| | |
Autor | Správa |
---|
Registrovaný: 10.02.13 Prihlásený: 24.04.24 Príspevky: 1408 Témy: 155 Bydlisko: GB |
Ahojte, možno tu nájdem niekoho študovanejšieho, alebo niekoho, kto sa s tým už stretol, no u mňa je to novinka: Reklamoval som iphone skrz fľaky na displeji. áno, na prvý pohľad utopený, no viem čo som s ním robil, a často som ho mal v kúpeľni, kde bolo samozrejme vlhko, no nikdy som ho do vody nepotopil. no to nieje podstatné. reklamoval som a prišiel mi mail: Cenová ponuka na opravu zariadenia je 229,20€ s DPH. V prípade neakceptovania cenovej ponuky na opravu Vám bude účtovaný administratívny a manipulačný poplatok spojený s vybavením reklamácie vo výške 24€ s DPH. Tento poplatok môže byť účtovaný aj pre zariadenia v záruke, ktoré nespĺňajú záručné podmienky výrobcu v súlade s platnou SK legislatívou. Je v poriadku to, že keď reklamujem telefón v záruke a reklamáciu zamietnu, vypýtajú si odomňa poplatok, ak odmietnem opravu u nich? Čo ak by sa stalo že by som reklamoval závadu, ktorú oni nezistia- taktiež by brali 24€ za to, že vzali telefón, ktorý je v záruke a nezistili pri ňom žiadny problém? Robia to tak aj ostatné obchody/značky? Ďakujem
_________________ PC Ryzen 5 2600, 16GB RAM, NVIDIA GTX 1660 Super, Win10 Laptop DELL INSPIRON 7537 - i7-4500U, 8GB RAM, NVidia GT 750M, Win10 Phone Apple iPhone 14 128Gb Car Skoda Octavia Mk3 |
|
Registrovaný: 12.10.06 Prihlásený: 25.04.24 Príspevky: 20312 Témy: 79 Bydlisko: Banska Byst... | Napísal shiro: 22.07.2020 8:45 | |
|
Predovsetkym, z tvojej reklamacky sa stal pozarucny servis, kedze v telefone bola zistena vlhkost. Pokial fakt nemas telefon odolny voci takym podmienkam so zodpovedajucim IP krytim, tak preco vobec cakas, ze ti reklamaciu uznaju? Pouzival si ho v prostredi, na ktore nieje prisposobeny.
Diagnostike sa niekto musi venovat, stravi tym cas....kto to zaplati? Vela krat som videl podobny poplatok, povedal by som, ze je to bezne. Ked naslednu opravu neodsuhlasis, tak servis vlastne pracoval zadarmo. Strateny cas mohli venovat oprave inej veci, ktora bude zaplatena.
_________________ Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM Xiaomi Mi 9 Lite 64GB |
|
Registrovaný: 09.09.10 Prihlásený: 24.04.24 Príspevky: 544 Témy: 137 Bydlisko: Banská Byst... | Napísal Teroo: 06.10.2020 6:41 | |
|
Ja si myslím, že postup je úplne v poriadku.
Nám sa pokazila chladnička samsung, už po záruke. Chlap prišiel urobil diagnostiku priamo u nás a povedal cenu opravy.
Ponúkol dve možnosti: 1. Ak dáme opraviť platíme prácu, náhradné súčiastky a neplatime výjazd a diagnostiku.
2. Ak nechceme opraviť tak platíme výjazd a diagnostiku cca cez 20 eur.
_________________ Pc: Fractal Terra, CPU i5 12600KF, Chladič Deepcool AN600, GPU MSI GTX 1080Ti 11 GB, RAM G.SKILL DDR5 32GB 6000 MHz, SSD M.2 Samsung 990 PRO, Win 11, Monitor ASUS ROG SWIFT PG348Q, Myš Logitech MX Master 3S + Asus Harpe Ace Aim Lab, Klávesnica Logitech MX Keys mini + Asus Azoth. Phone: Samsung S23 Watch: Garmin Fenix 7X Sapphire Solar Home Cinema: Projektor EPSON EH-TW7400, AV Receiver Denon 2500H, DALI Zensor 7, DALI Zensor vocal, DALI Zensor 1, DALI Alteco C-1, DALI SUB E 12F, APPLE TV 4k 2022, Zidoo Z9S. |
|
Registrovaný: 12.02.10 Prihlásený: 24.04.24 Príspevky: 13957 Témy: 745 Bydlisko: Žilina - Li... |
Aký dôvod zamietnutia ti dali ?
