Obsah fóra
PravidláRegistrovaťPrihlásenie




Odpovedať na tému [ Príspevkov: 9 ] 
AutorSpráva
Offline

Zmazaný užívateľ
Zmazaný užívateľ
Obrázok užívateľa
Príspevok NapísalOffline : 11.07.2013 13:40

Som študent a som unavený z "voľných pracovných miest/brigád", kde keď zavoláte, tak si vymyslia nesplniteľné požiadavky, chcú, aby ste robili za almužnu alebo "ponuka už neplatí". Preto som sa rozhodol, sa naučím XHTML/CSS/PHP/JavaScript, dám si inzerát do novín, že ponúkam tvorbu webstránok a budem si takto zarábať.
Jazyky sa naučím sám, je na to kopec kníh, tutorialov na webe apod. Čo som však nikde nevidel, je, ako sa takáto záležitosť rieši z právnej stránky.
Moja predstava je taká, že na ten inzerát sa mi niekto ozve, ja sa s dotyčným stretnem, ukážem mu, čo viem(chystám si nejaké ukážkové stránky, nech dotyčný vidí moje schopnosti a nech posúdi, či mu budú dostačujúce), dohodneme sa a napíšeme zmluvu.
Ako sa takáto zmluva píše? Viem, že tam treba dať meno a údaje o obydvoch stranách, čo je predmetom zmluvy, podmienky atď. Čo tam okrem toho treba dať? Treba dať takúto zmluvu overiť notárovi, alebo stačí, ak s ňou súhlasia obe strany(ja a dotyčný zákazník)?
Viem, že netreba mať živnosť ak ročný príjem neprevíši určitú sumu. Tuším, že je to 3000 eur, alebo sa mýlim? Treba robiť nejaké zdanenie alebo nejako priznávať príjem? Odvody za mňa ako za študenta platí štát, tam je to jasné.
Teraz si vytváram stránku pre fiktívnu reštauráciu. Pozeral som, ako asi vyzerajú iné stránky a zarazio ma, že copyright má daná reštaurácia. Je to v poriadku? Komu patrí autorské právo/vlastníctvo? Mne ako človeku, ktorý stránku vytvoril, alebo dotyčnému, ktorý ma požiadal o vytvorenie stránky? Alebo je to vec dohody? V čom je výhoda mať copyright na vytvorenú stránku, ak nie je vytvorená pre mňa(okrem prípadov keby som chcel nahánať ľudí za to, že okopírovali kus môjho kódu)?


Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 17.07.11
Prihlásený: 29.12.20