| | |
Autor | Správa |
---|
Registrovaný: 13.10.06 Príspevky: 11345 Témy: 135 Bydlisko: Bratislava |
Mám Feldu, r.v. 1995, 1300cm3 objem motora, označenie LXi (verzia s nepriamym vstrekovaním).
Oplatí sa ju za cca. 3000sk nechať načipovať? Je už stará, motor síce prešiel generálkou, je dobre ponastavovaný, beží ako hodinky.
Osobne si myslím, že načipovanie by slušne skrátilo jeho vek, a dosť zdvihlo priemernú spotrebu, ale ak tu má niekto nejaké skúsenosti, resp. vie o tom viac ako ja, nechám si poradiť. Otázne je, či do auta vrážať 3000sk za, čojaviem, 5kW navýšenie, či sa to vôbec nejako prejaví.
Btw, prevodovka je na prach, ale ešte s tým jazdím, takže zvýšená sila motora by aj tento element vozidla mohla dostať skôr do automobilového hrobu.
Ešte foto
_________________ i7 4790 | 16GB DDR3 | GTX690 + GTX670 PhysX dedicated | 128GB + 256GB SSD | 1TB HDD | DELL U2412M | Logitech G710+ | Logitech MX518 | Galaxy S4 | 2014 Mazda3 |
|
Registrovaný: 16.05.05 Príspevky: 5075 Témy: 105 Bydlisko: Trenčín, SR |
Tak to radšej vraz prachy do tej prevodovky (aj keď nemám šajnu čo taká vec stojí), ale myslím že ten nárast výkonu by bol minimálny...možno keby sa dalo načipovaním optimalizovať spotrebu, tak vtedy by to za to asi stálo
_________________
Intel Core i5-3450 | Gigabyte GA-Z77M D3H | Kingston 8GB 1600MHz DDR3 | Sapphire HD7850 2GB | 2x ADATA SX900 256GB | WD MyCloud 4TB | 27" AOC | Cooling by GELID Apple iPhone 6s 32GB | 2005 Ford Focus II 1.8TDCi Panther Black S-packet
"My new computer came with Windows 7. Windows 7 is much more user-friendly than Windows Vista. I don't like that."
|
|
Registrovaný: 13.10.06 Príspevky: 11345 Témy: 135 Bydlisko: Bratislava | Napísal autor témy eXistenZ: 27.01.2009 12:29 | |
|
Takže, našiel som velmi pozitívne vlastnosti načipovania felicie
http://felinka.blog.cz/0602/chiptuning-felicie-1-3-50kw
krom toho, že sa zníži!!! spotreba o pol litra, a zvýši sa výkon o 6kW, najvyšší krútiaci moment sa zvýši na 110N.m pri 3000otáčkach (pôvodne 100N.m pri 3750ot. !!!)
Celkom ma to povzbudilo, pretože motor dosť podtáčam, a toto by mi velmi pomohlo
//Scorpi nová prevodovka stojí asi 15 papierov (500 evro)
//hmm ale tie parametre na tej stránke mi prídu malinko nereálne... Nuž, ktovie
_________________ i7 4790 | 16GB DDR3 | GTX690 + GTX670 PhysX dedicated | 128GB + 256GB SSD | 1TB HDD | DELL U2412M | Logitech G710+ | Logitech MX518 | Galaxy S4 | 2014 Mazda3 |
|
Registrovaný: 10.11.05 Príspevky: 1342 Témy: 67 Bydlisko: Banská Byst... | Napísal marzo: 27.01.2009 13:26 | |
|
ja by som skor veril tomuto http://www.maxpower.cz/index.php?chiptu ... odel-/1903 . Ale benzin by som moc necipoval, diesel ma lepsie rezervy, napr. Oktavka 1,9 TDI ide z 90k na 130k. Ale zase ta cena prechipovania tej Feldy nieje daka zavratna tak za vyskusanie to mozno stoji.
_________________ Bezpodpisoid fórumový |
|
Registrovaný: 01.10.06 Prihlásený: 19.04.24 Príspevky: 6562 Témy: 15 Bydlisko: Bratislava | Napísal MTK: 27.01.2009 13:55 | |
|
Takze prva vec co si pisal verzia s nepriamim vstrekovanim- felicie sa nikdy nerobili s priamim to len pre upresnenie.
