[ Príspevkov: 3 ] 
AutorSpráva
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Zenit 2006 krajske kolo...

Registrovaný: 02.01.06
Prihlásený: 17.01.12
Príspevky: 3468
Témy: 91 | 91
Bydlisko: PO
NapísalOffline : 30.11.2006 10:10 | Zenit 2006 krajske kolo...

Kód:
Zadania Krajského kola súťaže ZENIT v programovaní
v školskom roku 2006/2007 pre kategórie A, B.

Všeobecné pokyny.

          Čas na riešenie úloh je 4 hodiny 30 minút.

Úlohu riešte v jazyku Pascal (dialekt Turbo Pascal v.7.0 alebo kompatibilný) alebo C (dialekt Turbo C++ v.3.0 alebo kompatibilný). Zdrojový text vášho riešenia uložte do súboru priezvisko.PAS resp. priezvisko.CPP (celé riešenie musí byť uložené v tomto súbore). Ak robíte v  jazyku C/C++, vytvorte aj EXE súbor. Môžete použiť štandardné knižnice uvedených dialektov. Nezabudnite do komentárov na začiatku programu uviesť svoje meno, triedu a školu.

Váš program bude čítať vstupné údaje zo súboru VSTUP.IN a vypisovať riešenia na obrazovku počítača vo formáte presne stanovenom zadaním úlohy. Môžete predpokladať, že vstupné údaje zodpovedajú popisu v zadaní. Riešenie píšte bielou farbou na obrazovku v štandardnom textovom móde, pred začatím vlastnej činnosti programu nezabudnite zmazať obrazovku, nevypisujte na obrazovku žiadne iné informácie okrem tých, ktoré sú požadované zadaním.

Nemusíte riešiť všetky podúlohy zadania, každá časť je bodovaná samostatne. Programy, ktoré nemožno skompilovať alebo spustiť, nebudú hodnotené. Pri nejasnostiach sa riaďte ukážkou výstupu alebo testovacím programom. Ostré bodovanie prebehne na celkom iných vstupných súboroch. Pri určovaní postupujúcich do ďalšieho kola môžu zohrať rozhodujúcu úlohu prémiové body za kratší čas behu vášho programu pri ostrých testoch.

 

Zadanie úlohy: GANDALF – čarodejnícky učeň.

 

   Bielovlasý Gandalf spomína. V dávnych dobách, keď ešte ľudia vedeli, čo je to logaritmické pravítko a milimetrový papier, to mal čarodejnický učeň veľmi ťažké. Skôr ako sa stal Gandalf takým učňom na ROKFORDskej škole, musel vyriešiť 5 gigantických úloh a to bez PC. Teraz má každý z vás možnosť využiť PC, naprogramovať ich riešenie a tak presunúť "great part of the job" (veľkú časť roboty) na PC. Tieto úlohy ako si Gandalf doteraz pamätá, sú to a) až e).

   Napíšte program (a uložte ho pod svojím menom v komentári na úvod uveďte svoje meno, triedu a školu), ktorý vyrieši tieto problémy:

 

0)(12 bodov) Od pozície (2,2) vypíše text: 'Gandalfove ulohy: K=?'. Číslo K prečítajte zo vstupu.

 

a)(10+10 bodov) Nájdite najväčšie a najmenšie K-miestne číslo s rôznymi ciframi,  ktoré pri delení 6 dáva zvyšok 1. Výsledok vypíšte od pozície (2,4-5).

 

b)(11+13 bodov) Pre dané K vypočítajte, koľko je všetkých K-miestnych čísiel, ktoré majú všetky cifry rôzne a potom počet tých, ktoré majú práve jednu dvojicu rovnakých cifier. Výsledok vypíšte od pozície (2,6-7).

 

c)(8+12 bodov) Nájdite najmenšie číslo X, ktoré pri násobení číslom Z (zloženým z K sedmičiek) dáva samé dvojky (napr. 77 x 2886 = 222222). Počet týchto dvojok a číslo X vypíšte od pozície (2,8-9). Ak má X viac ako 12 cifier, vypíšte iba prvých 12.

 

d)(10+15 bodov) Koľko K-miestnych čísiel má takú vlastnosť, že každých ich prvých T cifier je deliteľných T. Na pozíciu (2,10) vypíšte najväčšie z nich a na pozíciu (2,11) ich počet.

