| | |
| Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 5 ] | |
Autor | Správa |
---|
Registrovaný: 16.12.13 Prihlásený: 25.05.14 Príspevky: 7 Témy: 5 |
Potreboval by som poradiť, na čo vlastne pozerať pri výbere karty, či pozerať iba na výkon karty, alebo aj na to čo za "technologie" jednotlivá karta a spoločnosť ponúka. Napríklad, GTX 660 a AMD R9 270 sú veľmi podobné výkonom, R9 270 má o niečo väčší výkon ako GTX 660. Nvidia má Adaptive VSync, Cuda, G-Sync, GPU Boost 2.0, Physix, TXAA, Experience a AMD má Mantle, ZeroCore, PowerTune. Sú dôležité aj takéto faktory ? Lebo osobne sa rozhodujem medzi týmito dvoma a neviem sa rozhodnúť, predsa R9 270 je výkonnejšia, ale u GTX 660 by som mohol využiť Adaptive VSync, Cuda (na renderovanie),Experience, poprípade TXAA, a u AMD by som moc toho nevyužil až na Mantle (viem že ten ZeroCore a PowerTune sú ako keby "automatické"). Osobne my príde že v technologí ktorá je ponúkaná je Nvidia na tom lepšie. Neviem rozhodnúť či isť s GTX 660 alebo R9 270 (viac vymožeností vs. viac výkonu) PS. Tento článok by som rád bral skôr ako Nvidia vs AMD, ako GTX 660 vs R9 270 (tie dve karty som dal iba ako príklad, a samozrejme aj pre to lebo sa neviem rozhodnút )
|
|
Registrovaný: 17.03.13 Prihlásený: 18.04.24 Príspevky: 15076 Témy: 126 Bydlisko: Moldava nad... | Napísal liqua1: 23.02.2014 1:19 | |
|
tak si sa vyrozpraval a teraz napis rozpocet a zvysok zostavy.
_________________ Toto je podpis. |
|
Registrovaný: 27.12.08 Prihlásený: 13.12.22 Príspevky: 1874 Témy: 96 Bydlisko: Bratislava,... | Napísal nBXXL: 23.02.2014 3:49 | |
|
No ak sa rozhodujem pre graficku kartu tak vyberam podla toho na co ju potrebujem. Ak chcem hernu graficku kartu, tak pozeram vykon v hrach, ak chcem grafiku na renderovanie, tak zistim ake technologie moj renderovaci soft zvlada (CUDA? OpenCL?) a pogooglim benchmarky kariet v tychto technologiach.. Adaptive VSync: podla mna zbytocne, bud zapnem VSync, alebo ho vypnem... velmi malokedy sa mi stava ze hra skace z FPS nepouzitelneho pri VSync-u na FPS nepouzitelne bez VSync-u CUDA: Treba pokukat ci renderer nepodporuje aj OpenCL a aky je vykonovy rozdiel medzi AMD s OpenCL a NVIDIA s CUDA a NVIDIA s OpenCL G-Sync: Only works with G-Sync enabled monitors? Mas taky? ak nie tak zbytocne riesit ak si neplanujes aj novy monitor kupit... GPU Boost == PowerTune? PhysX: velmi malo hier ho podporuje, a je to strasny zrut vykonu... TXAA: to iste co vyssie Experience: Ak si hrac, ktoremu sa nechce manualne si nastavovat urovne detailov v hrach, tak je toto celkom uzitocna feature, no bohuzial ani toto nie je dokonale, neviem presne podla coho to urcuje "optimalne detaily", ale obcas mi to proste nastavi najmensie detaily aj ked zvladam v pohode high, obcas mi to nastavi najvyssie aj ked ledva zvladam stredne.. A potom ci uz posuvam s jednym slider-om v Experience alebo s viacerymi slidermi v hre az tak velky rozdiel v tom nevidim.. Taktiez nema 100% podporu hier Mantle: To, ze ci na pozadi bezi Mantle, DirectX alebo OpenGL ta nemusi zaujimat.. Co ta ma zaujimat je aky vykon ti karta prinesie.. (Napr. ak Mantle poda o 10% vacsi vykon ako DirectX ale kupis AMD ktora je o 10% slabsia ako nVidia bez Mantle, tak vykon bude rovnaky) ZeroCore: ak ti zalezi na spotrebe pri vypnutom monitore tak fajne, ale vacsinou ked odchadzam od pocitaca na taku dlhu dobu ze sa mi oplati vypnut monitor tak pocitac rovno uspim, takze opat dalsia feature ktoru nevyuzijem Neoplati sa pozerat na ciselka, technologie, MHz, MB, a podobne veci == zvacsa ide o marketingove tahy, na co sa oplati pozerat su realne vykonnostne test-y (idealne v hre/software ktory planujes pouzivat, ak take najdes)..