Dalsia vev chip tuning sam o sebe neskracuje zivotnost motora ak sa k nemu spravas normalne ze nejdes stale na 6000 otackach ale kedze je tu problem s tou prevodovkou tak by som do toho nesiel lebo prevodovku bude zatazovat urcite viac, navyse si myslim ze prevodovka ta vide aj na viac ako 15k
Dalsia vec diesel sa oplati chipovat viac len z toho dôvodu ze ma uz skoro kazdy turbo, ked mas benzin s turbom prechipujes ho rovnako dobre (priklad 1,8T 110Kw sa chipom dostane na 140KW ), a u diesla je dalsia vec ze ta 1,9 zacne stopro dymit jak svina cez emisnu prejdes ale parkovat v podzemnej garazi a nechat bezat motor dlhsie ako 5 minut zanaema riziko udusenia (prehanam)
_________________ PC: Intel Q6600@3,33GHz, MSI GTX 670 OC (TwinFrozr IV), DDR2 1066 A-data 8Gb, Seagate Barracuda 7200.12 2000GB, Kingston 240GB SSD, Gigabyte EP35-DS4, MSI OPTIX G273QF , Logitech G502 Proteus Spectrum Notebook: Sony VAIO CW Series (VPC-CW1S1E/B) / LENOVO Legion 5 Pro 16ACH6H Stingray White || Mobil: Samsung Galaxy S21 FE || Auto: Audi S5 Sportback |
|
Registrovaný: 13.10.06 Príspevky: 11345 Témy: 135 Bydlisko: Bratislava | Napísal autor témy eXistenZ: 27.01.2009 14:13 | |
|
MTK - ani tie s oktaváckou maskou a volkswagenaskym motorom nemali priame?
No, takže hovoríš, že skrz tú prevodovku by si do toho nešiel... Asi teda začnem šetriť na prevodovku
_________________ i7 4790 | 16GB DDR3 | GTX690 + GTX670 PhysX dedicated | 128GB + 256GB SSD | 1TB HDD | DELL U2412M | Logitech G710+ | Logitech MX518 | Galaxy S4 | 2014 Mazda3 |
|
Registrovaný: 10.11.05 Príspevky: 1342 Témy: 67 Bydlisko: Banská Byst... | Napísal marzo: 27.01.2009 14:13 | |
|
MTK píše: Dalsia vec diesel sa oplati chipovat viac len z toho dôvodu ze ma uz skoro kazdy turbo, ked mas benzin s turbom prechipujes ho rovnako dobre (priklad 1,8T 110Kw sa chipom dostane na 140KW )
Tak kW dozenie ale krutak dieslu nikdy a to nehovorim o spotrebe a dostupnosti/cene benzinu s turbom oproti TDI alebo CR.
_________________ Bezpodpisoid fórumový |
|
Registrovaný: 01.10.06 Prihlásený: 19.04.24 Príspevky: 6562 Témy: 15 Bydlisko: Bratislava | Napísal MTK: 27.01.2009 14:29 | |
|
Krutak nemoze dohnat ale zase diesel nedozenie vo vyuzitelnosti otacok cize ide cez tazsie prevody a koniec koncov rovnako vykonne diesle a benziny su na tom rovnako benziny o par percent lepsie v agilite ale zase horsie v spotrebe.
Nie priame vstrekovanie nema ani Octavia tour to je len elektronicke vstrekovanie do sacieho potrubia.
Priamy vstrek u benzinu v koncerne WW su motory TSI, FSI,TFSI
_________________ PC: Intel Q6600@3,33GHz, MSI GTX 670 OC (TwinFrozr IV), DDR2 1066 A-data 8Gb, Seagate Barracuda 7200.12 2000GB, Kingston 240GB SSD, Gigabyte EP35-DS4, MSI OPTIX G273QF , Logitech G502 Proteus Spectrum Notebook: Sony VAIO CW Series (VPC-CW1S1E/B) / LENOVO Legion 5 Pro 16ACH6H Stingray White || Mobil: Samsung Galaxy S21 FE || Auto: Audi S5 Sportback |
|
Registrovaný: 03.01.06 Prihlásený: 21.12.16 Príspevky: 582 Témy: 89 Bydlisko: Trenčín |
To existenz, Tá tvoja felcka to je SPI či MPI?
