| | |
| Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 28 ] | |
Autor | Správa |
---|
Registrovaný: 18.10.09 Príspevky: 8415 Témy: 109 Bydlisko: Žilina | Napísal jtbs: 20.10.2009 1:57 | |
|
Zdravim, mam MSI notebook GX610PX. Tento notebook som kupil asi pred 1,5 rokom a naletel som na vybornu cenu vzhladom na vykon. Notebook bol uz 2x reklamovany pre problemy s chladicom na procesore. Vzdy ked chladic vymenili, tak bol 1-2 tyzdne pokoj a potom sa vratil do starych kolaji. Teplota procesora nikdy neklesne pod 70 stupnov (za notebookom by som mohol opekat spekacky) a chladic je velmi hlucny.
Kedze mi za pol roka konci moznost reklamacie, potreboval by som poradit ci tato zavada bude stacit na ziadost o vratenie penazi (ak sa nemylim tak pri zamietnuti ziadosti by som platil poplatky) a ci ma niekto skusenost s takymto pripadom.
NTB je to kazovy, cital som o nom na viacerych forach a kazdy sa stazoval na vysoku teplotu a hluk..
Budem vdacny za kazdu radu.
|
|
Registrovaný: 12.10.09 Prihlásený: 03.11.09 Príspevky: 337 Témy: 0 |
ak mas 3 rovnake reklamacie na reklamacnom papiery tak vtedy mas narok na vratenie penazi
|
|
Registrovaný: 18.10.09 Príspevky: 8415 Témy: 109 Bydlisko: Žilina | Napísal autor témy jtbs: 20.10.2009 12:42 | |
|
ok dik..hladal som jednoduchsiu cestu ...notebook totiz naplno vyuzivam kazdy den a reklamacia trva 2tyzdne az mesiac
_________________ "To, čemu jsme zvykli říkat hospodářská krize, je jiné jméno pro mravní bídu." Tomáš Baťa
Acer Aspire ES1 13, Samsung Galaxy S8, Lenovo K6 |
|
Registrovaný: 12.09.08 Prihlásený: 23.10.23 Príspevky: 379 Témy: 16 Bydlisko: Košice |
ak ide pri kúpenej veci o odstrániteľné vady, ale ty ako spotrebiteľ nemozes pre opatovne vyskytnutie sa vad po oprave alebo pre vacsi pocet vad vec riadne uzivat mas Pravo na vymenu veci alebo mozes od zmluvy odstupir (t.j. zmluva sa zrusuje od zaciatku - musia ti vratit peniaze spat)
_________________ PC1= MB: Gigabyte M52L-S3P; CPU: AMD Athlon 64 X2 5200+ 2,7Ghz; RAM: 2x2GB 667Mhz Kingston HyperX CL5; VGA: Sapphire HD6670 1GB GDDR5; HDD: WD Caviar Blue 320GB; DVD RW: Sony Optiarc AD 7201S; LCD: HP Z24i "24"; PSU: Seasonic S12-II Bronze 430W; AUDIO: Creative T3100; KEY: Lenovo; MOUSE: Logitech RX100; OS: Win Vista Business 32bit, USB: SanDisk Cruzer Extreme 32GB 3.0
PC2: DELL Optiplex 7010 /i5-3470, Q77 Cougar, Kingston 4GB RAM DDR4, intel HD2500, WD 500GB, Win 7 pro/ PC3: HP Elitedesk 705G4 /Ryzen 3Pro 2200G, HP 83E8 b350, Kingston 8GB DDR4 RAM, AMD Vega8, WD 500GB, Win 10pro / WIFI: Tp-link Archer C-80 Ext.HDD: Toshiba 3,5" 2TB + Axagon EE25-XA6 USB3.0; Samsung 3,5" HD500GB, Maxtor DiamondMax 3,5" 160GB + Natec Kangaroo Dual; Maxtor M3 1TB 2,5"
Keyboards: Yamaha E433 + Superlux HD520, Sennheiser HD200Pro |
|
Registrovaný: 12.10.09 Prihlásený: 03.11.09 Príspevky: 337 Témy: 0 |
nema nato pravo najprv by musel mat 3 rovnake vady a tie mu nikdy nenapisu do reklamacie
|
|
Registrovaný: 12.09.08 Prihlásený: 23.10.23 Príspevky: 379 Témy: 16 Bydlisko: Košice |
ja som jeho problemu pochopil tak, ze uz mal 2x tu chybu a teraz sa mu objavila po tretikrat a ze co ma robit.