_________________ MB: ASUS TUF GAMING B550M-PLUS ; CPU: AMD Ryzen 5600X + Noctua D15; RAM: 16GB GSkill DDR4 3000Mhz; GPU: Inno3D GeForce RTX 3060 Ti Twin X2 OC; SSD: WD Black SN750 1TB ; PSU: Corsair RM650x; LCD: Samsung G5 34" UW; MOUSE: Logitech G305 + Razer Goliathus; KEYBOARD: SPC Gear GK550; Repro: Edifier R1280T; OS: Windows 10 |
|
Registrovaný: 15.12.16 Prihlásený: 21.03.24 Príspevky: 33 Témy: 3 Bydlisko: Namestovo |
https://www.soi.sk/files/documents/pravoplatne-rozhodnutie/prvostupnove/nitrianky-kraj/2017/nr352017.pdfvo vyššie uvedenej prevádzke zistené, že v obchodných podmienkach na stránkach internetového obchodu http://www.elcont.sk, ktorého prevádzkovateľom je účastník konania, bolo v časti 3. Záručné podmienky uvedené nasledovné: „Vyriešenie reklamácie v záručnej dobe je bezplatné. Pokiaľ však bude reklamácia neoprávnená, predávajúci bude kupujúcemu účtovať poplatok za neoprávnenú reklamáciu vo výške 10€ a prepravné náklady spojené s vrátením reklamovaného tovaru kupujúcemu”, čím účastník konania ako predávajúci uložil spotrebiteľovi povinnosť bez právneho dôvodu, nakoľko uplatnenie reklamácie je zákonom garantované právo spotrebiteľa, pričom právna úprava neumožňuje predávajúcemu požadovať od spotrebiteľa úhradu nákladov či iných poplatkov v prípade uplatnenia zodpovednosti za vady, t. j. reklamácie, ak sa reklamácia ukáže ako neopodstatnená Ahttps://www.soi.sk/files/documents/pravoplatne-rozhodnutie/prvostupnove/trencianky-kraj/2017/tn202017.pdf tu mate nieco k tomu ze ste povinny skontrolovat zasielku a spisat protokol 7. Reklamácie tovaru a záručné podmienky „Pred prebratím zásielky od doručovateľskej služby je zákazník povinný zistiť, či zásielka nie je zjavne poškodená (porušený obal, premočený obal). V prípade poškodenia zásielky je zákazník povinný spísať zápis o poškodení s doručovateľskou službou a následne skontrolovať obsah zásielky a zistiť, či tovar vo vnútri zásielky nie je poškodený dopravou....“ Ide o ukladanie povinnosti bez právneho dôvodu v zmysle § 4 ods. 2 písm. a) zákona č. 250/2007 Z. z., nakoľko kupujúci v prípade zistenia poškodenia zásielky pri jej prevzatí nie je povinný vyhotoviť zápis o poškodení (škodový zápis). Žiaden právny predpis takúto povinnosť kupujúcemu neukladá, preto ustanovenie upravujúce spísanie zisteného poškodenia tovaru pri jeho prevzatí kupujúcim môže mať len odporúčací charakter. Tzv. škodový zápis je povinný vyhotoviť dopravca za prítomnosti a na žiadosť kupujúceho. // Spojený príspevok 06.10.2020 17:29Nahlasujte ich do jedneho lebo sa v tomto bananistane nikdy nic nezmeni. Tu nejde o to ci mate dobre srdce.., Ked to nechate tak tak neojebe vas ale dalsich 10tich.
