| | |
| Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 3 ] | |
Autor | Správa |
---|
|
Ahojte, potrebujem to nejako vymyslieť. Čo som skúsil: Pozerať sa do zdrojákov doom-u, quake-u (ale keďže sú tam komenty typu "Now, where did those come from", je to zložité) Môj problém je, že síce mi to pekne vykresľuje veci pri pohľade z boku, ale ak dám kameru do [0,0,0], tak mi to vykresľuje zle, buguje sa to , čiary sú všade po obrazovke. Cieľom je urobiť niečo, čo vie wireframe vykresliť 3d svet načítany do arrayov (vertexes, faces). Vertexy su Vector3-y vo formáte V3(x,y,z), faces sú V3(id1,id2,id3) kde idX sú id vertexov v polygone. Mám k dispozícii len základné metódy typu drawLine(x1,y1,x2,y2,c) alebo setPixel(x,y,c) (farby vo formáte 0xAARRGGBB). Nie je to robené pre systémy ako Windows, Linux, je to môj vlastný systém (preto tu nieje OpenGL, DX, etc...). V poslednom čase som sa rozhliadal okolo Ray Casting-u, kde by som si vlastne urobil 2d plane o veľkosti 800x600 (rozlišenie) a castoval raye na určitom uhle smerom k tomuto plane-u z kamery (plane je vzdy v urcitej vzdialenosti pred kamerou) a kde by sa dotkol tento ray plane-u tam by som vykreslil tento bod. Lenže takéto riešenie by vyžadovalo veľa výpočtového výkonu. Nehľadám ale úplne hotové riešenie, stačí mi nejaký matematický podklad, ktorý už potom retransformujem do c/asm. Čiže by som vás poprosil o nejakú metódu plotovania 3d koordinátov na 2d plane - obrazovku. Ďakujem vopred za odpovede, gamerKo.
|
|
Registrovaný: 12.10.06 Prihlásený: 25.04.24 Príspevky: 20312 Témy: 79 Bydlisko: Banska Byst... | Napísal shiro: 16.01.2016 12:18 | |
|
vidim problem najprv v tomto: Citácia: Nie je to robené pre systémy ako Windows, Linux, je to môj vlastný systém (preto tu nieje OpenGL, DX, etc...). to mas akoze nejaky vlastny OS? ukaz na druhej strane, hardware je stavany a optimalizovany na nejake standardy, takze ked robis daco uplne ine, tak si vyrabas zbytocne problemy navyse a nemusi to vobec ist, nikto nic negarantuje. Si s tymto zmiereny a mas potrebne informacie?
_________________ Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM Xiaomi Mi 9 Lite 64GB |
|
| Napísal autor témy gamerKo: 16.01.2016 12:25 | |
|
Ano, vlastny os, bootuje sa cez grub, . Ono to ma driveri podla zakladnej specifikacie vesa, nic fancy je to normal x86. ide o to ze ono to pocita normalne ale so zlym vzorcom I suppose. ano som so vsetkym zmiereny, ide o to ze aj ked som si to iste zrobil vo win forms tak to neslo tak ako by malo...
|
|
| Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 3 ] | |
| Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
|
|