 

e)(10+5 bodov) Prečítajte ďalších 6 celých čísiel. Vynásobte ich medzi sebou, každé s každým (15 dvojíc). Na (2,12) vypíšte, koľko navzájom rôznych súčinov ste dostali. Na (2,13) vypíšte najväčší z nich.

 

  ROKFORD - Gandalfova čarodejnícka škola. Jej plán si Gandalf už nevie celkom presne v pamäti vybaviť. Pôdorys mal tvar obdĺžnika. Na jeho obvode je  iba jeden vchod. Zachoval sa ešte Bilbov nákres (vysvetlivky pri popise vstupu).

 

f)(8+9 bodov) Prečítajte zo súboru tento Bilbov plán a vypíšte od pozície (25,1). Škola mala iba jeden vchod, nájdite jeho súradnice a vypíšte na pozíciu (1,15).

 

g)(5+9+9+8+8+7 bodov) Gandalfa ešte dnes stále prenasleduje po nociach zvuk vŕzgajúcich dverí. Musel každý pondelok namazať ich pánty. Počet dverí vypíšte na pozíciu (15,15). Na pozíciu (1,16) vypíšte, koľko je v škole miestností. Na pozíciu (1,17) vypíšte plochu najväčšej z nich ( je iba 1) a na pozíciu (15,17) vypíšte, koľko má dverí. Ďalej na pozíciu (15,16) plochu tajnej komnaty ( nemá dvere, je iba jedna v celej budove). Na pozíciu (2,19) vypíšte plochu všetkých miestností dohromady.

 

h)(8+8+44 bodov) Bilbo sa chcel dostať sám ku kameňu mudrcov, ale prepadol a zranil ho troll. Krvácajúci Bilbo sa plazil od vchodu až do bodu (x;y) a všetky dvere po ceste nechal otvorené. Na pozíciu (2,20) vypíšte dĺžku Bilbovej cesty a aj počet dverí, ktoré nechal otvorené. Na pozíciu (2,22) koniec cesty (x;y). Stopy po Bilbovi musel Balin vyupratovať a dvere pozatvárať. Pre smrteľníka je to robota veľmi nebezpečná. Použil teda Balin robota menom ROBO, ktorý pozná príkazy: D – dopredu, L - otoč sa doľava, P - otoč sa doprava. Na pozíciu (2,23) vypíšte program pre tohto ROBOa tak, aby prešiel cestu, ktorú preplazil Bilbo.

 

i)(55 bodov) Tam, kde je na pláne znak '$' je schovaný legendárny Kameň mudrcov. Gandalf tam chce poslať ROBOa, ale, pretože ide o kameň mudrcov, jeho program musí byť najkratší zo všetkých možných. Na (2,24) vypíšte tento program (ak ich je viac, tak ľubovoľný z nich ). Ak sa vám podarí dlhšie riešenie dostanete za každý povel naviac o 5 bodov menej.

 

 

Ukážka toho, čo by mal obsahovať Váš program:

uses uTest, crt;
var K, R, S, i,j : longint;
    C : array[1..6] of integer;
    Plan : array[1..25] of string[60];

Begin

  clrscr;

  assign(input,'VSTUP.in');  reset(input);

  readln(K,c[1],c[2],c[3],c[4],c[5],c[6],r,s);

  gotoxy(2,2);  write( 'Gan... : K=?');
  for i := 1 to R do readln(Plan[i]);

  ...

end.
 

Vstupný súbor 1: VSTUP.IN
2 1 2 4 8 5 -16  1 < K < 11   c1,c2,..,c6 - typ integer - 2byte

7 7              3 < R < 22   5 < S < 56

#######

d*.***#    Plán školy - obdĺžnik, po obvode steny, 1 vchod

#*#*#*#   #   ..stena

#***#*#   .   ..prázdny štvorček

###.#*#   D   ..zatvorené dvere

#.#$.*#   *   ..krvavá stopa po Bilbovi

#######   d   ..otvorené dvere cez ktoré sa preplazil Bilbo

          $   ..poklad - Kameň Mudrcov

 

