1. Stavba reprosústav nie je len o "drbnutí nejakého reproduktora do nejakej krabice, prípadne nejaký bassreflex". Návod na stavbu subwoofera (basového boxu som tu dával, je v sekcii články)
2. Ktorý kus idiota ti povedal že piezoelektrický výškač je lepší? Lepší od čoho? Od toho keby si tam nemal žiaden výškač? Aj to sotva. Piezo je dobré tak akurát na pípaky a na plašiče komárov. V audio použití sa pripája cez prevodný transformátor
Kúp si normálny elektrodynamický výškač, presný typ ti nenapíšem (kalota alebo driver + zvukovod) lebo neviem na aké využitie to chceš.
3. Návrh výhybky je tak komplexná a pre teba komplikovaná vec, že sa na to môžeš vopred vykašlať, alebo niekomu zaplatiť za návrh. Univerzálne výhybky sú blbosť už len z princípu, každý jeden reproduktor potrebuje iný návrh svojej sekcie výhybky, žiadna "univerzálnosť" teda neexistuje (jedine plošák môže byť univerzálny). Jediná výhybka ktorú by si sám dokázal zostrojiť a poprípade aj navrhnúť je výhybka so strmosťou 6dB/oktávu, čo predstavuje jeden kondenzátor v sérii s výškovým reproduktorom a cievku v sérii s basákom.
Inak je návrh výhybky asi o tom, že potrebuješ frekvenčnú charakteristiku reproduktorov, a to ako amplitúdovú, tak fázovú a impedančnú. Ďalej potrebuješ mať zmerané niektoré z ich parametrov. Tieto veci si potom dosadíš do na to určeného programu, ktorý dokáže s týmito charakteristikami jednotlivých reproduktorov pracovať a potom skúšaš, pri akých deliacích frekvenciách bude frekvenčná charakteristika najvyrovnanejšia, s tým, že musíš brať do úvahy vzájomnú fázu reproduktorov. Samozrejme väčšinou je nutné ešte vhodne utlmiť jedno/viac pásiem, poprípade rôzne upravovať priebeh výslednej charakteristiky.
A to nie ak si audiofil, ale ak chceš spraviť reprosústavu čo aj bude za niečo stáť.
Ak chceš byť precízny, potrebuješ ešte merací mikrofón, aby si si mohol takto zostavenú sústavu následne reálne zmerať a prípadne ešte doladiť.
Ešte stále si myslíš že to je pre teba?