[ Príspevkov: 34 ] 1, 2
AutorSpráva
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Ľudia začali rýchlo prechádzať na 64-bitové Windows

Registrovaný: 31.08.07
Prihlásený: 27.03.15
Príspevky: 1803
Témy: 153 | 153
Bydlisko: Komárno

Ľudia začali rýchlo prechádzať na 64-bitové Windows, tvrdí Microsoft

V posledných mesiacoch prišlo k výraznej zmene trendu vo voľbe medzi 32-bitovou a 64-bitovou verziou operačného systému Windows Vista, informoval v stredu Microsoft. Kým napríklad v USA v marci len 3% počítačov s novou inštaláciou Visty používalo 64-bitovú verziu, v súčasnosti je to 20%. Podobný trend je aj mimo USA. Podiel 64-bitovej verzie Visty zo všetkých počítačov s inštalovaným operačným systémom Windows Vista sa celosvetovo v posledných troch mesiacoch zdvojnásobil, v USA strojnásobil.

http://dsl.sk/article.php?article=6124


_________________
Nehľadaj štastie vonku, ale v sebe, lebo inak ho nikdy nenajdeš.
Nechajte mi právo na vlastné omyly, na možnosť zvoliť si čo mám rád, chcem ísť vlastnou cestou, nie tou vami vyšliapanou, na ktorej by som stratil vlastnú tvar. (Metallica)
Všetko má svoju krásu, ale nie každý ju vidí.
život je krásny, len sa ho nesmieš báť, dnes plačeš, zajtra sa budeš smiať.
Učíme sa aby sme veciam rozumeli a mohli ich milovať
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Ľudia začali rýchlo prechádzať na 64-bitové Windows

Registrovaný: 29.05.07
Prihlásený: 23.12.15
Príspevky: 290
Témy: 41 | 41
Bydlisko: Budmerice -...

Myslím že jediný podiel na tom majú ceny RAMiek a to že ludom už pomaly 3 giga ram nestačí...


_________________
CPU: AMD Phenom X4 9600BE 2300@2600Mhz + ARCTIC Freezer 64 PRO + Recenzia ... MB: ASUS M2A-VM ... VGA: ATi Radeon HD 4850 512MB DDR3 ... RAM: 2x1GB DDR2 800MHz A-DATA + THERMALTAKE Chladiče ... HDD: Hitachi 120 Gb + 160 Gb externý ... PSU: Sansun 480 W ... MONITOR: LCD ASUS VW222U ... OS: Windows Vista Home Premium ... CASE: Stále v štádiu "Tuningu"
[IT CROWD FAN - SOUTH PARK FAN - METAL FAN - PC HW & GAMES FAN - CRYSIS FAN Am I Retard ?
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 24.03.07
Prihlásený: 28.07.16
Príspevky: 4153
Témy: 251 | 251
Bydlisko: Michalovce

Heh, ja mam len 1GB a mám obidve Windows.. Jak 32bit tak aj 64bit :)


_________________
PC1: Intel Core i5 4690k / MSI Z97 Gaming 3 / Kingston HyperX Fury 8GB DDR3 / MSI R9 380 Gaming 2GB / Crucial MX100 256GB SSD / Samsung EcoGreen F3 HD105SI 1TB SATA / CoolerMaster G450M / LG IPS235P

PC2: AMD Phenom II X4 955 / ASUS M5A97 PRO / Kingston 8GB Kit DDR3 / grafika RIP :( /

NTB: Lenovo IdeaPad Y580 - Intel Core i5 3210 / 15.6" 1080p / 8GB DDR3 / NVIDIA GeForce GTX660M 2GB / SSD 90GB Intel 525 mSATA / HDD 1TB 5400 RPM
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Ľudia začali rýchlo prechádzať na 64-bitové Windows

Registrovaný: 02.09.07
Prihlásený: 20.11.17
Príspevky: 6419
Témy: 298 | 298
Bydlisko: Žilina
Vek: 24

Myslim ze aj tak vecsina uz. nevidi vyznam v 32bit systeme. Ano, dost ludi [ s vynimkov lordofminor ] ma 3 a viac giga ram, to je asi prvy dovod na prechod na 64bit, druhy je ten ze neznaly v danej problematicke si myslia ze na 64bit procesore a 64vit OS pojde 64bit vista 2x rychlejsie co je blbost.


_________________
NTB: Dell Vostro 5470 - Core i5-4200U, GT 740M, 8GB DDR3-1600, Crucial MX100 256GB, 14" 1366x768
Audio: KRK RoKit 5 G2 White, Lexicon Alpha, M-Audio Axiom 25 MKII, AKG Y55
Phone: Samsung Galaxy S8
Vozenie: Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 110kW - DPF/EGR/SWIRL OFF, BOSE SOUND
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Ľudia začali rýchlo prechádzať na 64-bitové Windows

Registrovaný: 19.05.07
Prihlásený: 16.01.12
Príspevky: 1499
Témy: 171 | 171
Bydlisko: Bratislava

v 64 bitoch vidím dnes väčší význam ako v 32... ale nevidím aplikácie... nič v zlom... už medzi 16 a 32 bitovým prechodom to bolo ťažko znatelné v prvých rokoch ked na prázndom windows 95 nebežalo naozaj nič okrem ich vlastných aplikácií a prvých hier... dnes je to o niečom inom, takže otázka je či vyťažiť maximum z popularity 32 bit, alebo sa znova vrhnúť do SW prázdnoty novo prichádzajúcej platformy...

v roku 95 mi každý hovoril že všetko bude už na windows a mali pravdu, dnes sa ale nikto nesnaží tvrdiť že všetko bude len na vistu. mno okrem ms samotného...


_________________
Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder.
Offline

Čestný člen
Čestný člen
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 15.06.05
Prihlásený: 24.10.17
Príspevky: 8135
Témy: 115 | 115
Bydlisko: Košice Bydl...

aka prazdnota prosim ta? akosi som si nevsimol aplikaciu s ktorou by som mal problem :)


_________________
Asus P5KC, E8400 @4.5GHz Thermaright Ultra 120 Extreme, 2x2GB Vitesta EE, Asus Matrix 4850 Accelero S1 + S12B FLX
AC Fusion 550R, Coolermaster Elite 330 + 2x S12B FLX, Razer Lachesis, Z-2300
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Ľudia začali rýchlo prechádzať na 64-bitové Windows

Registrovaný: 05.01.07
Prihlásený: 10.02.13
Príspevky: 971
Témy: 72 | 72
Bydlisko: Turcianske ...

zajtra idem zrejme spravit maly upgrade... bude tam 4GB ram. xp nechcem pretoze tolko ram nevyuzije a tak idem do visty 64bit... ako bolo spominane toto rychle prechadzanie sposobuje cena ramiek...


