[ Príspevkov: 14 ] 
AutorSpráva
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 19.06.05
Prihlásený: 08.05.16
Príspevky: 2868
Témy: 163 | 163
Bydlisko: Bratislava
NapísalOffline : 13.10.2005 11:48 | Fahrenheit

Ostro sledovaný projekt Fahrenheit francúzskeho tímu Quantic Dream a duchovného otca Davida Cagea mal pred sebou tŕnistú cestu. Stretol sa s nepochopením vydavateľa, zmenil pôvodný epizodický koncept a neustále zápasil s prekážkami, ktoré sa počas vývoja objavovali. Na výsledok sa čakalo dlho, ale oplatilo sa. Silný výpravný charakter ambiciózneho titulu ho dokonale kompenzuje. Možno hovoriť o malej revolúcii medzi interaktívnymi filmami, subžánri adventúr. Možno hovoriť o renesancii interaktívnych filmov v tej pravej, čistej podobe. Fahrenheit je prudkou, nečakanou evolúciou. Nepopierateľná originalita a dokonalá syntéza hry a filmu sa stáva akýmsi benchmarkom pre ideálnu formu rozprávania príbehu.

Fahrenheit sa zrodil zo skúseností tvorcu, ktorý sa chcel za každú cenu vyhnúť trendom herného biznisu, pričom chcel osloviť, čo najširšiu skupinu hráčov. Hra je postavená na iných hodnotách ako iné tituly. Kompetitívnosť, dosahovanie lepších výsledkov a vyššieho skóre nahradilo podávanie a príbehu. Technika rozprávania sa stala základom, rovnako ako premiešanie interaktivity s pasívnym sledovaním deja na obrazovke. Fahrenheit nie je tradičným interaktívnym filmom ako ho poznáme, kde ste stlačili tlačítko v správny okamih a dlhé minúty ste hľadeli na animácie. Nie je ani klasickou adventúrou. V hre nenájdete také propriety ako manažment inventára ani žiadne hádanky. Fahrenheit je nefalšovaným interaktívnym filmom.

Zavedie vás do New Yorku, metropoly, ktorá zápasí s treskúcou zimou. Vonkajšia teplota neustále klesá, ľudia ledva vystrčia päty z domu von a vtedy príde ďalší úder. Rituálna vražda na záchodoch reštaurácie. Vrahom je hlavný protagonista, zamestnanec banky, Lucas Kane, ktorý ovládaný cudzou silou zloží mocnými údermi s nožom v ruke neznámeho muža. Vedomí si svojho činu neprepadá panike, ale začína honbu za odpoveďami. Čo ho dostalo do tranzu? Kto je malé dievčatko, ktoré volá o pomoc? Čo znamenajú záhadné symboly na jeho predlaktiach? Prečo sa vlastne sám dorezal? Kto za tým všetkým stojí? Na tieto a na mnohé iné otázky budete hľadať v komplikovanom a strhujúcom príbehu odpovede a to nielen v koži Lucasa, ale aj na strane zákona. Vyšetrovanie vraždy vedie Carla Valenti a jej kolega Tyler Miles, s ktorými sa po vražde vydáte do reštaurácie hľadať stopy. Pátranie sa začalo, polícia je na stope vrahovi a čas beží!


To, čo sa podarilo Quantic Dream, sa zatiaľ nikomu v tak emotívnej podobe ešte nepodarilo. Vývoj deja máte neustále pod kontrolou. Nesledujete ho, ale prežívate! Tempo nikdy nepoľavuje a aj keď zvoľní, nestráca nič z napätia, v ktorom vás neustále udržuje. Chcete vedieť viac, chcete sa dostať pod kožu a prepadnúť tomu naplno. Vaše rozhodnutia priamo ovplyvňujú dej. Stávate sa prakticky režisérom i scenáristom. Hra vo vás nevyvolá otázky typu: „Čo by sa stalo, keby?“ Vy si na tú otázku môžete priamo odpovedať vďaka interakcii a metóde nazvanej ohýbanie príbehu.

