[ Príspevkov: 45 ] 1, 2
AutorSpráva
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 10.02.13
Prihlásený: 27.10.20
Príspevky: 1311
Témy: 138 | 138
Bydlisko: Veľké Ripňa...

Ahojte,

možno tu nájdem niekoho študovanejšieho, alebo niekoho, kto sa s tým už stretol, no u mňa je to novinka:

Reklamoval som iphone skrz fľaky na displeji. áno, na prvý pohľad utopený, no viem čo som s ním robil, a často som ho mal v kúpeľni, kde bolo samozrejme vlhko, no nikdy som ho do vody nepotopil. no to nieje podstatné. reklamoval som a prišiel mi mail:

Cenová ponuka na opravu zariadenia je 229,20€ s DPH.
V prípade neakceptovania cenovej ponuky na opravu Vám bude účtovaný administratívny a manipulačný poplatok spojený s vybavením reklamácie vo výške 24€ s DPH. Tento poplatok môže byť účtovaný aj pre zariadenia v záruke, ktoré nespĺňajú záručné podmienky výrobcu v súlade s platnou SK legislatívou.

Je v poriadku to, že keď reklamujem telefón v záruke a reklamáciu zamietnu, vypýtajú si odomňa poplatok, ak odmietnem opravu u nich? Čo ak by sa stalo že by som reklamoval závadu, ktorú oni nezistia- taktiež by brali 24€ za to, že vzali telefón, ktorý je v záruke a nezistili pri ňom žiadny problém? Robia to tak aj ostatné obchody/značky?
Ďakujem :)


_________________
Dell Inspiron 7537 - i7-4500U, 8GB RAM, NVidia GT 750M, Win10
Offline

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 12.10.06
Prihlásený: 28.10.20
Príspevky: 18859
Témy: 74 | 74
Bydlisko: Banska Byst...

Predovsetkym, z tvojej reklamacky sa stal pozarucny servis, kedze v telefone bola zistena vlhkost. Pokial fakt nemas telefon odolny voci takym podmienkam so zodpovedajucim IP krytim, tak preco vobec cakas, ze ti reklamaciu uznaju? Pouzival si ho v prostredi, na ktore nieje prisposobeny.

Diagnostike sa niekto musi venovat, stravi tym cas....kto to zaplati? Vela krat som videl podobny poplatok, povedal by som, ze je to bezne. Ked naslednu opravu neodsuhlasis, tak servis vlastne pracoval zadarmo. Strateny cas mohli venovat oprave inej veci, ktora bude zaplatena.


_________________
CPU: Ryzen 7 3700X, CPU fan: SilentiumPC Fera 3, MB: Asrock X570M Pro4, RAM: Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17, SSD OS: Samsung 970evo plus 250GB NVMe, SSD Data + zalohy: 2x Corsair MP510 1TB NVMe, SSD Games: Crucial MX300 525GB SATA, GPU: Gainward GTX1060 6GB, PSU: Corsair RM550x, Monitor: 24" BenQ GW2470H, Case fans: 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
iPad Air 16GB, Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Online

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 09.09.10
Prihlásený: 28.10.20
Príspevky: 388
Témy: 96 | 96
Bydlisko: Banská Byst...

Ja si myslím, že postup je úplne v poriadku.

Nám sa pokazila chladnička samsung, už po záruke. Chlap prišiel urobil diagnostiku priamo u nás a povedal cenu opravy.

Ponúkol dve možnosti:
1. Ak dáme opraviť platíme prácu, náhradné súčiastky a neplatime výjazd a diagnostiku.

2. Ak nechceme opraviť tak platíme výjazd a diagnostiku cca cez 20 eur.


_________________
Pc: Cooler master NR200P, CPU i7 8086, Cooler NOCTUA U12A, GPU MSI GTX 1080Ti 11 GB, RAM G Skill 3600 Mhz 16 GB, SSD M.2 Samsung 960 + 970 EVO plus 500gb, OS Win 10 Pro 64-bit, Monitor ASUS ROG SWIFT PG348Q, Mouse Logitech G603, Keyboard Logitech G613.
Audio: Klipsch R-41PM, Headphones Denon AH-D7200, Bluetooth speaker DENON Envaya DSB-250.
Phone: Samsung NOTE 10+
Watch: Garmin Fenix 5X Plus
Home Cinema: Projektor EPSON EH-TW7400, AV Receiver Denon 2500H, DALI Zensor 7, DALI Zensor vocal, DALI Zensor 1, DALI Alteco C-1, DALI SUB E 12F
Online

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 12.02.10
Prihlásený: 29.10.20
Príspevky: 13616
Témy: 727 | 727
Bydlisko: Žilina - Li...

Aký dôvod zamietnutia ti dali ?