Offline

Čestný člen
Čestný člen
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 15.06.05
Prihlásený: 24.10.17
Príspevky: 8135
Témy: 115 | 115
Bydlisko: Košice Bydl...

ano a lepsia sprava pamate u visty ;)


_________________
Asus P5KC, E8400 @4.5GHz Thermaright Ultra 120 Extreme, 2x2GB Vitesta EE, Asus Matrix 4850 Accelero S1 + S12B FLX
AC Fusion 550R, Coolermaster Elite 330 + 2x S12B FLX, Razer Lachesis, Z-2300
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Ľudia začali rýchlo prechádzať na 64-bitové Windows

Registrovaný: 19.05.07
Prihlásený: 16.01.12
Príspevky: 1499
Témy: 171 | 171
Bydlisko: Bratislava

zle chápeš spirit. aj na win95 šli spustiť aplikácie pôvodne určené pre dos, ale prvé roky bolo velmi málo win95 only aplikácií - dosť vela produktov podporovalo oba systémy... až okolo roku 98 bola pozícia win95 istá a potvrdená širokým spektrom aplikácií pre Win32 API.

ja hovorím že mi chýbajú 64 bitové aplikácie kvôli ktorým by sa mi taký systém oplatil... a to mám k dizpozícii 64 bitové xpčka na novom testbede... ale nemám nič čo by som na nich efektívnejšie použil.

(mimo hry prey ktorá má dvojitý engine aj na 64bit)


_________________
Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder.
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Ľudia začali rýchlo prechádzať na 64-bitové Windows

Registrovaný: 02.10.06
Prihlásený: 27.02.14
Príspevky: 2274
Témy: 113 | 113
Bydlisko: PORTUGAL --...

kedze sa v tejto oblasti moc nevyznam tak sa radsej spytam dnes je rozumnejsie kupit 4gb ram a prejst na 64bit vista alebo kupit 2gb ram a ostat pri 32bit XP??? a este otazka pojdu aplikacie postavene pre 32bit system na 64bit systeme alebo nie?


_________________
Desktop: CPU: Intel C2D E7200 Cooler: AC Freezer 7 Pro MB: Asus P5Q-PRO VGA: ATI sapphire HD4850 RAM: OCZ DDR2 PC2-8000 /1000 MHz/2x2GB Platinum Edition HDD: Samsung HD753LJ 750GB LCD: Samsung SyncMaster 2232BW PSU: OCZ Stealth X Stream 500W DVD-RAM: Asus DRW-2014L1T Case: NOX COOLBAY Windows series Audio: Logitech x-230 Mys: A4TECH X-710BF Keyboard: Logitech Media Keyboard 600 Webcam+mic: Logitech S5500 pro OS: Windows XP PRO SP3 & Windows Vista Ultimate SP1 64bit
Offline

Čestný člen
Čestný člen
Ľudia začali rýchlo prechádzať na 64-bitové Windows

Registrovaný: 08.11.06
Prihlásený: 06.12.10
Príspevky: 15746
Témy: 7 | 7
Bydlisko: Bratislava

aplikacie skompilovanepre 32 windows pojdu aj na 64bit verzii

co je dnes naj, 4GB a este stale 32 bit verzia so 64-kami je to uz ale postupne lepsie


_________________
CPU Core i5 2400 cooler: CM Hyper 212+ | MB GB PH67-UD3-B3 | RAM 4GB DDR3 1600 | VGA Gainward 9600GT 512MB | monitor Samsung LE37A559 | HDD HITACHI 250GB + WD 640GB | PSU Fortron FSP400-60GLN | Case TT Soprano VB1000 BWS black | Mouse Razer DeathAdder
NB HP ProBook 6450b
Offline

Čestný člen
Čestný člen
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 15.06.05
Prihlásený: 24.10.17
Príspevky: 8135
Témy: 115 | 115
Bydlisko: Košice Bydl...

Mir píše:
ja hovorím že mi chýbajú 64 bitové aplikácie kvôli ktorým by sa mi taký systém oplatil... a to mám k dizpozícii 64 bitové xpčka na novom testbede... ale nemám nič čo by som na nich efektívnejšie použil.

(mimo hry prey ktorá má dvojitý engine aj na 64bit)

tak to mas pravdu, som to zle pochopil.... Ale kazdopadne, dnes mas uz hafo kodekov, programov pracujucich s videom ci hudbou, ktore z 64bit vytazia. V podstate cim narocnejsia operacia, tym viac z 64bit vytazi. A vobec, obmedzenie pamate RAM je dostatocny dovod na prechod.


_________________
Asus P5KC, E8400 @4.5GHz Thermaright Ultra 120 Extreme, 2x2GB Vitesta EE, Asus Matrix 4850 Accelero S1 + S12B FLX
AC Fusion 550R, Coolermaster Elite 330 + 2x S12B FLX, Razer Lachesis, Z-2300
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Ľudia začali rýchlo prechádzať na 64-bitové Windows

Registrovaný: 19.05.07
Prihlásený: 16.01.12
Príspevky: 1499
Témy: 171 | 171
Bydlisko: Bratislava

mno to obmedzenie na RAM maju XPčka odjakživa a neviem o nikom kto by len kvôli tomu už v roku 2004 prešiel na XP64 pre Itanium :D.

rovnako neviem o nikom kto by kvôli takému hw obmedzeniu prešiel na iný OS než XPčka - mimo pár early adopters ku ktorým patríš. Ja to beriem z opačného hladiska - XPčka fungujú najlepšie s 3 giga ram a viem že je to horný limit toho systému a podla toho konštruujem zostavu, pretože viem že XP môže jednej aplikácii dať 2gb a na dalšom 1gb môžu bežať systémové procesy. Tiež viem že s dvojjadrom a 3gb ram z toho OS vyťažím jeho maximum a že teda valná väčšina aplikácií určených pre jeho platformu pôjde najlepšie.

to že neviem kde majú 64bit os horný limit ram ale neznamená že by takýto limit v tomto systéme neexistoval, viem ale to že so súčastným hw sa len velmi ťažko odhaduje ako najlepšie navrhnúť hw pre takýto OS a tiež nároky aplikácií sú v tejto chvíli vo hviezdach.