Ciest ako hrať a dohrať Fahrenheit je mnoho, nie však nekonečné množstvo. Predskriptované križovatky v inak lineárnom príbehu vám dávajú na výber. Nech sa akokoľvek rozhodnete, nikdy sa neocitnete v slepej uličke. Nikdy sa nebudete musieť vracať späť. Filmu plynie ďalej a to aj bez toho, aby ste našli všetky stopy, ktoré Lucas zanechal po sebe v reštaurácii. Vy ste režisérom a hra poslúcha na slovo. Na mnohé vaše rozhodnutia má priamy vplyv emočný charakter hry. Zachránite topiace sa dieťa v parku a risknete odhalenie pred prichádzajúcim policajtom, ktorý vás videl v reštaurácii v čase vraždy? Necháte ho pod ľadom a pokojne opustíte scénu?

Každé rozhodnutie, nech je to banálny pohľad na fotografiu milovanej osoby, počúvanie správ, branie práškov (pozor na kombináciu liekov a alkoholu!), ničenie stôp alebo kladenie správnych otázok, ovplyvňuje duševné zdravie a psychický stav ovládanej postavy. Morálne správne chovanie zdravie zlepšuje a postava je pokojná. Naopak spontánne, nepremyslené reakcie môžu viesť nielen k zníženiu vnútorného pokoja, ale aj samovražde, prihlásenie sa k vražde alebo v prípade dvojice detektívov k rezignovaniu na svoj post, čo znamená koniec hry a reštart kapitoly. Stúpanie a klesanie psychického stavu možno považovať za merač správnych a nesprávnych rozhodnutí. V hre však nejde o to, byť dobrým či naopak zlým. Postavám môžete upraviť hodnoty zdravia napr. hraním na gitare, počúvaním hudby, boxovaním do vreca či konzumáciou. Môžete, ale nemusíte.

Táto sloboda rozhodovania pri ťahaní za nitky má jedno veľké plus. A tým je úžasná znovuhrateľnosť. Pri druhom prechádzaní hry si začnete všímať predtým nepodstatné detaily a budete chcieť vyskúšať všetky cesty. Rozbitá mozaika, ktorá sa po prvom dohraní doplnila, sa s novými skúsenosťami stmelí a všetko sa ukazuje v novom svetle. Fahrenheit vyzýva hráča, aby sa k príbehu znovu vrátil jednoduchými trikmi. Postavy pri opúšťaní scény pohľadom (cez plece) kontrolujú situáciu, čím naznačujú, že možno sa tam dalo ešte niečo spraviť, avšak späť sa už nemôžete vrátiť. Svoj podiel má na tom aj vyjadrovanie emócií a silná sugescia.

S postavami budete prežívať sklamanie, výčitky, zlyhanie, smrť, ale aj chvíle radosti, relaxu, dokonca príde niekoľko krát aj na sex. Ich charakter spoznáte do tých najmenších detailov a v tom je sila Fahrenheit. Postavy vám predstavuje tak, že si budete pripadať, ako keby ste ich poznali dlhé roky. Jednoduchá identifikácia s postavami pritom znásobuje herný/filmový zážitok a emócie z hry sa dostávajú priamo na hráča, čo bolo aj cieľom tvorcu. Fahrenheit spája v sebe všetko: horor, drámu, napätie, akciu i romantiku. Pri vývoji sa autori nechali inšpirovať najlepšími dielami kinematografie, čo je vidieť na scénach a niektorých rozhovoroch. Práve v týchto okopírovaných scénach stráca hra na originalite.

Za originálny a revolučne odvážny možno označiť interface. Nie sú tu predpripravené akcie, ako rozprávaj, použi alebo zober, ktoré môžete aplikovať v každej situácii. Namiesto toho budete postavy komandovať jednoduchými pohybmi analógových páčiek na gamepade či myši. Otvorenie chladničky vykonáte pohybom analogu doprava, jej zatvorenie pohybom doľava. K základným štyrom smerom, ktorými vyberáte aj témy v rozhovoroch, sa neskôr pridá kreslenie polkružníc, napr. pri zdolávaní plotu. Táto činnosť je spolu s rozhovormi časovo obmedzená, aby dej neuviazol a pokračoval plynule ďalej. Hráč je takto vystavovaný stresu, ktorý znásobuje hranie za Lucasa, prenasledovaného políciou. Neraz budete v situáciách, kedy čas ubúda a vy musíte rýchlo reagovať, aby ste vyviazli so zdravou kožou. Že sa dopustíte niekoľkých chýb pri upratovaní apartmánu, keď vám zabúcha na dvere policajt, je samozrejmé.

