| | |
| Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 21 ] | |
Autor | Správa |
---|
Registrovaný: 07.04.12 Prihlásený: 02.06.21 Príspevky: 907 Témy: 54 | Napísal ado130: 11.06.2012 22:14 | |
|
Dobrý večer,
pred nedávnom som začal používať na kompilovanie Visual Studio 2010. Chcel som skúsiť nejaký kód z googlu no chýba mi knižnica graphics.h.
Našiel som iba toto http://www.cs.colorado.edu/~main/bgi/visual/, aj to neviem či je správne, či by mi niekto vedel pomôcť ako to vložím správne do programu, resp. či je to ten správny súbor.
Vopred ďakujem za odpoveď.
|
|
Registrovaný: 02.06.08 Prihlásený: 19.07.16 Príspevky: 3325 Témy: 147 Bydlisko: Žilina / Os... |
No keď si chcel spustiť nejaký kód, tak samozrejme potrebuješ knižnice (k ním aj iný stuff ako .dll súbory atď.), bez toho ti program nezkompiluje. Najskôr sa jedná o grafickú knižnicu, môže ísť napr. aj o SFML, knižnicu si musíš v nastaveniach kompilátoru pridať a často je nutné vložiť aj do samotného projektu nejaké súbory aby to fungovalo správne. Skús si zistiť o akú knižnicu sa presne jedná.
Pod. tut: http://www.youtube.com/watch?v=MgDFGkFDsbg
_________________ PC - ASUS M2N-MX Se+ | AMD X2 4200+ | 2GB RAM | Nvidia 8600GT | WD 320GB | 350W |NTB - ASUS K50AB SX-010 | | ASUS X550L | SteelSeries Mousepad | A4tech XL-750BF | HTC Explorer | CCNA (640-802) | |
|
Registrovaný: 07.04.12 Prihlásený: 02.06.21 Príspevky: 907 Témy: 54 | Napísal autor témy ado130: 12.06.2012 16:37 | |
|
Ahoj,
tamto graphics.h je nejaká vlastná knižnica myslím.
Len teraz som našiel aj niečo jednoduchšie http://koolplot.codecutter.org/, no ani to jaksi neviem rozbehať, keby mi to vedel niekto stručne vysvetliť.
Vopred ďakujem.
|
|
Registrovaný: 08.03.09 Prihlásený: 06.10.20 Príspevky: 1116 Témy: 88 Bydlisko: 00100100 | Napísal reDo: 13.06.2012 21:32 | |
|
zda sa mi ze graphics.h je kniznicou od Borlandu, na grafiku je najlahsia asi SFML
_________________ Programming is The Best
Hackers Are Not Crackers!!! Hackers build things, crackers break them!
;-) |
|
Registrovaný: 07.04.12 Prihlásený: 02.06.21 Príspevky: 907 Témy: 54 | Napísal autor témy ado130: 15.06.2012 19:29 | |
|
Ďakujem, skúsim pozrieť ešte tú SFML.
Edit:
Skúsil som to, no mám nejaký problém pri inštalácií knižnice do VS.
Robím to podľa tohoto návodu http://www.sfml-dev.org/tutorials/1.6/start-vc.php, stiahol som verziu 1.6, nakopíroval lib a include do "Microsoft Visual Studio 10.0\VC", skopíroval presne ten príklad pod tým a pridal tie parametre do input a Preprocessor, no aj tak mi pri kompilácií píše chyby.