_________________ PC1= MB: Gigabyte M52L-S3P; CPU: AMD Athlon 64 X2 5200+ 2,7Ghz; RAM: 2x2GB 667Mhz Kingston HyperX CL5; VGA: Sapphire HD6670 1GB GDDR5; HDD: WD Caviar Blue 320GB; DVD RW: Sony Optiarc AD 7201S; LCD: HP Z24i "24"; PSU: Seasonic S12-II Bronze 430W; AUDIO: Creative T3100; KEY: Lenovo; MOUSE: Logitech RX100; OS: Win Vista Business 32bit, USB: SanDisk Cruzer Extreme 32GB 3.0
PC2: DELL Optiplex 7010 /i5-3470, Q77 Cougar, Kingston 4GB RAM DDR4, intel HD2500, WD 500GB, Win 7 pro/ PC3: HP Elitedesk 705G4 /Ryzen 3Pro 2200G, HP 83E8 b350, Kingston 8GB DDR4 RAM, AMD Vega8, WD 500GB, Win 10pro / WIFI: Tp-link Archer C-80 Ext.HDD: Toshiba 3,5" 2TB + Axagon EE25-XA6 USB3.0; Samsung 3,5" HD500GB, Maxtor DiamondMax 3,5" 160GB + Natec Kangaroo Dual; Maxtor M3 1TB 2,5"
Keyboards: Yamaha E433 + Superlux HD520, Sennheiser HD200Pro |
|
Registrovaný: 18.10.09 Príspevky: 8415 Témy: 109 Bydlisko: Žilina | Napísal autor témy jtbs: 20.10.2009 18:27 | |
|
presne uz 2x som mal tu istu vadu a teraz sa vyskytla treti krat..Pri prvych dvoch hucal ventilator na CPU a vykon to nejak naramne neovplivnilo, teraz na 3x huci ventilator o cosi menej, ale tentokrat si myslim ze to ovplivnuje vykon pocitaca! Ale chyba by mala byt v tom istom chladici. (problemom je ze vypisi z reklamacie vyzeraju vseliak a kedze som necakal ze budem nuteny raz pitat peniaze, tak som moc nedbal o to ci je spravne vypisane to reklamacne tlacivo)
_________________ "To, čemu jsme zvykli říkat hospodářská krize, je jiné jméno pro mravní bídu." Tomáš Baťa
Acer Aspire ES1 13, Samsung Galaxy S8, Lenovo K6 |
|
Registrovaný: 12.10.09 Prihlásený: 03.11.09 Príspevky: 337 Témy: 0 |
ale to co si myslis ty 2 krat po sebe nieje dolezite dolezite je co ti napisu na reklamacny papier chapes :=)a ako citam je to tam presne ako som cakal je logicke ze ti 3 krat to iste nenapisu presne z dovodu aby nemusli vracat peniaze
|
|
Registrovaný: 18.10.09 Príspevky: 8415 Témy: 109 Bydlisko: Žilina | Napísal autor témy jtbs: 20.10.2009 23:09 | |
|
1.Ja mam obe reklamacie na inom papiery..Kazda reklamacia mala svoj REKLAMACNY PROTOKOL. Na protokoloch je vypisany datum reklamacie, poruchy, kontakty a podpisy..Takze reklamacne dokumenty mam oba. Problemom je len chybajuci popis reklamacie po ukonceni reklamacie a teda ze bol chladic vymeneny a pod...
2.neexistuje iny sposob ako odstupit od zmluvy? Sposob bez potreby trojitej reklamacie tej istej zavady?
