| | |
Autor | Správa |
---|
Registrovaný: 19.12.11 Prihlásený: 05.06.22 Príspevky: 17 Témy: 3 | Napísal autor témy Mavel: 05.08.2016 11:38 | |
|
Kamery som prehnal... ale i tak pri 4Mbps to je okolo 2Gb zataz Lebo kamery zaznamenava DVRko a PC su napojene na DVRko, kotre je v druhom racku. Ak elektricka kapacita, tak sa sa meni i priemerom vodica ako i jeho izolacie... (tym netvrdim, ze to pojde, ale pri 10Mb switchoch by to mohlo ist aspon cez FTP /teoreticky/)
|
|
Registrovaný: 14.12.05 Príspevky: 10616 Témy: 70 Bydlisko: Košice | Napísal KocuR: 05.08.2016 17:07 | |
|
Mohlo by to ist, nemuselo, zalezi to od mnohych faktorov. 200m je ale dost vela a teda aj keby to fungovalo, ani tych 10Mbit by si nemal stabilnych, aplikacie vyuzivajuce UDP porty by mali velky problem. Co sa kapacity tyka, ked zvacsis prierez - zvacsis kapacitu, zmensis prierez - zvacsis odpor, das vodice dalej od seba aby si tu kapacitu znizil - znizis odolnost voci ruseniu.
Inak nechapem tej tvojej teorii, preco by kazde jedno PC malo osobitne streamovat obraz zo VSETKYCH kamier? Ved to nedava logiku. A este aj tie 4Mbps su prehnane, ved to nemas ako zaznamenavat, 4Mbps x 90kamier = 1,7 TB kazdu hodinu. Tam nepotrebujes mat 25fps ako pri pozerani filmu.
_________________
Site 1:AMD Ryzen 9 7900 + Noctua NH-P1 + Conductonaut; 2x16GB DDR5 6000MHz CL32; ROG Strix B650E-I; ROG Strix RX5700XT (deshroud); Samsung 980 PRO 2TB; Jonsplus i100 + 2x Arctic P14 + 3x Phanteks T30; Corsair SF750; Dell U2718Q; Corsair K70 mk.2 Low Profile + Logi G500s; miniDSP 2x4HD + 2xT-AMP + BMR+1138SMF/Scarlett Solo + ATH-M50x STS LG OLED65CX; Onkyo TX-RZ740; 5.1.2 DIY speaker setup (Dayton ND/Peerless NE25, Dayton UM-10 + Monacor SAM-500D); Xbox SeX; Synology DS418 + 4x4TB WD Red + 2x NF-A9; MikroTik RB4011iGS+5HacQ2HnD-IN + Gigabit Antik Site 2:Ryzen 7 8700G delid + Noctua NH-L12S + Conductonaut; 2x16GB DDR5 6800MHz CL40; Gigabyte B650I AX; 1TB NVMe; Silverstone ML05 + 2x Arctic P8; Seasonic Focus SGX-500; Dell P2417H/LG 49UH661V; Logitech Multimedia Keyboard & G5; Synology DS218play + 2x2TB WD Red; MikroTik hAP AC2 + Antik + IPSec tunnel to Site 1 Mobile:Galaxy S23, Shanling UA1s + Urbanfun Hybrid/Sony WF-1000XM3
|
|
Registrovaný: 05.10.07 Prihlásený: 15.03.24 Príspevky: 731 Témy: 30 Bydlisko: Bratislava | Napísal Daevid: 06.08.2016 19:27 | |
|
Kabel nelimituje rychlost siete, rychlost siete je limitovana sietovou kartou a CPU ktore tento prenos spracovava. Ak sietovka podporuje iba 10Mbps, tak cez kabel potecie maximalne 10Mbps, ak sietovka podporuje 1Gbps tak cez kabel potecie max 1Gbps. Sietovky do 1Gbps vyzaduju kabel Cat5e, sietovky nad 1Gbps vyzaduju Cat6. Pouzit spravny kabel treba kvoli jeho fyzikalnym vlastnostam (inducia, odpor, ...) ktore nemaju ani tak vplyv na rychlost prenoso ako na jeho funkcnost. Sietovky si medzi sebou posielaju elektricke signaly na vysokych frekvenciach a ak pouzijes nevhodny kabel (nespravna dlzka, nekrutena dvojlinka, velke prechodove odpory), tak sa tento vysokofrekvencny signal deformuje a sietovka na druhom konci nebude schopna spravne rozpoznat prijimany signal. Teraz ide o to ake velke je toto rusenie. Kazdy prenasany paket sa totiz sklada z urciteho poctu 1 a 0 a ak sa co len jedna poskodi tak sietovka na druhom konci dokaze zistit ze paket je poskodeny ale uz nevie ktora 1 alebo 0 je zla takze cely paket zahodi a vyziada si ho znovu. Ak sa poskodi nejaka 1 alebo 0 v kazdom druhom pakete tak logicky cela rychlost padne na polovicu, ak bude rusenie vacsieho charakteru tak sietovky nemusia vediet komunikovat vobec a v takomto pripade je uplne jedno ci mas prenosovu rychlost nastavenu na 10Mbps ale 10Gbps. Pri rychlostiach do 1Gbps norma udava dlzku kabla max 100 metrov, pri 10Gbps je to mam pocit ze odost menej. Takze na vacsie vzdialenosti treba pouzit inu technologiu napr optiku alebo wifi, kde maju sietove karty zase nejake predom dane rychloste limity.