Kód: Error 1 error C1083: Cannot open include file: 'SFML/System.hpp': No such file or directory c:\documents and settings\andrej\plocha\visual studio\test\test\test.cpp 1 1 Test 2 IntelliSense: cannot open source file "SFML/System.hpp" c:\documents and settings\andrej\plocha\visual studio\test\test\test.cpp 1 1 Test 3 IntelliSense: name followed by '::' must be a class or namespace name c:\documents and settings\andrej\plocha\visual studio\test\test\test.cpp 6 5 Test 4 IntelliSense: expected a ';' c:\documents and settings\andrej\plocha\visual studio\test\test\test.cpp 6 15 Test 5 IntelliSense: identifier "Clock" is undefined c:\documents and settings\andrej\plocha\visual studio\test\test\test.cpp 7 12 Test 6 IntelliSense: name followed by '::' must be a class or namespace name c:\documents and settings\andrej\plocha\visual studio\test\test\test.cpp 10 9 Test
Za hoci akú radu vopred ďakujem.
|
|
Registrovaný: 11.01.09 Prihlásený: 23.04.24 Príspevky: 1385 Témy: 9 Bydlisko: Hrinova | Napísal Fico: 16.06.2012 12:00 | |
|
Prekontroluj sa este raz, ci si postupoval takto:
- stiahol si jeden zo zaramcekovanych linkov na tomto obrazku ( vprvej tabulke, pre C++ alebo v druhej, pre C )
- zip subor, ktory si stiahol, po rozabelni obsahuje zlozku SFML-1.6 a v nej je zlozka include. Odtial prekopiruj celu zlozku s nazvom SFML do zlozky s VS, cize podla stranky by si tam mal mat takuto cestu: Microsoft Visual Studio 10.0\VC\include\SFML.
- dalej z balicka v zlozke SFML-1.6\lib skopiruj vsetky subory do zlozky Microsoft Visual Studio 10.0\VC\lib.
Toto bol jednoduchsi postup, lebo nic viac nemusis nastovovat. V druhom postupe ( na stranke, ktoru si uviedol ) si mozes skopirovat tieto dve zlozky, teda include a lib, kdekolvek a potom v nastaveniach VS tieto cesty k jednotlivym zlozkam uvedies. Cize si uz vyber postup ktory chces, len davaj poriadny pozor, ci kopirujes spravnu zlozku. V tom prvom postupe som ti presne napisal, ako to ma byt.
Dalej, ak budes mat vsetky subory pokopirovane, tvoje chyby by mali zmiznut, pretoze kompilator nevedel najst hlavickove subory. Potom budes este musiet povedat linkeru, ktore kniznice bude potrebne prilinkovat. To urobis tak, ako je popisane v casti "Compiling your first SFML program", nizsie na tej stranke mas aj ilustracny obrazok. Ak by ti to presa len neslo, napis, kde je problem.
|
|
Registrovaný: 07.04.12 Prihlásený: 02.06.21 Príspevky: 907 Témy: 54 | Napísal autor témy ado130: 16.06.2012 12:45 | |
|
Kontroloval som to aj predtým 3x, teraz som to tam skúsil dať teda ešte raz, a v
Kód: Linker-Input sfml-system.lib;kernel32.lib;user32.lib;gdi32.lib;winspool.lib;comdlg32.lib;advapi32.lib;shell32.lib;ole32.lib;oleaut32.lib;uuid.lib;odbc32.lib;odbccp32.lib;%(AdditionalDependencies)
Kód: C/C++-Preprocessor SFML_DYNAMIC;WIN32;_DEBUG;_CONSOLE;%(PreprocessorDefinitions)
Napr. chyba
"2 IntelliSense: cannot open source file "SFML/System.hpp" c:\documents and settings\andrej\plocha\visual studio\graf\graf\graf.cpp 1 1 Graf"
pričom súbor System.hpp tam vôbec nie je, nemôže to byť tým?
Výsledok taký istý, už neviem čo môžem mať zle.
|
|
Registrovaný: 11.01.09 Prihlásený: 23.04.24 Príspevky: 1385 Témy: 9 Bydlisko: Hrinova | Napísal Fico: 16.06.2012 12:52 | |
|
Chyba "cannot open source file" sa tyka hlavickovych suborov, cize teraz sa na chvilu nezaoberajme lib subormi. Ako som pisal vyssie, musis mat v zlozke Microsoft Visual Studio 10.0\VC\include\ zlozku SFML v ktorej budu hlavickove subory, vratane System.hpp. Ved ak si otvoris stiahnuty zip balik, je tam zlozka SFML-1.6\include\SFML\System.hpp cize to iste musi byt skopirovane aj tej ceste VS. Musel si skopirovat nieco ine, ak vravis, ze to tam nie je.
_________________ Ak potrebujete pomoc s diagnostikou/opravou vasej elektroniky ( notebook, motherboard, GPU, a ine ), kontaktujte ma cez SS. |
|
Registrovaný: 07.04.12 Prihlásený: 02.06.21 Príspevky: 907 Témy: 54 | |
Registrovaný: 11.01.09 Prihlásený: 23.04.24 Príspevky: 1385 Témy: 9 Bydlisko: Hrinova | Napísal Fico: 16.06.2012 13:03 | |
|
Jo tak. Ty si potom stiahol zdrojove kody pre C, ale na stranke je priklad pre C++. To znamena, najdi si len tutorial pre jazyk C a potom skusaj kompilovat. S tym, kde najst nejaky tutorial, ti ale neporadim, pretoze ja nerobim v SFML, takze bud skus google, alebo pockaj na radu niekoho ineho.
|
|
Registrovaný: 07.04.12 Prihlásený: 02.06.21 Príspevky: 907 Témy: 54 | |
Registrovaný: 08.03.09 Prihlásený: 06.10.20 Príspevky: 1116 Témy: 88 Bydlisko: 00100100 | Napísal reDo: 16.06.2012 20:50 | |
|
tu je oficialny priklad pre C pre 2.0, dufam ze to pojde
Kód: #include <SFML/Audio.h> #include <SFML/Graphics.h> int main() { sfVideoMode mode = {800, 600, 32}; sfRenderWindow* window; sfTexture* texture; sfSprite* sprite; sfFont* font; sfText* text; sfMusic* music; sfEvent event;
/* Create the main window */ window = sfRenderWindow_create(mode, "SFML window", sfResize | sfClose, NULL); if (!window) return EXIT_FAILURE;
/* Load a sprite to display */ texture = sfTexture_createFromFile("cute_image.jpg"); if (!texture) return EXIT_FAILURE; sprite = sfSprite_create(); sfSprite_setTexture(sprite, texture, sfTrue); /* Create a graphical text to display */ font = sfFont_createFromFile("arial.ttf"); if (!font) return EXIT_FAILURE; text = sfText_create(); sfText_setString(text, "Hello SFML"); sfText_setFont(text, font); sfText_setCharacterSize(text, 50); /* Load a music to play */ music = sfMusic_createFromFile("nice_music.ogg"); if (!music) return EXIT_FAILURE;
/* Play the music */ sfMusic_play(music); /* Start the game loop */ while (sfRenderWindow_isOpen(window)) { /* Process events */ while (sfRenderWindow_pollEvent(window, &event)) { /* Close window : exit */ if (event.type == sfEvtClosed) sfRenderWindow_close(window); } /* Clear the screen */ sfRenderWindow_clear(window, sfBlack); /* Draw the sprite */ sfRenderWindow_drawSprite(window, sprite, NULL); /* Draw the text */ sfRenderWindow_drawText(window, text, NULL); /* Update the window */ sfRenderWindow_display(window); } /* Cleanup resources */ sfMusic_destroy(music); sfText_destroy(text); sfFont_destroy(font); sfSprite_destroy(sprite); sfTexture_destroy(texture); sfRenderWindow_destroy(window); return EXIT_SUCCESS; }
_________________ Programming is The Best
Hackers Are Not Crackers!!! Hackers build things, crackers break them!