Inak o turbe si nerozmýšlal?:D http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=359
_________________ PC: MB: ASUS P5KPL GPU:Intel GMA X3100 CPU: Intel Celeron Dual-Core E3300 - 2.50GHz RAM:2GB Patriot DDR2 HDD: Western Digital 320GB SATA2, WD 40GB
NB: ASUS X59SL HDD:Western Digital 320GB SATA2 RAM:3GB DDR2 CPU:Intel C2D T5450 1.66Ghz GPU: ATI Radeon HD3470 256MB
MT: Sony Ericsson Xperia Neo, 8GB microSD, Koss Porta Pro |
|
Registrovaný: 13.10.06 Príspevky: 11345 Témy: 135 Bydlisko: Bratislava | Napísal autor témy eXistenZ: 27.01.2009 14:42 | |
|
yossarian je to LXi, či je to SPI alebo MPI neviem povedať, ale na 90% asi SPI (zrejme Single Point Injection ze)
Je to najstaršia felícia, ktorá sa vyrába... 1995
_________________ i7 4790 | 16GB DDR3 | GTX690 + GTX670 PhysX dedicated | 128GB + 256GB SSD | 1TB HDD | DELL U2412M | Logitech G710+ | Logitech MX518 | Galaxy S4 | 2014 Mazda3 |
|
Registrovaný: 29.10.07 Prihlásený: 27.10.23 Príspevky: 1395 Témy: 30 Bydlisko: Bratislava |
treba si hlavne uvedomit zakladny fakt. auta su nachipovane a nastavene tak ako su z nejakeho dovodu. pri zmene treba pocitat s tym ze za vylepsenie jednej vlastnosti zaplatite zhorsenim inej. ak by existovalo nastavenie lepsie vo vsetkom, nastavovali by to tak priamo vo vyrobe.
odporucam poriadne zvazit klady a zapory
_________________ PC: OS: Windows 11 (64bit) CPU: AMD Ryzen 5 3600 GPU: ASUS TUF RTX3060Ti 8GB RAM: 16GB DDR4-3200MHz Kingston Fury MB: ASUS TUF Gaming B550M WIFI SSD: 1000GB PCIe M.2 NVME Mobil: Xiaomi POCO F2 PRO |
|
Registrovaný: 03.01.06 Prihlásený: 21.12.16 Príspevky: 582 Témy: 89 Bydlisko: Trenčín |
Je ešte staršia inak, úplné prvé modely 1994:
První motor 1.3SPi má výkon 40kW/5000ot.min-1 a 94Nm/3250ot.min-1 točivého momentu při kompresním poměru 8,8:1 což mu dovoluje použít i palivo nižší kvality (oktanového čísla). Druhý motor 1.3 SPI má zvýšený kompresní poměr na 9,7:1, díky čemuž sice musí používat benzin s oktanovým číslem nejméně 95, ale má výkon 50kW/5500ot.min-1 a točivý moment 100Nm/3750ot.min-1. Spotřeba obou motorů byla v běžném provozu kolem 7 litrů, ale druhý, výkonnější motor byl trochu úspornější.Roku 1996, kdy se představila Octavia, dostaly škodovácké třináctistovky vícebodové vstřikování, měly poté označení 1.3MPi . Točivý moment narostl o 6% a zlepšil se i jeho průběh a svého maxima dosahoval podstatně dříve (2600 místo 3750 ot/min). Motory byly potom výrazně pružnější a měli menší spotřebu v průměru o půl litru
To len tak pre zaujímavosť......
_________________ PC: MB: ASUS P5KPL GPU:Intel GMA X3100 CPU: Intel Celeron Dual-Core E3300 - 2.50GHz RAM:2GB Patriot DDR2 HDD: Western Digital 320GB SATA2, WD 40GB
NB: ASUS X59SL HDD:Western Digital 320GB SATA2 RAM:3GB DDR2 CPU:Intel C2D T5450 1.66Ghz GPU: ATI Radeon HD3470 256MB
MT: Sony Ericsson Xperia Neo, 8GB microSD, Koss Porta Pro |
|
Registrovaný: 13.10.06 Príspevky: 11345 Témy: 135 Bydlisko: Bratislava | Napísal autor témy eXistenZ: 27.01.2009 14:56 | |
|
Myslím, že je to 1.3 SPI, má 50kW... spotreba tiež nieje najkrajšia, ale jazdím úsporne...