|
|
Registrovaný: 12.10.06 Prihlásený: 25.04.24 Príspevky: 20312 Témy: 79 Bydlisko: Banska Byst... | Napísal shiro: 06.10.2020 18:32 | |
|
Vyssie uvedene SOI dokumenty s tym nic nemaju. On doniesol mobil na reklamacku, po diagnostike zistili ze bol zateceny. Takze zaruka padla a tym sa z toho stal pozarucny servis. Poslali mu cenovu ponuku, ktoru zamietol, tak mu nauctovali diagnostiku. Keby to chcel opravit, tak sa z diagnostiky stane sucast prace, nauctovanej v cenovej ponuke. Nechapem, comu nerozumiete, v takychto pripadoch je to bezna prax. Aj diagnostika je praca a tu nik nebude robit zadarmo.
_________________ Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM Xiaomi Mi 9 Lite 64GB |
|
Registrovaný: 12.02.10 Prihlásený: 24.04.24 Príspevky: 13957 Témy: 745 Bydlisko: Žilina - Li... |
V tom pripade by podla teba bola kazda zamietnuta reklamacia pozarucny servis s vypalnym. Nie takto to fakt nefunguje.
_________________ MB: ASUS TUF GAMING B550M-PLUS ; CPU: AMD Ryzen 5600X + Noctua D15; RAM: 16GB GSkill DDR4 3000Mhz; GPU: Inno3D GeForce RTX 3060 Ti Twin X2 OC; SSD: WD Black SN750 1TB ; PSU: Corsair RM650x; LCD: Samsung G5 34" UW; MOUSE: Logitech G305 + Razer Goliathus; KEYBOARD: SPC Gear GK550; Repro: Edifier R1280T; OS: Windows 10 |
|
Registrovaný: 12.10.06 Prihlásený: 25.04.24 Príspevky: 20312 Témy: 79 Bydlisko: Banska Byst... | Napísal shiro: 06.10.2020 18:43 | |
|
A ako to funguje? Kto zaplati diagnostiku v pripade neopravovania zariadenia, v dosledku zistenia zavady nespadajucej do zaruky? V podobnych pripadoch som rovnaky postup videl vsade. Nieje to ziadne vypalne, ale normalna platba za cas straveny technikom na diagnostike.
_________________ Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM Xiaomi Mi 9 Lite 64GB |
|
Registrovaný: 15.12.16 Prihlásený: 21.03.24 Príspevky: 33 Témy: 3 Bydlisko: Namestovo |
Daj to ako podnet na SOI. Nic za to nedas. // Spojený príspevok 06.10.2020 18:45shiro píše: A ako to funguje? Kto zaplati diagnostiku v pripade neopravovania zariadenia, v dosledku zistenia zavady nespadajucej do zaruky? V podobnych pripadoch som rovnaky postup videl vsade. Nieje to ziadne vypalne, ale normalna platba za cas straveny technikom na diagnostike. Servis je zaplateny v cene vyrobku....
|
|
Registrovaný: 12.10.06 Prihlásený: 25.04.24 Príspevky: 20312 Témy: 79 Bydlisko: Banska Byst... | Napísal shiro: 06.10.2020 18:54 | |
|
Pokial je dany mobilservis autorizak, tak to byva tak. Ze mobilservis mesacne odosiela vyrobcovi nejaky report ohladom poctu a typov servisovanych zariadeni a vyrobca im za to plati claimy. Ale to ako bezny zakaznik nezistis. Mobilservis ti ukaze nejaky svoj cennik a tam to konci. Ale tiez, co vyrobcovia autorizakom platia, niesu nejake strasne sumy. Napr. u HP ci Lenovo notebookov je to par desiatok eur max.