Kabel nijako nelimituje pocet zariadeni ktore cez neho komunikuju, cez kabel sa prenasaju iba 1 a 0 a je mu uplne jedno ci ta 1 alebo 0 pochadza zo zariadenia cislo 11 alebo zariadenia cislo 1058. Sietovka je limitovana maximalne tym kolko 1 a 0 dokaze poslat cez kabel za jednu sekundu a od toho sa prave udavaju rychlosti 10Mbps, 100Mbps, 1Gbps, 10Gbps atd... Navyse na jeden kabel sa vzdy pripajaju iba dve zariadenia, na kazdom konci jedno a toto zariadenie ma vzdy vlastne CPU ktore riadi prenasane data. Takze nech tu 1 alebo 0 povodne poslalo ktorekolvek zariadenie, do toho kablu ju poslalo prave zariadenie na jednom z jeho koncov a ziadne ine.
Co ovplyvnuje prenosovu rychlost? Ako uz som pisal je to sietova karta a CPU. Napr spominany switch, ma napr 100 portov 1Gbps co znamena ze kazdy jeden port je stavany na prenos maximalnou rychlostou 1Gbps ale CPU vo vnutry zvladne smerovat pakety maximalnou rychlostou napr 10Gbps. Ak teda na tento switch pripojim 100 pocitacov tiez so sietovkami 1Gbps, tak dva pocitace medzi sebou budu sice schopne komunikovat rychlostou 1Gbps ale ak by sa pokusili komunikovat vsetky pocitace naraz, tak by sucet vsetkych rychlosti bol max 10Gbps pretoze by ich limitoval CPU switchu.
Pocet zariadeni na sieti tiez nieje nejako extra limitovany, je to cca 281.474.976.710.656 zariadeni co je dane MAC adresami. To znamena ze ak by si mal switch ktory ma tolkoto portov tak by si do neho mohol tolko zariadeni kludne zapojit. No aj napriek poctu zariadeni by bol sucet rychlosti dany vykonom CPU co by mohlo byt napr 8Gbps...
Co sa tyka IP adries a masiek atd., tak to uz je vec vyssej urovne komunikacie co je viac menej iba softwarova zalezitost.
Co sa stane ak sa cez spoj s max rychlostou napr 100Mbps pokusis naraz prenasat 1Gbps dat? Nakolko lokalna siet a internet je v principe funkovania uplne to iste, tak sa aj to iste stane. Zalezi od klientskej aplikacie ako si s tym poradi. Napr ak mas pomaly internet napr 3G a stahujes nejaky subor cez HTTP, torrent alebo nieco tak sa proste rychlost spomaly na maximalnu moznu rychlost napr 7Mbps aj napriek tomu ze do 3G modemu si pripojeny cez 100Mbps sietovky.... Ak sa pokusis pozerat nejake 4K video na youtube tak sa ti kazdu chvilu pauzne a budes musiet cakat az sa tu kusok dopredu prednacita. Ak budes chciet pozerat na nejaky live stream napr z IP kamery, tak ti bude obraz sekat (budu sa zahadzovat snimky ktore sa nestihly nacitat). Je to zase dane komunikacnym protokolo vyssej urovne TCP,UDP a softwarovym riesenim koncovej aplikacie ako sa s tym popasuje...
Dufam ze to pomoze lebo ku koncu uz som aj lutoval ze som to zacal pisat...
|
|
| Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
|
|