Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 8 ] | |
Autor | Správa |
---|
Registrovaný: 26.01.14 Prihlásený: 19.08.19 Príspevky: 61 Témy: 15 | 15 |
Dobrý Deň. Chcem sa spýtať ako sa dá postupovať (a ako ste vy postupovali) pri učení programovania. Začal som c++ a potom som zistil že ku tomu je málo podkladov a tak som prešiel na c#. V c# som dokončil OOP (tak že tomu rozumiem) a ďalej už len tápam. Neviem nájsť nijaký učebný postup ako sa ďalej učiť. Skúšal som niečo z WinFormApplication a naprogramoval som aj nijaké aplikácie ale nemôžem povedať že by som to vedel. Resp. neviem ako by som v tom našiel nijaký systém aby som nestrávil 80% času venovanému programovaniu hľadaním toho ako pokračovať. Neviete o niečom čo by bolo v cz/sk a postupne by som sa prepracoval cez aplikácie vo win až po nijaké jednoduché hry? Za každú odpoveď vopred ďakujem
|
|
Registrovaný: 27.12.08 Prihlásený: 13.12.22 Príspevky: 1874 Témy: 96 | 96 Bydlisko: Bratislava,... |
Citácia: cez aplikácie vo win až po nijaké jednoduché hry tieto veci nemaju nic spolocne.. problem s ucenim programovania je presne to, ze jazyk je len nastroj, naucis sa zaklady jazyka a potom nevies co dalej.. postup s cim zacat neexistuje idealny.. treba si vybrat jednu temu a tej sa venovat, potom vybrat si druhu temu a tej sa venovat... ked uz sa naucis zaklady jazyka, nakodit nejake jednoduche konzolove veci..., potom uz nehladas C# tutorial-y, ale uz hladas specificke tutorial-y pre jednotlive kniznice a framework-y s ktorymi chces robit, napr. na GUI-cka mas v C# Windows Forms, pripadne WPF, na hry mas nejake XNA, DirectX, OpenGL atd... idealne najst si nejaku knihu k danej teme a citat...
_________________ ~Listen to your brain, not your heart~ NB1: Lenovo Y500: CPU: Intel Core i7-3630QM; GPU: nVidia GT650M 2GB SLi; RAM: 16GB DDR3; HDD: 1TB + 256GB SSD (m4); LCD: 15,6" 1920x1080; OS: Win8.1 64-bit + Arch Linux 64-bit (UEFI Powered DualBoot) NB2: Asus K53SJ-SX093: CPU: Intel Core i3-2310M; GPU: Intel HD3000 / nVidia GT520M 1GB Optimus; RAM: 8GB DDR3; SSD: 128GB 840Evo; LCD: 15,6" 1366x768; OS: Win 8.1 Pro 64-bit (UEFI) |
|
Registrovaný: 24.01.08 Prihlásený: 13.09.17 Príspevky: 14572 Témy: 66 | 66 Bydlisko: Žilina |
Ani by som nepovedal, že vybrať si tému, ale skôr vybrať si konkrétny projekt, ktorému sa budeš venovať. Len pri takejto cielenej realizácii nejakej myšlienky sa to naučíš, lebo budeš vedieť, že aha toto toto toto potrebujem, ako to urobím? A začneš študovať konkrétne veci, ktoré budeš potrebovať. Nejaké študovanie tém bez nejakého reálneho dôvodu je len strata času, lebo si to nezapamätáš, to ti garantujem. .NET je tak rozsiahly s toľkými detailami, že sa v tom jednoducho stratíš ak to nebudeš rovno využívať.. Robiť to ale naopak, že si naštuduješ tému a potom budeš vymýšľať, kde to použiješ, je nezmysel.
V každom prípade na slovenčinu a češtinu zabudni. Každý programátor musí perfektne ovládať angličtinu, bez toho sa proste nepohneš.