_________________
MB: Gigabyte B450M S2H; CPU: AMD Ryzen 2600 + Noctua D15; RAM: 16GB GSkill DDR4 3000Mhz; GPU: Sapphire Pulse 5700 8GB; SSD: WD Black SN750 1TB ; PSU: Be Quiet Pure Power 11 500W;
LCD: BenQ EW277HDR; MOUSE: Logitech MX Master + Razer Goliathus; KEYBOARD: SPC Gear GK550; Repro: Edifier R1280T; OS: Windows 10
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 15.12.16
Prihlásený: 29.10.20
Príspevky: 27
Témy: 3 | 3
Bydlisko: Namestovo

https://www.soi.sk/files/documents/pravoplatne-rozhodnutie/prvostupnove/nitrianky-kraj/2017/nr352017.pdf

vo vyššie uvedenej prevádzke zistené, že v obchodných podmienkach na
stránkach internetového obchodu http://www.elcont.sk, ktorého prevádzkovateľom je účastník
konania, bolo v časti 3. Záručné podmienky uvedené nasledovné: „Vyriešenie reklamácie
v záručnej dobe je bezplatné. Pokiaľ však bude reklamácia neoprávnená, predávajúci bude
kupujúcemu účtovať poplatok za neoprávnenú reklamáciu vo výške 10€ a prepravné
náklady spojené s vrátením reklamovaného tovaru kupujúcemu”, čím účastník konania ako
predávajúci uložil spotrebiteľovi povinnosť bez právneho dôvodu, nakoľko uplatnenie
reklamácie je zákonom garantované právo spotrebiteľa, pričom právna úprava neumožňuje
predávajúcemu požadovať od spotrebiteľa úhradu nákladov či iných poplatkov v prípade
uplatnenia zodpovednosti za vady, t. j. reklamácie, ak sa reklamácia ukáže ako
neopodstatnená

Ahttps://www.soi.sk/files/documents/pravoplatne-rozhodnutie/prvostupnove/trencianky-kraj/2017/tn202017.pdf
tu mate nieco k tomu ze ste povinny skontrolovat zasielku a spisat protokol :D

7. Reklamácie tovaru a záručné podmienky
„Pred prebratím zásielky od doručovateľskej služby je zákazník povinný zistiť, či zásielka nie
je zjavne poškodená (porušený obal, premočený obal). V prípade poškodenia zásielky je
zákazník povinný spísať zápis o poškodení s doručovateľskou službou a následne skontrolovať
obsah zásielky a zistiť, či tovar vo vnútri zásielky nie je poškodený dopravou....“
Ide o ukladanie povinnosti bez právneho dôvodu v zmysle § 4 ods. 2 písm. a) zákona
č. 250/2007 Z. z., nakoľko kupujúci v prípade zistenia poškodenia zásielky pri jej prevzatí nie
je povinný vyhotoviť zápis o poškodení (škodový zápis). Žiaden právny predpis takúto
povinnosť kupujúcemu neukladá, preto ustanovenie upravujúce spísanie zisteného poškodenia
tovaru pri jeho prevzatí kupujúcim môže mať len odporúčací charakter. Tzv. škodový zápis je
povinný vyhotoviť dopravca za prítomnosti a na žiadosť kupujúceho.

// Spojený príspevok 06.10.2020 17:29

Nahlasujte ich do jedneho lebo sa v tomto bananistane nikdy nic nezmeni. Tu nejde o to ci mate dobre srdce.., Ked to nechate tak tak neojebe vas ale dalsich 10tich.


Offline

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 12.10.06
Prihlásený: 28.10.20
Príspevky: 18859
Témy: 74 | 74
Bydlisko: Banska Byst...

Vyssie uvedene SOI dokumenty s tym nic nemaju. On doniesol mobil na reklamacku, po diagnostike zistili ze bol zateceny. Takze zaruka padla a tym sa z toho stal pozarucny servis. Poslali mu cenovu ponuku, ktoru zamietol, tak mu nauctovali diagnostiku. Keby to chcel opravit, tak sa z diagnostiky stane sucast prace, nauctovanej v cenovej ponuke. Nechapem, comu nerozumiete, v takychto pripadoch je to bezna prax. Aj diagnostika je praca a tu nik nebude robit zadarmo.


_________________
CPU: Ryzen 7 3700X, CPU fan: SilentiumPC Fera 3, MB: Asrock X570M Pro4, RAM: Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17, SSD OS: Samsung 970evo plus 250GB NVMe, SSD Data + zalohy: 2x Corsair MP510 1TB NVMe, SSD Games: Crucial MX300 525GB SATA, GPU: Gainward GTX1060 6GB, PSU: Corsair RM550x, Monitor: 24" BenQ GW2470H, Case fans: 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
iPad Air 16GB, Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Online

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 12.02.10
Prihlásený: 29.10.20
Príspevky: 13616
Témy: 727 | 727
Bydlisko: Žilina - Li...

V tom pripade by podla teba bola kazda zamietnuta reklamacia pozarucny servis s vypalnym. Nie takto to fakt nefunguje.


_________________
MB: Gigabyte B450M S2H; CPU: AMD Ryzen 2600 + Noctua D15; RAM: 16GB GSkill DDR4 3000Mhz; GPU: Sapphire Pulse 5700 8GB; SSD: WD Black SN750 1TB ; PSU: Be Quiet Pure Power 11 500W;
LCD: BenQ EW277HDR; MOUSE: Logitech MX Master + Razer Goliathus; KEYBOARD: SPC Gear GK550; Repro: Edifier R1280T; OS: Windows 10
Offline

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 12.10.06
Prihlásený: 28.10.20
Príspevky: 18859
Témy: 74 | 74
Bydlisko: Banska Byst...