_________________ Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM Xiaomi Mi 9 Lite 64GB |
|
Registrovaný: 15.06.14 Prihlásený: 25.04.24 Príspevky: 17930 Témy: 142 Bydlisko: Bratislava |
Platiť diagnostiku za zamietnutú reklamáciu je sprostosť a naozaj to tak nefunguje
_________________ ITX >>> ATX |
|
Registrovaný: 13.08.13 Prihlásený: 24.04.24 Príspevky: 1138 Témy: 116 Bydlisko: Trenčín |
shiro píše: A ako to funguje? Kto zaplati diagnostiku v pripade neopravovania zariadenia, v dosledku zistenia zavady nespadajucej do zaruky? V podobnych pripadoch som rovnaky postup videl vsade. Nieje to ziadne vypalne, ale normalna platba za cas straveny technikom na diagnostike. Klasika, keď sa to stane inému tak je to v poriadku, predsa musia tie servisy z niečoho žiť, však čo nestalo sa to mne. Ale ak by sa to tebe stalo tak chcem vidieť ako by si mávol rukou a však pohode zaplatím Vám.
|
|
Registrovaný: 29.12.10 Prihlásený: 25.04.24 Príspevky: 13842 Témy: 124 Bydlisko: Zvolen |
Kedysi davno (okolo r. 2006) bola v Zakone o ochrane spotrebitela priama zmienka o tom, ze reklamacia MUSI byt vybavena bezplatne, vybavenim sa rozumie aj zamietnutie..
Teraz som to tam uz nevidel, su tam odseky o tom, ze naklady na odborne posudenie znasa vyhradne predajca, ale o manipulacnych poplatkoch nepise zakon nic.. Takze som si na 99% isty, ze toto zakazane nemaju, je to len vyuzitie nedokonaleho zakona..
_________________ PC1: CPU Intel Core2 Quad Q9550 2.83GHz + Scythe Ashura SCASR-1000 | MB MSI P45-8D Memory Lover | RAM Kingston DDR2-1066 HyperX 4x2GB | VGA NVIDIA Quadro K4000 3GB | SSD Intel 520 Series 2x120GB RAID0 | HDD WD RE3 2x1TB RAID0 + WD Caviar Blue 2TB + WD Caviar Blue 500GB | DVD±RW Samsung SH-S224DB | DVD-ROM Plextor PX-130A | CD-RW Plextor Premium | FDD + Card Reader Teac FD-CR7 | Audio Creative SB Audigy 2 ZS Platinum | TV AVerTV Hybrid+FM PCI A16D | PS Gigabyte ODIN Pro 550W Modular | Keyboard Fujitsu KB955 | Mouse ROCCAT Kone v2 + SteelSeries QcK mini | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS PC2: HP ENVY Phoenix h9 | CPU Intel i7-3770K 3.50GHz | RAM Nanya DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB | SSD Samsung PM871a 512GB + Crucial MX500 500GB | HDD WD Gold 2TB | DVD±RW HP GH82N | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS (shared) PC3: Dell Precision T1650 | CPU Intel Xeon E3-1240 v2 3.40GHz | RAM Samsung DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA Quadro M2000 4GB | SSD Samsung PM871 256GB | HDD Seagate 500GB | DVD±RW Philips DH-16ACS NB1: Fujitsu LIFEBOOK S782 vPro | 14" HD+ | CPU Intel Core i7-3540M 3.0GHz | RAM 2x8GB | SSD Samsung 850 PRO 2TB | 4G/LTE w/GPS | 2nd Battery | 2nd HDD | Port Replicator NB2: Fujitsu LIFEBOOK E782 | 15.6" FHD | CPU Intel Core i7-3632QM 2.2GHz | RAM 2x4GB | SSD Plextor M6 PRO 256GB | 3G/UMTS w/GPS | 2nd Battery 2in1: Fujitsu STYLISTIC Q702 vPro | 11.6" IPS HD | CPU Intel Core i5-3427U 1.8GHz | RAM 4GB | SSD Toshiba 256GB mSATA | 4G/LTE w/GPS NAS: Synology DS1515+ | CPU Intel Atom C2538 2.4GHz | RAM 2x8GB | Storage HDD Seagate IronWolf 4x4TB RAID5 + SSD Intel 520 Series 180GB |
|
Registrovaný: 12.02.10 Prihlásený: 24.04.24 Príspevky: 13957 Témy: 745 Bydlisko: Žilina - Li... |
Vybavením reklamácie sa rozumie aj jej zamietnutie. Na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo a predávajúci nemá právo pýtať akýkoľvek poplatok, dokonca ani za spätnú dopravu k tebe.