;-) |
|
Registrovaný: 07.04.12 Prihlásený: 02.06.21 Príspevky: 907 Témy: 54 | Napísal autor témy ado130: 16.06.2012 23:20 | |
|
Ahoj, skúsil som ten príklad, no vyhodilo mi 68chýb, nechce sa mi to kopírovať, totiž nejde mi to naraz všetko musel by som po jednom.
Len ja používam 1.6, 2.0 som nenašiel na VC.
Ešte by som sa chcel spýtať, na inom fóre mi povedali, že VC2010 nepodporuje C, čiže ako je to s tým? nemôžem v tom plne kompatibilne písať v čistom C?
_________________ Notebook: Dell Inspiron 15-7537= i5-4200U|nVidia GT 750M 2GB|RAM 6GB|250GB Samsung 850 EVO|W8.1|Cooler Master NotePal U3 Pc: Asus Rog Strix B360-G | i7-8700 | MSI 1080 Gaming X | Crucial Ballistix 16GB 2666MHz Dual Ranked | Samsung 970 Evo | Crucial MX500 | WD Red | Fera 3 | Arctic F12 Silent | Seasonic Focus Plus 650W Gold | Fractal Design Mini C TG Disk: Western Digital Elements 1TB USB 2.0; Seagate Expansion 2TB USB 3.0 Príslušenstvo: A4tech Bloody V3 V-Track Core 3 + A4tech Bloody B-070; A4tech Bloody B120; A4tech Bloody G501; ATH-M40x; MSI Clutch M40 Monitor: Dell U2515H Mobil: Xiaomi Redmi Note 3 Special Edition |
|
Registrovaný: 08.03.09 Prihlásený: 06.10.20 Príspevky: 1116 Témy: 88 Bydlisko: 00100100 | Napísal reDo: 17.06.2012 8:02 | |
|
skus pouzit namiesto 1.6 tento http://www.sfml-dev.org/download/2.0-rc/CSFML-2.0-rc-windows-32.zip , viem ze tam nie je napisane ze to je pre Visual C++ ale vo vnutri toho su v lib az dva priecinky gcc a msvc takze je to aj pre Visual C++, tak skus ten priklad s tymto
_________________ Programming is The Best
Hackers Are Not Crackers!!! Hackers build things, crackers break them!
;-) |
|
Registrovaný: 07.04.12 Prihlásený: 02.06.21 Príspevky: 907 Témy: 54 | Napísal autor témy ado130: 17.06.2012 9:47 | |
|
Ahoj, stiahol som to, include som skopíroval normálne, z lib som vložil msvc, a bin som skopíroval tiež.
V Inpute mám "sfml-system.lib;kernel32.lib;user32.lib;gdi32.lib;winspool.lib;comdlg32.lib;advapi32.lib;shell32.lib;ole32.lib;oleaut32.lib;uuid.lib;odbc32.lib;odbccp32.lib;%(AdditionalDependencies)"
a v Preprocessor "SFML_DYNAMIC;WIN32;_DEBUG;_CONSOLE;%(PreprocessorDefinitions)", no aj tak mi pri kompilovaní píše 18chýb(tie EXIT_SUCCES a EXIT_FAILURE sa opakujú).