_________________ C#, PHP, ... |
|
Registrovaný: 27.12.08 Prihlásený: 13.12.22 Príspevky: 1874 Témy: 96 | 96 Bydlisko: Bratislava,... |
ked hovori ze zacal v C++ a presiel na C# a naucil sa OOP tak predpokladam ze je zaciatocnik a v ziadnom jazyku este GUI ani hry nerobil.. v tom pripade je podla mna lepsie na zaciatok si precitat nieco o tom, ako sa vo vseobecnosti GUI-cka resp. hry, resp. co to vlastne chce kodit, robia.. Ked uz sa ucim novy jazyk tak jasne ze vyberiem si projekt a tomu sa venujem a popritom si googlim / pozeram dokumentaciu, ale ked zacinam s niecim (nie v jazyku ale vseobecne) tak si najskor pozrem tutorialy k danej teme... (ja ked som napr. prvykrat robil GUI-cka v Qt-cku, zacal som citanim knihy, potom ked som uz zacal robit GUI-cka v WinForms, tak uz som nepotreboval knihu lebo uz som chapal wocogo a uz mi stacilo skusat )
_________________ ~Listen to your brain, not your heart~ NB1: Lenovo Y500: CPU: Intel Core i7-3630QM; GPU: nVidia GT650M 2GB SLi; RAM: 16GB DDR3; HDD: 1TB + 256GB SSD (m4); LCD: 15,6" 1920x1080; OS: Win8.1 64-bit + Arch Linux 64-bit (UEFI Powered DualBoot) NB2: Asus K53SJ-SX093: CPU: Intel Core i3-2310M; GPU: Intel HD3000 / nVidia GT520M 1GB Optimus; RAM: 8GB DDR3; SSD: 128GB 840Evo; LCD: 15,6" 1366x768; OS: Win 8.1 Pro 64-bit (UEFI) |
|
Registrovaný: 26.01.14 Prihlásený: 19.08.19 Príspevky: 61 Témy: 15 | 15 |
No ja by som chcel robiť aplikácie pre win 8 a win phone 8. Mám aj (podľa mňa dobrý) nápad na hru na ktorej by som chcel pracovať ale neviem kde začať. Pozeral som XNA a páči sa mi ale hneď pod prvým článkom o ňom sú nijaké príspevky že XNA a Silverlight sú mŕtve a ani sa s nimi neoplatí začínať. Je to pravda? Resp. neviete s čím by bolo ideálne pre vývoj w8 a wp8 aplikácií. Ďakujem
|
|
Registrovaný: 24.01.08 Prihlásený: 13.09.17 Príspevky: 14572 Témy: 66 | 66 Bydlisko: Žilina |
Áno, XNA pre windows v podstate zrušili... Existuje ale taká sranda ako MonoGame, prípadne Unity engine. A čo sa týka vývoja aplikácií pre windows, jedine WPF. Na WinForms zabudni, to nemá budúcnosť.
_________________ C#, PHP, ... |
|
Registrovaný: 26.01.14 Prihlásený: 19.08.19 Príspevky: 61 Témy: 15 | 15 |
Tak som teda pozeral MonoGame a našiel som zaujímavú sériu tutoriálov v ANJ. ďakujem za radu a postupne si to začnem prezerať ...
|
|
Registrovaný: 02.06.08 Prihlásený: 19.07.16 Príspevky: 3325 Témy: 147 | 147 Bydlisko: Žilina / Os... |
Nemôžeš čakať, že chcem spraviť takúto appku a teraz nájdem presný tutorial. Skús kódiť viac aj jednoduchých appiek a tak sa posunieš ďalej.
_________________ PC - ASUS M2N-MX Se+ | AMD X2 4200+ | 2GB RAM | Nvidia 8600GT | WD 320GB | 350W |NTB - ASUS K50AB SX-010 | | ASUS X550L | SteelSeries Mousepad | A4tech XL-750BF | HTC Explorer | CCNA (640-802) | |
|
Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 8 ] | |
|