A ako to funguje? Kto zaplati diagnostiku v pripade neopravovania zariadenia, v dosledku zistenia zavady nespadajucej do zaruky?
V podobnych pripadoch som rovnaky postup videl vsade. Nieje to ziadne vypalne, ale normalna platba za cas straveny technikom na diagnostike.


_________________
CPU: Ryzen 7 3700X, CPU fan: SilentiumPC Fera 3, MB: Asrock X570M Pro4, RAM: Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17, SSD OS: Samsung 970evo plus 250GB NVMe, SSD Data + zalohy: 2x Corsair MP510 1TB NVMe, SSD Games: Crucial MX300 525GB SATA, GPU: Gainward GTX1060 6GB, PSU: Corsair RM550x, Monitor: 24" BenQ GW2470H, Case fans: 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
iPad Air 16GB, Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 15.12.16
Prihlásený: 29.10.20
Príspevky: 27
Témy: 3 | 3
Bydlisko: Namestovo

Daj to ako podnet na SOI. Nic za to nedas.

// Spojený príspevok 06.10.2020 18:45

shiro píše:
A ako to funguje? Kto zaplati diagnostiku v pripade neopravovania zariadenia, v dosledku zistenia zavady nespadajucej do zaruky?
V podobnych pripadoch som rovnaky postup videl vsade. Nieje to ziadne vypalne, ale normalna platba za cas straveny technikom na diagnostike.

Servis je zaplateny v cene vyrobku....


Offline

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 12.10.06
Prihlásený: 28.10.20
Príspevky: 18859
Témy: 74 | 74
Bydlisko: Banska Byst...

Pokial je dany mobilservis autorizak, tak to byva tak. Ze mobilservis mesacne odosiela vyrobcovi nejaky report ohladom poctu a typov servisovanych zariadeni a vyrobca im za to plati claimy. Ale to ako bezny zakaznik nezistis. Mobilservis ti ukaze nejaky svoj cennik a tam to konci. Ale tiez, co vyrobcovia autorizakom platia, niesu nejake strasne sumy. Napr. u HP ci Lenovo notebookov je to par desiatok eur max.


_________________
CPU: Ryzen 7 3700X, CPU fan: SilentiumPC Fera 3, MB: Asrock X570M Pro4, RAM: Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17, SSD OS: Samsung 970evo plus 250GB NVMe, SSD Data + zalohy: 2x Corsair MP510 1TB NVMe, SSD Games: Crucial MX300 525GB SATA, GPU: Gainward GTX1060 6GB, PSU: Corsair RM550x, Monitor: 24" BenQ GW2470H, Case fans: 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
iPad Air 16GB, Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Online

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 15.06.14
Prihlásený: 28.10.20
Príspevky: 17193
Témy: 135 | 135
Bydlisko: Bratislava

Platiť diagnostiku za zamietnutú reklamáciu je sprostosť a naozaj to tak nefunguje


_________________
ITX >>> ATX
Offline

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 13.08.13
Prihlásený: 28.10.20
Príspevky: 954
Témy: 110 | 110
Bydlisko: Trenčín

shiro píše:
A ako to funguje? Kto zaplati diagnostiku v pripade neopravovania zariadenia, v dosledku zistenia zavady nespadajucej do zaruky?
V podobnych pripadoch som rovnaky postup videl vsade. Nieje to ziadne vypalne, ale normalna platba za cas straveny technikom na diagnostike.

Klasika, keď sa to stane inému tak je to v poriadku, predsa musia tie servisy z niečoho žiť, však čo nestalo sa to mne. Ale ak by sa to tebe stalo tak chcem vidieť ako by si mávol rukou a však pohode zaplatím Vám.


Online

Správca fóra
Správca fóra
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 29.12.10
Prihlásený: 28.10.20
Príspevky: 12367
Témy: 106 | 106
Bydlisko: Zvolen

Kedysi davno (okolo r. 2006) bola v Zakone o ochrane spotrebitela priama zmienka o tom, ze reklamacia MUSI byt vybavena bezplatne, vybavenim sa rozumie aj zamietnutie..

Teraz som to tam uz nevidel, su tam odseky o tom, ze naklady na odborne posudenie znasa vyhradne predajca, ale o manipulacnych poplatkoch nepise zakon nic.. Takze som si na 99% isty, ze toto zakazane nemaju, je to len vyuzitie nedokonaleho zakona..