_________________ i7 4790 | 16GB DDR3 | GTX690 + GTX670 PhysX dedicated | 128GB + 256GB SSD | 1TB HDD | DELL U2412M | Logitech G710+ | Logitech MX518 | Galaxy S4 | 2014 Mazda3 |
|
Registrovaný: 18.08.08 Prihlásený: 19.02.09 Príspevky: 179 Témy: 25 |
Radšej si tie tri tisícky odlož na kúpu nového auta ... Do takýchto sprepáčením rachotín sa neoplatí investovať ani cent .... (mám s tým svoje skúsenosti)
|
|
Registrovaný: 13.10.06 Príspevky: 11345 Témy: 135 Bydlisko: Bratislava | Napísal autor témy eXistenZ: 27.01.2009 15:03 | |
|
Antonio - teraz bola kompletne poopravovaná zadné blatníky, podbehy, podvozok, motor... Jediné dve veci, čo sú na tom aute zlé sú momentálne trošku chytené piate dvere (hrdza) a prevodovka... Rozmýšľal som o repaske...
_________________ i7 4790 | 16GB DDR3 | GTX690 + GTX670 PhysX dedicated | 128GB + 256GB SSD | 1TB HDD | DELL U2412M | Logitech G710+ | Logitech MX518 | Galaxy S4 | 2014 Mazda3 |
|
Registrovaný: 22.07.07 Prihlásený: 05.12.21 Príspevky: 1202 Témy: 47 Bydlisko: Levice | Napísal Romi: 27.01.2009 15:05 | |
|
Zaujimava tema... Moj otec si tiez chce dat precipovat feldu teraz ste mi dali napad idem nieco pohladat na nete
_________________ NOTEBOOK | TYP: ASUS EeePC 1215B | CPU: AMD Brazos E-350 | RAM: 4GB | LCD:12 " | SSD: Samsung 840 EVO 250 GB
STOLNÝ PC | MB: GIGABYTE MA770 UD3 rev 2.1 | CASE: CoolerMaster Centurion II Black Edition | CPU: AMD Phenom II 965 BE 3.4 GHz | CPU Cooler: CoolerMaster Hyper 212+ (AC MX2) | GPU: Gigabyte Nvidia GeForce GTX 660 | RAM: Apacer DDR2 800 Mhz 7 GB | LCD: SAMSUNG SyncMaster 940 BW | HDD1: Seagate 1,5 TB 7200 ot./ min. | HDD2: WD 500GB 7200 ot./ min. | PSU: Seasonic S 12 II 430 W 80 Plus Bronze | Keyboard: Microsoft Wireless Keyboard 2000 | Mouse: GIGABYTE ECO660. |
|
Registrovaný: 03.01.06 Prihlásený: 21.12.16 Príspevky: 582 Témy: 89 Bydlisko: Trenčín |
Antonio, pokial je auto v dobrom stave (podla fotky vyzerá dobre) prečo nie, je to len soft to sa dá vrátiť naspať....A 3 tisícky čo ja viem v tejto dobe to je nič........Keby rozmýšlal o prevodovke za 15K to je už rozdiel.Feldy sú celkovo málo kazové a spolahlivé (my máme od 1999 bez poruchy, akurát sme vybrusovali trocha hrdze pod farbou na blatníkoch).Keby je otcova Felcka moja tak by som si to dam hodil:D Inak existenz tie 5 te dvere ti hrdzavejú tam pri tej plastovej lište že, skús ju dať dole a vybrús karbobrúskou a zatri Hammerite-om (Hemerajt), my sme to tak s otcom spravili.....
_________________ PC: MB: ASUS P5KPL GPU:Intel GMA X3100 CPU: Intel Celeron Dual-Core E3300 - 2.50GHz RAM:2GB Patriot DDR2 HDD: Western Digital 320GB SATA2, WD 40GB
NB: ASUS X59SL HDD:Western Digital 320GB SATA2 RAM:3GB DDR2 CPU:Intel C2D T5450 1.66Ghz GPU: ATI Radeon HD3470 256MB
MT: Sony Ericsson Xperia Neo, 8GB microSD, Koss Porta Pro |
|
Registrovaný: 13.10.06 Príspevky: 11345 Témy: 135 Bydlisko: Bratislava | Napísal autor témy eXistenZ: 27.01.2009 15:15 | |
|
yossarian jj, ale už začína na viditelných miestach, takže si v lete na to spravím čas, poriadne vybrúsim a zatriem hemerajdom, nakoniec nejako pekne prebrúsim a nastriekam... Nech to nejako vyzerá alebo sa naserem, odmontujem celé dvere, odstrojím, vybrúsim, nastriekam ale to bude makačka...