Kodeky sú pre mňa málo, office je pre mňa málo, pričom niektoré velmi používané pracovné aplikácie (niektoré verzie audocadu alebo 3dmaxu) ani nefungujú pod takýmito os


_________________
Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder.
Online

Čestný člen
Čestný člen
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 09.05.05
Prihlásený: 13.12.17
Príspevky: 10306
Témy: 205 | 205
Bydlisko: Trnava
Vek: 30

V roce 2004 stálo 4/8GB ram několikanásobně víc než dnes,proto nebyl důvod přecházet na x64 sytémy.


_________________
Asus ROG Strix GL502VM-FY040T:
CPU:Intel Core i7 6700HQ Skylake RAM: 16GB DDR4 GPU: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB GDDR5 SSD: Samsung 960 EVO 1TB NVMe OS: Windows 10 Pro + A4tech Bloody RT7A Terminator Core 3 + Genius GX Gaming CAVIMANUS HS-G700V NAS: Synology DS716+ 8TB + Synology RT2600ac router
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Ľudia začali rýchlo prechádzať na 64-bitové Windows

Registrovaný: 12.02.08
Prihlásený: 03.05.17
Príspevky: 895
Témy: 40 | 40
Bydlisko: Trenčín

No, ja z mojich 4GB vyuzivam pod XP len 3,54GB RAM, ohladom tejto malej straty by som este na 64Bit OS neprechadzal, ale stale ma zerie to vyuzitie 64 bit. CPU, ktory teraz XP system dokaze vyuzit akurat na urovni Athlon X2 32Bit.
Takze usudzujem ze prechod z 32 bit OS na 64 bit OS z hladiska vyuzitia plnej sirky zbernice CPU ma obrovsky vyznam. Väcsina aplikacii je obmedzovana operacnym systemom, ktory im v tomto pripade moze ponuknut ovela rychlejsie riesenie.


_________________
CPU: Intel Core i5-4590 3.30GHz (Haswell Refresh) MB: GIGABYTE H97-HD3 RAM: Crucial 16GB DDR3 1600MHz CL8 Ballistix Tactical LP VGA: MSI N760 TF 2GD5/OC  HDD1: SSD Kingston V300 240GB HDD2: Western Digital Caviar Blue WD500AAKS - 500GB PSU: Corsair TX650w CASE: Zalman Z3 Plus Monitor: LCD DELL U2412M Slúchadlá: Koss SB/40 OS: Windows 7 Home Premium SK 64bit
Offline

Čestný člen
Čestný člen
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 15.06.05
Prihlásený: 24.10.17
Príspevky: 8135
Témy: 115 | 115
Bydlisko: Košice Bydl...

Mir píše:
mno to obmedzenie na RAM maju XPčka odjakživa a neviem o nikom kto by len kvôli tomu už v roku 2004 prešiel na XP64 pre Itanium :D.

Vtedy nie, dnes sa s 3GB neuspokojim z 2 dovodov:

1. 3GB = 2GB + 1GB co je premna maximalne nepriatelne riesenie kvoli dual channel komunikacii. Aj ked v praxi to nejak vela na vykone vo vseobecnosti neprida, umna viac nez dost. Moja grafika pouziva hypermemory, co som ti uz v SS spomenul, cize nemam jedno, ci bude mat grafika k dispozicii 12.8GB/s + 5.3GB/s, alebo 12.8GB/s + 10.6GB/s ;) Hlavne pri tak nizkej priepustnosti v zaklade. To dokazuje aj to, ze zvysenim frekvencie pamate z defaultnych 400mhz na 550mhz som nedosiahol zdaleka take navysenie vykonu, ako zvysenim frekvencie jadra z 500mhz na 700mhz. Za normalnych okolnosti pri desktopovej grafike by sa aj najmensie navysenie priepustnosti z 12.8GB prejavilo hodne pri takto vykonnom cipe.

2. Cize 3GB nepripadaju do uvahy a 2GB je velmi malo, pretoze v niektorych pripadoch mi grafika vezme aj 512MB zo systemovej ram, okolo 500mb berie system a uz ostava ubohe 1GB pre aplikaciu. Hellgate:London mi potvrdil, ze mi 1.4GB RAM ciste prenho nestacilo a hra sa nechutne cukala v otvorenych priestranstvach (detaily prakticky na max). U 4GB ram bezi nadherne. ;) Neviem, nie som nejaky extra grafik, ale ked som pracoval s 50MB jpeg certifikatmi vo photoshope a sucasne som mal spusteny paint shop pro (v kazdom vyuzivam nieco), tak som 2GB v ram zapratal po par minutach... Team Fortress 2 na max detaily je umna plynuly, no pri shodeni do okien a naslednom vrateni sa do hry som musel s 2GB ram cakat tak pol minuty, ram bola obsadena na 100 percent...

To boli premna dostatocne dovody, preco rozsirit ram na 4GB za dnes uz smiesnu sumu a teda o dovod viac prejst na 64bit vistu. Ak sa stretnem s nejakym problemom kompatibility, tak ti dam vediet. :)


_________________
Asus P5KC, E8400 @4.5GHz Thermaright Ultra 120 Extreme, 2x2GB Vitesta EE, Asus Matrix 4850 Accelero S1 + S12B FLX
AC Fusion 550R, Coolermaster Elite 330 + 2x S12B FLX, Razer Lachesis, Z-2300
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Ľudia začali rýchlo prechádzať na 64-bitové Windows

Registrovaný: 19.05.07
Prihlásený: 16.01.12
Príspevky: 1499
Témy: 171 | 171
Bydlisko: Bratislava

počujte, prečo ale OS používate hlavne podla RAM? Vo všeobecnosti ide v prvom rade o procesor a až v druhom rade o ramku.

to že rôzne systémy bežia plynulo až na určitej hodnote ram mi jasné je, a aj preto som u mňa ram pre Win98 vysoko naddimenzoval. Mám ale aj ten XPčkový stroj s 2gb ram a nieje aplikácie ktorej by tá konfigurácia nestačila k plynulému chodu...

okrem toho príklad s hypermemory nieje velmi vhodný, práve z toho dôvodu že výkon to nepridá vôbec žiadny. priemerným a aj nadpriemernýh grafickým aplikáciám stačí transfer v burstoch do 250mb/s bez toho aby to ovplyvnilo framerate. Podstatou problému je totiž to že aj DVDčka majú len 4gb kapacitu a z toho nie všetko sú textúry...

a to že windows swapfile je na harddisku je i tak tá hlavná systémová brzda.