_________________
PC1: CPU Intel Core2 Quad Q9550 2.83GHz + Scythe Ashura SCASR-1000 | MB MSI P45-8D Memory Lover | RAM Kingston DDR2-1066 HyperX 4x2GB | VGA NVIDIA Quadro K4000 3GB | SSD Intel 520 Series 2x120GB RAID0 | HDD WD RE3 2x1TB RAID0 + WD Caviar Blue 2TB + WD Caviar Blue 500GB | DVD±RW Samsung SH-S224DB | DVD-ROM Plextor PX-130A | CD-RW Plextor Premium | FDD + Card Reader Teac FD-CR7 | Audio Creative SB Audigy 2 ZS Platinum + KOSS PRO4AA Titanium | TV AVerTV Hybrid+FM PCI A16D | PS Gigabyte ODIN Pro 550W Modular | Keyboard Fujitsu KB520 | Mouse ROCCAT Kone v2 + SteelSeries QcK mini | LCD Fujitsu P24W-6 IPS + Fujitsu B23T-6 LED
PC2: Dell Precision T1650 | CPU Intel Xeon E3-1240 v2 3.40GHz | RAM Samsung DDR3-1600 ECC 4x4GB | VGA NVIDIA Quadro K420 2GB | SSD Lite-On S900 128GB | HDD Hitachi 160GB | DVD±RW Philips DH-16ACS | Keyboard + Mouse SPEEDLINK Mediato 2.4GHz Wireless Deskset | LCD Fujitsu P24W-6 IPS (shared)
NB1: Fujitsu LIFEBOOK S782 vPro | 14" HD+ | CPU Intel Core i7-3540M 3.0GHz | RAM 2x8GB | SSD Samsung PM871a 512GB | 4G/LTE w/GPS | 2nd Battery | 2nd HDD | Port Replicator
NB2: Fujitsu LIFEBOOK E782 | 15.6" FHD | CPU Intel Core i7-3632QM 2.2GHz | RAM 2x4GB | SSD Plextor M6 PRO 256GB | 3G/UMTS w/GPS | 2nd Battery
2in1: Fujitsu STYLISTIC Q702 vPro | 11.6" IPS HD | CPU Intel Core i5-3427U 1.8GHz | RAM 4GB | SSD Toshiba 256GB mSATA | 4G/LTE w/GPS
NAS: Synology DS1515+ | CPU Intel Atom C2538 2.4GHz | RAM 2x8GB | Storage HDD Seagate IronWolf 4x4TB RAID5 + SSD Intel 520 Series 180GB
Online

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 12.02.10
Prihlásený: 29.10.20
Príspevky: 13616
Témy: 727 | 727
Bydlisko: Žilina - Li...

Vybavením reklamácie sa rozumie aj jej zamietnutie. Na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo a predávajúci nemá právo pýtať akýkoľvek poplatok, dokonca ani za spätnú dopravu k tebe.


_________________
MB: Gigabyte B450M S2H; CPU: AMD Ryzen 2600 + Noctua D15; RAM: 16GB GSkill DDR4 3000Mhz; GPU: Sapphire Pulse 5700 8GB; SSD: WD Black SN750 1TB ; PSU: Be Quiet Pure Power 11 500W;
LCD: BenQ EW277HDR; MOUSE: Logitech MX Master + Razer Goliathus; KEYBOARD: SPC Gear GK550; Repro: Edifier R1280T; OS: Windows 10
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 10.02.13
Prihlásený: 27.10.20
Príspevky: 1311
Témy: 138 | 138
Bydlisko: Veľké Ripňa...
Napísal autor témyOffline : 06.10.2020 23:16 | istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

som rád že ste to tu oživili. nešlo mi o "drobné" ale o to, že som neraz počul/čítal, že reklamáciu zamietli lebo bol mobil "poškodený" - odreninka na rohu, oškretý displej, alebo zadný kryt a podobne. proste vnútorná závada nastala lebo ti telefón raz za rok spadol. keď takto bezdôvodne zamietnu 99% reklamácii, je to krásny peniaz :) ale keď ma to v budúcnosti napadne, zo zvedavosti to na SOI pošlem, aby som zistil aký bude výsledok


_________________
Dell Inspiron 7537 - i7-4500U, 8GB RAM, NVidia GT 750M, Win10
Offline

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 12.10.06
Prihlásený: 28.10.20
Príspevky: 18859
Témy: 74 | 74
Bydlisko: Banska Byst...

Padom fonu sa mohlo vnutri nieco uvolnit a napachat vacsie skody. Kamos si raz svojpomocne menil v telefone baterku. Zle ju tam nalepil obojstrannou paskou, potom siel s telefonom bicyklovat. Otrasmi sa baterka uvolnila a vydrapila FFC vodic aj s cestickami na plosaku. Mohol kupovat novu dosku = novy fon. Nieje to len o tom, ze fon spadne a navonok vidno jednu malu prasklinku.

SamerLp píše:
Klasika, keď sa to stane inému tak je to v poriadku, predsa musia tie servisy z niečoho žiť, však čo nestalo sa to mne. Ale ak by sa to tebe stalo tak chcem vidieť ako by si mávol rukou a však pohode zaplatím Vám.

Nevidim v tom problem. Sam robim serv. technika. Staci, ked sa vyskytne zaludnejsia zavada, diagnostikujes napr. hodinu, miesto 30min - testovanie, vymena komponentov na otestovanie, zhananie infa - to vsetko k tomu patri. A uz si v strate, prerobil si viac casu, ako dostanes od vyrobcu preplateneho. Ano, servisy musia z niecoho zit, nedotuje ich vyrobca v plnej miere. Preto chapem, ze tu mame poplatky za diagnostiku v pripade, ze zariadenie nechces opravit, alebo v pripade porusenia zarucnych podmienok. Pretoze praca odvedena bola (diagnostika) a niekto ju zaplatit musi.

