[ Príspevkov: 9 ] 
AutorSpráva
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Microsoft ohlásil DirectX 11

Registrovaný: 31.08.07
Prihlásený: 27.03.15
Príspevky: 1803
Témy: 153 | 153
Bydlisko: Komárno
NapísalOffline : 23.07.2008 21:45 | Microsoft ohlásil DirectX 11

Spoločnosť Microsoft predstavila aktuálne na konferencii GameFest 2008 základné informácie o novej verzii rozhrania DirectX 11.

http://www.dsl.sk/article.php?article=6090


_________________
Nehľadaj štastie vonku, ale v sebe, lebo inak ho nikdy nenajdeš.
Nechajte mi právo na vlastné omyly, na možnosť zvoliť si čo mám rád, chcem ísť vlastnou cestou, nie tou vami vyšliapanou, na ktorej by som stratil vlastnú tvar. (Metallica)
Všetko má svoju krásu, ale nie každý ju vidí.
život je krásny, len sa ho nesmieš báť, dnes plačeš, zajtra sa budeš smiať.
Učíme sa aby sme veciam rozumeli a mohli ich milovať
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Microsoft ohlásil DirectX 11

Registrovaný: 19.05.07
Prihlásený: 16.01.12
Príspevky: 1499
Témy: 171 | 171
Bydlisko: Bratislava
NapísalOffline : 24.07.2008 18:51 | Microsoft ohlásil DirectX 11

*chrr*

ludia prejdite už na OpenGL a vyvíjajte hry bez zbytočných nákladov a zdržaní spojených s učením sa/debugovaním nového rozhrania ktoré cpe microsoft...


_________________
Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder.
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Microsoft ohlásil DirectX 11

Registrovaný: 06.03.08
Prihlásený: 01.10.12
Príspevky: 1735
Témy: 15 | 15
Bydlisko: triminka@sp...
NapísalOffline : 24.07.2008 18:55 | Microsoft ohlásil DirectX 11

Coskoro ma vyjst OpenGL 3.0, ktory ma nedostatky vo vyvoji hier oproti DX napravit cize uvidime :) Kazdopadne DX neni len balik na vykreslovanie grafiky ako OGL ale obsahuje vsetky mozne hovadiny od zvuku az po este viac spomalujuce frameworky, cize programatori sa nemusia babrat s viacerymi sucastami naraz :-/ . A vypoctovy vykon je predsa lacny...

Inak mam pocit ze cim dalej tym je DX pomalsi pri z 99% rovnakych efektoch. Staci si pozret co? No predsa vlajkovu lod DX10 nazvanu Crysis.


_________________
Redeem the game of law! Despair the Billy, here are the morals! Come, relentless eraser rain, relentless eraser rain...
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Microsoft ohlásil DirectX 11

Registrovaný: 03.07.06
Prihlásený: 30.07.17
Príspevky: 1488
Témy: 73 | 73
Bydlisko: Martin
Vek: 27
NapísalOffline : 24.07.2008 19:02 | Microsoft ohlásil DirectX 11

crysis je 1. totalne neoptimalizovany a za 2. directx 10 sa pouziva v dnesnych hrach len pri max detailoch, kde je kazda hra narocna, aj DX9kova, cize to len tak vyzera, ze DX10 je narocny, kebyze sa pouzije DX10 na hru aj v nizsich detailoch, tak rozdiel podlma mna moc nebude, ale vyvojari to takto ako to je robia umyselne a logicky, inak by hry boli len pre vistu, co by im znizilo zisky, cize tak...


