| | |
| Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 3 ] | |
Autor | Správa |
---|
Registrovaný: 19.05.07 Prihlásený: 16.01.12 Príspevky: 1492 Témy: 171 Bydlisko: Bratislava | Napísal Mir: 21.08.2010 3:31 | |
|
Pred kratkou dobou sa mi podarilo najst na MSI kombustore relativne spolahlivu metodu ako s jeho pomocou zhodit grafiku.
Cela metoda spociva v tom ze GPU dostane velmi velmi vela prace zatialco ani CPU, ani RAM a ani graficka pamat sa nebudu velmi miesat do toho co graficky cip robi. Pri troche "stastia" grafika zacne cucat viac elektriny nez je schopna napajacia kaskada dodat a vypne sa.
Prakticky vzato touto metodou sa mi podarilo urcit strop vykonu grafickej karty pokial sa jedna cisto o GPU, avsak pri normalnom zatazeni ktore obsahuje aj textury a antialiasing je vykon GPU samozrejme spomalovany.
Rozdiel v spotrebe generovany MSI kombustorom a realnou aplikaciou moze cinit desiatky wattov (merane pomocou GPU-Z to cinilo rozdiel 20 amperov).
V pripade mojej grafiky viem teda vyvolat jej pad pokial GPU zatazim natolko aby prud cez napajanie bol viac nez 50 amperov. Antialiasing, alebo vacsie mnozstvo textur dokazu tuto hodnotu dramaticky znizit. Ak by som rozdiel v amperoch previedol na percenta tak kombustor zatazuje GPU priblizne o 40 percent viac nez lubovolna realna aplikacia. Okrem ineho mi to ale pomaha aj identifikovat "stredovu" hodnotu rozlisenia kedy GPU bezi naplno bez rusivych vplyvov z grafickej RAM.
a) Graficke cipy su omnoho vykonnejsie nez CPU
Pravda. avsak aj ten najvykonnejsi cip je drasticky brzdeny grafickou pamatou. Preto sa v nedavnej dobe zacali tak intenzivne montovat nove a hlavne velke pamate do grafik.
b) Rychla pamat na doske pomoze grafike
Dnes plati hlavne pre grafiky s mensou ram. Napriek velkycm rychlostiam (nad 1600mhz) su tieto ramky v porovnani s tymi grafickymi vykonovo trochu inde.
c) CPU XY nestaci na grafiku XY
Donutit grafiku aby sa vypla nasledkom nadmerneho zatazenia napajacej kaskady dokazal kombustor s jedinym jadrom zo styroch. Nechcem vediet co by sa stalo ak by na to naozaj zobral vsetky styri procesory. Napriek faktu ze grafiky su vykonovo niekde inde nemyslim ze by CPU aj ako pomalsi clanok bol natolko nevykonny aby grafiku nezlozil.
Tabulky rozliseni kombustoru bez AA, v standardnom mode (bez extreme burning), merane na 3870x2 (2x 512mb ram):
640x480 - nezhodi system
800x600 - nezhodi system
1024x768 - nezhodi system
1280x1024 - moze zhodit system
1600x1200 - zhodi system
1980x1080 - moze zhodit system
vyssie - kvoli vyssej zatazi na RAM nezhodi system.
Z toho viac menej len vyplyva ze istu dobu ako sa zvysuje rozlisenie sa zvysuje aj vykon/zataz, neskor sa do vzorca zapoji aj velkost vyuzitej RAM a vykon GPU je uz tymto obmedzeny.
Prakticky sa z tohoto da odvodit ze pre danu grafiku je bez AA najefektivnejsie rozlisenie niekde okolo 1280x1024, pokial ratame s tym ze program/hra pouziva iste mnozstvo textur.
Ak ratame s AA 4x a vyssim tak idelane rozlisenie pre grafiku este klesne na 1024x768,
Zaroven to vsak znamena ze vsetky rozlisenia nad 1600x1200 system spomali a v tomto konkretnom pripade je to dane kapaciou grafickej pamate.
Optimalne hodnoty teda vyzeraju asi tak ze graficka karta zatazena jak texturami, tak Antialiasingom by mala davat cca o 20 percent mensi vykon nez v MSI kombustore. Zaujimave na tom celom je to ze tuto hodnotu treba merat nie pomocou frames, ale pomocou GPU-Z a spotreby. Pokial je GPU kaskada stavana na 40 amper, pricom 50+ amper sa mi podarilo vycucnut z grafiky pomocou kombustoru "tesne pred padom" tak nastavenie aplikacie tak aby spotreba bola +- 40 amper indikuje maximalny vykon GPU dany nie procesorom, ale napajanim grafiky a tym ako GPU spomaluje pamat priamo na grafike. Ich dosiahnutie je vsak v realnej aplikacii mierne utopicke. Metoda k ich dosiahnutiu vyzera nasledovne:
1. Zapnite testovanu 3d aplikaciu a skusajte rozne rozlisenia. antialiasing vypnite, zato 3d efekty zavisle na shadroch zapnite na maximum. Ako zaklad vyberte to kde ma vasa grafika najvacsiu spotrebu (podla amperov)
2. Nasledne pridajte Antialiasing kym nieste spokojny s vysledkom po vyzorovej stranke.
Ako velmi vam do tohoto zasiahne procesor?
