| | |
Autor | Správa |
---|
Registrovaný: 12.10.06 Prihlásený: 28.03.24 Príspevky: 20283 Témy: 79 Bydlisko: Banska Byst... | Napísal shiro: 26.05.2020 19:58 | |
|
Ano, vydrzi to 50-150 tisic km...ale aby to potom stalo stovky eur, tak to neberiem.... minimalne 20-30r sa to vyraba, nema to co tolko stat, kedze sa toho vyrobilo na miliony kusov.
_________________ Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 24" BenQ GW2470H | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM Xiaomi Mi 9 Lite 64GB |
|
Registrovaný: 09.06.15 Príspevky: 3684 Témy: 56 Bydlisko: BT | Napísal stiv: 26.05.2020 20:04 | |
|
vydrzi to aj 300+
|
|
Registrovaný: 15.06.14 Prihlásený: 26.03.24 Príspevky: 17930 Témy: 142 Bydlisko: Bratislava |
_________________ ITX >>> ATX |
|
Registrovaný: 12.10.06 Prihlásený: 28.03.24 Príspevky: 20283 Témy: 79 Bydlisko: Banska Byst... | Napísal shiro: 26.05.2020 20:20 | |
|
len sa smejte a platte, ovecky, presne to koncern potrebuje. A potom sa nic nezmeni
_________________ Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 24" BenQ GW2470H | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM Xiaomi Mi 9 Lite 64GB |
|
Registrovaný: 27.09.09 Príspevky: 9444 Témy: 218 Bydlisko: Bratislava | Napísal Semp: 26.05.2020 20:52 | |
|
Trhová ekonomika.
_________________
SKiLEX píše: moc ome mevodo, teraz _D maúoci |
|
Registrovaný: 09.06.15 Príspevky: 3684 Témy: 56 Bydlisko: BT | Napísal stiv: 26.05.2020 20:53 | |
|
shiro píše: len sa smejte a platte, ovecky, presne to koncern potrebuje. A potom sa nic nezmeni Kto by potom vyrabal najlepsie auta?
|
|
Registrovaný: 22.12.13 Prihlásený: 28.03.24 Príspevky: 6549 Témy: 204 Bydlisko: Prievidza. |
SEMP - "Trhni, čo môžeš"
_________________ ASUS TUF GAMING B550M-E WIFI II, AMD RYZEN 7 5700G, Samsung 970 EVO PLUS NVMe M.2 PCIe3 500GB,DIMM DDR4 32GB 3600MT/s CL16 (Kit of 2) 1Gx8 KINGSTON FURY Renegade Black Xiaomi POCO X3 6GB/128GB |
|
Registrovaný: 20.12.14 Prihlásený: 27.03.24 Príspevky: 5139 Témy: 8 Bydlisko: Čachtice | Napísal Ivan-K: 26.05.2020 21:33 | |
|
MTK píše: Ten argument, ze 15 rocne vie opravit aj garazmajster je tu uz aspon 15 rokov.
20 rocne 2,0HDI ma oproti dnesnemu HDI akurat o to DPF menej. Malo ABS mohlo mat ESP, dazdove senzory boli uz vtedy automaticka klimatizacia bola tie. 6 airbagov, vyhrievane sedadla, stresne okna, elektricke sedadla s pamatou, automaticke prevodovky. Vsetko toto mohol mat uz aj peugeot 406 ktory sa robil od roku 1996. To iste plati pre koncern (ale ten som zamerne endaval ako priklad lebo PD sa uz dnes do aut nemontuje).
Cize mimo elektronickych srandiciek, ktore aj tak malokto opravuje skor sa to meni kus za kus tam velky rozdiel nie je.
edit: a vlastne spomenul som si, ze FAP mal uz aj ten peugeot 406 takze z technickej stranky je to to po skoro 20 rokoch stale to iste. Ale zmenilo sa toho vela... EGR bývalo napríklad ovládane čisto podtlakom, potom prišli elektronické a dnes nie je nič výnimočné ked nový EGR stojí aj 500€ a pritom ten v dobe minulej si trochu maximálne očistil, alebo zaslepil a bolo to OK. Taký alternátor, kedysi jednoduchá vec, dnes moderný riadený cez ECU. Daj zrepasovať ten 15 ročný a daj nejaký 5 ročný riadený cez ECU a vodou chladený Kedysi bol automat strašiak - staré hydromeničové toho vydržali mraky - repas za +- 1500€. Dnes máš ultramoderné AT, čo teda zrovna moc nevydržia a repas za 3-4000€ Kedysi mal motor klasický zotrvák a na nom lamela s prítlačákom za pár €€€, zotrvák sa dal zničiť / spáliť ale bolo na to treba už umenie. Dnes tam máš dvojhmotu čo vydrží 80-150tkm a celý set máš smelo 500-800€ Kedysi si mal klasické halogény, nastavili sa v servise podla regloskopu, nová žiarovka za 4€, dnes máš xenony, LED, natáčanie, nastavovanie diagnostikou... Kedysi malo DPF nie každé auto, napríklad to čo sa vyrábalo na východné trhy DPF nemalo, to čo na západné trhy to DPF malo, dnes má každé V minulej dobe mala takú techniku napríklad A8, alebo S-class ... ktoré dnes majú hodnotu Fabie, lebo každá oprava je sakra drahá, táto technika je dnes aj v úplne bežnom v aute pod 20000€ a tomu budú potom zodpovedať servisné náklady Kamoš zhána auto, na bazoši je havarovaný Focus 2011 za 1500€, z mechanického hladiska na opravu úplná pohoda, ale z elektrického hladiska potrhaná kabeláž pre ECU, poškodená ECU, strelené ABG... Cena preto taká lebo oprava cez autorizák silno nerentabilná. Oplatí sa nejakému fachmanovi čo sa rád vrta v autoelektrike a má čas. Poliaci predávajú kompletné sety, zámky + spínačka + immo + klúče + ECU + budíky + jednotka ABS za zhruba 700€ a malo by to ísť, ale čo ked stále nepôjde...