_________________ MB: ASUS TUF GAMING B550M-PLUS ; CPU: AMD Ryzen 5600X + Noctua D15; RAM: 16GB GSkill DDR4 3000Mhz; GPU: Inno3D GeForce RTX 3060 Ti Twin X2 OC; SSD: WD Black SN750 1TB ; PSU: Corsair RM650x; LCD: Samsung G5 34" UW; MOUSE: Logitech G305 + Razer Goliathus; KEYBOARD: SPC Gear GK550; Repro: Edifier R1280T; OS: Windows 10 |
|
Registrovaný: 10.02.13 Prihlásený: 24.04.24 Príspevky: 1408 Témy: 155 Bydlisko: GB | Napísal autor témy martino9: 06.10.2020 23:16 | |
|
som rád že ste to tu oživili. nešlo mi o "drobné" ale o to, že som neraz počul/čítal, že reklamáciu zamietli lebo bol mobil "poškodený" - odreninka na rohu, oškretý displej, alebo zadný kryt a podobne. proste vnútorná závada nastala lebo ti telefón raz za rok spadol. keď takto bezdôvodne zamietnu 99% reklamácii, je to krásny peniaz ale keď ma to v budúcnosti napadne, zo zvedavosti to na SOI pošlem, aby som zistil aký bude výsledok
_________________ PC Ryzen 5 2600, 16GB RAM, NVIDIA GTX 1660 Super, Win10 Laptop DELL INSPIRON 7537 - i7-4500U, 8GB RAM, NVidia GT 750M, Win10 Phone Apple iPhone 14 128Gb Car Skoda Octavia Mk3 |
|
Registrovaný: 12.10.06 Prihlásený: 25.04.24 Príspevky: 20312 Témy: 79 Bydlisko: Banska Byst... | Napísal shiro: 07.10.2020 8:42 | |
|
Padom fonu sa mohlo vnutri nieco uvolnit a napachat vacsie skody. Kamos si raz svojpomocne menil v telefone baterku. Zle ju tam nalepil obojstrannou paskou, potom siel s telefonom bicyklovat. Otrasmi sa baterka uvolnila a vydrapila FFC vodic aj s cestickami na plosaku. Mohol kupovat novu dosku = novy fon. Nieje to len o tom, ze fon spadne a navonok vidno jednu malu prasklinku. SamerLp píše: Klasika, keď sa to stane inému tak je to v poriadku, predsa musia tie servisy z niečoho žiť, však čo nestalo sa to mne. Ale ak by sa to tebe stalo tak chcem vidieť ako by si mávol rukou a však pohode zaplatím Vám. Nevidim v tom problem. Sam robim serv. technika. Staci, ked sa vyskytne zaludnejsia zavada, diagnostikujes napr. hodinu, miesto 30min - testovanie, vymena komponentov na otestovanie, zhananie infa - to vsetko k tomu patri. A uz si v strate, prerobil si viac casu, ako dostanes od vyrobcu preplateneho. Ano, servisy musia z niecoho zit, nedotuje ich vyrobca v plnej miere. Preto chapem, ze tu mame poplatky za diagnostiku v pripade, ze zariadenie nechces opravit, alebo v pripade porusenia zarucnych podmienok. Pretoze praca odvedena bola (diagnostika) a niekto ju zaplatit musi. Zo zvedavosti by som chcel vidiet takyto spor. Ak sa fakt jedna o dieru v zakone, ktovie, ci by zakaznik vyhral a ako by sa pravnici, ci stat k tomu postavili. Stale nechapem, preco sa vsetci upinate iba na to, ze to autor topiku reklamoval. Reklamaciou to zacalo, ale aj skoncilo v momente, ked sa zistilo, ze boli zarucne podmienky porusene. Tym padom logicky akekolvek vyhody zarucnej opravy padaju a meni sa to na bezny pozarucny servis. Inac stale nenapisal, o aky fon sa jednalo, ci pri danom modeli je deklarovana akakolvek vodeodolnost/vodotesnost. Ak ano, tak suhlasim, moze sa jednat o vadu vyrobku, jeho vodotesnosti. Samozrejme je nutne si pozriet podmienky za akych je to garantovane vyrobcom. Ale pokial nie, tak sa casom daju cakat problemy s tym spojene, skor ci neskor. Telefon ponechavany kazdych par dni, dlhsi cas v zaparenej kupelni, netreba ani ponarat do vody....
