| | |
| Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 6 ] | |
Autor | Správa |
---|
Registrovaný: 07.04.06 Prihlásený: 16.12.14 Príspevky: 3065 Témy: 119 Bydlisko: Nitra |
Server Anandtech, měl jako první možnost otestovat plně funkční vzorek procesoru příští generace - Nehalemu. Jak to dopadlo? Výtečně ...
http://pctuning.tyden.cz/index.php?opti ... 67#newska1
_________________ nemam rad ludi ktori hladaju dovody preco by to neslo .. ale krasni su ludia ktori hladaju dovody akoby to slo .... |
|
Registrovaný: 19.05.07 Prihlásený: 16.01.12 Príspevky: 1492 Témy: 171 Bydlisko: Bratislava | Napísal Mir: 05.06.2008 23:01 | |
|
1. integrácia čipov do jedného je vždy sľubná metoda.
2. priemerný nárast výkonu je 30 percent.
v závislosti na taktovatelnosti q9450 a DDR3 pamätí a netaktovatelnosti Nehalemu (ak beriem v úvahu vyjadrenia o tom že budúce platformy intelu sa nebudú dať taktovať) musím povedať že nárast výkonu je príliž malý na to aby ho priemerný overclocker nedobehol.
stručne - opakuje sa situácia zpred 6 rokov ked prišli pentiá 4 s technologiou netburst a z teoretických 10Ghz ostali 3ghz pričom samotná technologia sa ukázala ako nevýkonná.
Obecne tu ostáva ešte jeden problém - RAMky sú v dnešnej dobe dosť rýchle - ale disky sú ako slimáky. teoretický maximálny výkon renderingu bude brzdený pri ukladaní, pokial nebude plne rozšírená technologia SSD.
otázka je čo na to AMD/ATI
_________________ Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder. |
|
Registrovaný: 01.10.06 Prihlásený: 19.02.24 Príspevky: 6562 Témy: 15 Bydlisko: Bratislava | Napísal MTK: 05.06.2008 23:15 | |
|
urcite ale v intele sa snazia spravit nieco noveho. integovali HT + hypertransport s viacjadrovim procesorom dokopy. Pri stvorjadrach nebude narsat taky velky a to aj v dosledku toho ze dnesne aplikacie nedokazu vyuzit 4jadra, cco ma dost hneva.
_________________ PC: Intel Q6600@3,33GHz, MSI GTX 670 OC (TwinFrozr IV), DDR2 1066 A-data 8Gb, Seagate Barracuda 7200.12 2000GB, Kingston 240GB SSD, Gigabyte EP35-DS4, MSI OPTIX G273QF , Logitech G502 Proteus Spectrum Notebook: Sony VAIO CW Series (VPC-CW1S1E/B) / LENOVO Legion 5 Pro 16ACH6H Stingray White || Mobil: Samsung Galaxy S21 FE || Auto: Audi S5 Sportback |
|
Registrovaný: 19.05.07 Prihlásený: 16.01.12 Príspevky: 1492 Témy: 171 Bydlisko: Bratislava | Napísal Mir: 05.06.2008 23:32 | |
|
pokial nová technologia procesorových jadier bude vyžadovať komplexné zmeny v programovaní tak sa na bežnom trhu neuchytí proste z toho titulu že staršie metody môžu byť považované za dostačujúce na maximum predstavitelných účelov počítača.
ak ale príde napríklad 64 jadrový procesor ktorý by nevyžadoval žiadne zmeny v kódoch ale každé jadro by samostatne pracovalo a fungovalo (a inštrukcie by sa medzi ne delili naprosto inou filozofiou ako dnes) tak by to bolo o niečom inom
ak tu máme multitasking a na každom PC beží cca 20 programov už v rámci operačného systému tak keby každý program mal svoje jadro tak by to bolo samozrejme excelentné. Problém v tejto chvíli nieje v hardware (pretože neexistuje), ale problém je v tom že multijadrové riešenia chcú distribuovať tasky na základe threadov.