A chýb sa dopúšťať budete, ak si nezvyknete na interface v podobe dvoch sústredných kružníc v strede obrazovky, počas sledovania predpripravených filmových sekvencií. Obe kružnice rovnakej veľkosti sú rozdelené na štyri časti, ktoré sú farebne odlíšené (červená, modrá, žltá a zelená). Reprezentujú dve analógové páčky na gamepade. Rozsvecovanie farebne odlíšených častí kružníc signalizuje, ktorým smerom máte páčky ťahať. V akčných scénach sa farby menia rýchlejšie, počas rozhovorov naopak pomalšie. Hýbanie páčkami zhruba zodpovedá pohybom postavy na obrazovke, čo vytvára ilúziu, že ju skutočne ovládate. Problémom tohto interfaceu je samotné umiestnenie v obraze. Mnohokrát sa viacej koncentrujete na hýbanie páčkami správnym smerom, ako na dianie na obrazovke. Prichádzate tak o filmovú atmosféru a kusy scén. Tento nedostatok môžete eliminovať znížením obtiažnosti, kedy sa zmení náročnosť tejto minihry. Takisto pomáha, ak svoj zrak zaostríte za kružnice a periférnym videním registrujete zmenu farieb. Chce to iba cvik.

Minihra s farbami môže zmeniť aj vaše rozhodnutie v hre. Správnym ťahaním za analogy si môžete vypočuť názor postavy počas rozhovoru, alebo dramaticky zmeniť vývoj udalostí. Ďalším podstatným prvkom ovládania je rytmické stláčanie dvoch tlačítok, napr. pri odťahovaní mŕtvoly alebo vyťahovaní chlapca z jazera. Táto akčná vsuvka preverí silu vašich prstov hlavne pri Xbox verzii, kde predné triggery kladú odpor. Fahrenheit sa najlepšie ovláda na PS2, najhoršie je to v prípade PC verzie, kde analogy supluje osem kláves. V hre sa však nebudete zabávať iba na minihrách, ale v hernom svete sa budete voľne pohybovať. Máte absolútne pod kontrolou kameru a v interiéroch sa môžete medzi niekoľkými prepínať a tak si scénu režírovať. Ovládanie má aj tu svoje muchy. Najväčšou z nich je smer chôdze postavy, ktorý sa mení pri automatickom prepnutí kamery.

Keď som sa už zastavil pri nedostatkoch, zaostrime na spracovanie hry, ktoré by potrebovalo silu novej generácie konzol ako soľ. Daňou za dramatizovania deja rozdelením obrazovky na viacero častí a sledovaním inej scény, je nízka kvalita modelov postáv a strohého prostredia. Autori si však s týmto problémom pomáhajú filtrami a efektami (sneh), ale zastaralosť technológie je neprehliadnuteľná. Obsah však prevyšuje formu. Grafika v prípade Fahrenheitu nie je nedostatkom, tým je skôr dizajn a evidentný tlak zo strany vydavateľa Atari. Autenticite rozprávania neprispieva automatické zatváranie dverí, pitie vína zo zatvorenej fľaše, športovanie pri teplote -12°C, či odtrhnuté boxeristické vrece, ktoré sa o niekoľko kapitol vráti späť na svoje miesto. A nie je to iba prostredie. Postavy nevedia držať slúchadlo pri uchu, okuliare sa kývu na nose, synchronizácia hovoreného slova s otváraním úst nie je presvedčivá atď.

Osobne ma sklamal David Cage, ktorý sa síce objavuje v tutoriali (odohráva sa v motion capture štúdiu priamo v Quantic), ale jeho virtuány model hovorí iným hlasom. Nech už bola jeho francúzska angličtina akákoľvek, už to nie je David a Fahrenheit je predsa jeho hra! Ak si mám zarýpať, tak vytknem systém bonusových kartičiek, za ktoré si kupujete z rozsiahlej ponuky dodatočný obsah v podobe skíc, soundtracku, making of videí a hrateľných sekvencií (box, basketbal, korčuľovanie a tancovanie v garážach (posledné dve nenájdete v príbehu)). Ku koncu budete mať nazbieraných toľko bodov, že si môžete celé bonusy kúpiť rovno dvakrát. Odomknúť si v troch štvrtinách hry všetky bonusy nie je problém!