_________________ Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM Xiaomi Mi 9 Lite 64GB |
|
Registrovaný: 15.06.14 Prihlásený: 25.04.24 Príspevky: 17930 Témy: 142 Bydlisko: Bratislava |
Keď sa zistilo že fon bol utopený, mali reklamáciu zamietnuť a nie ďalej pokračovať v diagnostike pre pozáručný servis bez konzultácie so zákazníkom a jeho súhlasom. On doniesol telefón na reklamáciu, nie do servisu s cieľom opravy zariadenia za každú cenu.
_________________ ITX >>> ATX |
|
Registrovaný: 12.10.06 Prihlásený: 25.04.24 Príspevky: 20312 Témy: 79 Bydlisko: Banska Byst... | Napísal shiro: 07.10.2020 9:23 | |
|
Ved to aj urobili. Diagnostike sa nevyhnes, spravili ju este v dobe ked sa to bralo ako za rucna oprava. Zvonku nemusis vidiet vsetky tagy indikujuce zatopenie, bez diagnostiky ci rozobratia nevies posudit pripadny rozsah vnutorneho poskodenia vlhkostou. Nasledne sa zistilo porusenie zarucnych podmienok. A teraz co s vykonanou pracou a stravenym casom? Samozrejme to chcu zaplatit.
_________________ Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM Xiaomi Mi 9 Lite 64GB |
|
Registrovaný: 15.06.14 Prihlásený: 25.04.24 Príspevky: 17930 Témy: 142 Bydlisko: Bratislava |
Jedná sa o reklamáciu, nech si to riešia s niekým iným a nie zákazníkom... Alebo nech riešia reklamáciu bez cenového návrhu na opravu bez kontaktovania zákazníka a informovania o takomto postupe
_________________ ITX >>> ATX |
|
Registrovaný: 05.08.11 Prihlásený: 24.04.24 Príspevky: 1512 Témy: 61 Bydlisko: BA | Napísal eon5: 07.10.2020 10:49 | |
|
shiro píše: Tym padom logicky akekolvek vyhody zarucnej opravy padaju a meni sa to na bezny pozarucny servis. nemyslim si ze je to pravda, lebo zarucny servis je jedna sluzba, pozarucny druha. zarucny servis je zakladne pravo spotrebytela, i.e. nemoze byt spoplatnene (ani na tuto sluzbu viazat ine spoplatnene sluzby). relevantne rozhodnutie soi z 2019: https://www.soi.sk/files/documents/pravoplatne-rozhodnutie/druhostupnove/2019/ui432019.pdf...Porušil zákaz predávajúceho ukladať spotrebiteľovi povinnosti bez právneho dôvodu, nakoľko včasti „Spotrebiteľská záruka“ vbode 20., včasti „Vady tovaru“ vbode 27. avčasti „Kúpna cena“ vbode 9. boli uvedené podmienky, ktorými účastník konania ukladal spotrebiteľovi povinnosť nad rámec zákona vnasledovnom znení, ato:Spotrebiteľská záruka20.„... Ak sa reklamácia ukáže ako neodôvodnená či neoprávnená, má predávajúci nárok na náhradu nákladov skutočne vynaložených na testovanie tovaru, splatnú do 30 dní odo dňa vyčíslenia týchto nákladov (spravidla voznámení ozamietnutí reklamácie)“.Vady tovaru27.