_________________ PC: CPU Intel Core i5 4670K @ 4.2GHz + be quiet! Pure Rock MB Asus Z97-P GPU Sapphire RX580 4GB RAM 8GB G Skill TridentX 2400MHz CL10 SSD Sandisk X300 M.2 256GB HDD 500GB + 2TB Sound Asus Xonar DS PSU Enermax Modu 82+ 425W CASE Antec Three Hundred LCD Dell U2412M , Keyboard Saitek Eclipse II + mouse Logitech M525 Book: Fujitsu Lifebook E546, i5-6200, 8 GB RAM, 256TB SSD, 14" FHD IPS Tablet: Lenovo S8-50... |
|
| Napísal SKiLEX: 26.05.2020 21:38 | |
|
keď ivan zase mudruje o autach este nech tu dobehne shiro s tou jeho dementnou teoriou o tisicoch kusov a bude kompletka //aha, tak on tu uz bol
|
|
Registrovaný: 22.12.13 Prihlásený: 28.03.24 Príspevky: 6549 Témy: 204 Bydlisko: Prievidza. |
Až tak moc nie...
_________________ ASUS TUF GAMING B550M-E WIFI II, AMD RYZEN 7 5700G, Samsung 970 EVO PLUS NVMe M.2 PCIe3 500GB,DIMM DDR4 32GB 3600MT/s CL16 (Kit of 2) 1Gx8 KINGSTON FURY Renegade Black Xiaomi POCO X3 6GB/128GB |
|
Registrovaný: 09.06.15 Príspevky: 3684 Témy: 56 Bydlisko: BT | Napísal stiv: 26.05.2020 21:43 | |
|
Niekedy bolo vsetko lepsie, trava zelensia, zaslepky na egr a dokonca aj ziarovky za 4€.
|
|
| Napísal SKiLEX: 26.05.2020 21:44 | |
|
a ani slnko tak nepieklo
|
|
Registrovaný: 14.08.12 Príspevky: 6023 Témy: 147 Bydlisko: Wattenscheid |
Nofe autiska su fuj fuj. Teraz som musel kupovat 120 eurovu agm baterku namiesto obycajnej 70 eurovej. Cele zle
_________________ PC: Pentium III-S 1,4GHz, 1536MB RAM, X1950PRO |
|
Registrovaný: 29.12.10 Prihlásený: 28.03.24 Príspevky: 13813 Témy: 121 Bydlisko: Zvolen |
Nemal si za nu platit okolo 350 €?
_________________ PC1: CPU Intel Core2 Quad Q9550 2.83GHz + Scythe Ashura SCASR-1000 | MB MSI P45-8D Memory Lover | RAM Kingston DDR2-1066 HyperX 4x2GB | VGA NVIDIA Quadro K4000 3GB | SSD Intel 520 Series 2x120GB RAID0 | HDD WD RE3 2x1TB RAID0 + WD Caviar Blue 2TB + WD Caviar Blue 500GB | DVD±RW Samsung SH-S224DB | DVD-ROM Plextor PX-130A | CD-RW Plextor Premium | FDD + Card Reader Teac FD-CR7 | Audio Creative SB Audigy 2 ZS Platinum | TV AVerTV Hybrid+FM PCI A16D | PS Gigabyte ODIN Pro 550W Modular | Keyboard Fujitsu KB955 | Mouse ROCCAT Kone v2 + SteelSeries QcK mini | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS PC2: HP ENVY Phoenix h9 | CPU Intel i7-3770K 3.50GHz | RAM Nanya DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB | SSD Samsung PM871a 512GB + Crucial MX500 500GB | HDD WD Gold 2TB | DVD±RW HP GH82N | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS (shared) PC3: Dell Precision T1650 | CPU Intel Xeon E3-1240 v2 3.40GHz | RAM Samsung DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA Quadro M2000 4GB | SSD Samsung PM871 256GB | HDD Seagate 500GB | DVD±RW Philips DH-16ACS NB1: Fujitsu LIFEBOOK S782 vPro | 14" HD+ | CPU Intel Core i7-3540M 3.0GHz | RAM 2x8GB | SSD Samsung 850 PRO 2TB | 4G/LTE w/GPS | 2nd Battery | 2nd HDD | Port Replicator NB2: Fujitsu LIFEBOOK E782 | 15.6" FHD | CPU Intel Core i7-3632QM 2.2GHz | RAM 2x4GB | SSD Plextor M6 PRO 256GB | 3G/UMTS w/GPS | 2nd Battery 2in1: Fujitsu STYLISTIC Q702 vPro | 11.6" IPS HD | CPU Intel Core i5-3427U 1.8GHz | RAM 4GB | SSD Toshiba 256GB mSATA | 4G/LTE w/GPS NAS: Synology DS1515+ | CPU Intel Atom C2538 2.4GHz | RAM 2x8GB | Storage HDD Seagate IronWolf 4x4TB RAID5 + SSD Intel 520 Series 180GB |
|
|
Nieco na tom bude. Moj otec opravoval Skodu 120 doma v garazi. S par klucami a srubovakom sa dalo rozobrat a zlozit cele auto. Teraz sa bojim na dacii aj stierace vymeniť sam, lebi v servise povedali, ze su nejake specialne, vlavo iny jak vpravo. Nechcem to pomiesat, aby stierali naopak. Ja mam s tym furt problem, kde je vlavo? Ked sedim v aute vlavo, ci ked pozeram zpredu na auto vlavo?