_________________ i7 4790 | 16GB DDR3 | GTX690 + GTX670 PhysX dedicated | 128GB + 256GB SSD | 1TB HDD | DELL U2412M | Logitech G710+ | Logitech MX518 | Galaxy S4 | 2014 Mazda3 |
|
Registrovaný: 27.09.06 Prihlásený: 24.08.20 Príspevky: 322 Témy: 12 Bydlisko: Kosice | Napísal a4000: 27.01.2009 16:17 | |
|
taka jedna OT, tak sorry: tych 15k je za novu prevodovku alebo pouzitu/repasovanu?
_________________ Ak mate nejaky stary 8/16-bit pocitac Commodore/Amiga/Atari ci ine, resp. prislusenstvo k nim a chcete to predat/darovat, prosim ozvite sa na mail a4000(zavinac)post.cz, dakujem
Fractal Design Define XL R2|Fortron Aurum Gold 700W|Asus Z170 PRO Gaming|i7-6700K|Arctic Freezer 13 CO|32GB Kingston DDR4 2133MHZ CL14 HyperX FURY (4x 8GB)|Samsung 950 Pro M.2 SSD 512GB|Gigabyte GTX 960 G1 Gaming 4GB|DELL UltraSharp U2415|Microsoft SideWinder X6|Synology DS215j DiskStation|.....|Amiga 500, 600, 1200, 2000, 4000|Commodore 64, SX64, 128, 128D|Atari 800XL, 800XE, 130XE, 1040STe |
|
Registrovaný: 10.11.05 Príspevky: 1342 Témy: 67 Bydlisko: Banská Byst... | Napísal marzo: 27.01.2009 16:26 | |
|
neskusis vymenit vzduchovy filter? Ja som to menil na maminom KAčku 1.3 a zda sa mi ze aj pri nizsich otacok to lepsie reaguje na plyn. 10k to urcite neprida ale plyn ma urcite rychlejsiu odozvu. Ja som konkretne zobral SprintFilter Supercompetition z polyesterovej tkaniny, su aj bavlnene ale tie nemaju taku priepustnost a musia sa cistit a olejovat lebo su citlive na vlhkost, tie polyesterove staci preplachnut vodou a nikdy sa nemusia menit.
_________________ Bezpodpisoid fórumový |
|
Registrovaný: 13.10.06 Príspevky: 11345 Témy: 135 Bydlisko: Bratislava | Napísal autor témy eXistenZ: 27.01.2009 16:51 | |
|
a4000 píše: taka jedna OT, tak sorry: tych 15k je za novu prevodovku alebo pouzitu/repasovanu?
15 za novú, jeden známy vie zohnať takéto veci lacnejšie, je automechanik... ale počul som aj ceny 25000 a viac
marzo, za kolko? Pasuje do feldy?
_________________ i7 4790 | 16GB DDR3 | GTX690 + GTX670 PhysX dedicated | 128GB + 256GB SSD | 1TB HDD | DELL U2412M | Logitech G710+ | Logitech MX518 | Galaxy S4 | 2014 Mazda3 |
|
Registrovaný: 10.11.05 Príspevky: 1342 Témy: 67 Bydlisko: Banská Byst... | Napísal marzo: 27.01.2009 17:04 | |
|
kupoval som to v autotechne presne na typ auta lebo je to nahrada originalu. Lacne to nebolo ale neviem presne, cez 33€ urcite, ale zase je to navzdy, original sa ma menit kazdy 20tis. km a ten stoji zo 15€
_________________ Bezpodpisoid fórumový |
|
Registrovaný: 19.06.05 Prihlásený: 08.05.16 Príspevky: 2778 Témy: 163 Bydlisko: Bratislava | Napísal Poki: 28.01.2009 7:46 | |
|
tych 5kW navyse ti prevodovka extra nepociti, co sa tyka cipu tak ak mas moznost za 3000 tak to ber, odomna chceli 14 tak to ich mozem vies co urcite bude citit rozdiel auto bude celkovo sviznejsie. Nieje 5kW ako 5kW kolko ma to auto nabehane?