„ Uplatnenie vád tovaru si spravidla vyžaduje testovanie vzorky či vzoriek tovaru. “.Predmetnými ustanoveniami účastník konania ukladal spotrebiteľovi povinnosti bez právneho dôvodu, ato nad rámec zákona, resp. vrozpore sním, ato vneprospech spotrebiteľa. Uplatnenie reklamácie je zákonom garantované právo spotrebiteľa a právna úprava spotrebiteľovi neukladá žiadne povinnosti vsúvislosti súhradou nákladov vzniknutých pri jej vybavovaní či iných poplatkov, ato bez ohľadu na výsledok reklamácie. zaroven ale ani 30 dnova lehota nieje svata: existuje precedens z 2018teho, kde ustavny sud rozhodol, ze ak ide o neopravnenu reklamaciu (skoda sposobena spotrebytelom), moze predavajuci odovodnene zamietnut reklamaciu aj po deadlajne 30 dni a bude v tomto pripade v prave. https://www.podnikajte.sk/zakonne-povinnosti-podnikatela/nevybavenie-neopravnenej-reklamacie// Spojený príspevok Str 07.10.20 10:57treba dodat ze v tomto pripade sa moze este zakaznik obratit na sudneho znalca. ak ten vyhodnoti problem ako vyrobnu chybu vyrobku, vtedy ma zakaznik velku sancu sud vyhrat a vsetky naklady (znalec+sud) by znasal predavajuci. ak ide ale o Appe vyrobky, apple to ma osetrene velmi dobre v neprospech zakaznika, nevioem ako mobily, ale v laptopoch ma tzv senzory zatopenia, ktore sa natrvalo zafarbia na cerveno pri kontakte s vodou. nanestastie su konstruovane tak, ze reaguju aj na vyssiu atmosfericku vlhkost vo vzduchu .. cize notebook vam moze fungovat bezproblemov, ale nezreklamujete ho, lebo zijete vo vlhkom podnebi alebo ste ho mali raz v kupelke pripadne ste ho v zime mali podpazuchov a vosli do tepleho domu a vyzrazala sa vam v nom voda ..
|
|
Registrovaný: 15.06.14 Prihlásený: 25.04.24 Príspevky: 17930 Témy: 142 Bydlisko: Bratislava |
ak zakaznik dostane posudok od sudneho znalca ktory urci ze pochybil servis, netreba ist na sud ale staci za predajcom s tymto posudkom a poriesi sa odstupenie od kupnej zmluvy, kedy je zakaznikovi vratena kupna cena za tovar + preplatene naklady na vytvorenie posudku.
_________________ ITX >>> ATX |
|
Registrovaný: 12.10.06 Prihlásený: 25.04.24 Príspevky: 20312 Témy: 79 Bydlisko: Banska Byst... | Napísal shiro: 07.10.2020 12:33 | |
|
eon5 píše: nemyslim si ze je to pravda, lebo zarucny servis je jedna sluzba, pozarucny druha. zarucny servis je zakladne pravo spotrebytela, i.e. nemoze byt spoplatnene (ani na tuto sluzbu viazat ine spoplatnene sluzby). Pravda. Zarucny servis by mal zadarmo, keby sa nezistilo porusenie zarucnych podmienok. Ale kedze sa zistilo ich porusenie... eon5 píše: relevantne rozhodnutie soi z 2019: https://www.soi.sk/files/documents/pravoplatne-rozhodnutie/druhostupnove/2019/ui432019.pdf[i]...Porušil zákaz predávajúceho ukladať spotrebiteľovi povinnosti bez právneho dôvodu ... Skusal som hladat, ale akosi som sa nedohladal, kde je toto v zakone zakazane. Alebo som slepy eon5 píše: ak ide ale o Appe vyrobky, apple to ma osetrene velmi dobre v neprospech zakaznika, nevioem ako mobily, ale v laptopoch ma tzv senzory zatopenia maju to aj v telefonoch. Na webe maju aj umiestnenie tych tagov, detekujucich zatopenie. Je tam uvedene, ze scervenaju aj v pripade vyssej vlhkosti ako urcil vyrobca. nemusia byt nutne zatopene vodou: https://support.apple.com/en-au/HT204104Preto by bolo dobre aby tazatel uviedol, aky to bol telefon. Pretoze ked vodotesny model nema problem s ponorenim do vody, nemal by mat duplom problem s vlhkostou v kupelni. Aby sme sa nakoniec nedozvedeli, ze to bol nevodotesny iP SE...
