[ Príspevkov: 6 ] 
AutorSpráva
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Výkonnostné grafické bottlenecky.

Registrovaný: 19.05.07
Prihlásený: 16.01.12
Príspevky: 1492
Témy: 171 | 171
Bydlisko: Bratislava
NapísalOffline : 07.12.2007 20:35 | Výkonnostné grafické bottlenecky.

Pri stavbe počítača som sa riadil asi takým pravidlom že je najlepšie aby procesor mal čo najrýchlejší prístup dát, a aby prípadné oneskorenia z iných zariadení boli čo najmenšie.

Uvediem niekolko príkladov:
Aby som zmiernil a prakticky odstránil spomalenia dané swapfile windowsu tak som vytvoril ramdisk na ktorý som umiestnil windows swapfile.

Dalej aby som zvýšil výkon systému tak OS je na 15000 RPM harddisku u ktorého oneskorenie je 3 milisekundy.


Podobným štýlom som postupoval pri kupovaní dalších PCI/iných zariadení s dôrazom na to aby sa čo najviac procesov odohrávalo mimo CPU a aby čakanie na zariadenie bolo čo najmenšie.

Pokial hovoríme o PCI kartách, ako sieťovka, zvukovka, prípadne o triky s ramdrive alebo harddiskami tak väčšina ludí tu z fóra tento postup schvalovala... Jediný rozdiel činí grafická karta kde mi ludia v zásade takéto nastavenie (silná a rýchla karta) neodporúčali s odôvodnením že procesor je slabý...

Z hladiska bežného užívatela samozrejme toto chápem, pretože naozaj je pravda že silná grafická karta nepomôže v miestach kde nestíha procesor, ale z hladiska toho že chcem dať procesoru volné pole pôsobnosti aby systém ukázal čo v ňom je, nedáva zmysel obmedzovať rozvoj počítača v takomto smere...

Každý počítač so modernou grafickou kartou musí riešiť to že bud má silnejší procesor a pri vysokých grafických efektoch je FPS obmedzované grafickou kartou, alebo naopak grafická karta je v dostatočne výkonná aby stihla všetko prepočítať, ale hlavným výkonnostným obmedzením stroja bude práve procesor.

1. Grafická karta ako bottleneck
Pokial je teda systémovým bottleneckom grafická karta, tak užívatel môže regulovať celkový výkon (daný FPS) tým že zníži alebo zvýši grafické efekty.

V tomto prípade môže procesor generovať adekvátne alebo nadmerné množstvo dát ktoré sa ale po prechode cez grafickú kartu zmenší, pretože grafický postprocesing nestihne spracovať všetky dáta.

2. Procesor ako bottleneck
Pokial je ale systémovým bottleneckom procesor tak možnosť že by grafická karta nestihla spracovať dáta neexistuje. Grafická karta síce nedostane tolko informácií kolko by možno zvládla, ale zato stíha bez problému všetko otexturovať a dalej graficky spracovať na najvyššie možné detaily dané hrou/enginom.

V tomto prípade procesor generuje relatívne menšie množstvo dát, ktoré sa po prechode grafickou kartou môže obohatiť (zväčšiť) grafickým postprocesingom, pretože dáta z procesoru sa spracujú bez zbytku a všetky framy budú plnohodnotné (čo do shadrov, antialiasingu alebo anizotropie)

Osobne preferujem druhý model, pretože som mal možnosť vyskúšať na tom istom systéme široké spektrum grafických kariet (Geforce MX440, NV 5700, Radeon 9800, Radeon x850xt), ale aj z toho dôvodu že sa to najviac blíži filozofii ktorú som úspešne aplikoval pri všetkých zariadeniach na mojom počítači - tj nenechať procesor čakať na nič.

Chcel by som sa ale spýtať ludí tu na fore ako oni osobne riešia bottlenecky takýchto typov, prípadne ktorú situáciu by považovali za ideálny stav...


_________________
Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder.
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Výkonnostné grafické bottlenecky.

Registrovaný: 02.09.07
Prihlásený: 19.01.20
Príspevky: 6373
Témy: 298 | 298
Bydlisko: Žilina
NapísalOffline : 07.12.2007 20:59 | Výkonnostné grafické bottlenecky.