_________________ ≡v≡ |
|
Registrovaný: 13.10.06 Príspevky: 11345 Témy: 135 Bydlisko: Bratislava | Napísal autor témy eXistenZ: 28.01.2009 8:12 | |
|
No, asi tak 170000 Ale motor je vo výbornom stave.
_________________ i7 4790 | 16GB DDR3 | GTX690 + GTX670 PhysX dedicated | 128GB + 256GB SSD | 1TB HDD | DELL U2412M | Logitech G710+ | Logitech MX518 | Galaxy S4 | 2014 Mazda3 |
|
Registrovaný: 01.10.06 Prihlásený: 19.04.24 Príspevky: 6562 Témy: 15 Bydlisko: Bratislava | Napísal MTK: 28.01.2009 8:52 | |
|
Normalna prevodovka by to moc nepocitila ale ked hovori ze prevodovka je uz skoro na srot tak jej to urcite nepomoze. Neviem ako vy ale eby som si ochipoval auto tak by som ho hned poriadne popretacal na jednotke dvoje ci vidim rozdiel ako taha a to by mohlo znamenat smrt pre tu prevodovku
_________________ PC: Intel Q6600@3,33GHz, MSI GTX 670 OC (TwinFrozr IV), DDR2 1066 A-data 8Gb, Seagate Barracuda 7200.12 2000GB, Kingston 240GB SSD, Gigabyte EP35-DS4, MSI OPTIX G273QF , Logitech G502 Proteus Spectrum Notebook: Sony VAIO CW Series (VPC-CW1S1E/B) / LENOVO Legion 5 Pro 16ACH6H Stingray White || Mobil: Samsung Galaxy S21 FE || Auto: Audi S5 Sportback |
|
|
ja tiez planujem cipnut Peugeot 307 2.0 HDi zo 108PS na 142PS, ale ked som videl ze to stoji 10 000 CZ bez dph, no neviem kolko by ma to vyslo na svk...
eXi tych 5kw by si podla mna pocitil...a za 3k to ani nieje vela...
|
|
Registrovaný: 01.10.06 Prihlásený: 19.04.24 Príspevky: 6562 Témy: 15 Bydlisko: Bratislava | Napísal MTK: 28.01.2009 9:17 | |
|
Ani 10 k nie je vela su aj drasie. tearz je voci cecham velmi dobry kurz
_________________ PC: Intel Q6600@3,33GHz, MSI GTX 670 OC (TwinFrozr IV), DDR2 1066 A-data 8Gb, Seagate Barracuda 7200.12 2000GB, Kingston 240GB SSD, Gigabyte EP35-DS4, MSI OPTIX G273QF , Logitech G502 Proteus Spectrum Notebook: Sony VAIO CW Series (VPC-CW1S1E/B) / LENOVO Legion 5 Pro 16ACH6H Stingray White || Mobil: Samsung Galaxy S21 FE || Auto: Audi S5 Sportback |
|
Registrovaný: 19.06.05 Prihlásený: 08.05.16 Príspevky: 2778 Témy: 163 Bydlisko: Bratislava | Napísal Poki: 28.01.2009 9:20 | |
|
ohladne prevodvky, ked je v zlom stave tak sa rozpadne tak ci tak a bude musiet kupit novu takze kludne to moze nacipovat. 170 000 km nieje vela na cip to kludne daj spravit. ine by bolo ak by si mal 300 000 a potom by si to chcel spravit
ten pezot co chces cipovat....nieje to trocha velky skok? vsak to nema turbo nie? ja mam 1,8T benzin a mne by dali z 225HP na 252..... este ti poradim. skus MAX TDI chiptuning firmu. tam maju mensie ceny
_________________ ≡v≡ |
|
Registrovaný: 10.11.05 Príspevky: 1342 Témy: 67 Bydlisko: Banská Byst... | Napísal marzo: 28.01.2009 9:34 | |
|
Poki, diesle bez turba sa nevyrabaju aspon 15 rokov a uz duplom nie francuzska znacka.
_________________ Bezpodpisoid fórumový |
|
| Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
|
|