|
|
Registrovaný: 29.12.10 Prihlásený: 28.03.24 Príspevky: 13813 Témy: 121 Bydlisko: Zvolen |
U nas je volant vlavo, takze z pohladu vodica..
_________________ PC1: CPU Intel Core2 Quad Q9550 2.83GHz + Scythe Ashura SCASR-1000 | MB MSI P45-8D Memory Lover | RAM Kingston DDR2-1066 HyperX 4x2GB | VGA NVIDIA Quadro K4000 3GB | SSD Intel 520 Series 2x120GB RAID0 | HDD WD RE3 2x1TB RAID0 + WD Caviar Blue 2TB + WD Caviar Blue 500GB | DVD±RW Samsung SH-S224DB | DVD-ROM Plextor PX-130A | CD-RW Plextor Premium | FDD + Card Reader Teac FD-CR7 | Audio Creative SB Audigy 2 ZS Platinum | TV AVerTV Hybrid+FM PCI A16D | PS Gigabyte ODIN Pro 550W Modular | Keyboard Fujitsu KB955 | Mouse ROCCAT Kone v2 + SteelSeries QcK mini | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS PC2: HP ENVY Phoenix h9 | CPU Intel i7-3770K 3.50GHz | RAM Nanya DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB | SSD Samsung PM871a 512GB + Crucial MX500 500GB | HDD WD Gold 2TB | DVD±RW HP GH82N | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS (shared) PC3: Dell Precision T1650 | CPU Intel Xeon E3-1240 v2 3.40GHz | RAM Samsung DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA Quadro M2000 4GB | SSD Samsung PM871 256GB | HDD Seagate 500GB | DVD±RW Philips DH-16ACS NB1: Fujitsu LIFEBOOK S782 vPro | 14" HD+ | CPU Intel Core i7-3540M 3.0GHz | RAM 2x8GB | SSD Samsung 850 PRO 2TB | 4G/LTE w/GPS | 2nd Battery | 2nd HDD | Port Replicator NB2: Fujitsu LIFEBOOK E782 | 15.6" FHD | CPU Intel Core i7-3632QM 2.2GHz | RAM 2x4GB | SSD Plextor M6 PRO 256GB | 3G/UMTS w/GPS | 2nd Battery 2in1: Fujitsu STYLISTIC Q702 vPro | 11.6" IPS HD | CPU Intel Core i5-3427U 1.8GHz | RAM 4GB | SSD Toshiba 256GB mSATA | 4G/LTE w/GPS NAS: Synology DS1515+ | CPU Intel Atom C2538 2.4GHz | RAM 2x8GB | Storage HDD Seagate IronWolf 4x4TB RAID5 + SSD Intel 520 Series 180GB |
|
Registrovaný: 01.10.06 Prihlásený: 19.02.24 Príspevky: 6562 Témy: 15 Bydlisko: Bratislava | Napísal MTK: 26.05.2020 22:20 | |
|
Ivan-K píše: EGR bývalo napríklad ovládane čisto podtlakom, potom prišli elektronické a dnes nie je nič výnimočné ked nový EGR stojí aj 500€ a pritom ten v dobe minulej si trochu maximálne očistil, alebo zaslepil a bolo to OK.
Nie nebolo to OK, auto so zaslepenym EGR je podla mojho nazoru srot. Ale OK uznavam, ze kedysi to bolo riadene cisto podtlakom, ale nie som si isty, ci sa to polosne tyka 15rocnych aut. Kolko % z vtedy vyrobenych malo este podtlak a kolko uz nie. Ivan-K píše: Kedysi bol automat strašiak - staré hydromeničové toho vydržali mraky - repas za +- 1500€. Dnes máš ultramoderné AT, čo teda zrovna moc nevydržia a repas za 3-4000€
Tie dnesne hydromenice nie su principialne zlozitejsie ako tie spred 15 rokov akurat maju zvacsa o 2-3 prevodove stupne viac. Samozrejme DSG je ina kategoria ale opat raz DSG sa montuje tusim od 2002 do golfu R32 respektive audi TT (myslim, ze to bol tento rok kazdopadne 2004 a uz aj octavia ho mala a to je 16 rokov) Ivan-K píše: Kedysi mal motor klasický zotrvák a na nom lamela s prítlačákom za pár €€€, zotrvák sa dal zničiť / spáliť ale bolo na to treba už umenie. Dnes tam máš dvojhmotu čo vydrží 80-150tkm a celý set máš smelo 500-800€
dvojhmota sa tyka uz octavie I respektive golf IV s 81kW 1,9TDI cize rok 1996 peknych 24 rokov Ivan-K píše: Kedysi si mal klasické halogény, nastavili sa v servise podla regloskopu, nová žiarovka za 4€, dnes máš xenony, LED, natáčanie, nastavovanie diagnostikou...
