[ Príspevok: 1 ] 
AutorSpráva
Offline

Čestný člen
Čestný člen
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 15.06.05
Prihlásený: 28.11.19
Príspevky: 8033
Témy: 115 | 115
Bydlisko: Košice Bydl...
NapísalOffline : 27.09.2005 20:56 | Displacement mapping

Takze ide o posun vrcholov, za ucelom vzniku rozmanitejsieho a detailnejsieho povrchu. Tato technika je podobna enviroment-mappingu ci normal
mappingu (DOT3), no dokaze toho viac. Hromadne ju uvidime pouzitu v unreal 3 engine, kde bude v plnej miere aplikovana hlavne na steny, ale aj na
ine casto opakujuce sa textury. S pouzitim displacement mappingu ide dosiahnut s niekolkymi polygonmi (vrcholmi) zlozity povrch, trciaci do priestoru
a posobiaci ako plnohodnotny 3d objekt. Vdaka tejto technike je mozne dosiahnut dost realisticku scenu, pricom na niektore objekty pouzijeme v
zaklade len minimalny pocet polygonov...

Displacement mappingDisplacement mapping
Displacement mapping
Displacement mapping

Tuto technologiu zvladnu sice i r9700 (a vyssie) ci Parhelia a FX rada, ale r9700 podporuje iba pre-sampled DM a Parhelia filtered DM, no skutocny DM
zvlada az 6xxx rada. (SM3)

Viac sa o tejto technologii docitate tu:
http://www.svethardware.cz/art_doc-293C ... 5509D.html
http://www.rhythm.com/~ivan/dispMap.html
http://www.soylent-green.com/tutes/Displacement.html


_________________
Asus P5KC, E8400 @4.5GHz Thermaright Ultra 120 Extreme, 2x2GB Vitesta EE, Asus Matrix 4850 Accelero S1 + S12B FLX
AC Fusion 550R, Coolermaster Elite 330 + 2x S12B FLX, Razer Lachesis, Z-2300
 [ Príspevok: 1 ] 


Displacement mapping




© 2005 - 2025 PCforum, edited by JanoF