| | |
| Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 12 ] | |
Autor | Správa |
---|
Registrovaný: 18.06.07 Prihlásený: 10.03.23 Príspevky: 2940 Témy: 149 |
Cawte, potrebujem neake vysvetlenie konkretnych technologii grafickych kariet.
Tak prvou je 22bit postfilteringu- co to znamena konkretne a najlepsie aby to nebolo dolhe, malo by to byt strucne vysvetlenie aby citatel vedel ked to dam do zatvorky v texte za slovo ze oco ide.
Dalsie je 32 bitovy Rendering.
|
|
Registrovaný: 13.01.07 Prihlásený: 28.05.17 Príspevky: 10032 Témy: 60 Bydlisko: Dorú Araeba... | Napísal OmeGa: 16.01.2010 18:30 | |
|
nic ako kratke vysvetlenie tychto veci neexistuje
minimalne nie ked pouzijes nejake skratky a odkazy na ine technologie
na extrahardware maju odbornikov na graficke technologie, tam su manici.
_________________ PC: ASUS P5B deluxe, Q9400 @ 3.2GHz @ 1.25V, ATi 4670, WD 640GB Samsung 2TB, SB Audigy 2 @ kX drivers, Leadtek DTV 2000H; NB: Fujitsu Siemens Amilo Pi 2530; Foto: Canon EOS 550D @ Tamron VC 17-50mm F/2.8 & Tamron 55-200 F/4-5.6
Neposkytujem poradenstvo cez ICQ "You have not lived, until you found something worth dying for"
Ak nieco potrebujete a dlhsie sa neozyvam, skuste IRC |
|
Registrovaný: 12.10.06 Prihlásený: 19.04.24 Príspevky: 20307 Témy: 79 Bydlisko: Banska Byst... | Napísal shiro: 16.01.2010 19:31 | |
|
Atrix24 píše: Tak prvou je 22bit postfilteringu- co to znamena to pocujem 1x a za 15r co robim s PC som to nevidel nikde. Atrix24 píše: Dalsie je 32 bitovy Rendering.
od 8bit, 16bit, 24bit sa lisi poctom zobrazenych farebnych odtienov. to je cele.
+ to musi podporovat graf. karta, ale to by bolo nadlho.
_________________ Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 24" BenQ GW2470H | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM Xiaomi Mi 9 Lite 64GB |
|
Registrovaný: 18.06.07 Prihlásený: 10.03.23 Príspevky: 2940 Témy: 149 | Napísal autor témy Atrix24: 16.01.2010 20:51 | |
|
Tak ten 22 bitový postfiltering som uz nasiel co je to.
Jeho výhoda spocíva v tom ze obraz je renderovany interne plne 24 bitovo ale koli znizenia narokov na kapacitu pamete a pam. zbernice je stale v cipe prevedeny na 16 bitovy a potom je ulozeny do pameti. A az ked je vykreslena cela snimky vracia sa 16 obraz spat do cipu ktorého RAMDAC vykoná filtráciu tých casti obrazu, ktore boli prevodom do 16bitov najviac degradovane a to byvaju najcastejsie jemne farebne prechody.
PS: Dalšia otázka, čo je to Multitexturing?
|
|
Registrovaný: 12.10.06 Prihlásený: 19.04.24 Príspevky: 20307 Témy: 79 Bydlisko: Banska Byst... | Napísal shiro: 16.01.2010 21:26 | |
|
mas na to dost divny nazov, nakolko ten 22bit-nieco by mal byt dithering ak sa nemylim....
multitexturing je nanasanie dvoch a viacerych textur na seba, ich prekryvanie apod. Ak v hre zasvietis baterkou na mur, uz mas multitexturing.
_________________ Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 24" BenQ GW2470H | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM Xiaomi Mi 9 Lite 64GB |
|
Registrovaný: 18.06.07 Prihlásený: 10.03.23 Príspevky: 2940 Témy: 149 | Napísal autor témy Atrix24: 16.01.2010 21:49 | |
|
shiro píše: mas na to dost divny nazov, nakolko ten 22bit-nieco by mal byt dithering ak sa nemylim....
multitexturing je nanasanie dvoch a viacerych textur na seba, ich prekryvanie apod. Ak v hre zasvietis baterkou na mur, uz mas multitexturing.
Ten 22 bitový postfiltering opisuje autor clanku o historii grafických kariet na servri www.pctuning.cz a je to pri generacii 3DFx cize je mozne ze si otom tak moc nepocul kedze ta karta ktora to podporovala nemala uspech a preto 3DFx narychlo spravili kartu z 32 bitovym filtrovanim.
