| | |
| Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 12 ] | |
Autor | Správa |
---|
Registrovaný: 09.09.07 Prihlásený: 07.11.16 Príspevky: 3114 Témy: 233 Bydlisko: Nové Zámky |
Mame vytvorit jednoduchu hru, iba cez textove znaky, proste nic narocne, jedne panak za pomoci sipok beha po drahe, ktora ma viac zakrut, rata sa mu cas a tak.. vsetko mam spravene, ale ako dosiahnut toho, aby nevysiel z drahy ??
draha vyzera takto (tie dvojite ciary):
osetrovanie za pomoci podmienok typu:
Kód: if(x>2) and (x<5) and (y>7) atd..
je podla mna volovina...
neda sa spravit to, ze by som nejak nabil pole udajmi a potom hladal v poli, alebo nieco podobne ?? ako by ste to robili vy ??
(znalosti mame strasne nenormalne malo z toho pascalu, profak to chcel riesit cez tie podmienky, ale to je vrazda)
_________________ "It took a lot of work, but this latest Linux patch enables support for machines with 4096 CPUs, up from the old limit of 1024." "Do you have support for smooth full-screen flash video yet?" "No, but who uses that?"
- ak dlho neodpisujem do témy, zabudol som na ňu, takže ma upozornite SS, ak chcete moju odpoveď |
|
Registrovaný: 30.05.06 Prihlásený: 08.10.14 Príspevky: 1756 Témy: 35 Bydlisko: BA - WESTSIDE | Napísal p360t: 13.12.2008 18:08 | |
|
No keď sa pozrieš na hraciu plochu je to pomerne malá plocha (pár znakov na šírku, pár na výšku). Tak si zrátaj rozmery a sprav pevné pole logických hodnôt. Postavička bude mať nejaký jeden významný bod, voči ktorému budeš porovnávať pozíciu (alebo môžeš spraviť "nárazník" podľa rozmerov postavičky). No a pohneš sa len ak sa pohnúť môžeš.
_________________
A. S. Tanenbaum píše: The terms LF, MF, and HF refer to low, medium, and high frequency, respectively. Clearly, when the names were assigned, nobody expected to go above 10 MHz, so the higher bands were later named the Very, Ultra, Super, Extremely, and Tremendously High Frequency bands. Beyond that there are no names, but Incredibly, Astonishingly, and Prodigiously high frequency (IHF, AHF, and PHF) would sound nice. |
|
Registrovaný: 09.09.07 Prihlásený: 07.11.16 Príspevky: 3114 Témy: 233 Bydlisko: Nové Zámky |
noo, ved prave... tak som rozmyslal, ale ako to hodit do pola? urobit dvojrozmerne pole ? x a y suradnica, alebo ako ?
bud nam boli tie polia zle vysvetlene alebo pascal riesi polia uplne na prd
_________________ "It took a lot of work, but this latest Linux patch enables support for machines with 4096 CPUs, up from the old limit of 1024." "Do you have support for smooth full-screen flash video yet?" "No, but who uses that?"
- ak dlho neodpisujem do témy, zabudol som na ňu, takže ma upozornite SS, ak chcete moju odpoveď |
|
Registrovaný: 30.05.06 Prihlásený: 08.10.14 Príspevky: 1756 Témy: 35 Bydlisko: BA - WESTSIDE | Napísal p360t: 13.12.2008 18:22 | |
|
Neviem, či si spomeniem na správnu syntax, ale bolo to nejak takto:
Kód: Const Sirka = 50, Vyska = 50; Var HraciaPlocha = Array [1..Sirka, 1..Vyska] of Boolean;
_________________
A. S. Tanenbaum píše: The terms LF, MF, and HF refer to low, medium, and high frequency, respectively. Clearly, when the names were assigned, nobody expected to go above 10 MHz, so the higher bands were later named the Very, Ultra, Super, Extremely, and Tremendously High Frequency bands. Beyond that there are no names, but Incredibly, Astonishingly, and Prodigiously high frequency (IHF, AHF, and PHF) would sound nice. |
|
Registrovaný: 30.04.08 Prihlásený: 15.05.15 Príspevky: 884 Témy: 3 |
Preco boolean? Ja by som pouzil dvojrozmerne pole znakov, do ktoreho by som ulozil celu hraciu plochu, a testoval ak sa HraciaPlocha[x]=' '; tak sa tam moze posunut.
_________________ Empty your memory, with a free()… like a pointer! If you cast a pointer to an integer, it becomes the integer, if you cast a pointer to a struct, it becomes the struct… The pointer can crash…, and can overflow… Be a pointer my friend… |
|
Registrovaný: 30.05.06 Prihlásený: 08.10.14 Príspevky: 1756 Témy: 35 Bydlisko: BA - WESTSIDE | Napísal p360t: 13.12.2008 20:44 | |
|
Aj to mi napadlo, ale vhodnosť použitia záleží od toho, ako to vykresľuje. Navyše sa mi zdá, že napr. cez tie šípky behať môže. Takže napr. by sa to dalo tak, že by to bolo pole integerov, párne čísla by boli dobré, nepárne zlé a každé číslo by malo svoj znak na ktorý sa vykreslí. A potom by si len spustil kresliacu procedúru, tá by cez to pole prebehla a jednoducho z toho poskladala hraciu plochu (akurát by bolo treba ošetriť panáčika). A keď sa panáčik hýbe, môže ísť len na párne políčka... Dá sa to všeliak, len neviem, či je na takéto veci najlepší obyčajný Pascal. Predsa len, sme už v 21. storočí a máme napr. Delphi .
