Obsah fóra
PravidláRegistrovaťPrihlásenie




Odpovedať na tému [ Príspevkov: 3 ] 
AutorSpráva
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 01.05.07
Prihlásený: 23.07.19
Príspevky: 420
Témy: 151
Príspevok NapísalOffline : 08.11.2010 13:01

zdravim pani,

iba by som si chcel ujasnit jednu vec. ak chcem pracovat s grubom, musím to robit z linuxu, alebo dá sa aj z winu? problém je v tom že som nainštaloval mint, a ked vypnem pc, tak mi už nenabehne grub. teraz už niekolko dní som nevypol pc lebo ho potrebujem, a zároven študujem niečo o tom.

našiel som zaujímavý článok, z ktorého mi ale prišlo, že pracovat s grubom sa dá iba z linuxu; to znamená že si to predstavujem tak, že reštartujem pc, dám tam live cd, a spustim si ukážku mintu, a pokúsim sa tam dostat do príkazového riadku, a urobit s grubom niečo podla toho článku.

myslím si to správne?

ešte teda mi napadlo, že ja asi ani nemám problém s grubom samotným, ako s tým MBR, lebo mne ani nenabehne tá volba medzi systémami;

takže moja alternatívna otázka by mohla byt: mám teda problém s MBR a ten budem musiet opravit? alebo stačí spravit niečo s grubom?

inak teda som grub nainštaloval na /sda (symbolizuje to celý disk v mojom prípade); pričom mint som dával na partície sd6 a sd7. jeden kamarát mi hovoril že by v tom nemal byt problém, ale neznel velmi presvedčivo :-) a hovoril nech si to ešte overím ked mám kde. tak by som sa na to tiež chcel spýtat.

Dík moc


Offline

Čestný člen
Čestný člen
MBR problém - nenabehne bootovacie menu

Registrovaný: 11.08.07
Príspevky: 4088
Témy: 34
Bydlisko: Brno
Príspevok NapísalOffline : 08.11.2010 15:14

Aka je verzia grubu? Ako sa prejavuje "nenabehne"?
Grub samotny nemas nainstalovany iba v MBR disku /dev/sda, ale jeho subory su ulozene navyse na jednej konkretnej particii (u teba zrejme /dev/sda6), kedze cely sa do MBR nezmesti.
Samozrejme grub mozes jednoducho preinstalovat - navod pre novy grub a pre grub legacy.


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa