.11
Prihlásený: 29.12.20
Príspevky: 1516
Témy: 3 | 3
NapísalOffline : 29.01.2013 20:24 | C++ Games - buducnost

BX píše:
Najprv si treba urobiť pár menších hier pekne od piky (odporúčam poradie C++ Allegro/SFML/SDL..., neskôr (napr) .NET XNA)

Povedz si, že chceš urobiť takú a takú hru (kľudne nejakú klasickú - tetris, space invaders, angry birds atď) a urob ju. A keď ju dokončíš, zistíš, že si ju urobil úplne debilne a začni robiť ďalšiu, ale poriadne. A potom zistíš, že aj tú si rpavil úplne debilne. A takto by si mal pokračovať :)

(príp. zistíš, že na to ešte nemáš. Vtedy sa kľudne vrhni na niečo jednoduchšie)


_________________
Na súkromné správy týkajúce sa problémov, ktoré sa riešia vo fóre, neodpovedám!
Offline

Užívateľ
Užívateľ
C++ Games - buducnost

Registrovaný: 24.07.10
Prihlásený: 15.05.21
Príspevky: 106
Témy: 28 | 28
Bydlisko: Bratislava
NapísalOffline : 29.01.2013 21:16 | C++ Games - buducnost

Presne, to ako písal BX je podľa mňa asi teraz v tvojom prípade najlepší postup, ja som sa tiež takto postupne učil na strednej, že som si robil vlastne programy a hry a podľa toho som zistil čo ma viac baví, tak si to aspoň aj dobre oskúšaš a zistíš, či ťa viac baví tvoriť to, alebo to (na porovnanie napríkald tie engine, alebo frontend, teda už pracovať s vytvorenou api, alebo dizajn atd.)

Čo sa týka veľkých projektov tak to už je dosť podelené, každý člocek, prípadne tým pracuje na učitej časti a zbúchavá sa to dokopy pričom platí, že každý ma inú špecializáciu. Jasíce nepracujem v nejakej game-firme, ale čo robím vo we-firme tak to máme podelené podobne a to priamo niekto robí applety, potom ďalší css-ko ďalší grafiku, ďalší sa stará o kvalitu kódu, tester systému (alebo tzv. half-hacker) atd.


_________________
silentaslash || tiwdaym || tou(x)?
NTB: ASUS ROG G752VS (KBL)-GB393T, CPU: Intel Core i7 7700HQ Kaby Lake, Display: 17.3" LED 3840x2160 IPS matný, RAM: 32GB DDR4, GPU: NVIDIA GeForce GTX 1070 8GB GDDR5, SSD: SSD 256GB PCIe + WD Blue PC SSD 1 TB M.2 HDD: 2TB Seagate Barracuda Laptop OS: Windows 10 64-bit
Periférie: monitor: 4k 28" ASUS MG28UQ klávesnica: Corsair Gaming straf Cherry MX Silent (US) myš: A4tech Bloody J90 Core 3 kovové pojazdy
NAS: Synology DiskStation DS1517 + 8GB HDD: RAID5 (synology): WD Red Plus 4TB + 2x Seagate IronWolf 4 TB
Wifi: ASUS RT-AC87U AC2400
Mobil: OnePlus 3T, 64GB
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 25.11.12
Prihlásený: 06.09.16
Príspevky: 14
Témy: 2 | 2
NapísalOffline : 29.01.2013 21:51 | C++ Games - buducnost

Nikto ti nemoze povedat ako postupovat a co sa ucit. Ja som sa naucil Javu a povedal si ze spravim ako semestralnu pracu jednoduchu hru. Odvtedy si vzdy poviem co viac chcem a do tej hry to dorobim, nieco tam zmenim, uplne stade vyhodim atp a tym sa ucim na vlastnych chybach a zlepsujem to co viem. Neskor som si povedal ze skusim SDL tak som si nastudoval dokumentaciu a spravil som si jednocuchu klikacku v C++ s pouzitim prave tej kniznice a zase som sa s tym dlhsiu dobu piplal, lebo po dokonceni som si povedal ze chcem aby to vedelo nieco dalsie a tak som to stale dotvaral.

Navrhni si teda nejaku lachku ulohu a sprav si ju a potom ju postupne upravuj a men aby ti vyhovovala. Tak sa naucis najviac. Skus si SDL, pripadne neskor vyuzi OpenGL ak chces vyuzit aj 3D grafiku.