PS: Diky za miltitexturing.
|
|
Registrovaný: 18.06.07 Prihlásený: 10.03.23 Príspevky: 2940 Témy: 149 | Napísal autor témy Atrix24: 16.01.2010 23:10 | |
|
Ďalsia otázka, je toto dobrá definícia: Pixel pipelines slúži na vytvorenie realistických povrchov (kameň, voda ...) vďaka tomu, že pomáha tieňovať jednotlivé body. Stará sa o osvetlenie, atmosférické a optické efekty ...
|
|
Registrovaný: 13.01.07 Prihlásený: 28.05.17 Príspevky: 10032 Témy: 60 Bydlisko: Dorú Araeba... | Napísal OmeGa: 16.01.2010 23:21 | |
|
_________________ PC: ASUS P5B deluxe, Q9400 @ 3.2GHz @ 1.25V, ATi 4670, WD 640GB Samsung 2TB, SB Audigy 2 @ kX drivers, Leadtek DTV 2000H; NB: Fujitsu Siemens Amilo Pi 2530; Foto: Canon EOS 550D @ Tamron VC 17-50mm F/2.8 & Tamron 55-200 F/4-5.6
Neposkytujem poradenstvo cez ICQ "You have not lived, until you found something worth dying for"
Ak nieco potrebujete a dlhsie sa neozyvam, skuste IRC |
|
Registrovaný: 18.06.07 Prihlásený: 10.03.23 Príspevky: 2940 Témy: 149 | Napísal autor témy Atrix24: 16.01.2010 23:51 | |
|
Potrebujem zatial vediet čo konkrétne robí VIVO procesor v grafických kartách od ATi. Dakujem.
|
|
Registrovaný: 13.01.07 Prihlásený: 28.05.17 Príspevky: 10032 Témy: 60 Bydlisko: Dorú Araeba... | Napísal OmeGa: 17.01.2010 0:17 | |
|
ako ono si to vygooglit nie je problem vsak..
vivo na radeonoch starsich generacii vedelo Video In, Video Out, cize cez vystup vedelo zaznamenavat video [svideo in, cinch]
teraz je AVIVO, ale to uz nema so zachytavanim videa nic.
_________________ PC: ASUS P5B deluxe, Q9400 @ 3.2GHz @ 1.25V, ATi 4670, WD 640GB Samsung 2TB, SB Audigy 2 @ kX drivers, Leadtek DTV 2000H; NB: Fujitsu Siemens Amilo Pi 2530; Foto: Canon EOS 550D @ Tamron VC 17-50mm F/2.8 & Tamron 55-200 F/4-5.6
Neposkytujem poradenstvo cez ICQ "You have not lived, until you found something worth dying for"
Ak nieco potrebujete a dlhsie sa neozyvam, skuste IRC |
|
Registrovaný: 18.06.07 Prihlásený: 10.03.23 Príspevky: 2940 Témy: 149 | Napísal autor témy Atrix24: 17.01.2010 14:43 | |
|
Asi posledna otazka, čo znamená presne paralelizácia v grafickej karte?
A to napr paralelizácia úloh, paralelné jednotky. Viem ze su to súbezne cinnosti ale nieco viac potrebujem
|
|
Registrovaný: 13.01.07 Prihlásený: 28.05.17 Príspevky: 10032 Témy: 60 Bydlisko: Dorú Araeba... | Napísal OmeGa: 17.01.2010 14:47 | |
|
gpu je jeden super viacjadrovy cip, napr 5970 ma 3200 jadier, tvoj procak ma 4 jadra
vysoka paralelnost cipu sa da vyuzit prave v grafickych operaciach, ked sa da prakticky grafika takmer nekonecne paralelizovat, pretoze kazdy polygon by si mohol renderovat vlastnym jadrom, takze jadro spracovava vela cinnosti naraz = paralelizacia
skus wiki, paralelism
_________________ PC: ASUS P5B deluxe, Q9400 @ 3.2GHz @ 1.25V, ATi 4670, WD 640GB Samsung 2TB, SB Audigy 2 @ kX drivers, Leadtek DTV 2000H; NB: Fujitsu Siemens Amilo Pi 2530; Foto: Canon EOS 550D @ Tamron VC 17-50mm F/2.8 & Tamron 55-200 F/4-5.6
Neposkytujem poradenstvo cez ICQ "You have not lived, until you found something worth dying for"
Ak nieco potrebujete a dlhsie sa neozyvam, skuste IRC |
|
| Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 12 ] | |
| Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
|
|