_________________ ~Listen to your brain, not your heart~ NB1: Lenovo Y500: CPU: Intel Core i7-3630QM; GPU: nVidia GT650M 2GB SLi; RAM: 16GB DDR3; HDD: 1TB + 256GB SSD (m4); LCD: 15,6" 1920x1080; OS: Win8.1 64-bit + Arch Linux 64-bit (UEFI Powered DualBoot) NB2: Asus K53SJ-SX093: CPU: Intel Core i3-2310M; GPU: Intel HD3000 / nVidia GT520M 1GB Optimus; RAM: 8GB DDR3; SSD: 128GB 840Evo; LCD: 15,6" 1366x768; OS: Win 8.1 Pro 64-bit (UEFI) |
|
Registrovaný: 25.01.13 Prihlásený: 18.04.24 Príspevky: 4834 Témy: 22 Bydlisko: Žilina |
zjednodušene treba pozerať na počet stream a texture jednotiek,šírku pamäťovej zbernice a až potom na frekvencie
|
|
Registrovaný: 16.12.13 Prihlásený: 25.05.14 Príspevky: 7 Témy: 5 |
nBXXL píše: No ak sa rozhodujem pre graficku kartu tak vyberam podla toho na co ju potrebujem. Ak chcem hernu graficku kartu, tak pozeram vykon v hrach, ak chcem grafiku na renderovanie, tak zistim ake technologie moj renderovaci soft zvlada (CUDA? OpenCL?) a pogooglim benchmarky kariet v tychto technologiach.. Adaptive VSync: podla mna zbytocne, bud zapnem VSync, alebo ho vypnem... velmi malokedy sa mi stava ze hra skace z FPS nepouzitelneho pri VSync-u na FPS nepouzitelne bez VSync-u CUDA: Treba pokukat ci renderer nepodporuje aj OpenCL a aky je vykonovy rozdiel medzi AMD s OpenCL a NVIDIA s CUDA a NVIDIA s OpenCL G-Sync: Only works with G-Sync enabled monitors? Mas taky? ak nie tak zbytocne riesit ak si neplanujes aj novy monitor kupit... GPU Boost == PowerTune? PhysX: velmi malo hier ho podporuje, a je to strasny zrut vykonu... TXAA: to iste co vyssie Experience: Ak si hrac, ktoremu sa nechce manualne si nastavovat urovne detailov v hrach, tak je toto celkom uzitocna feature, no bohuzial ani toto nie je dokonale, neviem presne podla coho to urcuje "optimalne detaily", ale obcas mi to proste nastavi najmensie detaily aj ked zvladam v pohode high, obcas mi to nastavi najvyssie aj ked ledva zvladam stredne.. A potom ci uz posuvam s jednym slider-om v Experience alebo s viacerymi slidermi v hre az tak velky rozdiel v tom nevidim.. Taktiez nema 100% podporu hier Mantle: To, ze ci na pozadi bezi Mantle, DirectX alebo OpenGL ta nemusi zaujimat.. Co ta ma zaujimat je aky vykon ti karta prinesie.. (Napr. ak Mantle poda o 10% vacsi vykon ako DirectX ale kupis AMD ktora je o 10% slabsia ako nVidia bez Mantle, tak vykon bude rovnaky) ZeroCore: ak ti zalezi na spotrebe pri vypnutom monitore tak fajne, ale vacsinou ked odchadzam od pocitaca na taku dlhu dobu ze sa mi oplati vypnut monitor tak pocitac rovno uspim, takze opat dalsia feature ktoru nevyuzijem Neoplati sa pozerat na ciselka, technologie, MHz, MB, a podobne veci == zvacsa ide o marketingove tahy, na co sa oplati pozerat su realne vykonnostne test-y (idealne v hre/software ktory planujes pouzivat, ak take najdes).. Diki za príspevok, uvedomil som si že bude lepšie ak budem proste porovnávať výkony GPU, asi teda pojdem s R9 270 lebo cena je rovnaká ako GTX 660 a pri tom je výkonnejšia.
|
|
| Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 5 ] | |
| Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
|
|