Kód: 1>c:\documents and settings\andrej\plocha\visual studio\graf\graf\graf.cpp(19): error C2065: 'EXIT_FAILURE' : undeclared identifier 1>c:\documents and settings\andrej\plocha\visual studio\graf\graf\graf.cpp(22): error C2660: 'sfTexture_createFromFile' : function does not take 1 arguments 1>c:\documents and settings\andrej\plocha\visual studio\graf\graf\graf.cpp(24): error C2065: 'EXIT_FAILURE' : undeclared identifier 1>c:\documents and settings\andrej\plocha\visual studio\graf\graf\graf.cpp(25): error C3861: 'sfSprite_create': identifier not found 1>c:\documents and settings\andrej\plocha\visual studio\graf\graf\graf.cpp(26): error C3861: 'sfSprite_setTexture': identifier not found 1>c:\documents and settings\andrej\plocha\visual studio\graf\graf\graf.cpp(31): error C2065: 'EXIT_FAILURE' : undeclared identifier 1>c:\documents and settings\andrej\plocha\visual studio\graf\graf\graf.cpp(40): error C2065: 'EXIT_FAILURE' : undeclared identifier 1>c:\documents and settings\andrej\plocha\visual studio\graf\graf\graf.cpp(73): error C3861: 'sfSprite_destroy': identifier not found 1>c:\documents and settings\andrej\plocha\visual studio\graf\graf\graf.cpp(77): error C2065: 'EXIT_SUCCESS' : undeclared identifier
|
|
Registrovaný: 11.01.09 Prihlásený: 23.04.24 Príspevky: 1385 Témy: 9 Bydlisko: Hrinova | Napísal Fico: 17.06.2012 19:01 | |
|
EXIT_FAILURE a EXIT_SUCCESS sa nachadzaju v headri stdlib.h, staci ho na zaciatku includnut. Okrem toho, aj keby si kod skompiloval, nesiel by ti spustit, potrebujes k nemu par suborov, vid kod ( obrazok cute_image.jpg, font arial.ttf, atd ).
Co sa tyka SFML, to je ( aspon co som postrehol ) primarne robene pre C++, takze necakal by som nejaku skvelu podporu pre C - nedokazal zom najst ziadnu stranku, kde je popis funkcii, proste nic, uz len to by ma odradilo. Ak sa v tom chces predsa len posprtat, tak sa spytaj priamo na ich fore ( je tam sekcia pre jazyk C ), tam dostanes najlepsie informacie. Napriklad v tejto teme je podobny problem, aky mas ty, snad ti to tiez pomoze.
Ak chces nieco, co je pre C predsa len idealnejsie, tak sa radsej vrhni do SDL - mozno nie je az take jednoduche, ale ma skvelu dokumentaciu, je taktiez multiplatformove a je pisane v C-cku, cize nie je problem to rozbehat.
|
|
Registrovaný: 08.03.09 Prihlásený: 06.10.20 Príspevky: 1116 Témy: 88 Bydlisko: 00100100 | Napísal reDo: 17.06.2012 19:23 | |
|
alebo aj Allegro je fajn
_________________ Programming is The Best
Hackers Are Not Crackers!!! Hackers build things, crackers break them!
;-) |
|
Registrovaný: 07.04.12 Prihlásený: 02.06.21 Príspevky: 907 Témy: 54 | Napísal autor témy ado130: 17.06.2012 19:27 | |
|
Ahoj, ďakujem za odpoveď. No ja som chce len nejaký jednouchý graf nakresliť.
Nejakú dokumentáciu+popis funkcií majú tu http://www.sfml-dev.org/documentation/1.6/index.php.
Neviem či sa pustiť do SDL, čo som čítal je to aj zložitejšie a ja neviem poriadne ani základy, tak neviem či by to malo moc význam.
Ale aj tak ďakujem ešte raz všetkým.
|
|
Registrovaný: 11.01.09 Prihlásený: 23.04.24 Príspevky: 1385 Témy: 9 Bydlisko: Hrinova | Napísal Fico: 17.06.2012 19:41 | |
|
Ta dokumentacia je ale stale pre C++ a podla mna je to dost nepohodlne pre C-ckara, aby si musel nejakym sposobom domyslat nazov funkcii.
Ale uznavam, ze SDL je na kreslenie grafu mozno prilis komplikovane, hlavne ak sa v tom nechces dalej vzdelavat, ak to ma byt iba jednoucelovy projekt. V tom pripade sa pozri na ten link, co som postol vyssie, mozno ti to pomoze. Alebo este skus pozriet nieco aj o Allegro, ako ti poradil reDo.
|
|
Registrovaný: 07.04.12 Prihlásený: 02.06.21 Príspevky: 907 Témy: 54 | Napísal autor témy ado130: 17.06.2012 19:44 | |
|
No malo to byť k tomu projektu čo som ti posielal, som to chcel len tak skúsiť či by to šlo a ako.
