Obsah fóra
PravidláRegistrovaťPrihlásenie




Odpovedať na tému [ Príspevkov: 6 ] 
AutorSpráva
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 29.09.08
Prihlásený: 02.11.08
Príspevky: 3
Témy: 1
Príspevok NapísalOffline : 29.09.2008 21:54

Zdravim... Nedavno som sa pustil do noveho projektu vesmirnej lode presnejsie animacie/3D studio max/...Ide o rovnaky princip ako napriklad v hviezdnych vojnach...Stihac leti k planete a po prestrihu je zaber na mesto ako pristava...vesmir je uz skoro hotovy na stihaci sa pracuje ale cim viac nad tym uvazujem tym viacej problemov sa objavuje,.Rozhodol som sa v druhom zabere pouzit realne natocenu scenu napriklad ulice bratislavy do ktorej by som vlozil model...Vidim viacej sposobov /v maxe nastavit animovany background nastavit si perspektivu a vlozit lod...lenze ak chcem aby lod na objekty hadzala tien musim pouzit matte shadow /iny sposob nepoznam/ to teda znamena vymodelovat si jednoduchu scenu mesta aby sedela s backgroundom ale kedze backround je animovany-kamera sa hybe/ musel by som animovat "zosynchronizovat" aj budovy a toto sa mi zda trochu chore...Dalsi sposob by mohol fungovat pomocou after effectu ale tu moje skilly pomaly koncia bo v nom robim necele 3 tyzdne a neviem si predstavit ako by som tam mohol zmixovat animovane pozadie so stihackou aby na tie baraky hadzala tien aby mohla medzi nimi pristat a aby to nevyzeralo uplne na xXx...,modelovat celu mestsku cast realisticky sa mi nevidi ako spravna cesta nu... Je to novy aspekt 3d tvorby u mna doteraz som robil napr. iba staticke rendery objektov zasadene do realnej fotky ale animacia je holt animacia...Tak prosim ak si toto niekto precita do konca a bude vediet pomoct uvitam kazdu radu... dakujem :)
ps.:ak mi na nete unikol nejaky tutorial ospravedlnujem sa za plytvanie miestom na fore ale hladal som viac menej neuspesne...


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Animacia a postprodukcia (3Ds max ,After Effect)

Registrovaný: 12.10.06
Prihlásený: 26.04.24
Príspevky: 20313
Témy: 79
Bydlisko: Banska Byst...
Príspevok NapísalOffline : 30.09.2008 0:28

ta nepotesim... vo filmoch sa toto riesi modelovanim (ano fyzicky model) casti mesta v hoooodne velkej mierke (napr. zabery na vybuchujuce mesto v filme Den nezavislosti - tam vymodelovali budovy vo washingtone a LA na nejakom paneli velkosti 2x3m) a to sa toci. Ak chces nieco taketo robit v 3dmaxe apod. tak fotene zabery mesta mozes pouzit max. tak v statickych scenach, kde sa ti kamera nehybe, kedze fotka je, a vzdy bude 2D. Alebo si vymodelujes budovy.

Mozno by sa dalo spravit to z 2D fotiek, ako sa to robi v kreslenych filmoch...pozadi mas viac, a kazde sa posuva kusok inou rychlostou. tym vznika iluzia, ze je to akoze prirodzeny pohyb. Ma to vsak hacik, ze vzdy vidno, ze pozadie je 2D.

Dalsi problem je s perspektivou. Pouzit tien na 3D objektu aby dopadal na 2D obrazok (pozadie-mesto) je neviem ci vobec dokazatelne....nakolko sa tien lame podla hran domov, atd.







_________________
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 29.09.08
Prihlásený: 02.11.08
Príspevky: 3
Témy: 1
Príspevok Napísal autor témyOffline : 30.09.2008 7:40

shiro píše:
ta nepotesim... vo filmoch sa toto riesi modelovanim (ano fyzicky model) casti mesta v hoooodne velkej mierke (napr. zabery na vybuchujuce mesto v filme Den nezavislosti - tam vymodelovali budovy vo washingtone a LA na nejakom paneli velkosti 2x3m) a to sa toci. Ak chces nieco taketo robit v 3dmaxe apod. tak fotene zabery mesta mozes pouzit max. tak v statickych scenach, kde sa ti kamera nehybe, kedze fotka je, a vzdy bude 2D. Alebo si vymodelujes budovy.

Mozno by sa dalo spravit to z 2D fotiek, ako sa to robi v kreslenych filmoch...pozadi mas viac, a kazde sa posuva kusok inou rychlostou. tym vznika iluzia, ze je to akoze prirodzeny pohyb. Ma to vsak hacik, ze vzdy vidno, ze pozadie je 2D.

