| | |
| Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 8 ] | |
Autor | Správa |
---|
Registrovaný: 25.08.10 Prihlásený: 06.02.14 Príspevky: 50 Témy: 18 Bydlisko: Brezno | |
Registrovaný: 25.08.12 Prihlásený: 19.01.23 Príspevky: 1031 Témy: 26 Bydlisko: Bystrička |
GTX590 je 2 jadrová grafická karta, staršieho dáta výroby, GTX660 je novšia grafika, jednočipová
Tieto grafiky sú absolútne rozdielne, hodilo by sa, keby si napísal, načo ich chceš použiť atd, aby sme ti mohli lepšie poradiť
|
|
Registrovaný: 25.08.10 Prihlásený: 06.02.14 Príspevky: 50 Témy: 18 Bydlisko: Brezno | Napísal autor témy buritos: 06.12.2013 20:15 | |
|
Mňa len zaujíma čo znamenajú tie bity 192 a 768, že načo to má vplyv, že či to má byť čím viac tým lepšie alebo je to len technológia, ktorá nemá vplyv na výkon. Viem že som sem dal dva rozdielne kúsky, ospravedlňujem sa.
|
|
Registrovaný: 19.11.08 Príspevky: 2702 Témy: 170 Bydlisko: Trenčín/Brno | Napísal banzai: 06.12.2013 20:22 | |
|
Tak pri nvidiach plati to, ze na hry je urcena GTX seria. Momentalne maju 3 miestne oznacenue XXX. Prva pozicia oznacuje seriu, druha uz konkretny model. Vo vacsine pripadov plati: cim vyssie oznacenie, tym lepsie. Ale niekedy preznacia starsi modol na novy... Na hry su odporucane grafiky minimalne s oznacenim X60. X80 byvaju najvykonnsie jednocipove grafiky, X90 byvaju dvojcipove (2 x80 v jednom). S dalsou vecou s ktorou sa mozes stretnut je oznacenie Ti, ktore oznacuje grafiky s vyssim vykonom nez su byva zakladna verzia... napr. 660Ti je lepsia nez 660.
|
|
Registrovaný: 25.08.10 Prihlásený: 06.02.14 Príspevky: 50 Témy: 18 Bydlisko: Brezno | Napísal autor témy buritos: 06.12.2013 20:31 | |
|
Super Banzai toto mi veľmi pomohlo, ani som netušil že to trojčíslie skrýva toľko informácií . Ale pýtal som sa na tie "byty" nie pri každej grafike sú rovnaké, niekde je to 128bit, inde 192bit, 256bit , 792bit atď. Na čo to má vplyv, resp. o čo tam ide.
|
|
Registrovaný: 19.11.08 Príspevky: 2702 Témy: 170 Bydlisko: Trenčín/Brno | Napísal banzai: 06.12.2013 20:32 | |
|
Je to sirka zbernice ak sa nepletiem. Mali by mat vplyv na rychlost. Karta s 128bit zbernicou je rychlejsia nez ta co ma 64bit.
|
|
Registrovaný: 15.09.09 Prihlásený: 23.03.24 Príspevky: 398 Témy: 102 Bydlisko: Žilina |
Šírka zbernice, zvyšuje priepustnosť pamätí, čiže zvyšuje koľko údajov naraz môže "tiecť" do/z pamätí.
_________________ CPU: AMD Ryzen 5 2600 Cooler: GELID Solutions Phantom MB: AsRock B450 Pro4 RAM: HyperX 2x8 GB DDR4 2933 MHz CL17 Fury Black Series GPU: AMD SAPPHIRE Pulse RX580 8GB SSD: Kingston SSD A2000 1000GB HDD: WD Green 2TB PSU: Corsair VS450
Notebook: Nejaký Dell z roboty |
|
Registrovaný: 19.03.07 Prihlásený: 14.04.24 Príspevky: 7076 Témy: 85 Bydlisko: BA | Napísal void: 19.12.2013 15:40 | |
|
Predstav si to ako viacprudove dialnice, cim vyssie cislo, tym viac dat moze naraz tiect medzi pamatou (uloziskom, kde su nacitane napriklad textury) a grafickym jadrom, ktory s tymito datami pracuje, a upravuje ich.
192 bitova zbernica u nvidii je uz pouzitelna na hranie. (650ti boost napriklad) (je to 256bitova s jednym vypnutym modulom, teda 256 - 64) 256 je aktualne taky zdravy kompromiss medzi cenou a vykonom,s tym ze je nepravdepodobne ze by to mohlo obmedzovat.
Potom je dalej dolezite ake rychle mas pamate(GDDR3-5), lebo ak tam ten processor(graficke jadro) aj dost siroku datovu zbernicu, tak pamate nemusiu nutne vediet priat taketo mnzostvo dat. A vice versa... ak mas rychle pamate a uzku zbernicu tak ti to je zase na nic.
Potom je dolezite aby tam dokazalo graficke jadro dodavat a spracovavat data dostatocne rychlo.
Graficke karty ktore su najvychvalovanejsie tu na fore maju zvycajne najoptimalnejsi pomer tychto troch rychlosti. Tj ziadna priechodnost/rychlost nespomaluje grafiku.... hope it helps.
_________________ Desktop: CPU AMD R7 1700x @ 3.85GHz | Cooling be quiet! Dark Rock Pro 4 | MB ASRock X470 Taichi Ult. | RAM 4x8GB DDR4 G-SKILL TridentZ RGB 3000 CL16-16-16-36 | VGA Powercolor VEGA56 + Raijintek Morpheus II | SSD Crucial MX300 525GB | HDD Seagate Ironwolf 3TB 5900rpm | PSU CORSAIR RM750X | MONITOR AOC Q3279VWFD8 | MOUSE HyperX Pulsefire FPS + Razer eXactMat | HyperX Alloy FPS Brown | HyperX Cloud | ARCH x64 & Notebook: DELL inspiron 7537 i7 4500U, 16GB RAM, nv750, FHD IPS,Crucial M4 128GB | ARCH x64 & Surface Go 8/128 & Mobil: LG v40 ThinQ (2018) & SBC: Raspberry pi 0 | 3B+ & Headphones: Senheiser HD58X | AKG K551 + detachable cable mod | Linsoul TIN T2 | KZ SZN |
|
| Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 8 ] | |
| Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
|
|