_________________ "To, čemu jsme zvykli říkat hospodářská krize, je jiné jméno pro mravní bídu." Tomáš Baťa
Acer Aspire ES1 13, Samsung Galaxy S8, Lenovo K6 |
|
Registrovaný: 12.10.09 Prihlásený: 03.11.09 Príspevky: 337 Témy: 0 |
neexistuje a ked na papieroch nemas nic napisane tak to mas este horsie vlastne ani nie oni to maju lepsie ... teoreticky im ho mozes dat kazdy mesiac a oni ti ho budu vracat furt s inym popisom co tomu bolo ... nemas nijak sancu uz to pochop .... musis mat 3 krat presne do bodky tu istu zavadu VTEDY MAS NAROK na vratenie penazi
|
|
Registrovaný: 18.10.09 Príspevky: 8415 Témy: 109 Bydlisko: Žilina | Napísal autor témy jtbs: 20.10.2009 23:17 | |
|
no tak uvidim ci budu v tej predajni rovnako privetivi ako ked tam nakupujem..za pokus predsa nic nedam.
_________________ "To, čemu jsme zvykli říkat hospodářská krize, je jiné jméno pro mravní bídu." Tomáš Baťa
Acer Aspire ES1 13, Samsung Galaxy S8, Lenovo K6 |
|
Registrovaný: 12.10.09 Prihlásený: 03.11.09 Príspevky: 337 Témy: 0 | |
Registrovaný: 09.11.09 Prihlásený: 21.11.09 Príspevky: 3 Témy: 1 |
ja mam presne ten isty notebook a s presne tymi istymi vadami momentalne je 3.krat na reklamacii kvoli ventilatoru co huci, zacina uz aj hrkat a minule som si popalil prsty ked som book chytil za cast pri vyfuku vzduchu.... som velmi zvedavy ako to dopadne lebo book bol pred 2 tyzdnami na reklamacii a podla spravy mi ventilator menili... mam len 2 tyzdne do vyprsania zaruky...
|
|
Registrovaný: 11.04.08 Prihlásený: 28.03.22 Príspevky: 1198 Témy: 25 Bydlisko: Nové Zámky |
Cas ktory bol book na reklamacii sa ti nezarata do zarucnej doby,cize zaruka sa ti predlzuje o dobu ktoru bol book v reklamacii,ked bol viac krat,tak sa to zratava!
_________________ MB:Gigabyte GA-MA785GT-UD3H ,CPU:AMD Athlon II X3 435,Cooler:NOCTUA NH-U12P SE2, GPU:Sapphire Radeon HD 6670 Ultimate 1GB GDDR5,RAM:2x2GB DDR3 ,HDD ST350041 8AS Seagate (500 GB, 7200 RPM, SATA-II),HDD2,Audio:Asus Xonar U1,CASE:FRACTAL Define R2 (titan grey),PSUCorsair 450W,OS:Win 7 Ultimate 32 |
|
Registrovaný: 18.10.09 Príspevky: 8415 Témy: 109 Bydlisko: Žilina | Napísal autor témy jtbs: 09.11.2009 10:04 | |
|
no cela moja reklamacia bola podmienena tym ze si poskladam nove pc aby som mal na com robit...ibaze ako naschval som kupil nejaky upistany kus HDD Seagate Barracuda 7200.12..tak musim najprv reklamovat to HDD..takze to s tym notebookom nebude tiez ziadna zabava
_________________ "To, čemu jsme zvykli říkat hospodářská krize, je jiné jméno pro mravní bídu." Tomáš Baťa
Acer Aspire ES1 13, Samsung Galaxy S8, Lenovo K6 |
|
Registrovaný: 18.10.09 Príspevky: 8415 Témy: 109 Bydlisko: Žilina | Napísal autor témy jtbs: 04.01.2010 12:50 | |
|
zdravim..tak mam NB na reklamacii od 30.11.09, cize vyse mesiaca...za chvilu sa chystam do predajne. Mozem ziadat okamzite vratenie penazi, ked mi NB neprisiel naspat do mesiaca? Alebo to ma este nejaky hacik, pripadne nejake dalsie vybavovacky
|
|
Registrovaný: 03.04.08 Prihlásený: 10.12.19 Príspevky: 4667 Témy: 37 Bydlisko: Trnava |
Ano moze ak ta neinformovali o prijaty notebooku do predajne k vyzdvinhutiu mozes ziadat zrusenie kupnej zmlluvy ..
_________________ Hmmm .... Hrošíček ... [Homer] |
|
Registrovaný: 18.10.09 Príspevky: 8415 Témy: 109 Bydlisko: Žilina | Napísal autor témy jtbs: 04.01.2010 13:09 | |
|
Dal som im moj mail a aj telefonne cislo a neinformovali ma. Ak tam ten NB nebude tak na mna urcite spustia ze boli sviatky a podobne kraviny. Zrusenie kupnej zmluvy je otazka 5minut alebo ak vyziadaju niekolko dni tak mam suhlasit, ci ako to je?