_________________
Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder.
Offline

Čestný člen
Čestný člen
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 15.06.05
Prihlásený: 24.10.17
Príspevky: 8135
Témy: 115 | 115
Bydlisko: Košice Bydl...

Mir píše:
počujte, prečo ale OS používate hlavne podla RAM? Vo všeobecnosti ide v prvom rade o procesor a až v druhom rade o ramku.

Tak sa skusim vyjadrit inak. Bolo mi jedno, ci budem pouzivat 32bit alebo 64bit Vistu. 64bit CPU mam taktiez.. Rozsirenim ram som mal vsak jasnu volbu. Lepsie? :)

Mir píše:
Mám ale aj ten XPčkový stroj s 2gb ram a nieje aplikácie ktorej by tá konfigurácia nestačila k plynulému chodu...

Tak si pravdepodobne neskusal Hellgate:London @ max detaily :rolleyes:

Mir píše:
okrem toho príklad s hypermemory nieje velmi vhodný, práve z toho dôvodu že výkon to nepridá vôbec žiadny.

Tak mi prosim ta vysvetli dovod, preco pri deaktivovani DCH stracam na grafickom vykone aj 20 percent?

Mir píše:
priemerným a aj nadpriemernýh grafickým aplikáciám stačí transfer v burstoch do 250mb/s bez toho aby to ovplyvnilo framerate.

??? Tak preco maju dnesne high-end grafiky vyse 50-100GB/s pam. priepustnost, ked staci 250MB ? :D Zle to chapes. To, ze ma graficka k. priepustnost 20GB/s neznamena predsa to, ze niekedy bude potrebovat presunut 20GB. :roll: Je to len cislo urcujuce rychlost prenusu vzhladom na 1s, cize casovu jednotku. Stale vsak plati, ze zvysenim priepustnosti na dvojnasobok presunies data za polovicny cas a je uz jedno, ci pojde o 100MB, 10MB alebo 1MB. A prave ten cas urcuje to, ako rychlo je GPU zasobovane a ked je priepustost slaba, brzdi GPU a prepad vo vykone (hlavne max. detaily a AA) je obrovsky.
Ja ked na svojej grafike podtaktujem pamate, okamzite sa to prejavi na FPS. Je to logicke, funguje to vsade a nepresvedcis ma o takom ze "kazdej dnesnej hre staci priepustnost iba...".
Ak vychadzas so skusenosti s r9800xt, ktora mala pam. priepustnost luxusne predimenzovanu vzhladom na vykon GPU, tak to si trosku vedla, lebo takych grafik vela nebolo a rozhodne sa nejedna o moj pripad. ;)


_________________
Asus P5KC, E8400 @4.5GHz Thermaright Ultra 120 Extreme, 2x2GB Vitesta EE, Asus Matrix 4850 Accelero S1 + S12B FLX
AC Fusion 550R, Coolermaster Elite 330 + 2x S12B FLX, Razer Lachesis, Z-2300
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Ľudia začali rýchlo prechádzať na 64-bitové Windows

Registrovaný: 12.02.08
Prihlásený: 03.05.17
Príspevky: 895
Témy: 40 | 40
Bydlisko: Trenčín

Spirit píše:
To, ze ma graficka k. priepustnost 20GB/s neznamena predsa to, ze niekedy bude potrebovat presunut 20GB. :roll: Je to len cislo urcujuce rychlost prenusu vzhladom na 1s, cize casovu jednotku. Stale vsak plati, ze zvysenim priepustnosti na dvojnasobok presunies data za polovicny cas a je uz jedno, ci pojde o 100MB, 10MB alebo 1MB.


Pekne vysvetlene.


_________________
CPU: Intel Core i5-4590 3.30GHz (Haswell Refresh) MB: GIGABYTE H97-HD3 RAM: Crucial 16GB DDR3 1600MHz CL8 Ballistix Tactical LP VGA: MSI N760 TF 2GD5/OC  HDD1: SSD Kingston V300 240GB HDD2: Western Digital Caviar Blue WD500AAKS - 500GB PSU: Corsair TX650w CASE: Zalman Z3 Plus Monitor: LCD DELL U2412M Slúchadlá: Koss SB/40 OS: Windows 7 Home Premium SK 64bit
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Ľudia začali rýchlo prechádzať na 64-bitové Windows

Registrovaný: 19.05.07
Prihlásený: 16.01.12
Príspevky: 1499
Témy: 171 | 171
Bydlisko: Bratislava

nevychádzam ani zo skúsenosti s r9800xt ani zo skúsenosti s x850xt ktorá mala ešte viac predimenzované grafické pamäte :)

Vychádzam z niekolko faktov:

AGP 4x + OC ktoré tu mám dáva teoretický tok dát cez 1200mb/s
Read z RAM 133mhz SDR + OC dáva teoretický tok dát cez 1200Mb/s

1. Praktické merania Everestom a inými softami ukázali že z ram sa tých 1200mb/s vytiahnuť dá.

2. Meraním pomocou softu Vspeed som zistil že prietok dát cez AGP port je tak vysoký že programu sa pretočí číselník a začne ukazovať záporné hodnoty :) Ak by sa mi velmi chcelo tak z tej hodnoty vypočítam kolko to bolo skutočne :) len by som si musel naštudovať aký presný typ celočíselnej premennej použil programátor.

Toky dát cez AGP ale boli nad 500mb a to dosť vysoko nad túto hodnotu.

3. Ak som znížil AGP speed na 2x tak v žiadnom benchmarkovom programe a ani v žiadnej hre sa mi nezhoršili výsledky. V žiadnom. (mimo vspeed ktorý začal ukazovať 480 mb/s)

4. Ak som AGP akceleráciu cez ovládač grafiky nastavil na 1x tak až vtedy boli znatelné straty výkonu cca 5 - 10 percent ale viac nie.

Grafická priepustnosť velmi závisí aj od toho aké množstvo textúr v MB program vyžaduje. Ak mám textúr viac než pojme grafická karta tak vtedy by sa mali toky dát medzi RAM a Grafikou prejavovať intenzívnejšie.

Moja grafická karta má 256Mb Ram. mala by byť na toky dát relatívne náchylná, ale podla testov a ani hier nieje...