Zo zvedavosti by som chcel vidiet takyto spor. Ak sa fakt jedna o dieru v zakone, ktovie, ci by zakaznik vyhral a ako by sa pravnici, ci stat k tomu postavili.

Stale nechapem, preco sa vsetci upinate iba na to, ze to autor topiku reklamoval. Reklamaciou to zacalo, ale aj skoncilo v momente, ked sa zistilo, ze boli zarucne podmienky porusene. Tym padom logicky akekolvek vyhody zarucnej opravy padaju a meni sa to na bezny pozarucny servis.

Inac stale nenapisal, o aky fon sa jednalo, ci pri danom modeli je deklarovana akakolvek vodeodolnost/vodotesnost. Ak ano, tak suhlasim, moze sa jednat o vadu vyrobku, jeho vodotesnosti. Samozrejme je nutne si pozriet podmienky za akych je to garantovane vyrobcom. Ale pokial nie, tak sa casom daju cakat problemy s tym spojene, skor ci neskor. Telefon ponechavany kazdych par dni, dlhsi cas v zaparenej kupelni, netreba ani ponarat do vody....


_________________
CPU: Ryzen 7 3700X, CPU fan: SilentiumPC Fera 3, MB: Asrock X570M Pro4, RAM: Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17, SSD OS: Samsung 970evo plus 250GB NVMe, SSD Data + zalohy: 2x Corsair MP510 1TB NVMe, SSD Games: Crucial MX300 525GB SATA, GPU: Gainward GTX1060 6GB, PSU: Corsair RM550x, Monitor: 24" BenQ GW2470H, Case fans: 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
iPad Air 16GB, Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Online

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 15.06.14
Prihlásený: 28.10.20
Príspevky: 17193
Témy: 135 | 135
Bydlisko: Bratislava

Keď sa zistilo že fon bol utopený, mali reklamáciu zamietnuť a nie ďalej pokračovať v diagnostike pre pozáručný servis bez konzultácie so zákazníkom a jeho súhlasom. On doniesol telefón na reklamáciu, nie do servisu s cieľom opravy zariadenia za každú cenu.


_________________
ITX >>> ATX
Offline

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 12.10.06
Prihlásený: 28.10.20
Príspevky: 18859
Témy: 74 | 74
Bydlisko: Banska Byst...

Ved to aj urobili. Diagnostike sa nevyhnes, spravili ju este v dobe ked sa to bralo ako za rucna oprava. Zvonku nemusis vidiet vsetky tagy indikujuce zatopenie, bez diagnostiky ci rozobratia nevies posudit pripadny rozsah vnutorneho poskodenia vlhkostou. Nasledne sa zistilo porusenie zarucnych podmienok. A teraz co s vykonanou pracou a stravenym casom? Samozrejme to chcu zaplatit.


_________________
CPU: Ryzen 7 3700X, CPU fan: SilentiumPC Fera 3, MB: Asrock X570M Pro4, RAM: Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17, SSD OS: Samsung 970evo plus 250GB NVMe, SSD Data + zalohy: 2x Corsair MP510 1TB NVMe, SSD Games: Crucial MX300 525GB SATA, GPU: Gainward GTX1060 6GB, PSU: Corsair RM550x, Monitor: 24" BenQ GW2470H, Case fans: 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
iPad Air 16GB, Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Online

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 15.06.14
Prihlásený: 28.10.20
Príspevky: 17193
Témy: 135 | 135
Bydlisko: Bratislava

Jedná sa o reklamáciu, nech si to riešia s niekým iným a nie zákazníkom... Alebo nech riešia reklamáciu bez cenového návrhu na opravu bez kontaktovania zákazníka a informovania o takomto postupe


_________________
ITX >>> ATX
Online

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 05.08.11
Prihlásený: 29.10.20
Príspevky: 846
Témy: 37 | 37
Bydlisko: BA

shiro píše:
Tym padom logicky akekolvek vyhody zarucnej opravy padaju a meni sa to na bezny pozarucny servis.

nemyslim si ze je to pravda, lebo zarucny servis je jedna sluzba, pozarucny druha. zarucny servis je zakladne pravo spotrebytela, i.e. nemoze byt spoplatnene (ani na tuto sluzbu viazat ine spoplatnene sluzby).

relevantne rozhodnutie soi z 2019: https://www.soi.sk/files/documents/pravoplatne-rozhodnutie/druhostupnove/2019/ui432019.pdf
...Porušil zákaz predávajúceho ukladať spotrebiteľovi povinnosti bez právneho dôvodu, nakoľko včasti „Spotrebiteľská záruka“ vbode 20., včasti „Vady tovaru“ vbode 27. avčasti „Kúpna cena“ vbode 9. boli uvedené podmienky, ktorými účastník konania ukladal spotrebiteľovi povinnosť nad rámec zákona vnasledovnom znení, ato:Spotrebiteľská záruka20.„... Ak sa reklamácia ukáže ako neodôvodnená či neoprávnená, má predávajúci nárok na náhradu nákladov skutočne vynaložených na testovanie tovaru, splatnú do 30 dní odo dňa vyčíslenia týchto nákladov (spravidla voznámení ozamietnutí reklamácie)“.Vady tovaru27.„ Uplatnenie vád tovaru si spravidla vyžaduje testovanie vzorky či vzoriek tovaru. “.Predmetnými ustanoveniami účastník konania ukladal spotrebiteľovi povinnosti bez právneho dôvodu, ato nad rámec zákona, resp. vrozpore sním, ato vneprospech spotrebiteľa. Uplatnenie reklamácie je zákonom garantované právo spotrebiteľa a právna úprava spotrebiteľovi neukladá žiadne povinnosti vsúvislosti súhradou nákladov vzniknutých pri jej vybavovaní či iných poplatkov, ato bez ohľadu na výsledok reklamácie.