Načo si ešte posťažovať? Na krátkosť (8-10 hodín)? Aký dlhý film by ste chceli? Jednoduchosť? Chcete sa trápiť pri umeleckom zážitku a prežívať s postavami frustráciu? Herná skúsenosť, akú ponúka Fahrenheit zažijete iba raz za pár rokov a nebojím sa povedať, že to bude opäť Quantic Dream, ktorý znovu posunie kvalitu interaktívnych filmov opäť o kúsok vyššie. Z Fahrenheitu cítiť, že autori majú naviac. Majú na lepšie vybavenie, majú teraz dostatok dôvodov a skúseností ako prehovoriť iných vydavateľov, ak budú chcieť spod krídiel Atari odísť. Je tu obrovský potenciál, ako príbeh rozprávať na oveľa vyššej úrovni, ale rozprávačská technika v spojení so smrteľnou hudbou z pera Angela Badalamentiho posadí na zadok každého.

Zdroj: www.sector.sk

Tak co hovorite? Hrali ste to uz? Mne sa nehorazne paci. Celkom vydareny napad autora a dufam ze sa taketo hry zacnu objavovat castejsie.


_________________
≡v≡
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Fahrenheit

Registrovaný: 19.06.05
Prihlásený: 21.10.07
Príspevky: 200
Témy: 3 | 3
Bydlisko: Bra-ti-sla-...
NapísalOffline : 13.10.2005 12:30 | Fahrenheit

uz som si to vsimol pred casom ked bolo videjko na dvd gamestaru urcite ti napisem az to budem mat to iste plati pre teba :D nieze budes nenapadne cusat v kute a uzivat si farenheit ;)


Offline

Čestný člen
Čestný člen
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 15.06.05
Prihlásený: 24.10.17
Príspevky: 8135
Témy: 115 | 115
Bydlisko: Košice Bydl...
NapísalOffline : 13.10.2005 12:46 | Fahrenheit

mam to uz nainstalovane...tak to niekedy skusim


_________________
Asus P5KC, E8400 @4.5GHz Thermaright Ultra 120 Extreme, 2x2GB Vitesta EE, Asus Matrix 4850 Accelero S1 + S12B FLX
AC Fusion 550R, Coolermaster Elite 330 + 2x S12B FLX, Razer Lachesis, Z-2300
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 19.06.05
Prihlásený: 08.05.16
Príspevky: 2868
Témy: 163 | 163
Bydlisko: Bratislava
Napísal autor témyOffline : 13.10.2005 14:02 | Fahrenheit

JJ budem to mat asi dnes FPS bratranec to kupuje a za hod a pol si pre to pojdem asi ;)


_________________
≡v≡
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Fahrenheit

Registrovaný: 19.06.05
Prihlásený: 21.10.07
Príspevky: 200
Témy: 3 | 3
Bydlisko: Bra-ti-sla-...
NapísalOffline : 13.10.2005 14:18 | Fahrenheit

Poki píše:
JJ budem to mat asi dnes FPS bratranec to kupuje a za hod a pol si pre to pojdem asi ;)


skoda ze ta nemam na lanke jak hitachiho :( takto budem muset opravit ten disk a prist snim :naught:


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 19.06.05
Prihlásený: 08.05.16
Príspevky: 2868
Témy: 163 | 163
Bydlisko: Bratislava
Napísal autor témyOffline : 13.10.2005 23:40 | Fahrenheit

No este pred par dnami som iba nazov fahrenheit preskakoval a teraz je to moja najoblubenejsia hra. Vyborny a silny pribeh a najzaujimavejsi je sposob hrania. Tato hra ma tak skoro teda neomrzi. Odporucam vsetkym!!!


_________________
≡v≡
Offline

Čestný člen
Čestný člen
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 15.06.05
Prihlásený: 24.10.17
Príspevky: 8135
Témy: 115 | 115
Bydlisko: Košice Bydl...
NapísalOffline : 13.10.2005 23:45 | Fahrenheit

Zacal som ju hrat a zasnem ako skvele je spracovana... Urcite si na nu najdem viac casu a pocas dlhych vecerov mi bude robit spolocnost :)


_________________
Asus P5KC, E8400 @4.5GHz Thermaright Ultra 120 Extreme, 2x2GB Vitesta EE, Asus Matrix 4850 Accelero S1 + S12B FLX
AC Fusion 550R, Coolermaster Elite 330 + 2x S12B FLX, Razer Lachesis, Z-2300
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Fahrenheit