Skúsim pozrieť ešte to fórum + Allegro.
_________________ Notebook: Dell Inspiron 15-7537= i5-4200U|nVidia GT 750M 2GB|RAM 6GB|250GB Samsung 850 EVO|W8.1|Cooler Master NotePal U3 Pc: Asus Rog Strix B360-G | i7-8700 | MSI 1080 Gaming X | Crucial Ballistix 16GB 2666MHz Dual Ranked | Samsung 970 Evo | Crucial MX500 | WD Red | Fera 3 | Arctic F12 Silent | Seasonic Focus Plus 650W Gold | Fractal Design Mini C TG Disk: Western Digital Elements 1TB USB 2.0; Seagate Expansion 2TB USB 3.0 Príslušenstvo: A4tech Bloody V3 V-Track Core 3 + A4tech Bloody B-070; A4tech Bloody B120; A4tech Bloody G501; ATH-M40x; MSI Clutch M40 Monitor: Dell U2515H Mobil: Xiaomi Redmi Note 3 Special Edition |
|
Registrovaný: 08.03.09 Prihlásený: 06.10.20 Príspevky: 1116 Témy: 88 Bydlisko: 00100100 | Napísal reDo: 19.06.2012 15:25 | |
|
Mne sa to CSFML 2.0 podarilo spojazdnit pod CodeBlocks .
_________________ Programming is The Best
Hackers Are Not Crackers!!! Hackers build things, crackers break them!
;-) |
|
| Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 21 ] | |
Podobné témy | Témy | Odpovede | Zobrazenia | Posledný príspevok |
---|
| Visual studio code v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 6 | 2312 | 16.02.2019 15:14 Miso122 | | visual studio problém v Android, iOS, Windows Phone (Mobile) | 0 | 668 | 11.07.2016 12:48 tomsi113 | | microsoft visual studio v Operačné systémy Microsoft | 2 | 1066 | 12.09.2009 17:57 crysa | | Visual Studio - automaticky test v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 2 | 487 | 29.11.2016 21:47 Miso122 | | Visual Studio 13 formatovanie v Technológia .NET | 0 | 479 | 23.11.2015 20:32 p4tooo | | Visual Studio 2012 - designer v Delphi, Visual Basic | 2 | 542 | 06.08.2014 17:54 focko | | Visual studio C++ 2010 Express v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 21 | 1206 | 15.11.2010 17:33 Johnnny | | Rada k Visual Studio C++ v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 10 | 816 | 08.10.2017 20:29 void | | Inštalácia Visual studio 10 Error. v Delphi, Visual Basic | 1 | 1014 | 29.12.2021 16:25 marian_sk | | Čeština pre Microsoft Visual studio v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 1 | 1223 | 05.08.2011 19:45 Bajzik | | Microsoft Visual Studio 2005 SP1 v Delphi, Visual Basic | 6 | 1395 | 21.02.2011 18:42 VOTRELEC005 | | Microsoft Visual Studio 2010 Express - C++ v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 4 | 1621 | 11.12.2012 15:28 tunco | | Problém s Microsoft Visual Studio 2015 v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 19 | 843 | 12.06.2016 8:59 BX | | Pomoc s Visual studio 2010 (SÚRNE) v Delphi, Visual Basic | 0 | 493 | 09.06.2012 15:50 SAMLA | | Microsoft Visual Studio 2012 vs 2010 v Delphi, Visual Basic | 1 | 1056 | 28.01.2013 15:23 XOLOO | | Chyba pri inštalalovaní Visual Studio C++ v Ostatné | 8 | 447 | 21.11.2014 13:10 walther |
| Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
|
|