zaroven ale ani 30 dnova lehota nieje svata: existuje precedens z 2018teho, kde ustavny sud rozhodol, ze ak ide o neopravnenu reklamaciu (skoda sposobena spotrebytelom), moze predavajuci odovodnene zamietnut reklamaciu aj po deadlajne 30 dni a bude v tomto pripade v prave.
https://www.podnikajte.sk/zakonne-povinnosti-podnikatela/nevybavenie-neopravnenej-reklamacie

// Spojený príspevok Str 07.10.20 10:57

treba dodat ze v tomto pripade sa moze este zakaznik obratit na sudneho znalca. ak ten vyhodnoti problem ako vyrobnu chybu vyrobku, vtedy ma zakaznik velku sancu sud vyhrat a vsetky naklady (znalec+sud) by znasal predavajuci.

ak ide ale o Appe vyrobky, apple to ma osetrene velmi dobre v neprospech zakaznika, nevioem ako mobily, ale v laptopoch ma tzv senzory zatopenia, ktore sa natrvalo zafarbia na cerveno pri kontakte s vodou. nanestastie su konstruovane tak, ze reaguju aj na vyssiu atmosfericku vlhkost vo vzduchu .. cize notebook vam moze fungovat bezproblemov, ale nezreklamujete ho, lebo zijete vo vlhkom podnebi alebo ste ho mali raz v kupelke pripadne ste ho v zime mali podpazuchov a vosli do tepleho domu a vyzrazala sa vam v nom voda ..


Online

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 15.06.14
Prihlásený: 28.10.20
Príspevky: 17193
Témy: 135 | 135
Bydlisko: Bratislava

ak zakaznik dostane posudok od sudneho znalca ktory urci ze pochybil servis, netreba ist na sud ale staci za predajcom s tymto posudkom a poriesi sa odstupenie od kupnej zmluvy, kedy je zakaznikovi vratena kupna cena za tovar + preplatene naklady na vytvorenie posudku.


_________________
ITX >>> ATX
Offline

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 12.10.06
Prihlásený: 28.10.20
Príspevky: 18859
Témy: 74 | 74
Bydlisko: Banska Byst...

eon5 píše:
nemyslim si ze je to pravda, lebo zarucny servis je jedna sluzba, pozarucny druha. zarucny servis je zakladne pravo spotrebytela, i.e. nemoze byt spoplatnene (ani na tuto sluzbu viazat ine spoplatnene sluzby).

Pravda. Zarucny servis by mal zadarmo, keby sa nezistilo porusenie zarucnych podmienok. Ale kedze sa zistilo ich porusenie...

eon5 píše:
relevantne rozhodnutie soi z 2019: https://www.soi.sk/files/documents/pravoplatne-rozhodnutie/druhostupnove/2019/ui432019.pdf
[i]...Porušil zákaz predávajúceho ukladať spotrebiteľovi povinnosti bez právneho dôvodu ...

Skusal som hladat, ale akosi som sa nedohladal, kde je toto v zakone zakazane. Alebo som slepy :)

eon5 píše:
ak ide ale o Appe vyrobky, apple to ma osetrene velmi dobre v neprospech zakaznika, nevioem ako mobily, ale v laptopoch ma tzv senzory zatopenia

maju to aj v telefonoch. Na webe maju aj umiestnenie tych tagov, detekujucich zatopenie. Je tam uvedene, ze scervenaju aj v pripade vyssej vlhkosti ako urcil vyrobca. nemusia byt nutne zatopene vodou: https://support.apple.com/en-au/HT204104

Preto by bolo dobre aby tazatel uviedol, aky to bol telefon. Pretoze ked vodotesny model nema problem s ponorenim do vody, nemal by mat duplom problem s vlhkostou v kupelni. Aby sme sa nakoniec nedozvedeli, ze to bol nevodotesny iP SE...


_________________
CPU: Ryzen 7 3700X, CPU fan: SilentiumPC Fera 3, MB: Asrock X570M Pro4, RAM: Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17, SSD OS: Samsung 970evo plus 250GB NVMe, SSD Data + zalohy: 2x Corsair MP510 1TB NVMe, SSD Games: Crucial MX300 525GB SATA, GPU: Gainward GTX1060 6GB, PSU: Corsair RM550x, Monitor: 24" BenQ GW2470H, Case fans: 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
iPad Air 16GB, Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Online

