[ Príspevkov: 9 ] 
AutorSpráva
Offline

Zmazaný užívateľ
Zmazaný užívateľ
Obrázok užívateľa
NapísalOffline : 14.03.2015 12:35 | 2rozmerne polia v jave

Zdravim, potreboval by som poradit..
Robim taku mini konzolovu hru, bludisko pomocou 2rozmernych poli a mam par otazok/problemov..

Kód:
int[ ][ ] aryNumbers = new int[6][5];
      aryNumbers[0][0] = 3;
      aryNumbers[1][0] = 30;
      
      System.out.println(Arrays.deepToString(aryNumbers));

a to co mi vypise vyzera nejak takto
Kód:
[[3, 0, 0, 0, 0], [30, 0, 0, 0, 0], [0, 0, 0, 0, 0], [0, 0, 0, 0, 0], [0, 0, 0, 0, 0], [0, 0, 0, 0, 0]]

ako docielim aby mi to vytvorilo "tabulku" ? vlastne len chcem aby to za kazdou ciarkou dalo do noveho riadku..
Kód:
[3, 0, 0, 0, 0],
[30, 0, 0, 0, 0],
[0, 0, 0, 0, 0],
[0, 0, 0, 0, 0],
[0, 0, 0, 0, 0],
[0, 0, 0, 0, 0]]


Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 17.07.11
Prihlásený: 29.12.20
Príspevky: 1516
Témy: 3 | 3
NapísalOffline : 14.03.2015 14:13 | 2rozmerne polia v jave

Vypíš to v dvoch vnorených for cykloch
Kód:
for i = ...
{
  for j = ...
  {
    print cislo
  }
  print "\n"
}


_________________
Na súkromné správy týkajúce sa problémov, ktoré sa riešia vo fóre, neodpovedám!
Offline

Zmazaný užívateľ
Zmazaný užívateľ
Obrázok užívateľa
Napísal autor témyOffline : 14.03.2015 19:11 | 2rozmerne polia v jave

dakujem, uz to mam
Kód:
for(int row = 0; row < pole.length; row++)
    {
      for(int col = 0; col < pole[0].length; col++)
      {
         System.out.print(pole[row][col]);
      }
         System.out.print('\n');
  }


Offline

Zmazaný užívateľ
Zmazaný užívateľ
Obrázok užívateľa
Napísal autor témyOffline : 19.03.2015 17:45 | 2rozmerne polia v jave

este by som potreboval poradit, hladam znak z UTF, ktory vyplni cele miesto ako bielu kocku/obdlznik aby som nejak sprehladnil kod a namiesto mriezok # pouzil nejaky znak ako stenu.. viete o niecom? viem, ze take nieco existuje ale nech hladam ako chcem neviem nic najst..


Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 13.11.07
Prihlásený: 20.08.16
Príspevky: 1702
Témy: 0 | 0
NapísalOffline : 19.03.2015 18:35 | 2rozmerne polia v jave

U2580.pdf


Offline

Zmazaný užívateľ
Zmazaný užívateľ
Obrázok užívateľa
Napísal autor témyOffline : 19.03.2015 19:33 | 2rozmerne polia v jave

pouzil som u2588 :) aj tak dakujem


Offline

Zmazaný užívateľ
Zmazaný užívateľ
Obrázok užívateľa
Napísal autor témyOffline : 21.03.2015 10:32 | 2rozmerne polia v jave

Tak uz to mam, no chcem vediet co by sa dalo zjednodusit a navrhnut lepsie riesenia ak existuju
Poslem 2 hlavne classy - dalsie 3 obsahuju len udaje o kde sa nachadzaju steny (#), Player a jeho metody pohybu a Goal (ciel) takze tam nie je co menit
//komentare kodu su v slovencine, tak ako aj nazvy konstruktorov a metod..
Kód:
public class Plocha
{
   char[][] pole;
   Goal[] goal;
   Player[] player;
   Stena stena;
   int numplayer;
   int numgoal;
   
public Plocha(int velkost)
   {
   pole = new char[velkost][velkost];
   player = new Player[16];
   goal = new Goal[16];
   
   
   }
public void vypisPole()
   {   
      System.out.println("\n");
      for(int riadok = 0; riadok < pole.length; riadok++)
      {
         for(int stlpec = 0; stlpec < pole[0].length; stlpec++)
         {
            System.out.print("" +pole[riadok][stlpec] + "" );
         }
         System.out.print('\n');
      }
   }
public void pridajDoHry(Player p)
   {
      player[numplayer] = p;
      numplayer++;
   }
public void pridajDoHry(Goal b)
   {
      goal[numgoal] = b;
      numgoal++;
   }

public void pridajDoPlochy(Stena stena)
   {
   this.stena = stena;
   }

public void updatePole()
   {
   ///NAKRESLI ZAKLADNE POLE S BODKAMI
      for(int r = 0; r < pole.length; r++)
         for(int c = 0; c < pole[r].length; c++)
            pole[r][c] = ' ';
  ///NAKRESLI STENY HRACIEHO POLA KDE SA HRAC NEMOZE POHNUT
      for(int r = 0; r < pole.length; r++)
         for(int c = 0; c < pole[r].length; c++)
            if(stena.vratPoziciu(r,c) == stena.vratS())
               pole[r][c] = stena.vratPoziciu(r,c);
  //NAKRESLI HRACA A CIEL
      for(int i = 0; i < numplayer; i++)
      {
         if(player[i] != null)
         {
            pole[player[i].ziskajRiadok()][player[i].ziskajStlpec()] = player[i].ziskajZnak();
         }
         for(int j = 0; j < numgoal; j++)
         {
            if(goal[j] != null)
            {
               pole[goal[j].riadok()][goal[j].stlpec()] = goal[j].goal();
            }
         }
      }
   }
}