Ak tam pridem a NB tam uz bude tak nemozem ziadat zrusenie kupnej zmluvy alebo sa musim spoliehat ze vysla reklamacia
dik
|
|
Registrovaný: 03.04.08 Prihlásený: 10.12.19 Príspevky: 4667 Témy: 37 Bydlisko: Trnava |
neni som si isty ale tusim je to 31 prac. dni ...
_________________ Hmmm .... Hrošíček ... [Homer] |
|
Registrovaný: 18.10.09 Príspevky: 8415 Témy: 109 Bydlisko: Žilina | Napísal autor témy jtbs: 04.01.2010 13:44 | |
|
31 pracovnych dni moze byt problem
_________________ "To, čemu jsme zvykli říkat hospodářská krize, je jiné jméno pro mravní bídu." Tomáš Baťa
Acer Aspire ES1 13, Samsung Galaxy S8, Lenovo K6 |
|
Registrovaný: 18.10.09 Príspevky: 8415 Témy: 109 Bydlisko: Žilina | Napísal autor témy jtbs: 04.01.2010 14:44 | |
|
tak pravdepodobne su to nakoniec kalendarne dni
_________________ "To, čemu jsme zvykli říkat hospodářská krize, je jiné jméno pro mravní bídu." Tomáš Baťa
Acer Aspire ES1 13, Samsung Galaxy S8, Lenovo K6 |
|
Registrovaný: 08.03.08 Prihlásený: 27.12.20 Príspevky: 2680 Témy: 216 Bydlisko: Humenne |
ano je to 30 kalendarnych dni
|
|
Registrovaný: 18.10.09 Príspevky: 8415 Témy: 109 Bydlisko: Žilina | Napísal autor témy jtbs: 04.01.2010 17:46 | |
|
jj reklamacia uspesna...vratena plna hodnota NB
|
|
Registrovaný: 20.07.07 Prihlásený: 08.01.21 Príspevky: 59 Témy: 13 Bydlisko: Prešov | Napísal oqix: 08.02.2011 16:56 | |
|
Stara tema ale treba raz a navzdy vyviest vsetkych ludi z omylu. Slovensky zakonnik nikede nespomina ze musi ist o 3 rovnake reklamacie!!! Toto co ma napisane obchod ako podmienky s ktorymi "suhlasi" kazdy pri nakupe tovaru mozu pouzit akurat na utretie si zadku po pokial to nesplna zakonnik, alebo ho hociako rozsiruje nad ramec toho co je v zakonniku. Ked ide o opakovanu poruchu ktora tiez nieje v zakonniku nijak specificky definovana cize nieje napisane ze musi ist presne o napr. vadny ventilator v notebooku. Dokonca MSI notebooky sa vyznacuju tym ze maju "zarucnu" plombu na pristupovom panely ku doske grafike a casto aj CPU (podla modelu a prevedenia chladenia). Tuto zarucnu plombu nas zakonnik nedovoluje resp. jedine za predom stanovenych podmienok, ktore moze neskor vyuzit predajca pri zamietnuti reklamacie ked je plomba porusena, ako aj zakaznik ked reklamuje tovar. Vyrobca tym ze nalepi plombu na pristupovy panel automaticky prehlasi ze vsetky suciastky ku ktorym sa dostanete porusenim tejto plomby tvoria jeden celok a v pripade ze sa pokazi len jedna suciastka z toho celku tak sa to berie ako porucha celeho celku. Cize ked sa pokazi ventilator alebo ked sa pokazi grafika resp CPU a ku vsetkemu z toho sa da dostat len porusenim tej plomby tak vo vsetkych troch pripadoch ide o jednu a tu istu poruchu. Dolezite je nedat sa odbit a mat vsetky papiere na poriadku ako mat aj bud pisomny dokaz, alebo svedka ktory dosveci ze ziadate vratenie penazi, alebo vymenu tovaru za tovar nekazovy a nie opravu.