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 05.08.11
Prihlásený: 29.10.20
Príspevky: 846
Témy: 37 | 37
Bydlisko: BA

je to vyklad zakona od SOI, ktory uvadzaju v rozsudku; opirera sa o literu zakona, ktory hovori ze reklamacia je zakladne pravo spotrebytela a zakladne prava sa nespoplatnuju. so SOI by som sa o vyklade spotrebytelskeho zakona fakt nehadal :)

a ktomu poruseniu: Zarucny servis nekonci momentom, kedi sa zisti porusenie zarucnych podmienok. zakon hovori jasne ze zarucny servis konci az v momente vybavenia reklamacie, v tomto pripade je vybavenie reklamacie ta posledna moznost uvadzana v zakone => vratenie tovaru v povodnom neopravenom stave s odvovodnenim: zaruka neuznana.

samozrejme toto je moj subjektivny laicky nazor na zaklade vygooglenych informacii :)


Online

Správca fóra
Správca fóra
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 29.12.10
Prihlásený: 28.10.20
Príspevky: 12367
Témy: 106 | 106
Bydlisko: Zvolen

Malo by to byt presne tak, ako pises.. Zamietnutie reklamacie = jej vybavenie, toto by malo byt zadarmo (ako vravim, v starom zneni zakona este pred 250/2007, jeho cislo si nepamatam, to aj bolo explicitne uvedene)..
Az potom by mali kontaktovat zakaznika a spytat sa, ci maju spravit aj diagnostiku a cenovu ponuku na opravu..


_________________
PC1: CPU Intel Core2 Quad Q9550 2.83GHz + Scythe Ashura SCASR-1000 | MB MSI P45-8D Memory Lover | RAM Kingston DDR2-1066 HyperX 4x2GB | VGA NVIDIA Quadro K4000 3GB | SSD Intel 520 Series 2x120GB RAID0 | HDD WD RE3 2x1TB RAID0 + WD Caviar Blue 2TB + WD Caviar Blue 500GB | DVD±RW Samsung SH-S224DB | DVD-ROM Plextor PX-130A | CD-RW Plextor Premium | FDD + Card Reader Teac FD-CR7 | Audio Creative SB Audigy 2 ZS Platinum + KOSS PRO4AA Titanium | TV AVerTV Hybrid+FM PCI A16D | PS Gigabyte ODIN Pro 550W Modular | Keyboard Fujitsu KB520 | Mouse ROCCAT Kone v2 + SteelSeries QcK mini | LCD Fujitsu P24W-6 IPS + Fujitsu B23T-6 LED
PC2: Dell Precision T1650 | CPU Intel Xeon E3-1240 v2 3.40GHz | RAM Samsung DDR3-1600 ECC 4x4GB | VGA NVIDIA Quadro K420 2GB | SSD Lite-On S900 128GB | HDD Hitachi 160GB | DVD±RW Philips DH-16ACS | Keyboard + Mouse SPEEDLINK Mediato 2.4GHz Wireless Deskset | LCD Fujitsu P24W-6 IPS (shared)
NB1: Fujitsu LIFEBOOK S782 vPro | 14" HD+ | CPU Intel Core i7-3540M 3.0GHz | RAM 2x8GB | SSD Samsung PM871a 512GB | 4G/LTE w/GPS | 2nd Battery | 2nd HDD | Port Replicator
NB2: Fujitsu LIFEBOOK E782 | 15.6" FHD | CPU Intel Core i7-3632QM 2.2GHz | RAM 2x4GB | SSD Plextor M6 PRO 256GB | 3G/UMTS w/GPS | 2nd Battery
2in1: Fujitsu STYLISTIC Q702 vPro | 11.6" IPS HD | CPU Intel Core i5-3427U 1.8GHz | RAM 4GB | SSD Toshiba 256GB mSATA | 4G/LTE w/GPS
NAS: Synology DS1515+ | CPU Intel Atom C2538 2.4GHz | RAM 2x8GB | Storage HDD Seagate IronWolf 4x4TB RAID5 + SSD Intel 520 Series 180GB
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 15.12.16
Prihlásený: 29.10.20
Príspevky: 27
Témy: 3 | 3
Bydlisko: Namestovo

Az potom by mali kontaktovat zakaznika a spytat sa, ci maju spravit aj diagnostiku a cenovu ponuku na opravu..

Jop v opacnom pripade by ti mohla prist faktura za 200 tisic s odovodnenimb ze museli objednat specialistu s rontgenovym videnim z kambodze :-D
Oni tie zakony az tak blbo niesu obcas napisane :D


Online

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 15.06.14
Prihlásený: 28.10.20
Príspevky: 17193
Témy: 135 | 135
Bydlisko: Bratislava

Nikto nepovedal ze sa na to maju pozerat laserovymi ocami. Ale pozadovat poplatok za to, aby ti zamietli reklamaciu, no ja ti nevim.


_________________
ITX >>> ATX
Offline

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 12.10.06
Prihlásený: 28.10.20
Príspevky: 18859
Témy: 74 | 74
Bydlisko: Banska Byst...

