dost stare informacie ale kdo ich necital bude rad ::
* první verze scénáře pro Mafii 2 vznikla již v roce 2003
* vše ve městě má svou skutečnou předlohu (existuje databáze tisíce obrázků a fotografií budov, vozů, přístrojů, lidí i měst)
* Empire City je 2x větší než Lost Heaven a má tedy rozlohu něco kolem 10ti mil čtverečních
* celé město bude přístupné od začátku hry
* venkov bude tentokrát o mnoho menší než v jedničce
* město v Mafii 2 má mít celkem 20 čtvrtí a žádný motiv se nemá vyloženě opakovat
* názvy některých čtvrtí (deset z celkových dvaceti): Southport, Oysterbay, Millville, Chinatown, Little Italy, Hunters, Greenfield, Kingston a Riverside a Sand Island
* ve městě budete moci využívat taxíky, MHD apod.
* nebude od věci zastavit se občas na radnici a odložit tam jistou sumičku jako úplatek
* přítomen bude nový způsob krytí s možností střílet naslepo
* většina věcí ve městě bude zničitelná, proto vás bedny nebo tenké zdi před střelbou dlouho neochrání
* Vito bude moci na nepřítele vzít a hodit téměř jakýkoli předmět, který unese
* přestřelky v interiérech vidíte a konáte z pohledu nad levým nebo pravým (možno libovolně přepínat)
* časem se vám do rukou dostanete MP, brokovnice, německý klenot MG42 nebo kulomet s dvojnožkou
* kulky díky propracovanému enginu vykouzlí do skla pavučiny a výloha se rozsype až po několikáté ráně, každý objekt si “zapamatuje” způsob destrukce, což ovlivní jeho animaci apod.
* o pohyb lidského obličeje se postará zhruba 30 kostí
* jednou z největších výsad enginu je bezpochyby plynulý přechod mezi interiérem a exteriérem
* dočkáme se pravděpodobně i rozumnějšího rozmístění ukládacích pozic a to i mimo Vitův domov
* k dosažení ultimátní atmosféry má podle všeho přispět i absence interface (zdraví, energie apod.)
* v Mafii 2 se máme setkat také s rozmary počasí a ročních období, ne však flexibilně ve hře, nýbrž v souvislosti s dějem
* ve hře se nemá nacházet snad jediný 2D objekt a i tráva bude šumět trojrozměrně
* v případě Mafia 2 neexistuje žádná primární platforma
* dialogy postav ve dvojce jsou daleko realističtější
* prostředí kolem vás se bude během hry měnit, ale ne dynamicky, jak se dříve avizovalo
* více než 2 hodiny cutscén přímo v enginu hry a velkým důrazem na detail
* tvůrci si dokonce přizvali odborníka – Italoameričana – přes dobový slang gangsterů
* vedlejší mise není nutné plnit, ale pomohou vám vydělat nějaký ten peníz a ovlivňují status u vaší rodiny
* v začátcích hry budete dělat “špinavou” práci pro mechanika Mika Bruskyho a zlodě Henryho Tomasina
* hra bude rozdělena do 3 aktů a 18 misí. První akt - začlenění se do rodiny, druhý akt - rozvinutí vztahů tří ve městě operujících rodin (rozpoutá se válka a boj až na krev) a třetí akt - vyvrcholení příběhu
* pochopitelně se nebudete moci stát Donem
* obsah některých misí: pašování kontrabandu, vydírání, “náhodné návštěvy starých přátel”, škádlení rivalských rodin a následné pouliční výměny názorů, vykrádačky bank, zakopávání mrtvol, nájemné vraždy, přestřelky s ostatními mafiány, irští gangsteři
* v rámci hry uděláte jedno důležité rozhodnutí, naznačil D. Vávra
* respekt, který byl plánován, ve hře nakonec nebude
* dva základní režimy umělé inteligence – standardní a násilné
* autoři slibují cca. 60 přísně dobově zpracovaných vozů
* v autosalonech si budete moci za tučný balík peněz pořídit speciální vozy pro fajnšmekry, které vloupačkama na ulici nikdy neseženete
* možnost zaplatit hlídače, který se vám o vaše auto postará
* u vozů lze otevřít všechny čtyři dveře, podívat se na motor a do kufru (do něho budete moci dávat nějaké “krámy” a samozřejmě i vaše nepřátele)