_________________
A. S. Tanenbaum píše: The terms LF, MF, and HF refer to low, medium, and high frequency, respectively. Clearly, when the names were assigned, nobody expected to go above 10 MHz, so the higher bands were later named the Very, Ultra, Super, Extremely, and Tremendously High Frequency bands. Beyond that there are no names, but Incredibly, Astonishingly, and Prodigiously high frequency (IHF, AHF, and PHF) would sound nice. |
|
Registrovaný: 30.04.08 Prihlásený: 15.05.15 Príspevky: 884 Témy: 3 |
Aha, mas pravdu... Ja bz som to asi riesil tak, ze by spravil pole struktur, ktora by mala dve polozky, jednu boolean a druhu char, pricom ta boolean by rozhodovala o tom, ci sa cez nu da prejst alebo nie.... da sa vselijako
|
|
Registrovaný: 09.09.07 Prihlásený: 07.11.16 Príspevky: 3114 Témy: 233 Bydlisko: Nové Zámky |
diki,spravim to sa tym polom
p360t píše: Dá sa to všeliak, len neviem, či je na takéto veci najlepší obyčajný Pascal. Predsa len, sme už v 21. storočí a máme napr. Delphi .
no vies, ja to robim do skoly, nie pre vlastne potesenie
_________________ "It took a lot of work, but this latest Linux patch enables support for machines with 4096 CPUs, up from the old limit of 1024." "Do you have support for smooth full-screen flash video yet?" "No, but who uses that?"
- ak dlho neodpisujem do témy, zabudol som na ňu, takže ma upozornite SS, ak chcete moju odpoveď |
|
Registrovaný: 30.04.08 Prihlásený: 15.05.15 Príspevky: 884 Témy: 3 |
Inak taka otazocka, robis to cez gotoxy??
|
|
Registrovaný: 09.09.07 Prihlásený: 07.11.16 Príspevky: 3114 Témy: 233 Bydlisko: Nové Zámky |
mas na mysli drahu ?? nie...
cez WriteLn a vlastne to len pise,..
najprv som to zacal cez cykly a gotoxy ale som sa tam musel triafat do suradnic...
_________________ "It took a lot of work, but this latest Linux patch enables support for machines with 4096 CPUs, up from the old limit of 1024." "Do you have support for smooth full-screen flash video yet?" "No, but who uses that?"
- ak dlho neodpisujem do témy, zabudol som na ňu, takže ma upozornite SS, ak chcete moju odpoveď |
|
Registrovaný: 30.04.08 Prihlásený: 15.05.15 Príspevky: 884 Témy: 3 |
Myslel som skor pohyb toho panacika pri stlaceni sipok...
|
|
Registrovaný: 09.09.07 Prihlásený: 07.11.16 Príspevky: 3114 Témy: 233 Bydlisko: Nové Zámky |
diki, skombinoval som nejak obidve vase riesenia, pridal improvizaciu a je to hotove
_________________ "It took a lot of work, but this latest Linux patch enables support for machines with 4096 CPUs, up from the old limit of 1024." "Do you have support for smooth full-screen flash video yet?" "No, but who uses that?"
- ak dlho neodpisujem do témy, zabudol som na ňu, takže ma upozornite SS, ak chcete moju odpoveď |
|
| Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 12 ] | |
Podobné témy | Témy | Odpovede | Zobrazenia | Posledný príspevok |
---|
| Free Pascal a Turbo Pascal v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 0 | 384 | 19.12.2014 13:18 Styracoz | | Turbo Pascal v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 1 | 4156 | 01.09.2007 18:55 cr3at0r | | turbo pascal v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 10 | 566 | 08.05.2013 21:06 Gregi555 | | turbo pascal v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 3 | 941 | 24.12.2007 23:00 TrSek | | Turbo pascal na viste v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 3 | 675 | 01.10.2008 16:47 molotow | | turbo pascal 64 bit v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 10 | 773 | 09.11.2011 8:56 coldak | | Turbo pascal na w7 x64 v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 5 | 1356 | 11.04.2010 12:56 ado21 | | Kde si stiahnem program Turbo Pascal? v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 9 | 1927 | 11.03.2024 7:41 tatko Tom | | Turbo Pascal 7 na Win XP 32 v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 1 | 534 | 09.12.2010 7:44 coldak | | tcom z turbo 2 na turbo 3 v Siete | 0 | 520 | 14.03.2011 18:56 labtec222 | | drahy apple v PC zostavy | 27 | 1514 | 01.02.2008 23:56 salamoon | | ISIC Ceske Drahy v Vzdelanie, štúdium, škola | 9 | 2474 | 22.06.2012 7:47 Vlad | | [Delphi] vykreslovanie drahy v Delphi, Visual Basic | 9 | 858 | 16.02.2011 19:34 vama | | Je Mac Pro drahý? [ Choď na stránku: 1, 2, 3, 4 ] v Novinky | 106 | 2619 | 30.12.2013 18:16 Spartan.Ex | | Zbytočne drahý monitor pre kamaráta v Monitory, televízory a projektory | 13 | 778 | 18.03.2017 23:29 marekk5111 | | Nový iPhone bude rekordne drahý [ Choď na stránku: 1 ... 23, 24, 25 ] v Novinky | 749 | 15787 | 07.04.2015 19:53 brmbo |
| Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
|
|