_________________ i7 4930K|Asus R4BE + EK Monoblock Clean CSQ|64GB GSkill Ripjaws-Z 2400|3-Way SLi Evga 780 Ti CLASSY + EK Classy Clean CSQ|2x Samsung 256 PRO RAID-0|2TB WD 7200|3x Sansung 55" FHD Landscape|Yamaha RX v.565 7.1|8 JAMO FloorStand|Aplhacool RAD 480 XT45 & UT60 & CM 280 Full CU|8x AC HF 19/13 90° chrome & 6x AC HF 19/13 45° chrome|2x Phobya Balancer 450ml nickel|PrimoChill PrimoFlex Advanced LRT white|2x Bosch WP| |
|
Registrovaný: 21.02.06 Prihlásený: 08.12.14 Príspevky: 5404 Témy: 30 Bydlisko: Bratislava | Napísal shaggy: 08.02.2011 18:42 | |
|
oqix - máš pravdu, tie 3 závady boli v rozhodnutí nejakého súdu (najvyššieho ešte z čias federácie? Neviem, len tipujem). Zákon hovorí o opakovanej závade - pre mňa je niečo opakované, ak sa to vyskytne viac ako jedenkrát.
To isté platí pre tie plomby na počítačových zostavách - rôzne firmy si to tam rady dávajú, ale pri skladačke kupujete komponenty + platíte firme za to, že vám to poskladá. Čiže si tú ich plombu môžu strčiť do... skrinky. A hlavne vám to nemajú ako dokázať, že v čase predaja tam niečo také bolo.
_________________ Neradím a nekomunikujem cez SS, ak niečo potrebujete, máte iné možnosti: Ak vám zmizla téma, alebo sa vám niečo nepáči. Ak potrebujete nahlásiť príspevok/človeka, reportujte ho. Ak máte s niečim problém, riešte to v danej téme. |
|
Registrovaný: 20.07.07 Prihlásený: 08.01.21 Príspevky: 59 Témy: 13 Bydlisko: Prešov | Napísal oqix: 08.02.2011 20:05 | |
|
Ano samozrejme ziadat vratenie penazi pri prvej reklamacii je viac nez nezvykle a vo vacsine pripadov by zakaznik asi nepochodil to je fakt.
Muselo by sa jednat o tazko opravitelnu vadu celej serie daneho zariadenia s predpokladom ze to zariadenie po oprave bude nenavratne poznacene opravou. Napr. vacsina notebookov Dell m11x ma problem s rozpadanim pantov po niekolkych mesiacoch a riesi sa to troma sposobmi. Jeden je ze ho zaslete na reklamaciu a poslu Vam novy, ale samozrejme s tym istym problemom (len sa to oddiali o cca 2-4 mesiace), alebo ho opravia tak ze tie panty zaepoxiduju (nanavratne zalepia) v servise, alebo je tu tretia moznost vratenia penazi. Toto je proste vada celej serie s ktorou pokial viem dell este nic nespravil.
Dalsim podobnym pripadom su dizajnove vady (o ktorych som dokonca pocul od predavacov pri roznych reklamaciach ze niesu dovodom na reklamaciu). Nedajte sa oklamat to nieje pravda. Napr mate MSI book a odtlacila sa Vam klavesnica na displeji v batohu koli tomu ze zadny kryt dispeja je vyrobeny z prilis makkych plastovych materialov?
Mate narok na vratenie penazi. Reklamacia do troch mesiacov od kupy to vyrazne urychli pretoze vyrobca musi dokazat ze sa nejedna o vyrobnu vadu pokial ziadate o peniaze. Takze pokial fakt nemusite neodkladajte reklamacie.
Hej a este jedna vec ale asi to tu uz bolo spomenute tak len pre utvrdenie.
V pripadoch kde zakaznik odstupuje od zmluvy, ziada peniaze a dostane sa to na sud tak sa sudca zvykne pozriet aj nato ako dlho bolo dane zariadenie v opravach. Pokial to trvalo viac tyzdnov kazda jedna oprava tak je to dalsi prospesny faktor pre zakaznika.