ano a musel si menit ziarovku kazdych 5000km (tusim vo focusoch to odchadzalo do rady) alebo kazdych 20-30 000km ked si mal stasie, hlavne po zavedeni denneho svietenia. Dnes ak mas xenony v kombinaci s LED dennym svietenim nemenis nic ani po 20 rokoch a 300 000km. Ako dlho vydrzia full LED svetla respektive laserove netusim. Ivan-K píše: Kedysi malo DPF nie každé auto, napríklad to čo sa vyrábalo na východné trhy DPF nemalo, to čo na západné trhy to DPF malo, dnes má každé
ako som uz povedal FAP fasovali auta uz pred 16-18 rokmi. Samozrejme nie vestky no po 2008 su to uz prakticky vsetky diesle v EU. Hlavne tie prve filtre ci to bolo u koncernu s PD dieslami alebo u francuzov alebo u japoncov (mazda) mali mizernu zivotnost alebo mnozstvo problemov a to sa tyka hlavne tych aut 12-18 rokov starych. Cize stojim si za svojim, ze mechanicka stranka veci nie je az tak ina. A aj tie stare auta mali svoje problemy. Ja tu nechcem obhajovat nove auta, ze su lepsie ako stare, lebo to nie je moj nazor. Maloktore nove auto ma oslovi, ale tiez netreba vsetko nove hned odsudzovat, lebo aj stare a overene veci dokazu pohnevat. Staci sa pozriet na retazove rozvody koncernu v TSI. Ziadna novinka to nebola, ale pokaslali to paradne.
_________________ PC: Intel Q6600@3,33GHz, MSI GTX 670 OC (TwinFrozr IV), DDR2 1066 A-data 8Gb, Seagate Barracuda 7200.12 2000GB, Kingston 240GB SSD, Gigabyte EP35-DS4, MSI OPTIX G273QF , Logitech G502 Proteus Spectrum Notebook: Sony VAIO CW Series (VPC-CW1S1E/B) / LENOVO Legion 5 Pro 16ACH6H Stingray White || Mobil: Samsung Galaxy S21 FE || Auto: Audi S5 Sportback |
|
Registrovaný: 25.08.07 Prihlásený: 28.03.24 Príspevky: 17070 Témy: 109 Bydlisko: Košice |
Ked si myslite ze napr. koncern stale bali to iste len do noveho obalu, tak si chodte omakat a pojazdit nove auta do showroomov, napr. novu octaviu, nove kie... ten rozdiel oproti 10-15 rocnycm autam je podla mojho skromneho nazoru brutalny. Alebo trebarz taka i30N je o galaxiu inde ako cokolvek co hyndai vyrobil predtym, snad okrem genesisu. Ved uz aj nove francuzske auta su uplne inde ako pred 10-15 rokmi. Rozdiel medzi beznymi a premiovy znackami sa stale viac zmensuje, ved sa to castokrat odraza na cene, napr. nabuchana octavia atakuje cenou o triedu vacsie premiovky.
_________________ PC: Asrock Fatal1ty E3V5 OC, Xeon E3 1230v5@4,1GHz + Scythe Ninja 4, Gainward phoenix GS gtx1070, 480GB SSD Kingston UV400 + 10TB storage, 16GB ddr4 kit Kingston@2400MHz, Super Flower 550W gold, NZXT S340, HP E272q QHD IPS, Razer Abyssus V2, FiiO E12 + Hifiman HE400i NB: HP Victus 16, Ryzen5 5600H, RTX3060, 16 GB ram, 1 TB ssd, FHD IPS 144Hz, Bang&Olufsen NB2: Dell Vostro 7570, i5-7300HQ, gtx 1060, 8 GB ram, 128 GB ssd+1 TB hdd, FHD IPS, W10Pro MT: Galaxy A52s 5G. CAR: Leon ST 2016 Cupra 265 manual, Arona 2019 1,0TSI 85kW |
|
Registrovaný: 20.12.14 Prihlásený: 27.03.24 Príspevky: 5139 Témy: 8 Bydlisko: Čachtice | Napísal Ivan-K: 26.05.2020 23:19 | |
|
Koncern nerobí to isté? Ved jedno auto prebaluje krížom krážom medzi značkami a ešte v rámci značky tristo modelov toho istého v inej kasni, Fabia, Fabia Scout, Scala, Octavia.... Polo, Golf, Golf SportSvan Dalších 5000 modelov malých SUV či crossoverov... Ved z toho musí byť človeku na grc Ja neriešim kam sa to posunulo za 10 rokov, ja riešim na čo majú 5000 modelov v rámci koncernu a každý tretí týžden prinášajú facelift predošlého faceliftu Aby nebolo málo, tak Seat rozdelili ešte na dalšiu značku To sa musí človeku tak zhnusiť že až. Ja potom nevidím rozdiel či si niekto kúpi Ibizu, Fabiu, Polo.... To je horšie jak ked ti volajú cez mobil všelijaký otraváci, poistovaci, ponúkači