Dalsi problem je s perspektivou. Pouzit tien na 3D objektu aby dopadal na 2D obrazok (pozadie-mesto) je neviem ci vobec dokazatelne....nakolko sa tien lame podla hran domov, atd.


No to nieje moc kosher to mas pravdu....Fotky su lahsie uz len koli ich statickosti aby dopadal 3d tien na 2d objekt nieje problem v maxe spravit...ako som vravel ked robis samostatny render ide to lahsie, v pozadi mas obrazok vymodelujes jeho jednoduchu 3d kopiu zosynchronizujes s perspektivou poriesis korektne svetlo a materialy a renderujes...video sa hybe a to je najvysci problem...Inspiroval som sa totiz tymto http://www.youtube.com/watch?v=-qa0q6TE ... re=related presun si to hlavne na 5:20 ...chalaniska spravili videjko celkom slusna "garazovka" kde pouzili zabery do ktorych doplnili model...Koli tomu som zacal uvazovat o takomto sposobe stvarnenia


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 31.10.08
Prihlásený: 13.03.20
Príspevky: 10
Témy: 2
Bydlisko: Rožňava
Príspevok NapísalOffline : 31.10.2008 23:52

Ja ta zas potesim lebo to nieje nemozne a nepotrebujes k tomu modelovat ani fyzicky ani 3D.3DS Max a AFTER EFFECTS to vedia pekne zvladnut.
1. Co musis mat na pamati je to ako cela scena bude vyzerat, bez tohto sa nepohnes. Kedze v prvom rade musis urobit realny zaber z ulice a od tohto sa cele odvija. Ak uz mas ten zaber, tak ho uprav do finalnej verzie/hlavne dlzka videa/. Toto video uz nebude mozne dalej editovat ak ho pouzijes pre nasledujuci postup.Co sa tyka vyzualnych efektov to si nechaj na uplne posledne miesto.
2. Budes potrebovat program Boujou alebo ini podobny program na tracking kamery. Tu si nastavis kamerove body podla ktorych ti program prerata a vykresli presnu trajektoriu kamery zo sceny z ulice. Bombovost Boujou je,ze si tu kameru vies exportovat pre viac programov, jak 3ds max,maya,atd..., tak do after effects.Tu uz mas na polceste vyhrate.
3.V 3ds max importuj kameru generovanu v boujou/je presnou kopiu kamery zo sceny ak si postupoval dobre/. v maxku uz len nastav 3d model podla potreby urob animaciu nasvietenie atd.. Nasledne scenu vyrenderuj do sekvencie obrazkov najlepsia tga alebo tif. Nezabudni na mateshadow ako si spominal.
4.V afeter effects v prvom rade importuj kameru vytvorenu v boujou pre ae. Je to v podstae null objekt, ktory ma v sebe vsetky parametre fyzickej kamery XYZ ak nastavis tak aj zoom.Vytvor kameru a urob parrent z null objektu.Teraz ma kamera rovnake parametre ako null.
5.Tu uz ide o kompoziciu origy videa + render z maxka.Tu ale uz musis poznat trocha ae.
Nie je to az take jednoduche ale praxou to zvladnes lavou zadnou. Hlavne stale musis pri natacani videa vediet co chces. To je zaklad.
Nerozpisoval som to podrobne, na jednotlive kroky si skus najst tutorialy na internete. Ak budes mat otazku, rad odpoviem.


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 29.09.08
Prihlásený: 02.11.08
Príspevky: 3
Témy: 1
Príspevok Napísal autor témyOffline : 02.11.2008 21:19