Prey napríklad obsahuje cca 700 mb textúr v Tiff formáte (+- nejaký ten mesh). Pritom je to hra na DVD a celá má 2 Gb. Napriek tomu tok dát AGP2x je pre túto hru dostačujúci pretože ani vo sne v jednom levele nepoužije tretinu všetkých existujúcich textúr v hre.

Pokial hovoríme o hrách ako je Hellgate tak by som najprv tú hru chcel vidieť v akcii, chcel by som vidieť kolko textúr je v jednej scenérii a kolko textúr je v pracovnom adresáre hry.

Ak by sa textúry jedného levelu (oblasti) nezmestili do grafickej pamäte tak by samozrejme boli v RAM a v horšom prípade by určite boli na harddisku v pagefile/swapfile - mno a kedže je windows krepý tak určite by tam tie textúry nacpal aspoň z časti.

Hypermemory rezervuje časť RAM len pre grafiku. Ok. ale transfery textúr neprebiehajú nepretržite. sú medzi nimi pauzy. takže celkový prietok dát je vdaka týmto pauzám nižší než je teoretická priepustnosť. to že teoreticky môžeš poslať cez PCI-E 20giga je pekné, ale toto číslo musíš zmenšiť na to akou rýchlosťou dokáže čítať RAM a zapisovať VRam + musíš rátať s tým že GPU nemusí vyžiadať 40 textúr v čase rovnom nule.

ak napríklad mám 250mb a chcem ich nakopírovať do grafiky rýchlosťou 250mb/s tak to určite bude trvať sekundu a dlhšie. ak mám ale 250mb a môžem ich poslať rýchlosťou 500mb/s tak to neznamená automaticky že to bude trvať polovičný čas. bude to trvať 0,5 sekundy alebo dlhšie.

tých 20 percent výkonu bez hypermemory je v skutočnosti zapájanie hardisku, diskového radiča a pci zbernice do procesu kde si s hypermemory vystačí len grafika a Vram s Dram. čosi ako môj Ramdisk na win98 (tak som získa 12.5 percenta výkonu).

okrem toho, ak urobíš dual channel v štýle 2x 1gb moduly a 2x 2gb moduly, pričom oba majú rovnakú frekvenciu tak dual channel ti bude bez problému fungovať naplno. Len treba vedieť ako tie moduly rozvrhnúť ;) nepotrebuješ štyri rovnaké, stačia ti dva páry.

pokial by teda hra ako hellgate potrebovala viac než 512mb grafickej pamäte k jedinej scenérii tak som sa velmi vážne pýtal ludí (ktorých síce mám rád lebo predtým to bol Blizzard North a urobili d2) či im niečo hovorí formát textúr DTX a veci ako bezstratová kompresia...


_________________
Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder.
Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Ľudia začali rýchlo prechádzať na 64-bitové Windows

Registrovaný: 27.12.07
Prihlásený: 17.02.16
Príspevky: 5460
Témy: 0 | 0
Bydlisko: Opičí ostro...

Ten prechod je k 64 bitom je úplne logický:
1. Nízke ceny RAM
2. Rovnaká cena v porovnaní s 32bit OS


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Ľudia začali rýchlo prechádzať na 64-bitové Windows

Registrovaný: 19.05.07
Prihlásený: 16.01.12
Príspevky: 1499
Témy: 171 | 171
Bydlisko: Bratislava

Mno ale reálne predaj stand alone operačných systémov u nás v práci je v pomere 10:1 ak ide o XP:Vista...

to že sa dávajú do notebookov defaultne zhruba zodpovedá pádom cien ktoré notebooky sprevádzalo posledné mesiace. za posledný mesiac vzrástlo množstvo PC ktoré používa vistu o 1 percento, ale zároveň XPčka stratili dve percentá v zastúpení OS...

jedna štatistika:
http://awstats.uvirt1.servery.cz/www.da ... name=index

tento český server prevádzkuje online hru ktorá funguje na všetkých windows od 9x po vistu a je HW nenáročná, ničmenej vysoko návyková :)

hmm. len štatistika bohužial nehovorí či je to 32bit alebo 64 bit vista :)

nie. stále si myslím že autor tohoto článku píše blábol na objednávku. nárast tam je ale nijak sa neodchýlil od klasickej krivky ktorú mali aj iné OS.

len velmi málo ludí vyberá OS podla hardware, berú proste to čo je k dispozícii, respektíve to čo im ako prvé ponúknu. Vista je teraz bezpochyby tlačenka číslo jedna. S ramkami to nesúvisí (aj môj brat si kúpil ramky do nb s vistou až omnoho neskôr).


_________________
Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder.
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Ľudia začali rýchlo prechádzať na 64-bitové Windows

Registrovaný: 31.08.07
Prihlásený: 27.03.15
Príspevky: 1803
Témy: 153 | 153
Bydlisko: Komárno

teraz už nechapem na com sa hadate XP vs. Vista alebo 32 vs. 64 bit. OS?????


_________________
Nehľadaj štastie vonku, ale v sebe, lebo inak ho nikdy nenajdeš.
Nechajte mi právo na vlastné omyly, na možnosť zvoliť si čo mám rád, chcem ísť vlastnou cestou, nie tou vami vyšliapanou, na ktorej by som stratil vlastnú tvar. (Metallica)
Všetko má svoju krásu, ale nie každý ju vidí.
život je krásny, len sa ho nesmieš báť, dnes plačeš, zajtra sa budeš smiať.
Učíme sa aby sme veciam rozumeli a mohli ich milovať
Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Ľudia začali rýchlo prechádzať na 64-bitové Windows

Registrovaný: 27.12.07
Prihlásený: 17.02.16
Príspevky: 5460
Témy: 0 | 0
Bydlisko: Opičí ostro...

Mir píše:
Vista je teraz bezpochyby tlačenka číslo jedna. S ramkami to nesúvisí (aj môj brat si kúpil ramky do nb s vistou až omnoho neskôr).


Trochu sa nerozumieme. Keď nový počítač (bavíme sa o nových počítačoch)môžem mať napr. so 4GB RAM, kde cenový rozdiel je asi 800-900 Sk, s tým že viem že 32bit OS tolko pamäte nepodporuje a cena 64bit OS je rovnaká asi kúpim 64bit. To že tvoj brat kúpil ramky až potom, nie je smerodajné, veľa ludí po čase zistí, že má málo RAM (volá sa to upgrade), alebo kupuje, pretože niečo zlacnie.

Mir píše:
počujte, prečo ale OS používate hlavne podla RAM?