Ako som vyššie písal, čím viac padnú automobilky na hubu tým lepšie, lebo už im pekne vyhrávalo vo veži. Vymýšlali somariny - 5000 modelov a miesto zamerania sa na ekologiu bolo národným športom podvádzanie a nie len u koncernu Nemali problém zaplatiť milionové pokuty za podvádzanie, každoročne sa chvália milionovými ziskami a teraz naťahujú ruku o štátnu pomoc... Do p. s nimi (s automobilkami)
To potom vyzerá ako v ked príde človek do obchodného centra a hladá topánky, obeháš CCC, obeháš John Garfield, obeháš Batu, obeháš Deichman a dalších 5 podobne šuntových predajní topánok a zistíš že všade majú ten istý HNOJ a ty si vlastne nemáš čo kúpiť
_________________ PC: CPU Intel Core i5 4670K @ 4.2GHz + be quiet! Pure Rock MB Asus Z97-P GPU Sapphire RX580 4GB RAM 8GB G Skill TridentX 2400MHz CL10 SSD Sandisk X300 M.2 256GB HDD 500GB + 2TB Sound Asus Xonar DS PSU Enermax Modu 82+ 425W CASE Antec Three Hundred LCD Dell U2412M , Keyboard Saitek Eclipse II + mouse Logitech M525 Book: Fujitsu Lifebook E546, i5-6200, 8 GB RAM, 256TB SSD, 14" FHD IPS Tablet: Lenovo S8-50... |
|
Registrovaný: 30.01.08 Prihlásený: 15.03.24 Príspevky: 2190 Témy: 115 Bydlisko: LC,VK,TN |
Ivan ale to nie je problemom automobiliek, ze prichadzaju s novymi modelmi, karoseriami a faceliftami. Pyta si to dopyt, uz to konecne pochop
_________________ Pixel 7 Pro Kia Sportage HEV |
|
Registrovaný: 29.07.08 Prihlásený: 07.09.23 Príspevky: 1492 Témy: 108 Bydlisko: Senica | Napísal chup44: 27.05.2020 8:32 | |
|
A taký Fiat "prežíva" vďaka jednej 13 ročnej 500vke, ktorá ani o cent za tie roky nezlacnela (možno teraz keď je kríza áno, neviem, nesledoval som). Samozrejme že prežíva je preto v úvodzovkách, lebo tiež nemajú miliardové tržby, boli v mínuse už dlho pred koronou, ale chcem tým povedať, že 500vka ide stále, hentie jej klony to je len do počtu a Tipo s Pandou to tiež nespasia. Ale hej, súhlasím, majú tie automobilky strašne veľa modelov a dosť aj zbytočných, no ľudia to kupujú, tak by boli hlúpi, keby neponúkli, keď sa kupec nájde. Typický príklad je paradoxne prémiový MB. Ešte keď som bol v Topspeede a vyšla "trieda X" aka Navara s hviezdou, tak som písal článok o tom a v súvislosti s tým som skonštatoval, že MB má v ponuke všetky karosárske verzie automobilov. Od Hathbacku, cez Off-Road, Van až po práve vtedy spomínaný Pick-up (ktorý medzičasom už aj skončil, lebo sa nepredával). Časy sa menia, kedysi (30 rokov dozadu) mali v ponuke vlastne len C,E,S, SL a G. Teraz ? Nedopísal by som sa
_________________ Toshiba P50B-103 + 256 GB SSD Crucial MX100, iPhone Xr 128Gb, BMW 130i |
|
Registrovaný: 19.12.08 Prihlásený: 28.03.24 Príspevky: 18723 Témy: 181 Bydlisko: Slovenský G... | Napísal Cirky: 27.05.2020 10:46 | |
|
Kokos akože čo tu kto drísta o životnosti DPF, dvojhmot 50-100 tis km. Komu toľko vydrží ten nevie jazdiť, veď preboha dvojhmota pri normálnej prevádzke vydrží aj 300 000km a nech si hovorí každý kto chce čo chce. Focusu ťahá už na 270 tis km a ešte aj spojka a predné tlmiče sú tam pôvodné, nieto DPF a dvojhmota alebo turbo a to rozhodne nie je diaľničné auto, ako naozaj netuším čo musí človek spraviť tomu autu aby DPF a dvojhmota vydržali menej ako 100 000km od novoty. To je tak keď sa kupujú diesle do mesta na 3km nosenie detí do škôlky a potom sa šíria bludy že je to nespoľahlivé. Auto nie je plug and play a nestaraj sa
_________________ ASUS PRIME B550M-A, AMD Ryzen 5 5600, SilentiumPC Fera 3, 2x8GB DDR4 G.SKILL 2x8 GB KIT DDR4 3200 MHz CL16 Trident Z RGB, ASUS Dual RX 6650 XT, Fractal Define Mini C TG, Samsung EVO 970 1TB NVMe, Logitech G305, Logitech K360, iPhone 12 Mini |
|
Registrovaný: 30.01.08 Prihlásený: 15.03.24 Príspevky: 2190 Témy: 115 Bydlisko: LC,VK,TN |
