| | |
| Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 5 ] | |
Autor | Správa |
---|
Registrovaný: 12.07.09 Prihlásený: 21.05.10 Príspevky: 10 Témy: 5 | Napísal enuwa2: 12.07.2009 10:33 | |
|
Zdravim vsetkych,
Chcem sa spytat:
Co mam rozumiet pod pojmom 32bit softver 64bit softver? aky je rozdiel v programovani 32bit a 64bit softveru?
Sice som vo vlaknach este zaciatocnik, ale
chcel by som poprosit aspon o nejaky rozdiel aspon nahrubo medzi tymito pojmami, popripade nejake zdroje
kde by som sa na tuto temu vedel patricne vzdelat
Dakujem
|
|
Registrovaný: 31.05.09 Prihlásený: 02.06.17 Príspevky: 562 Témy: 37 Bydlisko: BegyBen |
Ak myslis Win32 aplikacie, v podstate je to obycajna konzolova aplikacia - to co robis. Rozsirenie na 64 bitov je priamociare a pre programatora viacmenej transparentne. Jediny rozdiel je vo vnutri reprezentacie datovych struktur. Programator zadnych 64 bitov prakticky nevidi.
64-bitov je architektura procesoru - registry su dvojnasobne siroke. Tj(teoreticky), niektore vypocty moznu byt 2x rychlejsie. 32 bitov dalej obmedzovalo velkost adresovatelnej pameti na 32GB(2^32 B). Vyuzitie 64 bitov je vacsinou zalezitost prekladaca, pokial to programator nechce nejak vyuzivat rucne.
_________________ "Ženy jsou jako domény. Ty nejlepší jsou zabrané, ale pořád můžete získat nějaké z exotických zemí." |
|
Registrovaný: 10.07.09 Prihlásený: 14.01.13 Príspevky: 28 Témy: 3 | Napísal TJ: 12.07.2009 13:57 | |
|
Ak programujes, a kvoli tomu to potrebujes, tak jedini rozdiel bude pri zbuildovani. Tj. Ak riesis .NET aplikaciu, tak tam nic nemusis menit, to vyriesi .NET, ak riesis nejake MFC alebo Win32 API, tak staci nastavit platformu pri zbuildovani na 64 bitovu.
|
|
Registrovaný: 30.04.08 Prihlásený: 15.05.15 Príspevky: 884 Témy: 3 |
Snacker píše: 32 bitov dalej obmedzovalo velkost adresovatelnej pameti na 32GB(2^32 B).
2^32 B = 4 294 967 296 B = 4GB, nie 32GB.
_________________ Empty your memory, with a free()… like a pointer! If you cast a pointer to an integer, it becomes the integer, if you cast a pointer to a struct, it becomes the struct… The pointer can crash…, and can overflow… Be a pointer my friend… |
|
Registrovaný: 31.05.09 Prihlásený: 02.06.17 Príspevky: 562 Témy: 37 Bydlisko: BegyBen |
Preklep, opravedlnujem sa
|
|
| Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 5 ] | |
| Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
|
|