Ono to nieje ani tak kvôli OS, ale aplikáciám a hlavne hrám.


Naposledy upravil prandof dňa 02.08.2008 18:46, celkovo upravené 1

Offline

Užívateľ
Užívateľ
Ľudia začali rýchlo prechádzať na 64-bitové Windows

Registrovaný: 19.05.07
Prihlásený: 16.01.12
Príspevky: 1499
Témy: 171 | 171
Bydlisko: Bratislava

asi takto...

Implementovanie x64 považujem za velmi problematické, ale dúfam že čoskoro k nemu dôjde. už teraz ale nastali tie isté chyby ktoré MS robil už v minulosti.

1. Prvý operačný systém ktorý podporoval x64 je v podstate hybrid 32 a 64 bit - XP64. Po technickej stránke to nemá žiadne obmedzenia, ale už vidím marketingové bláboly aké sprevádzali XPčka v štýle "až tento nový OS je plne 64bit, predchádzajúce OS obsahovali 32bit kód..."

toto musím dodnes počúvať od rôznych "odborníkov" ktorý v živote nevideli assembler na adresu 16/32 bitových windows 9x. To čo je podstatné je aby aplikácia vykonávala to čo má a zbytok ma nezaujíma.

Neviem ako velmi sa to týka 64bit Visty, ale bojím sa že v nej nájdem tony 32bitového kódu. Pokial tomu tak je tak je to zlé pre vývoj a je to další zbytočný medzistupeň.

2. Články ako tento propagujú že 64bit je "In"
Dobre. Dúfam že bude, ale stále nieje. Ak sa bude marketing snažiť predbehnúť vývoj OS tak prvé verzie systémov budú mať velmi zlú povesť ako to vidíme u Visty. Problematika je čiste v tom že aby OS bol úspešný tak sa musia programátory naučiť nové metódy návrhu programu a ich debugy.

Najhoršie na takýto marketing doplatil Windows 95 kde bolo vadné asi všetko, napriek tomu Microsoft velmi presadzoval to aký je tento systém Cool 32bitový... Prišli XPčka a znova sme u toho ako ma "odborníci" presviedčali že plne 32bit systém je lepší.

3. Ak padne aplikácia tak je vinný operačný systém?
Toto je pohlad bežného usera ktorý nevie vypnúť autorun u DVDromky.

Užívatel s takýmito znalosťami bude automaticky viniť systém z problémov ktoré na predchodcovi nemal. Plne patchnuté XPčka sa asi môžu čo do stability merať s Vistou, ale človek ktorý nevie ako zapne XP compatibility mode a ani netuší čo to je nevie ani sformulovať otázku... ludia čo robia na supporte určite poznajú tých dvoch japoncov menom Samo a Sato :)

Znova záporný bod pre x64

Nejde mi o to aké je alebo nieje vista. ide mi o to že vývoj sa hýbať síce musí, ale nesmie ním hýbať marketing. Potom to zle dopadá. Implementovanie x64 si musí vyžiadať zákazník a trh. Nesmie mu ho predsunúť predávajúci.

ad hry:
mno tak pokial mám DVD s 8gb a hra vyžaduje 4gb ram tak rozhodne nieje niečo v poriadku... predstav si to ako množstvo dát ktoré môžeš v jeden okamih zobraziť cez monitor, zvukovú kartu, forcefeedback joystick a rozlož si to na drobné (súbory).

pokial kvôli tomu upgraduješ z XP na vistu tak radšej skús hladať Patch ktorý umožní XPčkam používať 4+gb ram. Niečo podobné je aj na win98.


_________________
Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder.
Offline

Čestný člen
Čestný člen
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 15.06.05
Prihlásený: 24.10.17
Príspevky: 8135
Témy: 115 | 115
Bydlisko: Košice Bydl...

Mir píše:
nevychádzam ani zo skúsenosti s r9800xt ani zo skúsenosti s x850xt ktorá mala ešte viac predimenzované grafické pamäte :)

U tej plati to co som napisal dvojnasobne

Mir píše:
AGP 4x + OC ktoré tu mám dáva teoretický tok dát cez 1200mb/s
Read z RAM 133mhz SDR + OC dáva teoretický tok dát cez 1200Mb/s
oko nad túto hodnotu.

....

Bezim cez pci-e 16x, ale to nie je podstatne, pisal som o internej komunikacii medzi GPU a VRAM, teda MIMO zbernicu AGP ci PCI-e.

Mir píše:
Prey napríklad obsahuje cca 700 mb textúr v Tiff formáte (+- nejaký ten mesh). Pritom je to hra na DVD a celá má 2 Gb. Napriek tomu tok dát AGP2x je pre túto hru dostačujúci pretože ani vo sne v jednom levele nepoužije tretinu všetkých existujúcich textúr v hre..

Pray je 3 roky stara hra (so zastaralym enginom) a od nej existuje dalsich minimalne 1000 titulov s narocnejsou a krajsou grafikou. Nic viac k tomu dodat nemienim.

Mir píše:
Ak by sa textúry jedného levelu (oblasti) nezmestili do grafickej pamäte tak by samozrejme boli v RAM a v horšom prípade by určite boli na harddisku v pagefile/swapfile - mno a kedže je windows krepý tak určite by tam tie textúry nacpal aspoň z časti.

Ano to mas pravdy, vsetky systemy od MS do systemu XP nepocitaju z nasadenim velkej pamate a cpu do swapu vzdy a za kazdych okolnosti. Rovnako je systemovy casovac slaby a nedokaze rozvrhnut efektivne pracu pri viacjadrovom rieseni. To je ale znamy fakt uz dlho a mna sa opat netyka, fungujem pod vistou.

Mir píše:
Pokial hovoríme o hrách ako je Hellgate tak by som najprv tú hru chcel vidieť v akcii, chcel by som vidieť kolko textúr je v jednej scenérii a kolko textúr je v pracovnom adresáre hry.