A este main
Kód:
public static void main(String[] args)
   {   
      int pohyb = 0;
      Player player = new Player(9,6,'!');
      Goal goal = new Goal(0,11,'@');
      Plocha plocha = new Plocha(16);
      Stena stena = new Stena(1);
      plocha.pridajUvodnyText();      //DO KONZOLY VYPISE 1. HRACIE POLE
      plocha.pridajDoPlochy(stena);   // S POCIATOCNYMI SURADNICAMI
      plocha.addToGrid(player);      //A PRIDA OBJEKTY (GOAL,PLAYER)
      plocha.addToGrid(goal);
      plocha.updatePole();
      plocha.vypisPole();
      
      
      Scanner sc = new Scanner(System.in);
      while(true){
      pohyb = sc.nextInt();
      
         
      if(pohyb == 2)
         {
         player.chodHore();
         }
      else if(pohyb == 8)
         {
         player.chodDole();
         }
      else if(pohyb == 4)
         {
         player.chodVlavo();
         }
      else if(pohyb == 6)
         {
         player.chodVpravo();
         }
      else
         {
         System.out.print("MUSIS ZADAT VHODNE CISLO");
         System.out.println('\n');
         }
        plocha.updatePole();
         plocha.vypisPole();
      }
   }

Budem rad za kazdy navrh :)
Pohyb mimo volnych policok cize metody cantMove zatial osetrene nemam, casom :)


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 05.08.13
Prihlásený: 13.02.16
Príspevky: 24
Témy: 6 | 6
Bydlisko: Svidnik
NapísalOffline : 29.03.2015 1:49 | 2rozmerne polia v jave

Ahoj, celkom dobre si to nakodil ale v metodach pridajDoHry(Player p) by som dal este podmienku na osetrenie vstupu

Kód:
if(numplayer < player.lenght){
      player[numplayer] = p;
      numplayer++;
}


obdobne druhu metodu

a tento kod

Kód:
if(pohyb == 2)
         {
         player.chodHore();
         }
      else if(pohyb == 8)
         {
         player.chodDole();
         }
      else if(pohyb == 4)
         {
         player.chodVlavo();
         }
      else if(pohyb == 6)
         {
         player.chodVpravo();
         }
      else
         {
         System.out.print("MUSIS ZADAT VHODNE CISLO");
         System.out.println('\n');
         }


by som nahradil

Kód:
switch(pohyb){
     case 2: player.chodHore(); break;
     case 4: player.chodVlavo(); break;
     case 6: player.chodPravo(); break;
     case 8: player.chodDole(); break;
     default: System.out.print("MUSIS ZADAT VHODNE CISLO"); System.out.println('\n'); break;
}


a este jedna malickost, to co mas v maine, vytvoril by som este jednu treidu napr. Hra a v nej metodu Hraj() a ta metoda by obsahovala tie inicializacie co su v maine a metodu by som volal v maine.
Len tak dalej, najviac sa naucis ked budes skusat, skusat, skusat :D


Offline

Zmazaný užívateľ
Zmazaný užívateľ
Obrázok užívateľa
Napísal autor témyOffline : 29.03.2015 9:37 | 2rozmerne polia v jave

Ano, tu novu class som aj vytvoril (Start) kde su vsetky potrebne metody volane.. sprehladnilo to kod
A mas pravdu, ten switch bude lepsie riesenie, dakujem za tvoje pripomienky :) Vlastne ta hra je uz viac menej dokoncena, planujem pokracovat v novom projekte (nejaka hra alebo program) no musim dostat dobry napad :)


 [ Príspevkov: 9 ] 


2rozmerne polia v jave



Podobné témy

 Témy  Odpovede  Zobrazenia  Posledný príspevok 
V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Polia

v Delphi, Visual Basic

2

682

03.05.2009 14:59

ricco24

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Polia

v Assembler, C, C++, Pascal, Java

12

500

29.12.2014 13:24

chrono

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

c++polia

v Assembler, C, C++, Pascal, Java

3

520

10.07.2014 12:56

marian_r

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

viacrozmerne polia

v PHP, ASP

4

697

04.08.2009 18:39

pilná lama glama

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Polia , príkaz foreach

v PHP, ASP

4

868

30.12.2011 11:51

shaggy

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

vyber prvkov - POLIA

v PHP, ASP

5

499

23.04.2010 10:48

stenley

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Objekty ako polia

v PHP, ASP

7

694

03.01.2010 12:49

stenley

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

polia postupnosti pascal

v Assembler, C, C++, Pascal, Java

6

1188

01.05.2007 20:40

audiotrack

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Dropdown - schova polia

v JavaScript, VBScript, Ajax

3

385

14.01.2013 18:47

shaggy

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

dve polia & foreach

v PHP, ASP

8

687

08.07.2009 16:03

Snacker

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

PHP... konk.: arrays (polia)

v PHP, ASP

2

603

11.03.2007 19:46

qacer

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Polia - lazarus programovanie pomoooc

v Delphi, Visual Basic

3

749

28.11.2012 14:00

BX

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Polia z PHP do Jquery

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1, 2 ]

v JavaScript, VBScript, Ajax

33

1872

20.02.2011 12:02

Ďuri

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

objekty a polia v SESSION

v PHP, ASP

2

516

24.08.2009 10:15

tomast7

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

C++ polia a funkcie problém

v Assembler, C, C++, Pascal, Java

1

567

12.08.2012 23:18

nBXXL

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Program v Jave

v Ostatné

1

304

27.11.2015 16:17

chrono



© 2005 - 2024 PCforum, edited by JanoF