Zamietli. A tym sa z uz prevedenej zarucnej diagnostiky stala pozarucna platena diagnostika. Ceny za nu su nahliadnutelne v cenniku.
Tu sa nieje ako sa opytat zakaznika, ci chce diagnostiku, pretoze ta uz z principu prebehla. Diagnostikovat musis vzdy, nik nieje vestec, ze naslepo meni veci.
Servis vo svojom systeme zarucny ticket uzavrie s tym ze zar. podmienky boli porusene a zaruka pada. Potom vytvori novy, pozarucny ticket, kde spravi cenovu ponuku a caka sa na vyjadrenie zakaznika. Alebo, ak mu to jeho system umoznuje, rovno dany ticket preklopi zo zarucneho na pozarucny, vytlaci protokol o tejto zmene a da podpisat zakaznikovi. Sposobov ako to osefovat je viacero, zalezi od systemu..
Ked zakaznik nebude chcet opravit, vratia mu zariadenie + samozrejme poplatok za diagnostiku, lebo pozaruka.


_________________
CPU: Ryzen 7 3700X, CPU fan: SilentiumPC Fera 3, MB: Asrock X570M Pro4, RAM: Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17, SSD OS: Samsung 970evo plus 250GB NVMe, SSD Data + zalohy: 2x Corsair MP510 1TB NVMe, SSD Games: Crucial MX300 525GB SATA, GPU: Gainward GTX1060 6GB, PSU: Corsair RM550x, Monitor: 24" BenQ GW2470H, Case fans: 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
iPad Air 16GB, Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Online

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 15.06.14
Prihlásený: 28.10.20
Príspevky: 17193
Témy: 135 | 135
Bydlisko: Bratislava

a preco vytvaraju novy pozarucny ticket? zaruka padla, reklamacia zamietnuta, bodka. ziadne dalsie kroky, ziadna cenova ponuka, proste reklamacia vybavena zamietnutim. koniec debaty.


_________________
ITX >>> ATX
Offline

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 12.10.06
Prihlásený: 28.10.20
Príspevky: 18859
Témy: 74 | 74
Bydlisko: Banska Byst...

a uz prevedenu diagnostiku zaplati kto? firma nefunguje zadarmo.


_________________
CPU: Ryzen 7 3700X, CPU fan: SilentiumPC Fera 3, MB: Asrock X570M Pro4, RAM: Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17, SSD OS: Samsung 970evo plus 250GB NVMe, SSD Data + zalohy: 2x Corsair MP510 1TB NVMe, SSD Games: Crucial MX300 525GB SATA, GPU: Gainward GTX1060 6GB, PSU: Corsair RM550x, Monitor: 24" BenQ GW2470H, Case fans: 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
iPad Air 16GB, Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Online

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 15.06.14
Prihlásený: 28.10.20
Príspevky: 17193
Témy: 135 | 135
Bydlisko: Bratislava

to nech si servis riesi s vyrobcami, pre ktorych prevadzkuje zarucny servis. zakaznik nema co platit za vybavovanie reklamacie pocas zarucnej doby.


_________________
ITX >>> ATX
 [ Príspevkov: 45 ] 1, 2


istores- poplatok pri neuznanej reklamácii



Podobné témy

 Témy  Odpovede  Zobrazenia  Posledný príspevok 
V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

rada pri reklamacii

v Notebooky a netbooky

6

390

23.04.2008 9:51

Seto

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Pravo pri reklamacii PC

v Obchody, reklamácie a právo

3

507

17.12.2009 6:41

don jebot

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

problem pri reklamacii notebooku

v Obchody, reklamácie a právo

4

1025

04.01.2008 3:19

newer

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Skúsenosť s hlučným fanom na notebooku pri reklamácií?

v Obchody, reklamácie a právo

8

459

14.01.2012 20:49

foxXx

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Ako dlho trvá reklamácia v iStores.sk

v Obchody, reklamácie a právo

9

1209

24.01.2017 19:13

Rob3Rt0

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Autorsky poplatok

v Obchody, reklamácie a právo

5

900

06.02.2008 15:06

tommy1104

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

registrácia za poplatok

v Redakčné systémy

3

226

12.11.2013 18:01

shaggy

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

poplatok za paragraf u lekara

v Obchody, reklamácie a právo

4

836

29.08.2014 15:59

tatko Tom

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

poplatok za sluzbu navyse[mobil]

v Obchody, reklamácie a právo

1

494

22.02.2010 22:24

shiro

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Zamrzá počítač po reklamácii dosky

v Intel čipové sady

3

530

02.11.2009 9:57

Mirdeld

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Vratenie penazi po totalne odflaknutej reklamacii

v Obchody, reklamácie a právo

10

560

09.09.2011 3:58

Daron

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Z alzy mi prišlo po reklamácii hrozné monštrum

v Obchody, reklamácie a právo

6

623

07.09.2010 19:07

Kraj0

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

vypis chyby pri napalovani pri DVD hp DVDRAM GT30L

v Optické zariadenia

6

1062

22.09.2010 17:53

nexter

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Pásy pri zmene rozlíšenia, alebo pri pustení videa

v ATI/AMD grafické karty

5

479

23.05.2009 6:21

jacho6380

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Nacitanie scriptu pri Firefox a pri IE nie

v JavaScript, VBScript, Ajax

6

413

29.03.2010 15:09

Ďuri

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

BSOD 0x0000000A pri instalaci xp, 0x0000007E pri spustani

v AMD čipové sady

17

1779

16.07.2009 12:56

f4r0



© 2005 - 2020 PCforum, edited by JanoF