gallip píše:
Ja ta zas potesim lebo to nieje nemozne a nepotrebujes k tomu modelovat ani fyzicky ani 3D.3DS Max a AFTER EFFECTS to vedia pekne zvladnut.
1. Co musis mat na pamati je to ako cela scena bude vyzerat, bez tohto sa nepohnes. Kedze v prvom rade musis urobit realny zaber z ulice a od tohto sa cele odvija. Ak uz mas ten zaber, tak ho uprav do finalnej verzie/hlavne dlzka videa/. Toto video uz nebude mozne dalej editovat ak ho pouzijes pre nasledujuci postup.Co sa tyka vyzualnych efektov to si nechaj na uplne posledne miesto.
2. Budes potrebovat program Boujou alebo ini podobny program na tracking kamery. Tu si nastavis kamerove body podla ktorych ti program prerata a vykresli presnu trajektoriu kamery zo sceny z ulice. Bombovost Boujou je,ze si tu kameru vies exportovat pre viac programov, jak 3ds max,maya,atd..., tak do after effects.Tu uz mas na polceste vyhrate.
3.V 3ds max importuj kameru generovanu v boujou/je presnou kopiu kamery zo sceny ak si postupoval dobre/. v maxku uz len nastav 3d model podla potreby urob animaciu nasvietenie atd.. Nasledne scenu vyrenderuj do sekvencie obrazkov najlepsia tga alebo tif. Nezabudni na mateshadow ako si spominal.
4.V afeter effects v prvom rade importuj kameru vytvorenu v boujou pre ae. Je to v podstae null objekt, ktory ma v sebe vsetky parametre fyzickej kamery XYZ ak nastavis tak aj zoom.Vytvor kameru a urob parrent z null objektu.Teraz ma kamera rovnake parametre ako null.
5.Tu uz ide o kompoziciu origy videa + render z maxka.Tu ale uz musis poznat trocha ae.
Nie je to az take jednoduche ale praxou to zvladnes lavou zadnou. Hlavne stale musis pri natacani videa vediet co chces. To je zaklad.
Nerozpisoval som to podrobne, na jednotlive kroky si skus najst tutorialy na internete. Ak budes mat otazku, rad odpoviem.


Super...Dik za prispevok...Zistil som si nieco uz o PFtracku /aj skusal / takze s tym trackovanim na to som prisiel...Kompoziciu mam ako tak premyslenu uz aj kameru poriesenu este o tej veci debatime a robim nejake skice...Rozhodol som sa to na chvilu odlozit/nestiham popri skole/ ale hned jak to bude mozne sa do toho pustim... Ked narazim na problem napisem inak dik cenim si to...


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 31.10.08
Prihlásený: 13.03.20
Príspevky: 10
Témy: 2
Bydlisko: Rožňava
Príspevok NapísalOffline : 04.11.2008 0:19

Tu mas skvely tutorial, ktory je pre teba ako na zelanie. Pekne tam vysvetluju spolupracu maxka a AE aj tracking kamery. Je to hotova a dokoncena scena, krok po kroku. Mas tam aj vela inych tutorialov ohladom AE. Dufam pomoze.

http://www.videocopilot.net/tutorials/


Odpovedať na tému [ Príspevkov: 6 ] 


Podobné témy

 Témy  Odpovede  Zobrazenia  Posledný príspevok 
V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Zostava na pracu (After Effect, Premiere, 3ds Max)

v PC zostavy

9

1062

12.05.2011 9:14

sakal456 Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. After Effect: Animacia obrazkov sledujucich kruznicu

v Grafické programy

1

669

08.11.2008 23:24

neo177 Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. 3ds max nalinkovanie, spojenie, animacia

v Grafické programy

0

445

14.12.2010 12:18

cintuliak Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. adobe after effect

v Video programy

4

399

23.09.2012 11:21

sniperluko Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Adobe after effect 4

v Video programy

2

386

12.10.2013 12:02

AFX Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Animácia v After Effects

v Video programy

1

422

07.11.2013 8:01

don jebot Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Program podobný Adobe After Effect

v Video programy

2

585

28.10.2011 12:25

22matus33 Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Notebook do 550 € (after effect, photoshop, uprava hd videa)

v Notebooky a netbooky

10

505

15.04.2013 16:53

Davu Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. 3ds max 2013

v Grafické programy

2

330

28.02.2013 13:33

Martinicoss Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. problem 3ds max

v Grafické programy

4

714

17.12.2007 20:39

svejk Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. 3ds max problem

v Grafické programy

6

621

11.03.2011 20:37

Speede01 Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. 3ds max, surne!!!!!

v Grafické programy

1

977

17.02.2009 11:53

freedie Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. 3Ds Max prosim pomoc

v Grafické programy

4

1056

13.07.2009 0:02

MikiBB Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Nejde spustit 3ds max

v Grafické programy

4

890

01.02.2011 8:37

VMichl1 Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. 3Ds Max - Študentská Licencia

v Grafické programy

2

562

18.09.2012 23:09

Awattar Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. 3ds max 2010 problem

v Ostatné programy

1

316

05.03.2013 13:43

Firenko Zobrazenie posledných príspevkov


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre

Skočiť na:  

Powered by phpBB Jarvis © 2005 - 2024 PCforum, webhosting by WebSupport, secured by GeoTrust, edited by JanoF
Ako väčšina webových stránok aj my používame cookies. Zotrvaním na webovej stránke súhlasíte, že ich môžeme používať.
Všeobecné podmienky, spracovanie osobných údajov a pravidlá fóra