staci jazdit iba mesto
_________________ Pixel 7 Pro Kia Sportage HEV |
|
Registrovaný: 19.12.08 Prihlásený: 28.03.24 Príspevky: 18723 Témy: 181 Bydlisko: Slovenský G... | Napísal Cirky: 27.05.2020 11:00 | |
|
preto sa má do mesta kupovať benzínové auto, kde prípadne vymeníš spojku za 200 eur a ide sa ďalej. DPF v benzíne tiež nie je problém, vypaluje sa lepšie ako na diesli a je aj inej konštrukcie. Dvojhmotu nemá prečo človek zničiť správnym zaobchádzaním ani na benzíne ani na diesli. Jazdím denne už 5 rokov zápchy v BA a všetko je v poriadku, dokonca aj naše firemné kusy čo dostávajú zabrať sú po motorickej stránke bez problémov aj čo sa týka spojky a zotrváku, mnohé už budú mať k 200tis. Ako fakt neviem keď začne odchádzať niečo pri 200 tak ok nepoviem ale pri 50-100 ani 150 tis nemá prečo niečo také odísť. A nemyslím si že staré autá boli spoľahlivejšie, len mali v sebe menej výbavy a elektroniky, boli aj oveľa drahšie ako nové, veď stáli v pdostate rovnaké ceny ako teraz, ale priemerný plat bol 2x menší, za komančov ani nehovorím, keď otec si síce trabant a 120ku vedel opraviť väčšinou sám ale robil na aute každý víkend lebo večne bolo čosi pokazené
_________________ ASUS PRIME B550M-A, AMD Ryzen 5 5600, SilentiumPC Fera 3, 2x8GB DDR4 G.SKILL 2x8 GB KIT DDR4 3200 MHz CL16 Trident Z RGB, ASUS Dual RX 6650 XT, Fractal Define Mini C TG, Samsung EVO 970 1TB NVMe, Logitech G305, Logitech K360, iPhone 12 Mini |
|
Registrovaný: 14.12.05 Príspevky: 10614 Témy: 69 Bydlisko: Košice | Napísal KocuR: 31.05.2020 11:42 | |
|
shiro píše: kua ale sak to za tie desiatky rokov nevedia zmensit? development fail tym padom..... Uz si si poslal CV do intelu alebo AMD? Pathetic píše: Nieco na tom bude. Moj otec opravoval Skodu 120 doma v garazi. S par klucami a srubovakom sa dalo rozobrat a zlozit cele auto. Teraz sa bojim na dacii aj stierace vymeniť sam, lebi v servise povedali, ze su nejake specialne, vlavo iny jak vpravo. Nechcem to pomiesat, aby stierali naopak. Neviem, ci by mi chybalo auto, kde ti parkovacie manevre nahradzaju posilku, startujes minimalne na trikrat a predbiehat vies len cyklistov a traktory. A ten komfort v interieri, ked ta od besniaceho 36kW motora delia len dva kusy kartonu... Ja som v sitku nemal problem ani s vymenou stieracov, ani ziaroviek. Nic ine som menit nemusel (ono vlastne aj tie ziarovky som menil lebo som chcel)
_________________
Site 1:AMD Ryzen 9 7900 + Noctua NH-P1 + Conductonaut; 2x16GB DDR5 6000MHz CL36; ROG Strix B650E-I; ROG Strix RX5700XT (deshroud); Samsung 980 PRO 2TB; Jonsplus i100 + 2x Arctic P14 + 3x Phanteks T30; Corsair SF750; Dell U2718Q; Corsair K70 mk.2 Low Profile + Logi G500s; miniDSP 2x4HD + 2xT-AMP + BMR+1138SMF/Scarlett Solo + ATH-M50x STS LG OLED65CX; Onkyo TX-RZ740; 5.1.2 DIY speaker setup (Dayton ND/Peerless NE25, Dayton UM-10 + Monacor SAM-500D); Xbox SeX; Synology DS418 + 4x4TB WD Red + 2x PureWings2 92; MikroTik RB4011iGS+5HacQ2HnD-IN + Gigabit Antik Site 2:intel Core i7 4770K delid@4.3GHz + SilverStone HE02 + Conductonaut; 16GB DDR3; Asus Z87-PLUS; Asus ROG Strix RX5700XT + 2xNF-F12 + Conductonaut; 250GB EVO 840 + 1TB QVO 860; Fractal Define R4 + 2× Noctua NF-A14 FLX + 2x Noctua NF-A14 ULN; Seasonic P-660; Dell P2417H/LG 49UH661V; Logitech Multimedia Keyboard & G5; Synology DS218play + 2x2TB WD Red; MikroTik hAP AC2 + Antik + IPSec tunnel to Site 1 Mobile:Galaxy S23, Shanling UA1s + Urbanfun Hybrid/Sony WF-1000XM3 Work:Latitude 7410 (Win11), 2x P2421D, WD19TBS
|
|
|
Neviem ci trollujes, alebo o akom sitku hovoris, o sitku v nadrzi? Vymenit palivovy filter nie je len tak. Ale asi zalezi od auta.