_________________
OS: Windows 10 Pro CPU: AMD Phenom II X4 840 MB: ASRock 970 Extreme4 RAM: 2x2 GB DDR3 A-DATA 1600 MHz CL9 + 2x2 GB DDR3 Kingston 1600 MHz CL9 HDD: Intel 335 180 GB SSD & Seagate 2 TB HDD GPU: MSI GTX660 2 GB 2GD5/OC DVD-RW: ASUS 2014L1T SC: ASUS Xonar DG CASE: ASUS TA663 PSU: Seasonic 500W LCD: Samsung 2253LW
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Microsoft ohlásil DirectX 11

Registrovaný: 19.05.07
Prihlásený: 16.01.12
Príspevky: 1499
Témy: 171 | 171
Bydlisko: Bratislava
NapísalOffline : 24.07.2008 19:04 | Microsoft ohlásil DirectX 11

ako som si zohnal ten farcry tak len vidím že pekná hra moze by nenarocna na hardware. je to síce DX9 hra, nicmenej ked jej naroky porovnavam s Quake 4 tak sú nizsie a vysledok je lepsi, ak porovnavam s Prey, tak naroky su zhruba rovnake a vysledok je tiez cca rovnaky - len u preyu sa už nikto nestaral testovat to na inych procesoroch ako P4 :D

oblivion svojími nárokmi skončil vo výlevke pritom kvalita grafiky je úplne identická a mierne horšia než vo farcry... to že sa tam musia loadovat levely je bohuyial smutné dedicstvo z konzolovej verzie - proste nevydarena prerabka.

u vyssich DX verzii mam pocit že to bude horšie a horšie, preto hry ktoré využívajú či už OpenGL samotný alebo v hybridnej kombínácii s DX sa mi páčia viac než čisto DX hry...

mno a potom je tu ešte DX managed code... 90 percent ludí to má nesprávne nainštalované (najprv inštalovali DX a potom Net Framework alebo net vobec nenahrali)... polovica funkcii teda nemoze byt pouzita...

inak ale musim uznat ze NET 2.0 + DX9 v poslednej revizii ma trochu lepsi vykon nez ciste DX9...


_________________
Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder.
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Microsoft ohlásil DirectX 11

Registrovaný: 06.03.08
Prihlásený: 01.10.12
Príspevky: 1735
Témy: 15 | 15
Bydlisko: triminka@sp...
NapísalOffline : 24.07.2008 19:06 | Microsoft ohlásil DirectX 11

Crysis je imho vynikajuco optimalizovany na to ake hovadiny vyuziva z DX. A o rozdiele DX9 a DX10, niesom namol aby som si to neuvedomil. Ale vies co? Skus si pustit Crysis na vsetko max, very high a DX10. Potom to iste DX9 (oblbnutim crysisu sa da very high aj na DX9). A voila, mame z 99% rovnake detaily okrem kde tu nakeho odlesku a o 20-50% viac FPS cize nieje o com.

2 Mir: far cry bola pecka, vynikajuca grafika aj na vtedajsich low mainstream grafikach :) aj sa to dobre hralo len pribeh pokulhaval... ale kto by chcel pribeh v fps akcii :P


_________________
Redeem the game of law! Despair the Billy, here are the morals! Come, relentless eraser rain, relentless eraser rain...
Offline

Čestný člen
Čestný člen
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 15.06.05
Prihlásený: 24.10.17
Príspevky: 8135
Témy: 115 | 115
Bydlisko: Košice Bydl...
NapísalOffline : 24.07.2008 21:21 | Microsoft ohlásil DirectX 11

Triminka píše:
Inak mam pocit ze cim dalej tym je DX pomalsi pri z 99% rovnakych efektoch. Staci si pozret co? No predsa vlajkovu lod DX10 nazvanu Crysis.

Mno, napr. assassin creed pod DX10.1 vykazuje lepsi vykon pri max. detailoch, nez pri DX10. Niektore vypocty je mozne pod novsim DX vykonat jednoduchsie (za menej cyklov).

Triminka píše:
A voila, mame z 99% rovnake detaily okrem kde tu nakeho odlesku a o 20-50% viac FPS cize nieje o com.

No, lenze prave o to ide, ze kde tu nejaky odlesk vyuzivajuci max. z DX10 ma (mal) na staru generaciu kariet takyto velky dopad. Vzdy to tak bolo (spomenme soft shadows ci HDR kedysi), ale s dnesnymi grafikami uz ten rozdiel tak velky nie je, pretoze maju dostatocny vykon aj priepustnost pre pouzitie takychto efektov. Pravda, kedysi tie efekty boli "neefektivne" zaplatene prepadom vykonu...

