| | |
| Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 2 ] | |
Autor | Správa |
---|
Registrovaný: 19.05.07 Prihlásený: 16.01.12 Príspevky: 1492 Témy: 171 Bydlisko: Bratislava | Napísal Mir: 17.10.2007 20:16 | |
|
Mno trocha som sa vŕtal v informáciách ohladne IRQ a našiel pár informácií tak si ich chcem potvrdiť...
Povedzme si o staršej variante ich radenia - PIC...
PIC zvláda 16 irq v takomto poradí a radení.
Master PIC
IRQ 0 - System timer. Reserved for the system. Cannot be changed by a user.
IRQ 1 - Keyboard. Reserved for the system. Cannot be altered even if no keyboard is present or needed.
IRQ 2 - Cascaded signals from IRQs 8-15. A device configured to use IRQ 2 will actually be using IRQ 9
IRQ 3 - COM2 (Default) and COM4 (User) serial ports
IRQ 4 - COM1 (Default) and COM3 (User) serial ports
IRQ 5 - LPT2 Parallel Port 2 or sound card
IRQ 6 - Floppy disk controller
IRQ 7 - LPT1 Parallel Port 1 or sound card (8-bit Sound Blaster and compatibles)
Slave PIC:
IRQ 8 - Real time clock
IRQ 9 - Free / Open interrupt / Available / SCSI. Any devices configured to use IRQ 2 will actually be using IRQ 9.
IRQ 10 - Free / Open interrupt / Available / SCSI
IRQ 11 - Free / Open interrupt / Available / SCSI
IRQ 12 - PS/2 connector Mouse. If no PS/2 connector mouse is used, this can be used for other peripherals
IRQ 13 - ISA / Math Co-Processor
IRQ 14 - Primary IDE. If no Primary IDE this can be changed
IRQ 15 - Secondary
Ak si tam všimnete tak všetko čo je Slave sa vlastne nasúka pod IRQ2.
Usporiadanie je nasledovné:
- Real time clock
- volné sloty
- myš
- isa/coprocessor
- IDE (disky a cdrom)
Pokial hladáme zámer tak by sa dalo povedať že usporiadanie je samozrejme dle priority pre chod systému, pričom vpredu sú systémové časovače a vzadu sú disky.
ak tu mám zariadenia ako grafiky, SCSI (disky) usb, firewire a sieťovky tak ako by ste ich nalepšie usporiadali?
totiž šiel som na to takýmto systémom - grafika na irq9, sieť na irq 10, scsi 11 (takže to najpomalšie a najmenej dôležité na koniec).
Meratelné zlepšenia... veškeré žiadne, ale i tak je cítiť trochu zlepšenia v celkovom chode, ničmenej ide skôr len o pocit...
_________________ Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder. |
|
Registrovaný: 19.05.07 Prihlásený: 16.01.12 Príspevky: 1492 Témy: 171 Bydlisko: Bratislava | Napísal autor témy Mir: 17.10.2007 22:08 | |
|
Len doplnok k meratelným zlepšeniam...
Framedropy v kritických miestach 3d renderingu sa docela zmiernili.
V 3dMarku 2001 v teste Trolls Lair je strih na detail tváre. tam to droplo na 21 fps. Po úprave radenia IRQ to je miernejšie na 28 FPS (a tým pádom je to nad úrovňou kedy ludské oko ešte postrehne seknutie)
_________________ Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder. |
|
| Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 2 ] | |
| Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
|
|