Jasne, ze Skoda 120 nebol zazrak techniky, ale taka bola doba. A na tu dobu, to bolo to najlepsie co ceske a slovebske inzinierske sily dali dokopy.
|
|
Registrovaný: 14.12.05 Príspevky: 10614 Témy: 69 Bydlisko: Košice | Napísal KocuR: 31.05.2020 13:59 | |
|
Hovoril som o mojom 5-rocnom Ceed-e.
Ceskoslovenski inzinieri vedeli vyrobit ovela lepsie auto ako 120, vid napriklad automobily Tatra. Len zial komunisti...
_________________
Site 1:AMD Ryzen 9 7900 + Noctua NH-P1 + Conductonaut; 2x16GB DDR5 6000MHz CL36; ROG Strix B650E-I; ROG Strix RX5700XT (deshroud); Samsung 980 PRO 2TB; Jonsplus i100 + 2x Arctic P14 + 3x Phanteks T30; Corsair SF750; Dell U2718Q; Corsair K70 mk.2 Low Profile + Logi G500s; miniDSP 2x4HD + 2xT-AMP + BMR+1138SMF/Scarlett Solo + ATH-M50x STS LG OLED65CX; Onkyo TX-RZ740; 5.1.2 DIY speaker setup (Dayton ND/Peerless NE25, Dayton UM-10 + Monacor SAM-500D); Xbox SeX; Synology DS418 + 4x4TB WD Red + 2x PureWings2 92; MikroTik RB4011iGS+5HacQ2HnD-IN + Gigabit Antik Site 2:intel Core i7 4770K delid@4.3GHz + SilverStone HE02 + Conductonaut; 16GB DDR3; Asus Z87-PLUS; Asus ROG Strix RX5700XT + 2xNF-F12 + Conductonaut; 250GB EVO 840 + 1TB QVO 860; Fractal Define R4 + 2× Noctua NF-A14 FLX + 2x Noctua NF-A14 ULN; Seasonic P-660; Dell P2417H/LG 49UH661V; Logitech Multimedia Keyboard & G5; Synology DS218play + 2x2TB WD Red; MikroTik hAP AC2 + Antik + IPSec tunnel to Site 1 Mobile:Galaxy S23, Shanling UA1s + Urbanfun Hybrid/Sony WF-1000XM3 Work:Latitude 7410 (Win11), 2x P2421D, WD19TBS
|
|
Registrovaný: 29.12.10 Prihlásený: 28.03.24 Príspevky: 13813 Témy: 121 Bydlisko: Zvolen |
Tak niektore Tatry zase neboli skvosty inzinierstva, taka papalasska 603-ka mala nadrz vpredu a aj pri relativne malej nehode casto praskla, palivo oblialo posadku a ta uhorela.. https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/3944-vyvoj-tatry-613-sprevadzali-nehody/I ked samozrejme dizajnovo je to nadhera, napr. Tatru 613 chromku by som chcel.. Skor by som k inzinierskym drahokamom priradil Skodu 720 a jej podobne koncepty, ktore sa (ani nie vdaka nasmu vedeniu statu, ale sovietskym bratom) do seriovej vyroby nedostali..
_________________ PC1: CPU Intel Core2 Quad Q9550 2.83GHz + Scythe Ashura SCASR-1000 | MB MSI P45-8D Memory Lover | RAM Kingston DDR2-1066 HyperX 4x2GB | VGA NVIDIA Quadro K4000 3GB | SSD Intel 520 Series 2x120GB RAID0 | HDD WD RE3 2x1TB RAID0 + WD Caviar Blue 2TB + WD Caviar Blue 500GB | DVD±RW Samsung SH-S224DB | DVD-ROM Plextor PX-130A | CD-RW Plextor Premium | FDD + Card Reader Teac FD-CR7 | Audio Creative SB Audigy 2 ZS Platinum | TV AVerTV Hybrid+FM PCI A16D | PS Gigabyte ODIN Pro 550W Modular | Keyboard Fujitsu KB955 | Mouse ROCCAT Kone v2 + SteelSeries QcK mini | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS PC2: HP ENVY Phoenix h9 | CPU Intel i7-3770K 3.50GHz | RAM Nanya DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB | SSD Samsung PM871a 512GB + Crucial MX500 500GB | HDD WD Gold 2TB | DVD±RW HP GH82N | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS (shared) PC3: Dell Precision T1650 | CPU Intel Xeon E3-1240 v2 3.40GHz | RAM Samsung DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA Quadro M2000 4GB | SSD Samsung PM871 256GB | HDD Seagate 500GB | DVD±RW Philips DH-16ACS NB1: Fujitsu LIFEBOOK S782 vPro | 14" HD+ | CPU Intel Core i7-3540M 3.0GHz | RAM 2x8GB | SSD Samsung 850 PRO 2TB | 4G/LTE w/GPS | 2nd Battery | 2nd HDD | Port Replicator NB2: Fujitsu LIFEBOOK E782 | 15.6" FHD | CPU Intel Core i7-3632QM 2.2GHz | RAM 2x4GB | SSD Plextor M6 PRO 256GB | 3G/UMTS w/GPS | 2nd Battery 2in1: Fujitsu STYLISTIC Q702 vPro | 11.6" IPS HD | CPU Intel Core i5-3427U 1.8GHz | RAM 4GB | SSD Toshiba 256GB mSATA | 4G/LTE w/GPS NAS: Synology DS1515+ | CPU Intel Atom C2538 2.4GHz | RAM 2x8GB | Storage HDD Seagate IronWolf 4x4TB RAID5 + SSD Intel 520 Series 180GB |
|
Registrovaný: 22.12.13 Prihlásený: 28.03.24 Príspevky: 6549 Témy: 204 Bydlisko: Prievidza. |
"Niekedy bolo vsetko lepsie" - jeden dedo vravel, že za socializmu sa aj prdelo lepšie No inak - tie Octy aj kopu iných - treba si pozrieť "losie testy". A pre radosť aj svolavacky.cz Ano - autá sa kedysi dali opravovať kombinačkami, šróbovákom, na vybratie kľukovky z Trabanta stačilo povoliť 8 šróbov, ani motor nemusel von - no voziť by som sa na tom už nechcel! Dvojhmotu som menil pri stave 275000 a to nie len predchádzajúci majiteľ - aj ja blbec - jazdilo sa od 1000-1200 otáčok... Iná vec je, že sa výrobné náklady tlačia čoraz nižšie tak predpokaldaná životnosť JE nižšia. Ovšem ktoré autá budú držiaky - ukáže až čas. Ktorým podvozky a brzdy po dvoch-troch rokoch vyzerajú, akoby boli celý čas namočené v slanej vode je známe už dnes (naozaj nepomenujem).
_________________ ASUS TUF GAMING B550M-E WIFI II, AMD RYZEN 7 5700G, Samsung 970 EVO PLUS NVMe M.2 PCIe3 500GB,DIMM DDR4 32GB 3600MT/s CL16 (Kit of 2) 1Gx8 KINGSTON FURY Renegade Black Xiaomi POCO X3 6GB/128GB |
|
Registrovaný: 09.06.15 Príspevky: 3684 Témy: 56 Bydlisko: BT | Napísal stiv: 31.05.2020 17:29 | |
|
A co ma byt na tych zvolavackach ako? Dane problemy sa netykaju uplne kazdeho auta a ma to kazda automobilka. Pripadne nema lebo o nich nevedia.
Octa zvladla losi test fajn, nie je to c43/63 amg a to ani nikdy byt nemalo, naviac stoji polovicu alebo este menej.
|
|
Podobné témy | Témy | Odpovede | Zobrazenia | Posledný príspevok |
---|
| Diskusia o automobiloch [ Choď na stránku: 1 ... 99, 100, 101 ] v Automobily, motorky | 3000 | 80977 | 17.02.2018 20:23 michalesku | | Diskusia o automobiloch [ Choď na stránku: 1 ... 142, 143, 144 ] v Automobily, motorky | 4318 | 63186 | 07.07.2014 21:04 JanoF | | Diskusia o automobiloch [ Choď na stránku: 1 ... 98, 99, 100 ] v Automobily, motorky | 2989 | 66838 | 05.02.2017 10:25 michalesku | | Diskusia o automobiloch [ Choď na stránku: 1 ... 239, 240, 241 ] v Automobily, motorky | 7205 | 107700 | 08.11.2015 23:49 JanoF | | Diskusia o automobiloch [ Choď na stránku: 1 ... 214, 215, 216 ] v Automobily, motorky | 6454 | 82580 | 20.12.2013 17:23 JanoF | | Diskusia o automobiloch [ Choď na stránku: 1 ... 94, 95, 96 ] v Automobily, motorky | 2863 | 71695 | 11.07.2016 9:06 dixi | | Diskusia o automobiloch [ Choď na stránku: 1 ... 607, 608, 609 ] v Automobily, motorky | 18242 | 360473 | 05.03.2013 21:06 JanoF | | Diskusia v HTML, XHTML, XML, CSS | 7 | 1840 | 29.07.2009 7:46 Kubec21 | | diskusia v HTML, XHTML, XML, CSS | 11 | 1902 | 16.03.2008 11:55 kajbo | | Diskusia v PHP, ASP | 20 | 2287 | 22.02.2008 15:35 suchy | | Vesmírna diskusia [ Choď na stránku: 1, 2, 3, 4, 5 ] v Vesmír, veda a technika | 134 | 9893 | 20.05.2017 11:28 haffen | | Xtreamer - diskusia v TV | 1 | 2553 | 15.02.2015 12:24 Johnnny | | Warez - diskusia [ Choď na stránku: 1, 2, 3, 4, 5 ] v Krčma | 143 | 7258 | 28.12.2012 15:00 nicobb | | Outdoor diskusia [ Choď na stránku: 1, 2, 3 ] v Dovolenka, cestovanie a turistika | 66 | 6186 | 21.01.2013 15:46 Mego | | Kutil diskusia v Voľný čas a hobby | 9 | 1593 | 26.01.2015 12:47 erikzet | | Vesmírna diskusia [ Choď na stránku: 1 ... 56, 57, 58 ] v Vesmír, veda a technika | 1728 | 49052 | 07.07.2014 22:01 JanoF |
| Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
|
|