Čau, ja som doskúpil X1950Gt do Agp x8, 120Gb disk do Sata a 768mb ramku som predal a nahodil novy pár 2x1Gb. Ja som zase riešil problém že procesor nestíhal tj. 2. Procesor ako bottleneck . Riešil som to kúpou kvalitnej dosky a dobrého chladiča. Procesor bol pôvodne taktovaný na 1832mhz tj. 2500+, popohnaním som ho dostal 2800+, tj. okolo 2200mhz. Ciže nárast frekvencie cca. 400mhz. Výkon v hrách sa rapidnejšie zlepšil, a už nepociťujem zasekávania ktore sa objavovali. Nárast FPS bol cca. 5-10Fps. Bolo to cíťtiť najmä u Half-Life2: Episode 2, kedy pri vyhladzovaní a vyššom rozlíšení necítil tie zádrhele. U teba by som to riešil jednoznačne upgradom dosky na iný socket ešte s podporov Sdram. Trebars Socket A alebo 478. Napríklad taká Intel 845GL....ale do toho už aj procesro, po chvíle brazdení po pcbazaroch sa da v poho nájsť.

Ale verím, že raz ťa to všetko trápenie prejde, kúpiš kvalitnú dosku do Lga775, Pentuim Dualcore E21xx a HD3850, a budes mat pokoj so všetkým. Adios


_________________
NTB: Dell Vostro 5470 - Core i5-4200U, GT 740M, 8GB DDR3-1600, Crucial MX100 256GB, 14" 1366x768
Audio: KRK RoKit 5 G2 White, Lexicon Alpha, M-Audio Axiom 25 MKII, AKG Y55
Phone: Samsung Galaxy S8
Vozenie: Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 110kW - DPF/EGR/SWIRL OFF, BOSE SOUND
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Výkonnostné grafické bottlenecky.

Registrovaný: 19.05.07
Prihlásený: 16.01.12
Príspevky: 1492
Témy: 171 | 171
Bydlisko: Bratislava
Napísal autor témyOffline : 07.12.2007 21:03 | Výkonnostné grafické bottlenecky.

môj systém riešiť nemusíš :) Ani teraz zatial necítim potrebu upgradu dosky ani ram a teraz už vlastne ani cpu, leda by som zohnal 1,4ghz tuleňa S :)


_________________
Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder.
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Výkonnostné grafické bottlenecky.

Registrovaný: 02.09.07
Prihlásený: 19.01.20
Príspevky: 6373
Témy: 298 | 298
Bydlisko: Žilina
NapísalOffline : 07.12.2007 21:29 | Výkonnostné grafické bottlenecky.

nj, tuleňou som mal asi dvoch, ale boli to kaleraby s 256kb L2 1000mhz


_________________
NTB: Dell Vostro 5470 - Core i5-4200U, GT 740M, 8GB DDR3-1600, Crucial MX100 256GB, 14" 1366x768
Audio: KRK RoKit 5 G2 White, Lexicon Alpha, M-Audio Axiom 25 MKII, AKG Y55
Phone: Samsung Galaxy S8
Vozenie: Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 110kW - DPF/EGR/SWIRL OFF, BOSE SOUND
Offline

Čestný člen
Čestný člen
Výkonnostné grafické bottlenecky.

Registrovaný: 13.10.06
Príspevky: 11345
Témy: 135 | 135
Bydlisko: Bratislava
NapísalOffline : 09.12.2007 14:31 | Výkonnostné grafické bottlenecky.

Svoj názor som už Mir-ovi písal, procesor ako bottleneck celej zostavy je ťažko označiť za lepšie riešenie...

1. Procesor nepsracúva len dáta pre grafickú kartu, ale aj pre ostatné zariadenia v počítači. Síce je to tak, ako Mir napísal, že zvyšovaním grafických efektov nakoniec predsalen framerate stojí na jednom číselku, ale procesor pracuje na plno, a prerušenia od ostatných komponentov s vyššou prioritou môžu spôsobiť záseky hry, ako aj veľmi nestabilný framerate.