Inak rozdiel medzi DX10 a DX9 je podstatne vacsi v pohybe hry, nez ked ho porovnavas cez staticke screenshoty.


_________________
Asus P5KC, E8400 @4.5GHz Thermaright Ultra 120 Extreme, 2x2GB Vitesta EE, Asus Matrix 4850 Accelero S1 + S12B FLX
AC Fusion 550R, Coolermaster Elite 330 + 2x S12B FLX, Razer Lachesis, Z-2300
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Microsoft ohlásil DirectX 11

Registrovaný: 19.05.07
Prihlásený: 16.01.12
Príspevky: 1499
Témy: 171 | 171
Bydlisko: Bratislava
NapísalOffline : 24.07.2008 23:37 | Microsoft ohlásil DirectX 11

Videl som trailer na Farcry 2 v hi detailoch. nič nové som tam naozaj nevidel. Na ten skutočný vizuálny prelom medzi DX9 a DX10 si ešte pekne dlho počkáme. A nemyslím teraz FAKE efekty kedy sa použijú rôzne textúry a rôzne masky tieňovania. to som zatial videl v call of chuarez a aj v screenoch z Crysis.

Od príchodov prvých shaderov trvalo roky než sa objavili v GTA3 a Morrowinde pritom hry ako Warcraft III ich úplne minuli.

čo sa týka DX10 a prepadu výkonu... desina je úplne prvá verzia rozhrania. DX9 je použitelné až od verzie C. Hoci verzia B je k mojej grafike ideálna (x850 má vertex aj pixel shadre 2.0) tak iná verzia ako 9,0c nemá význam - čisto kvôli bugom ktoré obsahovali prechdádzajúce buildy.

Pokial microsoft len teraz nedávno vydal DX10,1 a v podstate okamžite ohlásil verziu 11 tak to znamená že v desine je niečo strašne pokašlané.

čo sa týka prepadu výkonu... pri vyšších efektoch som VŽDY nameral menej FPS. vždy. stačí použiť dnes už triviálny antialiasing.

táto funkcia je na 3d akcelerátoroch zhruba od roku 1997. človek čo AA zapol na Rive TNT bol jednoducho masochista. Dnes hoci tie prepady vo výkone niesú až tak markantne (kvôli hranici okolo 30fps) tak stále k nižšiemu výkonu v FPS dochádza. Dodnes každý vie že AA je najnáročnejší druh efektu, hoci je už roky starý.

ALE...

ak máte grafickú kartu dimenzovanú výrazne silnejšie než procesor tak to čo reálne ovplyvní 3d výkon bude bud taktovanie procesora, alebo optimalízácia softwarovej časti - či už hry samotnej alebo rozhrania. Tolko k rozdielom medzi DX10 a DX10.1.

Ak bude DX11 naozaj multithreadové tak ludia ktorý majú aspoň hyperthreading v Pentiu 4 by toto mohli velmi pozitívne pocítiť, o quad coroch ani nehovorím.

Nutno dodať že MS ide na pomoc intelu a viacerým threadom v rámci gamingu velmi velmi neskoro. meškajú dobrých 7-8 rokov. ak by sa to využívalo už v DX9 tak P4 by s HT v pohode dávali omnoho lepšie výsledky v 3d markoch a aj reálny beh v hrách by bol lepší o 30-40 percent. mno a to je už vela výkonu...


_________________
Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder.
Offline

Čestný člen
Čestný člen
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 15.06.05
Prihlásený: 24.10.17
Príspevky: 8135
Témy: 115 | 115
Bydlisko: Košice Bydl...
NapísalOffline : 25.07.2008 0:10 | Microsoft ohlásil DirectX 11