_________________ i7 4930K|Asus R4BE + EK Monoblock Clean CSQ|64GB GSkill Ripjaws-Z 2400|3-Way SLi Evga 780 Ti CLASSY + EK Classy Clean CSQ|2x Samsung 256 PRO RAID-0|2TB WD 7200|3x Sansung 55" FHD Landscape|Yamaha RX v.565 7.1|8 JAMO FloorStand|Aplhacool RAD 480 XT45 & UT60 & CM 280 Full CU|8x AC HF 19/13 90° chrome & 6x AC HF 19/13 45° chrome|2x Phobya Balancer 450ml nickel|PrimoChill PrimoFlex Advanced LRT white|2x Bosch WP| |
|
| Napísal Daron: 08.02.2011 20:15 | |
|
Nie je to nahodou tak, ze prvy rok dokazuje predajca ze chyba nie je vyrobnou vadou a ak je to po roku, cize plynie uz druhy rok zarucnej doby, tak musi naopak zakaznik dokazat, ze vada je vyrobna chyba?
|
|
Registrovaný: 20.07.07 Prihlásený: 08.01.21 Príspevky: 59 Témy: 13 Bydlisko: Prešov | Napísal oqix: 08.02.2011 20:47 | |
|
Ano mam chybu podla zakona (a jeho neskorsich zneni) 40/1964 Zb §508 odst. 2 tato lehota nieje 3 mesiace ale 6. Ta trojka v mojom predoslom poste mala ist inam (sht musim prepisat DP) .
_________________ i7 4930K|Asus R4BE + EK Monoblock Clean CSQ|64GB GSkill Ripjaws-Z 2400|3-Way SLi Evga 780 Ti CLASSY + EK Classy Clean CSQ|2x Samsung 256 PRO RAID-0|2TB WD 7200|3x Sansung 55" FHD Landscape|Yamaha RX v.565 7.1|8 JAMO FloorStand|Aplhacool RAD 480 XT45 & UT60 & CM 280 Full CU|8x AC HF 19/13 90° chrome & 6x AC HF 19/13 45° chrome|2x Phobya Balancer 450ml nickel|PrimoChill PrimoFlex Advanced LRT white|2x Bosch WP| |
|
| Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 28 ] | |
Podobné témy | Témy | Odpovede | Zobrazenia | Posledný príspevok |
---|
| Reklamácia Notebooku [ Choď na stránku: 1, 2 ] v Obchody, reklamácie a právo | 41 | 1409 | 23.09.2013 20:22 martin936 | | Reklamacia notebooku v Obchody, reklamácie a právo | 6 | 703 | 20.12.2009 13:45 jsakac | | reklamacia notebooku v Obchody, reklamácie a právo | 5 | 590 | 02.02.2010 23:06 shaggy | | reklamacia notebooku v Notebooky a netbooky | 14 | 622 | 04.03.2009 14:35 erzzo | | Reklamacia Notebooku v Obchody, reklamácie a právo | 7 | 1410 | 13.02.2010 11:12 slovak indian | | MSI notebook reklamácia v Obchody, reklamácie a právo | 2 | 1313 | 05.03.2020 12:05 Fogzila | | Reklamacia Asus notebooku v Obchody, reklamácie a právo | 1 | 791 | 29.08.2010 16:45 shiro | | Reklamacia notebooku Acer v Obchody, reklamácie a právo | 7 | 1198 | 17.02.2010 19:21 shiro | | reklamacia HP notebooku v Notebooky a netbooky | 1 | 306 | 06.07.2015 11:02 4ndY252 | | reklamacia komponentu notebooku v Obchody, reklamácie a právo | 2 | 472 | 22.08.2010 13:20 patro16 | | Reklamácia ACER notebooku v Obchody, reklamácie a právo | 10 | 3328 | 12.10.2009 23:43 kosican | | alza- reklámacia notebooku v Obchody, reklamácie a právo | 19 | 2918 | 29.12.2008 23:30 Jaro | | Reklamácia notebooku Packard Bell v Notebooky a netbooky | 9 | 433 | 10.06.2015 11:03 shiro | | Reklamácia notebooku + recenzie servisov v Obchody, reklamácie a právo | 2 | 536 | 20.11.2013 9:37 michalesku | | Reklamácia firemného notebooku, moje práva v Obchody, reklamácie a právo | 1 | 651 | 08.01.2014 8:55 shiro | | reklamacia notebooku po viac ako roku v Obchody, reklamácie a právo | 6 | 563 | 27.06.2010 23:49 ac.milan |
| Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
|
|