No to ti nepoviem, lebo hru nainstalovanu uz nemam, ale podstatne je iba jedno: 256MB VRAM + 1.5GB RAM (cistych pre tuto aplikaciu) mu na max. nastaveniach nestaci a bodka. To, ze je engine povedzme zle zoptimalizovany je mozne, ale to teraz riesit hadam nebudeme. Argumentoval som ti proste tym, ze tvoja ram by dostatocna nebola napr. pre tuto aplikaciu, kedze si hovoril ze postacuje pre vsetko. Okrem ineho, nie je to jedina vynimka a "vsetko" je v tomto smere silne slovo. ;) Pozri si screeny z tejto hry v outdoor, pri nastavenej max. vzdialenosti vykreslovania sa na scene nachadza obrovske mnozstvo predmetov a detailne aj v dialke @bohata sceneria. tam to proste nestaci. Jo a ked ta zaujima velkost hry, tak ked sa nemilim, zabere na disku celych 8GB. ;)

Mir píše:
tých 20 percent výkonu bez hypermemory je v skutočnosti zapájanie hardisku, diskového radiča a pci zbernice do procesu kde si s hypermemory vystačí len grafika a Vram s Dram. čosi ako môj Ramdisk na win98 (tak som získa 12.5 percenta výkonu).

Ani nahodou, o swape sa tu absolutne nebavim. U 4GB nieco ako swap nepoznam a je jasne, ze ti mas navyseny vykon pri ramdisku, kedze porocnavas swap na pomalom HDD a v RAMke...A vobec, co to ale ma spolocne s tym, ci moje RAM komunikuju v 64bit vs. 128bit ???

Mir píše:
okrem toho, ak urobíš dual channel v štýle 2x 1gb moduly a 2x 2gb moduly, pričom oba majú rovnakú frekvenciu tak dual channel ti bude bez problému fungovať naplno. Len treba vedieť ako tie moduly rozvrhnúť nepotrebuješ štyri rovnaké, stačia ti dva páry.

Porovnaval som podiemky 2+2GB DCH off a DCH on. A tom, ako sa paruju ramky mi vykladat nemusis. Dodnes som sa ale nestretol s nekompatibilitou dvoch rozdielnych RAM na intel cipsetoch, doma mam seitec+PQI, jedna je cl2.5 druha cl3 a bezia v DCH pri cl2. :)


_________________
Asus P5KC, E8400 @4.5GHz Thermaright Ultra 120 Extreme, 2x2GB Vitesta EE, Asus Matrix 4850 Accelero S1 + S12B FLX
AC Fusion 550R, Coolermaster Elite 330 + 2x S12B FLX, Razer Lachesis, Z-2300
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Ľudia začali rýchlo prechádzať na 64-bitové Windows

Registrovaný: 19.05.07
Prihlásený: 16.01.12
Príspevky: 1499
Témy: 171 | 171
Bydlisko: Bratislava

windows 95 používal takzvaný Conservative swap file usage. ten sa na win98 a ME ešte dal v system.ini zapnúť. XPčka a visty už toto nepoznajú.

Conservative swafile usage znamená že swap sa začne používať až ked sa minie ramka... nový model ráta s tým že niektoré sekcie ram je lepšie nechať prázne a radšej niektoré dáta dať do swapu.

XPčka ale vždy swapfile/pagefile použijú ak je k dispozícii aj na harddisku. Vistu presne neviem ale čo som počul tak sa chová v tomto rovnako ako XPčka. tzn - velmi zle a velmi zbytočne. Pokial swapfile nevypneš tak ho windows použije vždy nech máš kolko ram chceš. ak ho vypneš tak je to samozrejme o inom. Bohužial som naozaj presvedčený o tom že sa bavíme hlavne o swape, hlavne ak sa jedná o tvoj notebook (a notebookový disk - tých 20 percent by pri 5000rpm disku a NTFS dosť sedelo).

Citácia:
Bezim cez pci-e 16x, ale to nie je podstatne, pisal som o internej komunikacii medzi GPU a VRAM, teda MIMO zbernicu AGP ci PCI-e


ak hovoríš o hypermemory ako o Vram tak hovoríš zle. je Dram a teda to procesu nutne vstupuje aj zbernica PCI-E a RAM (čipset/procesor u nehalemu). fyzicky sa totiž nachádza v Dimm/sodimm moduloch ktoré zapájaš na mainboard. to že s ňou môže pracovať priamo grafická karta je len ilúzia, transport tam vykonávajú iné zariadenia.

tiež som videl Asus 1550 až 1GB HYPERMEMORY... mno ale na karte bolo iba 128mb klasickej video ram... tam sa tá hypermemory dosť užije, lebo inde sa textúry sotva zmestia.

Prey je 2 roky stará hra (2006) so starším enginom (Doom3). o tom sa nehádam. ale je bohatšia na shadre než mnohé novšie. grafickú úroveň považujem za jednu z najlepších nehladiac na technickú úroveň, ale čisto ak ide o vizuálny zážitok.

Citácia:
No to ti nepoviem, lebo hru nainstalovanu uz nemam, ale podstatne je iba jedno: 256MB VRAM + 1.5GB RAM (cistych pre tuto aplikaciu) mu na max. nastaveniach nestaci a bodka


skúsil si to? robil si merania? ja nie. ty vari áno? :)

to mi takto isto ludia tvrdili že mi nepôjde ani prey a teraz mi tu ty hovoríš aké má tá hra malé nároky :) na pentiu 3. s SDRamkami? niee to mi určite prey nemôže ani fungovať. ani to asi nespustím :D ved ani nemám XPčka :)

Neuraz sa, ale XPčkárov s ich super duper Pentium 4 a DDRII som sa už napočúval dosť o tom ako môj počítač nezvládne hry na Doom3 enginoch, ved ked IM to na ICH superpočítačoch tak strašne seká aj pod XPčkami :)

Prey i farcry som si dával na full detailoch s AA4 i 6, na 1024x768 ak chcem hrať pohodlne a na 1600x1200 ak chcem vidieť čo dokáže moje CRTčko :) Nijak velmi sa tie hry nesekali. vôbec ak to poviem tak :)

Všetky počítače majú nejaký teoretický výkon v rôznych parametroch. to čo robí rozdiel je ako velmi sa praktické merania blížia teoretickým priepustnostiam. o tom je tuning tu na mojom počítači. hornú hranicu parametrov poznám a praktické merania sa zlepšujú časom ako robím zlepšenia na systéme - efektivita u mňa stále rastie... (dnes som napríklad našiel dosť vážnu vadu ktorú mala na svedomí stará DVDromka a nová ju nemá)

čo mám ale druhý testbed, ktorý som poskladal len tak čo bolo tak jeho efektívne využívanie teoretických hodnôt je velmi mizivé, pretože som ešte nemal čas ho potuniť.


_________________
Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder.
Offline

Čestný člen
Čestný člen
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 15.06.05
Prihlásený: 24.10.17
Príspevky: 8135
Témy: 115 | 115
Bydlisko: Košice Bydl...