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 02.02.13
Prihlásený: 05.02.13
Príspevky: 3
Témy: 1 | 1
NapísalOffline : 04.02.2013 18:33 | C++ Games - buducnost

Ak môžem, do tejto témy zasiahnem aj ja.Rozumiem skoro všetkým programovacím a scriptovacím jazykom (HTML, PHP, JavaScript, Java, C#, VB.NET, ASP.NET, F#, J#, Pearl, Lua, Python, C++, VC++, etc.) ale keď som sa pustil do programovania hier, zistil som, že sa mám ešte veľa čo učiť, a to nehovorím, keď som začal tvoriť hry na vyšších úrovňách.
Vezmi si napríklad, keď hráš také CoD MW2.Zdá sa ti, aké by bolo jednoduché naprogramovať takú hru, ale kdeže..Tú hru musíš vyvinúť v podstate z ničoho (Konzolová aplikácia, je v tomto prípade nič).


Offline

Užívateľ
Užívateľ
C++ Games - buducnost

Registrovaný: 03.08.08
Prihlásený: 30.07.17
Príspevky: 272
Témy: 36 | 36
Bydlisko: Revúca
NapísalOffline : 06.02.2013 13:07 | C++ Games - buducnost

no lenže CoD robia celé tými programátorov grafikov a plno ďalších ľudí to veľmi nemôžeš porovnávať so začiatočníckymi hrami
takéto prvotriedny hry by podľa mňa jeden človek nedokázal naprogramovať resp. dokázal ale trvalo by mi to roky kým by všetko dotiahol na takú úroveň ako má CoD


_________________
MB: ASUS P5K EPUCPU INtel Core 2 Duo E72002,53 GHz (OC 3,5 GHz), ChladičArctic Cooling Freezer Xtreme, RAM: 2*2 GB DDR2 A-DATA Gamer Series 800MHz(OC 1066MHz), VGA: Sapphire Ati Radeon HD 4850 512 DDR3, ChladičArctic Cooling Accelero TWIN TURBO systém HDD: Samsung Spin point F1 320 GB, Data HDD Samsung Spinpoint F1 1TB CASE: Thermaltake SOPRANO black VB1000BWS window ZDROJ: CoolerMaster Silent Pro Active 700W Modular MONITOR:SAMSUNG 22" LCD SyncMaster T220 2ms DVI MYŠ: Razer Diamondback 3G 1800dpi Earth Green KLÁVESNICA: Logitech Wave Corded Keyboard SK, USB GAMEPAD: Speed Link Strike2 - black
Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
C++ Games - buducnost

Registrovaný: 24.01.08
Prihlásený: 13.09.17
Príspevky: 14572
Témy: 66 | 66
Bydlisko: Žilina
NapísalOffline : 06.02.2013 13:15 | C++ Games - buducnost

TrinixBlue píše:
Ak môžem, do tejto témy zasiahnem aj ja.Rozumiem skoro všetkým programovacím a scriptovacím jazykom (HTML, PHP, JavaScript, Java, C#, VB.NET, ASP.NET, F#, J#, Pearl, Lua, Python, C++, VC++, etc.) ale keď som sa pustil do programovania hier, zistil som, že sa mám ešte veľa čo učiť, a to nehovorím, keď som začal tvoriť hry na vyšších úrovňách.
Vezmi si napríklad, keď hráš také CoD MW2.Zdá sa ti, aké by bolo jednoduché naprogramovať takú hru, ale kdeže..Tú hru musíš vyvinúť v podstate z ničoho (Konzolová aplikácia, je v tomto prípade nič).

Jedna vec je poznať syntax, druhá reálne programovať a naozaj problematike rozumieť... Mimochodom, zaradiť asp.net, vb.net a html medzi programovacie jazyky... fuu, to vyžaduje veľa odvahy.


_________________
C#, PHP, ...
Offline

Užívateľ
Užívateľ
C++ Games - buducnost

Registrovaný: 03.08.08
Prihlásený: 30.07.17
Príspevky: 272
Témy: 36 | 36
Bydlisko: Revúca
NapísalOffline : 06.02.2013 13:26 | C++ Games - buducnost

no s týmto súhlasím s waltherom to by som mohol napísať aj ja že sa rozumiem plno jazykom ak vidím kód tak približne pochopím čo má robiť alebo o čo ide ale to neznamená že by som vedel programovať v tomto jazyku.