Registrovaný: 20.06.05
Prihlásený: 09.02.06
Príspevky: 11
Témy: 1 | 1
Bydlisko: Doma
NapísalOffline : 15.10.2005 5:57 | Fahrenheit

už som to prešiel "SUPER" :devil:


_________________
barton2500xp,epox8rda3+,Msi RX9800pro@xt,512 MB DDR Kingstone
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 19.06.05
Prihlásený: 08.05.16
Príspevky: 2868
Témy: 163 | 163
Bydlisko: Bratislava
Napísal autor témyOffline : 15.10.2005 10:46 | Fahrenheit

JJ ja som to presiel za den. :) Teda asi za 8 hodin hracieho casu co je pomerne malo ale stalo to za to a teraz to idem prejst znova a budem sa rozhodovat inak aby sa daco na pribehu zmenilo:)


_________________
≡v≡
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 31.08.05
Prihlásený: 06.11.15
Príspevky: 133
Témy: 30 | 30
NapísalOffline : 27.10.2005 6:30 | Fahrenheit

Neviem ci mi toto robi len mne ale v hre je vsetko take zrnite...ak viete na co myslim...vsetky objekty ako keby zrnili...robi to aj vam...mne to velmi nevadi ale chcem vediet co to je


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 19.06.05
Prihlásený: 08.05.16
Príspevky: 2868
Témy: 163 | 163
Bydlisko: Bratislava
Napísal autor témyOffline : 27.10.2005 11:44 | Fahrenheit

Ano aj ja mam mierne zrnenie a to bude asi tym AA alebo anizotopom ci co to tam je este. Ale je to len mierne zrnenie takze sa to da v pohode prezit.


_________________
≡v≡
Offline

Čestný člen
Čestný člen
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 15.06.05
Prihlásený: 24.10.17
Príspevky: 8135
Témy: 115 | 115
Bydlisko: Košice Bydl...
NapísalOffline : 27.10.2005 14:37 | Fahrenheit

To aj ja ;) ,AF. Inak ja som mal nejak 7hod 48min cisty cas prejdenia (pocas 3dni) :) Inak skvela hra


_________________
Asus P5KC, E8400 @4.5GHz Thermaright Ultra 120 Extreme, 2x2GB Vitesta EE, Asus Matrix 4850 Accelero S1 + S12B FLX
AC Fusion 550R, Coolermaster Elite 330 + 2x S12B FLX, Razer Lachesis, Z-2300
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Fahrenheit

Registrovaný: 26.05.05
Prihlásený: 31.10.09
Príspevky: 666
Témy: 37 | 37
Bydlisko: UK, London
NapísalOffline : 30.10.2005 16:28 | Fahrenheit

pribeh celkom dobry, akurat ma dost sklamalo ze hocico si clovek vybral nakoniec to aj tka skoncilo rovnako a vyskedny pribeh to neovplyvnilo, a vpodstate jedine co ovplyvnovalo pribeh boli tie stupidne minihry(bud ta zastavili alebo si nimi presiel)


_________________
Týmto potvrdzujem, že odovzdávam do entity menom štát, právomoc uvaliť na mňa akékoľvek pravidlá, a žiadať odo mňa akékoľvek veľké obete. Či už peňažné (dane) alebo aj fyzické (vojna). Na oplátku požadujem od štátu, aby mi dodal služby aké si sám zvolí, v kvalite a množstve aké sám uzná za vhodné. A raz za niekoľko rokov si nárokujem na možnosť, dať celý svoj bezvýznamný hlas tým u ktorých budem mať pocit, že ma budú najmenej okrádať.
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Fahrenheit

Registrovaný: 21.10.05
Prihlásený: 15.12.14
Príspevky: 71
Témy: 15 | 15
Bydlisko: bratislava
NapísalOffline : 19.11.2005 1:56 | Fahrenheit

rozhodne inovacna hra. super pribeh, i ked v rozuzleni par veci nebolo presne vysvetlenych... ale som blbec ze vsetko musim mat polopate?! :naught:


 [ Príspevkov: 14 ] 


Fahrenheit



Podobné témy

 Témy  Odpovede  Zobrazenia  Posledný príspevok 
V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Fahrenheit

v Počítačové hry

6

607

27.02.2007 15:29

Toxin_SK



© 2005 - 2017 PCforum, edited by JanoF