Obrazovka testu: 1
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~#######~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Gandalfove~ulohy:~K=2~~d*.***#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~#*#*#*#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~13~mod~6~=~1~~~~~~~~~~~#***#*#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~97~mod~6~=~1~~~~~~~~~~~###.#*#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Rozne:~81~~~~~~~~~~~~~~#.#$.*#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~2~rovnake:~9~~~~~~~~~~~#######~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~2~-~6~krat~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~X:~2886~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Pocet:~41~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~98~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Sucinov:~14~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Max:~40~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vchod:~1;2~~~~Dvere:~1~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Komnaty:~2~~~~Tajna:~1~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Max.:~17~~~~~~1~dvere~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Plocha~skoly:~18~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Bilbo:~14~cez:~1~dvere~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Na:~(6;6)~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~Cesta~Bilba:~DPDDLDDLDDPDDPDDDD~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~ROBOT:~DDDPDDDD~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 ( výpis je iba na šírku 60, medzery sú vypisované ako '~' )
lol ak stihnete tak do 12:00 SEM !! :DD


_________________
Volvo forever...
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 17.11.06
Prihlásený: 31.12.07
Príspevky: 677
Témy: 9 | 9
NapísalOffline : 30.11.2006 16:13 | Zenit 2006 krajske kolo...

srandista.. vy máte 4 a pol hodiny a my iba dve? hehe.. zabudni.. aj tak je už neskoro, ale ak to chceš, tak ti to môžem vyriešiť


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Zenit 2006 krajske kolo...

Registrovaný: 02.01.06
Prihlásený: 17.01.12
Príspevky: 3468
Témy: 91 | 91
Bydlisko: PO
Napísal autor témyOffline : 30.11.2006 20:41 | Zenit 2006 krajske kolo...

audiotrack píše:
srandista.. vy máte 4 a pol hodiny a my iba dve? hehe.. zabudni.. aj tak je už neskoro, ale ak to chceš, tak ti to môžem vyriešiť
staci ta prva uloha... je to lahke... v C++ aj v pascale ak mozes... to mas par minut.... ;)


_________________
Volvo forever...
 [ Príspevkov: 3 ] 


Zenit 2006 krajske kolo...



Podobné témy

 Témy  Odpovede  Zobrazenia  Posledný príspevok 
V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Interfejs USB ZENIT/COMPACT

v Ostatné programy

7

192

21.06.2015 17:28

shiro

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

[C++] ZENIT - čítanie vstup.in

v Assembler, C, C++, Pascal, Java

18

772

13.11.2011 15:31

nBXXL

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Druhé kolo volieb prezidenta

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1, 2, 3, 4, 5 ]

v Spoločnosť, politika, psychológia, filozofia, náboženstvo

148

6426

14.04.2009 12:36

Craig

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Výber notebooku (záverečné kolo?)

v Notebooky a netbooky

6

319

11.12.2011 20:09

bikker

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

22" lcd kolo 10k

v Monitory, televízory a projektory

21

1505

05.01.2008 1:02

mimkork

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

kde kupit gumu kolo plexi?

v Modifikácie, návody a projekty

3

915

23.05.2007 21:21

martin850

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Nové kolo bojov grafických čipov štartuje

v Novinky

2

651

01.10.2009 14:27

borec

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Kolo litra oleja ide to automat. BMW E36 ?

v Automobily, motorky

24

1462

03.10.2010 18:38

lolek013

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

4. kolo sutaze v programovani na www.itliga.sk

v Assembler, C, C++, Pascal, Java

0

1195

19.09.2006 17:05

tropos

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

2006

v Krčma

15

2215

19.12.2006 21:08

itsgoingd

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

PF 2006

v Správy pre vedenie fóra

24

3127

24.12.2005 20:34

Pufo Callo

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

FIFA 2006

v Počítačové hry

5

1142

01.10.2005 21:09

Víťa

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

3DMark 2006

v Benchmarky a diagnostické programy

6

796

10.01.2009 19:37

KingTommy

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

3DMark 2006

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1 ... 10, 11, 12 ]

v Benchmarky a diagnostické programy

356

37513

03.12.2013 11:43

Icehammer

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Linux Mandriva 2006

v Operačné systémy Unix a Linux

5

809

11.05.2006 18:12

wee_man01

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

prepadak roku 2006

v Počítačové hry

27

1421

05.05.2007 11:15

Poki



© 2005 - 2018 PCforum, edited by JanoF