_________________
MB: ASUS P5K EPUCPU INtel Core 2 Duo E72002,53 GHz (OC 3,5 GHz), ChladičArctic Cooling Freezer Xtreme, RAM: 2*2 GB DDR2 A-DATA Gamer Series 800MHz(OC 1066MHz), VGA: Sapphire Ati Radeon HD 4850 512 DDR3, ChladičArctic Cooling Accelero TWIN TURBO systém HDD: Samsung Spin point F1 320 GB, Data HDD Samsung Spinpoint F1 1TB CASE: Thermaltake SOPRANO black VB1000BWS window ZDROJ: CoolerMaster Silent Pro Active 700W Modular MONITOR:SAMSUNG 22" LCD SyncMaster T220 2ms DVI MYŠ: Razer Diamondback 3G 1800dpi Earth Green KLÁVESNICA: Logitech Wave Corded Keyboard SK, USB GAMEPAD: Speed Link Strike2 - black
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 26.12.12
Prihlásený: 28.06.20
Príspevky: 36
Témy: 12 | 12
NapísalOffline : 06.02.2013 13:44 | C++ Games - buducnost

Jedna vec je porozumiet (dobre napisanemu) kodu

Druha vec je vediet napisat kod ktory priblizne urobi to co chces

Tretia vec je aby to aj bolo ako-tak efektivne

Stvrta vec je napisat to tak aby si sa v tom Ty po pol roku, alebo ktosi iny vyznal a vedel urobit potrebne zmeny

Piata vec je navrhnut to tak aby dorobit zmeny neznamenalo to cele prekopat

...

Potrebujes aj zaber do sirky, aj do hlbky.

Obmedzovat sa na hry hned od zaciatku je blbost - teraz Ta to bavi, ked budes mat viac, mozno Ta bude viac bavit programovat vesmirne sondy, sw do stihaciek, bankovu security a ci UI do smartgadgetu. Na strednej skole (a VS) je treba vybudovat poriadne zaklady ktore na stare kolena stoji o dost viac namahy dohnat (ak sa to vobec da).


 [ Príspevkov: 30 ] 


C++ Games - buducnost



Podobné témy

 Témy  Odpovede  Zobrazenia  Posledný príspevok 
V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Buducnost

v Assembler, C, C++, Pascal, Java

21

555

06.12.2012 11:28

Gabho027

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Java budúcnosť

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1, 2 ]

v Ostatné

38

1141

26.06.2013 9:03

Echo

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Buducnost CPU

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1, 2 ]

v Intel - Integrated Electronics

44

1064

09.10.2013 18:22

liqua1

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Buducnost baterii je hlinik

v Novinky

15

830

21.07.2011 14:41

KatjushaMan

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

BeamNG Soft- Budúcnosť simulátorov...

v Počítačové hry

0

217

10.07.2012 11:57

Jeffo

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Budúcnosť hier s PhysX

v Novinky

1

536

15.08.2008 10:27

dsljohn

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

9600GT buducnost a dnes

v nVidia grafické karty

24

1165

03.07.2009 20:49

Axwell

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

buducnost DELPHI a VB

v Delphi, Visual Basic

12

773

03.04.2011 17:13

vama

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Budúcnosť Core 2 Quad

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1, 2 ]

v Intel - Integrated Electronics

30

1545

06.01.2009 12:53

FrAjíííReK

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Aká budúcnosť čaká (a neminie) DC++?

v Novinky

4

439

02.05.2007 21:13

st.jimmy

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Herný svet z atómov: Budúcnosť 3D grafiky?

v Novinky

19

1046

04.08.2011 22:53

Joz1

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Budúcnosť Microsoftu alebo akú inováciu si predstavujete

v Operačné systémy Microsoft

11

512

04.04.2007 20:54

fuco

Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie.

Budúcnosť niekoľko tisíc rokov dopredu alebo čudná veštica

v Paranormálne javy a teórie

16

52063

02.02.2009 20:51

JanoF

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Doska + CPU pre buducnost do max. 5300,- s DPH

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1, 2, 3 ]

v PC zostavy

60

3024

25.08.2006 22:46

stanlord

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Mám sa učiť C ++/objective C/ C#?

v Assembler, C, C++, Pascal, Java

5

506

08.07.2014 20:40

XOLOO

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Free Games

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1 ... 13, 14, 15 ]

v Počítačové hry

438

75170

11.06.2021 19:46

patro16



© 2005 - 2021 PCforum, edited by JanoF