nieje to zlý nápad, ale ak by som sa na to pozrel ako tvorca operačného systému tak by som radšej delil operácie podla taskov. Tak ako sa dnes pridelujú operačné prostriedky k PCI zariadeniam (paralelizovaním) tak by sa dali tasky rozdelovať jednotlivým subjadrám v multiprocesorových riešeniach. výhoda tohoto riešenia je to že výrobca aplikácie nemusí vôbec riešiť hyperthreading alebo thready ako také.
pri WinXP napr by sme tak mali 20 jadier vyťažených relatívne nenáročnými aplikáciami a zbytok CPU by "spal". ak by som ale programoval velmi náročnú aplikáciu a bál by som sa že jedno jadro je mi málo tak by som mohol definovať kolko jadier sa bude zaoberať mojou aplikáciou (a aplikácia nemusí byť jeden program - viz DLLká)
ak by šlo napr o kompresiu videa viem si predstaviť to že by sa paralelne spustilo 20 procesov pričom každý by si vzal svoje malé milé jadierko a výkon by šlo zvyšovať dokedy by malo CPU nevyužité jadrá, pritom už prebiehajúce tasky by to nenarušilo. Pekná predstava, ale nieje ani Hw ani OS.
Naposledy upravil Mir dňa 05.06.2008 23:36, celkovo upravené 1
_________________ Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder. |
|
Registrovaný: 08.11.06 Prihlásený: 06.12.10 Príspevky: 15721 Témy: 7 Bydlisko: Bratislava | Napísal Jaro: 05.06.2008 23:36 | |
|
dnesna aplikacie nejsu len hry, je kopec z nich ktre okazu vyuzit styri aj viac jadier
_________________ CPU Core i5 2400 cooler: CM Hyper 212+ | MB GB PH67-UD3-B3 | RAM 4GB DDR3 1600 | VGA Gainward 9600GT 512MB | monitor Samsung LE37A559 | HDD HITACHI 250GB + WD 640GB | PSU Fortron FSP400-60GLN | Case TT Soprano VB1000 BWS black | Mouse Razer DeathAdder NB HP ProBook 6450b |
|
Registrovaný: 19.05.07 Prihlásený: 16.01.12 Príspevky: 1492 Témy: 171 Bydlisko: Bratislava | Napísal Mir: 05.06.2008 23:55 | |
|
bohužial ale za posledných 13 rokov NIKTO nevyrieši ten problém že tasky zdielajúce hardware sa navzájom ovplyvňujú. takže ak renderuješ video tak cca jedno jadro "dostáva chudobnú zmes paliva".
na jednej strane teda hovoríme že 4 jadrá sa využiť dajú tak len v špecifických taskoch, na druhej strane konečnej škálovatelnosti mnohých aplikácií (bežný textový editor) postačí k plnej funkčnosti s jedným slabučkým jadrom.
ale inak takto to bolo vždy. najnovší hardware využilo naplno len cca 10 percent všetkých existujúcich aplikácií - jednalo sa pritom hlavne o hry. 90 percent bežalo plynulo ale stačilo by im niečo výrazne slabšie.
o rok, alebo dva sa ale už objavili vždy dalšie hry ktoré boli výrazne náročnejšie a tvrdilo sa o nich že potrebujú silnejší hardware. Holt na chyby v kode malokto pozeral a nátlaku vyhovel...
teraz sa karta obracia a poweruseri tvrdia že hry majú malé nároky... mne sa nezdá že by hry mali malé nároky, ale rozhodne cielom ich nárokov nieje CPU.
z testovania wolfdale a tualatinu my vyšlo zhruba tolko že aj bežne dostupné dvojjadrá sa plne dajú využiť len pri špecifických taskoch s nekonečnou škálovatelnosťou. takéto operácie by ale v pohode skonzumovali aj 16 procesorov a bez problému by ich kapacitu naplnili.
merania totiž ukázali že Core2Duo ktoré je nominálne 4x tak silné dalo len dvojnásobný výkon ak šlo o bežné neoptimalizované tasky s konečnou škálovatelnosťou (3d aplikácie a hry kde sa velmi zapájala grafika)
takže v praxi - na hry stačí dnes jedno jadro ale Core2Single sa nevyrába, a k úplnej spokojnosti zatial neviem o OS ktorý by na jedno jadro dal OS a na druhé jadro aplikáciu môjho výberu...
_________________ Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder. |
|
| Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 6 ] | |
| Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
|
|