Suhlasim, ale vzal si ma prilis vseobecne. O rozdielu a naozaj NAVYSENOM vykone pri DX10 vs. DX10.1 som pisal vyhradne a jedine o assasin creed. O vyzualnych rozdieloch opat v konkretnom pripade - crysis. Zo snimkov nie je vidiet skoro nic, mal som moznost porovnat crysis v pohybe (a tym nemyslim 15fps) v DX9 a DX10 a rozdiel bol tak 10x vacsi, nez ked porovnas staticke snimky. Ale ani na to som nejak nenarazal.
DX11 bolo sice hned ohlasene, ale rozhodne z toho neplynie to, ze je DX10.1 nejak posahane. Netvrdim tym ale ani to, ze nie je. :) To, ze sa na DX11 pracuje uz teraz je pre nas iba vyhodou (skor sa vyda, lepsie sa vychyta), ale ako dobre vieme, dnes sa zacina vo velkom presadzovat presun vypoctov s plavajucou des. ciarkou na GPU, multi GPU/CPU riesenia, akceleracia fyziky, Ai a pod. a to vsetko ma DX11 obsiahnut a musi sa s tym pocitat uz teraz, lebo vyvojari hw natom pracuju uz dnes.

No a tvrdit to, ze niekto v case ked bude DX11 vyuzije hyperthreading u P4 mi pride smiesne. :) Multithreading ma zmysel hlavne v pripade, ked je procesor zatazeny iba z casti (a to sa tykalo minulosti, ked bol vykon p4 s dostatocnou rezervou) a zvysne nevyuzite casti dokaze priradit inemu procesu, co sa uz v dnesnom pripade (z hladiska narocnosti aplikacii) poriadne nevyuzije a nie to v case, ked bude DX11 a hry beziace pod nim. Jednoducho kombo P4 a nejaka DX11 "HD58x0" mi nepride velmi realne. :)

Co sa tyka "efektu" AA tak tam podstata narocnosti vychadza z principu fungovania tejto funkcie, ktora zobrazovany obraz akoby prepocitavala do vyssieho rozlisenia a naspat a teda nie je zavisla na narocnosti sceny, rozliseni ci pouzitych efektoch. Bola, je a vzdy bude narocnejsia na vykon.


_________________
Asus P5KC, E8400 @4.5GHz Thermaright Ultra 120 Extreme, 2x2GB Vitesta EE, Asus Matrix 4850 Accelero S1 + S12B FLX
AC Fusion 550R, Coolermaster Elite 330 + 2x S12B FLX, Razer Lachesis, Z-2300
 [ Príspevkov: 9 ] 


Microsoft ohlásil DirectX 11



Podobné témy

 Témy  Odpovede  Zobrazenia  Posledný príspevok 
V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Microsoft práve oficiálne ohlásil odkúpenie Minecraftu

v Novinky

10

600

03.01.2015 12:35

mirom

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Ballmer ohlásil svoj odchod z čela spoločnosti Microsoft

v Novinky

1

149

24.08.2013 19:00

jawakiller

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Microsoft tento měsíc odhalí DirectX 12

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1, 2 ]

v Novinky

52

982

23.03.2014 11:47

automoto2

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Google ohlásil Nexus 10, cenou zabíja konkurenciu

v Novinky

9

362

30.10.2012 11:37

david3504

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

DirectX

v Ovládače

4

343

01.02.2012 11:14

tairikuokami

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

DirectX

v Ostatné programy

10

803

01.01.2007 22:23

shaggy

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

DirectX

v Ovládače

17

337

25.01.2015 12:50

Johnsik

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

DirectX

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1, 2 ]

v Ostatné grafické karty

32

755

03.08.2012 15:18

TOMQ

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

DirectX

v Ovládače

0

182

03.02.2012 21:40

logaro

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

directX

v Operačné systémy Microsoft

2

279

23.03.2010 20:00

p4tooo

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

DirectX

v Počítačové hry

8

794

19.01.2008 18:52

tomas4458

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

directX

v nVidia grafické karty

18

948

25.07.2007 0:45

miskoTT

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

DirectX

v Grafické programy

3

311

17.02.2010 16:17

prandof

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

directx

v Ovládače

9

892

13.11.2008 20:45

shiro

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

DIRECTX chyba

v Počítačové hry

3

139

03.11.2012 1:09

shaggy

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

DirectX 10

v Počítačové hry

15

1152

19.09.2007 7:48

Jaro



© 2005 - 2017 PCforum, edited by JanoF