2. Ak je bottleneckom procesor, tak je možno pekné, že zvyšovanie grafických efektov neznižuje framerate, ale na druhej strane, znižovaním grafických efektov sa framerate nezvyšuje, čo považujem za mimoriadne nepohodlné, ak si totiž nainštalujem hru, ktorá ide 15fps na stredných detaioch, a na low detailoch ide takisto 15fps, je mi prd platné, že si tie efekty môžem regulovať. Od toho tam nastavenia v hre sú, že si ich môžem regulovať ;)

Z týchto dvoch bodov jasne vyplýva, že procesor má byť minimálne adekvátny, až predimenzovaný voči ostatným komponentom, aby stíhal spracúvať aj neočakávané prerušenia, a aby stíhal zásobovať komponenty dátami.

K tomu slovíčku "bottleneck" - aj ja ho používam, a necítim sa byť viac "cool"...
Nabudúce si tieto poznámky odpustite, nebudem písať namiesto "bottleneck" "hrdlo fľaše" je to dlhšie a zbytočné, keďže každý, čo sa aspon trochu rozumie do IT vie, čo to znamená.

//ozaj a doslovný preklad určite nieje úzke hrdlo, ale hrdlo fľaše ;)

br4n0 - bottleneck, teda preklad "hrdlo fľaše" je preklad, ktorý má pravý význam toho, čo to v prenesenom význame znamená pre PC terminológiu.
Predpokladám, že vieš, ako vyzerá hrdlo fľaše, na jednej strane zúžené, na druhej rozšírené, a presne to isté platí pre napr. VGA a CPU, ak je CPU poddimenzované. Na strane VGA je potom ten širší koniec ;) takže nič nezakrývam, len sa mi nechce používať "hrdlo fľaše" ale bottleneck, lebo väčšina userov pozná tento kvázi termín takto, a keby som napísal hrdlo fľaše, tak by sa pýtali, čo to asi tak je...

//ozaj keď niekto napíše úzke hrdlo, tak ten dotyčný asi nevie čo to znamená ;) to by muselo byť "thin neck" alebo podobne ;)


_________________
i7 4790 | 16GB DDR3 | GTX690 + GTX670 PhysX dedicated | 128GB + 256GB SSD | 1TB HDD | DELL U2412M | Logitech G710+ | Logitech MX518 | Galaxy S4 | 2014 Mazda3
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Výkonnostné grafické bottlenecky.

Registrovaný: 19.05.07
Prihlásený: 16.01.12
Príspevky: 1492
Témy: 171 | 171
Bydlisko: Bratislava
Napísal autor témyOffline : 09.12.2007 22:53 | Výkonnostné grafické bottlenecky.

to Existenz:
vieš ono tam je práve trochu otázka či procesor spracuváva naozaj všetky dáta zo všetkých zariadení v reálnom čase (docela bežná predstava), alebo či procesor spracuváva jednotlivé IRQ separátne v určitom časovom úseku a po ukončení práce sa prepne na iné zariadenie na dalšom irq v poradí.

Podla zdrojov ktoré som študoval platí ten druhý model - tzn čipset a procesor pracuje s jedným zariadením na pci buse v jednom časovom okamihu (rádovo tento kontakt trvá pár nanosekúnd) a čipset sa medzi nimi prepína natolko rýchlo že vzniká dojem že pracujú naraz.

Okrem toho pri moderných zariadeniach vďakabohu je docela bežná HW akcelerácia alebo HW procesing s ktorým procesor pracuje len minimálne ale čipset a ram si nejakú tú záťaž užijú...

ak ale nastane situácia že máš 15 fps kvôli procesoru a zmena efektov s tým nič nespraví tak rozhodne je na mieste upgrade CPU. Ak ale mám 30 fps a zmena efektov s tým nič nerobí tak sa mi to docela páči, pretože si môžem dopriať vysokú kvalitu bez nejakých obmedzení alebo strachu aby zrazu framy nepadli na moc nízku úroveň - napríklad aj preto lebo viem že grafika to utiahne...