No nic, na toto uz nervy nemam, lebo mi to pripada bavenie sa stale dokola o tom istom. Len na jedno budem reagovat. Mir, stale tu tocis o swape a o tom, ze tych 20 percent by sedelo... Skusim to este raz a po lopate. Tych 20 percent bol rozdiel medzi zapnutym a vypnutym DCH, vsetky ostatne podmienky zostali UPLNE ROVNAKE. Teda rozdiel v priepustnosti ram a hypermemory spravil rozdiel 20 percent, co inak normalne tolko DCH nespravi. Nechapem z akeho dovodu do toho series swap.

"Vistu presne neviem ale čo som počul tak sa chová v tomto rovnako ako XPčka. tzn - velmi zle a velmi zbytočne."
Tak to si pocul bud zle, alebo clovek opisoval system za pouzitia 512MB ci 1GB ram. Nechapem ako uz mam vysvetlit, ze ked ma clovek dobre vyladenu vistu a 4GB ram + v mojom pripade este 1GB turbo memory, tak system s diskom ani NEPOHNE. Mam NB a s tym spojenu rozsirenu spravu napajania diskov a inych zariadeni a viem si velmi pekne overit, kedy mi napr. v usporonom rezime disk vypina a zapina (usporny mod kedy hlavy parkuju). ;)

Ku zvysku len strucne, lebo mi to pride ako hadzanie hrachu o stenu - nemas odskusane a tvrdis si dokola svoje, hadat sa nemienim a pisat dokola to iste, nato chut tiez nemam.

Prey: Pray je zastaraly engine s pomerne malymi narokmi a nieco ako tualatin s vysokym vykonom vo FP vypoctovh musi stacit pozehnane a preco by som ti nemal verit ze ti bezi krasne plynule, ked mas v kompe vykonnu X850xt ? A okrem ineho vyladeny system do detailu? Samozrejme, ze verim.
Ty pokladas pray za graficky krasnu hru, mne pride uplne obycajna @ trosku vylepseny DOOM3. Nevidim v nej nic prevratove ani nadherne a videl som na vlastne oci niekolko omnoho krajsich hier. Asi vec subjektivneho nazoru.

To je vsetko odomna a az si vistu niekedy nainstalujes a nainstalujes si aj Hellgate, tak sa o tychto veciach mozeme dalej bavit, pretoze sa teraz neuspokojim s diskusiou stavanou iba na tvojich domienkach ci "pocul som, ze....". Ja to mam priamo tu pred ocami. ;)


_________________
Asus P5KC, E8400 @4.5GHz Thermaright Ultra 120 Extreme, 2x2GB Vitesta EE, Asus Matrix 4850 Accelero S1 + S12B FLX
AC Fusion 550R, Coolermaster Elite 330 + 2x S12B FLX, Razer Lachesis, Z-2300
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Ľudia začali rýchlo prechádzať na 64-bitové Windows

Registrovaný: 19.05.07
Prihlásený: 16.01.12
Príspevky: 1499
Témy: 171 | 171
Bydlisko: Bratislava

o turbomemory si mal písať skorej. potom chápem tvoju istotu že disk nepracuje.

Predtým si ale hovoril o Hypermemory a prečo vypnutie Dch uberie hrám 20 percent. vypnutie DCH zníži výkon vždy ale ani nie kvôi textúram, ale kvôil meshom s ktorými pracuje hlavne CPU. tie majú malú veľkosť, ale je ich veľmi veľa a vela sa s nimi pracuje.


_________________
Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder.
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 21.03.08
Prihlásený: 07.08.08
Príspevky: 155
Témy: 2 | 2

Spirit. ja som dnes presiel na vistu vid podpis. Diskove pole mam RAID0 samozrejme zaloha cez Acronis true image home,ale to je vedlajsie.
Chcem sa opytat co mam este nastavit po cistej instalacii mam nainstalovane este bezne programy a hru Assassins. ako si pisal vista na disku hrabe malo ale obcas ide dlhsie po zapnuti pc asi indexovanie a na Array to hrabe niekedy 10-15 min. je dobre povolit vypnutie indexovania alebo co by si odporucil. :)

P.s. AERO mam vypnute od zaciatku


 [ Príspevkov: 34 ] 1, 2


Ľudia začali rýchlo prechádzať na 64-bitové Windows



Podobné témy

 Témy  Odpovede  Zobrazenia  Posledný príspevok 
V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

64 bitove ubuntu

v Operačné systémy Unix a Linux

1

264

09.11.2009 14:54

ac.milan

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

prechadzat prvkami formulara

v JavaScript, VBScript, Ajax

2

368

07.03.2009 11:23

tomast7

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

[C] bitove operacie

v Assembler, C, C++, Pascal, Java

7

669

13.04.2011 20:27

vama

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Internet začal prechádzať na IPv6

v Novinky

2

370

08.06.2012 2:08

andymc

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Windows 7 32/64

v Operačné systémy Microsoft

7

349

01.01.2010 17:56

ac.milan

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Windows 7 64 nejde internet

v Operačné systémy Microsoft

0

857

22.01.2009 3:51

redstar

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Windows Vista 64 bit SK

v Operačné systémy Microsoft

1

321

09.11.2008 16:03

shiro

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Windows Vista 64 a hry

v Operačné systémy Microsoft

6

346

13.12.2008 20:29

Tomas1

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

windows 7 64 caste zamrzanie

v Operačné systémy Microsoft

5

114

23.01.2014 8:02

Mandy

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

padajuci Windows 7 64-bit

v Operačné systémy Microsoft

3

248

18.02.2011 12:51

brmbo

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Môžem pouzívat 64 bit Windows

v Operačné systémy Microsoft

7

930

26.03.2011 13:25

f4r0

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

32 alebo 64 bitový Windows 7?

v Operačné systémy Microsoft

5

266

06.12.2010 13:05

KingTommy

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Windows 7, 32,64 bit volba

v Operačné systémy Microsoft

1

175

10.01.2011 19:38

don jebot

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Funkčnosť hier na 64 bit. windows

v Počítačové hry

11

1255

31.03.2010 7:37

Poki

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

WINDOWS 7 HOME PREMIUM 64-bit

v Ostatné

4

363

25.12.2009 21:47

ac.milan

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Windows Vista Ultimate 64-bit CZ

v Operačné systémy Microsoft

10

263

24.07.2008 21:04

tinozv



© 2005 - 2017 PCforum, edited by JanoF