Mno... ak mate natolko vykonne CPU ze vam vie dosiahnut odber v amperoch podla dizajnu grafiky (zistite podla toho z coho postavili napajaciu kaskadu) tak teoreticky vplyv na vykon 3d aplikacii by mal byt mizivy.
_________________ Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder. |
|
Registrovaný: 13.10.06 Príspevky: 11345 Témy: 135 Bydlisko: Bratislava |
Myslím, že usudzovať niečo z toho, že si zhodil jednu kartu nedostatkovým napájaním, je trochu krátkozraké. Tak máš podvyživenú kartu. Napájacie obvody nových kariet niesú ani zďaleka limitné pre karty, no pri tvojej to proste odflákli. Koniec vedy...
_________________ i7 4790 | 16GB DDR3 | GTX690 + GTX670 PhysX dedicated | 128GB + 256GB SSD | 1TB HDD | DELL U2412M | Logitech G710+ | Logitech MX518 | Galaxy S4 | 2014 Mazda3 |
|
Registrovaný: 19.05.07 Prihlásený: 16.01.12 Príspevky: 1492 Témy: 171 Bydlisko: Bratislava | Napísal autor témy Mir: 02.11.2010 1:20 | |
|
Zhodil som tym viac kariet, ked sme u toho
Ale mal si pravdu v tom že soft čo som použil bol urobený zle a pád grafiky bol pri určitých nastaveniach neodvratný.
Znova som pretestoval stroj OCCT a novším kombustorom a výsledok sa potvrdil bez rozdielu, resp s tým že pri niektorých nastaveniach spotreba jadra v ampéroch rástla, dosiahla vrcholu a potom už len klesala.
Tým pádom rozlíšenie kde dosiahla grafika najvyššiu spotrebu je optimálne a najlepšie využije výkon jadier i RAM, pričom vyššie rozlíšenia narazia na limity grafickej pamäte aj za situácie kedy sa pamäť grafiky nezaplní na 100 percent.
To isté sa mi potvrdilo u testoch CPU kedy nárast výkonu bol len do istého bodu ktorý určila kapacita Ram.
_________________ Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder. |
|
| Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 3 ] | |
Podobné témy | Témy | Odpovede | Zobrazenia | Posledný príspevok |
---|
| Games News - Využijeme výkon našich grafik? v Novinky | 1 | 481 | 06.06.2008 22:13 Mir | | Mobilna 980m sa dotahuje na vykon desktop grafik v Novinky | 4 | 512 | 15.10.2014 13:38 Xaltotun | | Výkon podľa jadier [ Choď na stránku: 1, 2 ] v Intel - Integrated Electronics | 31 | 2016 | 21.12.2008 20:13 Jaro | | Výkon APU Trinity podľa AMD v Novinky | 2 | 634 | 11.01.2012 20:58 Millfox | | podla win slaby vykon v hrach v Ostatné | 16 | 696 | 11.09.2011 17:56 romanko151 | | WIN7-usporiadanie podla typu a zaroven podla datumu v Operačné systémy Microsoft | 1 | 707 | 10.10.2011 17:16 Logik | | Search aneb game v PHP, ASP | 28 | 1039 | 21.03.2008 11:15 Blackshadow | | Cookie aneb Select v PHP, ASP | 3 | 399 | 09.10.2008 15:30 stenley | | Admin heslo aneb Účet správcu v Operačné systémy Microsoft | 6 | 737 | 23.10.2011 18:54 Kopko | | Alternatívna cesta, aneb čínska šmakocina v Notebooky a netbooky | 1 | 427 | 11.03.2016 14:54 nescafe | | Delay aneb mrhanie casom v assembleri v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 5 | 785 | 20.10.2009 23:53 stanke | | Intell skulltrail aneb dual CPU motherboard v Intel čipové sady | 5 | 662 | 06.06.2010 19:44 Milanese | | War Rock,aneb korejsky Battlefield2 zadarmo v Počítačové hry | 8 | 997 | 18.03.2007 19:35 POM4R4NC | | Podivné nastavenie výkonu, aneb High Perforomance mód? v Operačné systémy Microsoft | 2 | 324 | 09.02.2012 20:29 1adamm115 | | Led napojene na vystup zosilnovaca aneb svetelna hudba? v Elektronika | 22 | 2359 | 09.08.2011 18:20 killer | | Kalkulator spotreby v Ostatné | 3 | 750 | 18.02.2008 12:33 br4n0 |
| Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
|
|