Neviem. Oba modely poskytujú určité výhody ale zároveň obmedzenia pri konštrukcii.

ak mám ale 30 fps kvôli cpu bottlenecku u hry ako Doom3 a viem že môžem dať efekty na full tak ma to docela teší

s trojgigovou p4 možno budem mať 60fps a na full detailoch mi to s rovnakou grafikou padne znova na 30... (teoreticky), takže zase je na mieste otázka či sa mi lepší proc oplatí ak to na rovnakých detailoch bude bežať rovnako ako na starom :)

tam už ludia obvykle kupujú novú grafiku aby to bežalo tých 60 fps aj na full detailoch. tým sa znova ale blížime k stavu ked je cpu ten slabší hráč :)

je to uzavretý cyklus z ktorého trh profituje. lenže otázka je prečo mi na tak starom jadre beží oblivion rýchlosťou 20-30 fps (vysoké detaily) a poznám ludí ktorý majú o niekolko tried lepšie stroje a hovoria mi že ak to dajú na full tak to proste nejde hrať...

za súčastného stavu už doska (rok výroby 2000) neposkytuje možnosť upgradovať CPU (rok výroby 2001) a operačný systém neposkytuje možnosť upgradovať grafiku (rok výroby 2005).

o tom že PIII sú odpísané sa hovorilo už v rokoch 2002-3, a žiadny maník ktorý považoval P4 celerona s 2ghz a 128kb cache za silný cpu nebol proste ochotný investovať do normálnej grafiky a skúsiť ju na takomto staršom stroji... Proste preto že slušné grafiky stáli v tej dobe strašné peniaze.

Pritom doska dovoluje upgrade grafiky až po AGP verzie tých najmodernejších kariet aké pre AGP sú.

Myslím že bežné vnímanie prepojenosti CPU a Grafiky je až moc a zbytočne previazané na hladanie určitej vyváženosti. Rozširujúce zariadenia proste k systému pridávajú nové funkcie. Tak ako mi Raid Controller dovolí robiť raidy, tak mi novšia grafika dovolí používať novšie efekty a celkový grafický procesing bude urýchlený - samozrejme do určitej miery ktorá je daná systémovými obmedzeniami.

Tvrdenie že procesor brzdí grafickú kartu je síce pravdivé, ale to neznamená že systém, prípadne aplikácia nebudú z širšieho množstva poskytnutých featur a vyššieho výkonu zariadenia profitovať.

Obvykle každý užívatel proste zmontuje dohromady to najvýkonnejšie čo si finančne môže dovoliť a nerieši veci (ako napr riešim ja), ale naozaj... neviem načo by mi bol fungl stroj ktorý by mal vyššiu výpočetnú kapacitu, ak môžem urobiť čiastkový upgrade s tým že výkon nebude vyšší globálne, ale bude vzhladom na výstupy optimálny (napr ak hra má dostatok FPS na starom jadre ale grafika nezvládala)---


_________________
Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder.
 [ Príspevkov: 6 ] 


Výkonnostné grafické bottlenecky.



Podobné témy

 Témy  Odpovede  Zobrazenia  Posledný príspevok 
V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Graficke logo

v Grafické programy

1

340

16.06.2014 15:20

don jebot

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

graficke programy

v Správy pre vedenie fóra

6

1002

09.01.2008 21:58

_DanWer_

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Grafické úpravy

v Ponuka práce

0

1354

11.09.2011 17:59

MKI-Miro

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Graficke karty

v Notebooky a netbooky

6

1784

06.09.2010 18:31

Cirky

Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie.

grafické čipy

v ATI/AMD grafické karty

1

459

12.08.2010 20:15

ac.milan

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

graficke prace

v Ponuka práce

8

1666

15.07.2007 22:16

JoSliacky

Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie.

Graficke karty

v Predám

2

610

02.09.2015 10:01

Juryoku

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Grafické efekty

v Krčma

4

687

20.02.2013 11:31

Stanley100

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Graficke karty

v ATI/AMD grafické karty

9

852

25.09.2010 10:27

Fifik

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

2 graficke

v ATI/AMD grafické karty

6

583

14.12.2008 19:56

D4vid

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Graficke prace

v Ponuka práce

0

907

11.06.2009 12:44

Spider2007K

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Graficke Karty

v Notebooky a netbooky

3

1140

26.10.2007 0:07

pindo1

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Graficke editory

v Webdesign

21

1759

26.07.2007 12:46

newboy1

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

2-graficke karty

v Ostatné grafické karty

1

702

27.03.2010 10:52

mirom

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Graficke karty rozdiel

v nVidia grafické karty

3

467

16.04.2017 15:09

patro16

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

dve grafické karty

v nVidia grafické karty

4

864

16.02.2009 22:20

shiro



© 2005 - 2024 PCforum, edited by JanoF