Najpoužívanejší program na pretaktovanie grafiky je asi MSI Afterburner. V ňom môžeš jednoducho zvýšiť takty grafickej karty samostatne pre 2D režim (zbytočné zvyšovanie, v idle je vysoký výkon úplne zbytočný, rastú teploty) a pre 3D režim (hry, náročné programy pracujúce s grafickou kartou,...). Najprv po menších krokoch zvyšuj takty jadra grafiky a pravidelne testuj výkon a stabilitu. Odprúčam taktovať len dovtedy, kým nebudeš musieť zvyšovať napätie. Také taktovanie je už trochu profesionálnejšia úroveň a vyžaduje nejaké skúsenosti. Keď dosiahneš nejaké stabilné hodnoty na jadre, môžeš trochu zdvihnúť aj takt pamätí. Tiež opakuješ testovanie ako v prípade taktovania jadra.
Pri taktovaní okrem pozitívneho zvýšenia výkonu (je dosť ťažké vyjadriť nejaký všeobecný nárast výkonu a hranicu, na ktorú sa dostaneš - záleží napríklad aj od kvality zdroja, kvalitné napájanie je základ) prichádza aj negatívne zvyšovanie teploty grafiky, hlavne v záťaži. Grafika znesie oveľa viac, ako procesor, čo sa teplôt týka - pri procesore je 60-65°C už takmer hraničná hodnota, grafika je pri tejto teplote ešte v pohode. Má síce tepelnú poistku, napriek tomu odporúčam strážiť teplotu. Grafiku buď zaťažiť hrou, alebo nejakým benchmarkom a sledovať maximálnu teplotu. Niekde píšu, že grafika zvládne aj 100°C podľa mňa je to už extrém. Keď nepôjde cez 80°C v plnej záťaži, je to ešte dobre. Totiž možno grafika znesie vysoké teploty, no chladiaci okruh zdieľa zo zvyškom skrinky a takému čipsetu, alebo procesoru, ktoré sú pri menších skrinkách v tesnej blízkosti grafiky sa toto nepriame ohrievanie nemusí páčiť, takže svoju úlohu tu určite hrá kvalita skrinky a prietoku vzduchu v nej. Inak tém o taktovaní grafiky nájdeš na internete hromadu, aj tu na fóre sa to niekoľko krát riešilo, tak si skús ku tomu ešte niečo naštudovať.
_________________ always is always wrong |