* na palubovce uvidíte vaší rychlost a míru poškození, ve hře bude opět přítomen omezovač rychlosti
* váš vůz si budete moci nechat opravit, umýt, přelakovat, vylepšit, vyměnit poznávací značku…
* Datum vydání: říjen 2009
* Herní styl je stejný, jako v Mafii 1. Opět se tedy jedná o third-person 3D akci, kombinovanou chůzí pěšky a jízdou v automobilu
* Děj se odehrává na přelomu 40. a 50 let minulého století a začíná příjezdem hlavní postavy (Vita) na vlakové nádraží
* Žádná přímá dějová návaznost s prvním dílem
* Přítomnost peněz, které budou hrát velkou roli - nakupování oblečení (pomůže při útěku), chůze do restaurací (doplnění zdraví, fyzičky)
* Město bude smyšlené a nese název Empire City
* Velká inspirace New Yorkem a San Franciscem
* Velikost města bude zhruba 2x větší než v M1
* Auta mají opět smyšlené názvy
* Mafia 2 vyjde na PC, PS3 a Xbox 360 a díky wow-faktoru vznikne nový standard pro mafiánskou akci
* Hra bude opět v českém jazyce zřejmě i včetně dabingu
* Potvrzen systém krytí velmi podobný tomu z Gears of War
* Propracovanější a hezčí ničení aut než v Burnout Paradise
* Ve hře budou tři rodiny, které spolu budou válčit - Falcony, Clementy a Vinci
* Hra bude rozdělená na tři kapitoly
* Nenápadné připomínky na M1 v podobě easter eggů
* Okolo dvou hodin cut-scén
* Můžete si koupit jídlo (párek v rohlíku apod.)
* Policie si bude volat posily jen když budete dělat velký “bordel”
* Auto vybuchne po přesném výstřelu do nádrže
* Když si cokoli kupujete, nemůžete být napadeni
* Celé město bude přístupné hned od začátku
* Automobilu budete moci přiřadit svojí poznávací značku
* Okolní postavy budou žít (kouřit, čekat na MHD, číst si noviny apod.)
* V určité části příběhu budete moci ovlivnit jeho další vývoj
* Hra bude mít tedy více konců
* Policie nepůjde jen po vás, ale i po ostatních zločincích (konečně
* Budete si moci kupovat nemovitosti ve který budete mít uložené oblečení
* Možnost navštěvovat tělocvičnu a zlepšovat si zde svoje bojové dovednosti (comba)
* Ve hře budou vedlejší úkoly a bude jich údajně více než dost
* Na mapě budou vyznačený hlavní i vedlejší úkoly (cíle)
* Úkoly si budete moci vzít od spřátelených i od znepřátelených rodin
* Opět město poznáme ve dne i v noci (bude na sebe plynule navazovat)
* Téměř všechny mise budete podnikat s přáteli
* V baru si budete moci zahrát poker, vyvolat rvačku apod.
* Krást auto nebude tak jednoduché, jako v M1 (budete muset občas rozbít okno apod.)
* Policie bude trochu benevolentnější než v předchozím díle
* Tlustším policistům se bude lépe utíkat (to zní celkem logicky ne?:)
* Z interiéru je možno pozorovat aktuální dění na ulici
* Kufr u auta bude sloužit jako úschovna zbraní i lidských těl
* V autě i v bytě bude hrát rádio, kde mimo hudby uslyšíte i o aktuálním dění ve městě
* Hra bude mít pravděpodobně 18 misí
* Budete moci přeskakovat ploty a utíkat po požárním schodišti
* Hra bude rozdělená na tři části. V první se budete dostávat do Mafie, v druhé si vyberete rodinu (budou 3) a poslední část bude odlišná podle toho, kterou jste si vybrali
* V noci se rozsvítí okna domů, vždy náhodně
* Hra bude bude obsahovat zhruba 50-80 různých automobilů
* V Mafii 2 bude venkov, ale bude o dost menší než v M1
* Ve hře budou psi a zřejmě i kočky
* Postavy budou mít 120 různých animací obličeje
urcite pridam aj tie novsie,,,vopred sa ospravedlnujem webu od ktoreho som to kopiroval ale oni kopiruju z internetu tiez tak som sa rozhodol to sem dat no
//zdroj: http://www.mafia.czech-games.net/