_________________ Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM Xiaomi Mi 9 Lite 64GB |
|
Registrovaný: 05.08.11 Prihlásený: 24.04.24 Príspevky: 1512 Témy: 61 Bydlisko: BA | Napísal eon5: 07.10.2020 14:55 | |
|
je to vyklad zakona od SOI, ktory uvadzaju v rozsudku; opirera sa o literu zakona, ktory hovori ze reklamacia je zakladne pravo spotrebytela a zakladne prava sa nespoplatnuju. so SOI by som sa o vyklade spotrebytelskeho zakona fakt nehadal a ktomu poruseniu: Zarucny servis nekonci momentom, kedi sa zisti porusenie zarucnych podmienok. zakon hovori jasne ze zarucny servis konci az v momente vybavenia reklamacie, v tomto pripade je vybavenie reklamacie ta posledna moznost uvadzana v zakone => vratenie tovaru v povodnom neopravenom stave s odvovodnenim: zaruka neuznana. samozrejme toto je moj subjektivny laicky nazor na zaklade vygooglenych informacii
|
|
Registrovaný: 29.12.10 Prihlásený: 25.04.24 Príspevky: 13842 Témy: 124 Bydlisko: Zvolen |
Malo by to byt presne tak, ako pises.. Zamietnutie reklamacie = jej vybavenie, toto by malo byt zadarmo (ako vravim, v starom zneni zakona este pred 250/2007, jeho cislo si nepamatam, to aj bolo explicitne uvedene).. Az potom by mali kontaktovat zakaznika a spytat sa, ci maju spravit aj diagnostiku a cenovu ponuku na opravu..
_________________ PC1: CPU Intel Core2 Quad Q9550 2.83GHz + Scythe Ashura SCASR-1000 | MB MSI P45-8D Memory Lover | RAM Kingston DDR2-1066 HyperX 4x2GB | VGA NVIDIA Quadro K4000 3GB | SSD Intel 520 Series 2x120GB RAID0 | HDD WD RE3 2x1TB RAID0 + WD Caviar Blue 2TB + WD Caviar Blue 500GB | DVD±RW Samsung SH-S224DB | DVD-ROM Plextor PX-130A | CD-RW Plextor Premium | FDD + Card Reader Teac FD-CR7 | Audio Creative SB Audigy 2 ZS Platinum | TV AVerTV Hybrid+FM PCI A16D | PS Gigabyte ODIN Pro 550W Modular | Keyboard Fujitsu KB955 | Mouse ROCCAT Kone v2 + SteelSeries QcK mini | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS PC2: HP ENVY Phoenix h9 | CPU Intel i7-3770K 3.50GHz | RAM Nanya DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB | SSD Samsung PM871a 512GB + Crucial MX500 500GB | HDD WD Gold 2TB | DVD±RW HP GH82N | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS (shared) PC3: Dell Precision T1650 | CPU Intel Xeon E3-1240 v2 3.40GHz | RAM Samsung DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA Quadro M2000 4GB | SSD Samsung PM871 256GB | HDD Seagate 500GB | DVD±RW Philips DH-16ACS NB1: Fujitsu LIFEBOOK S782 vPro | 14" HD+ | CPU Intel Core i7-3540M 3.0GHz | RAM 2x8GB | SSD Samsung 850 PRO 2TB | 4G/LTE w/GPS | 2nd Battery | 2nd HDD | Port Replicator NB2: Fujitsu LIFEBOOK E782 | 15.6" FHD | CPU Intel Core i7-3632QM 2.2GHz | RAM 2x4GB | SSD Plextor M6 PRO 256GB | 3G/UMTS w/GPS | 2nd Battery 2in1: Fujitsu STYLISTIC Q702 vPro | 11.6" IPS HD | CPU Intel Core i5-3427U 1.8GHz | RAM 4GB | SSD Toshiba 256GB mSATA | 4G/LTE w/GPS NAS: Synology DS1515+ | CPU Intel Atom C2538 2.4GHz | RAM 2x8GB | Storage HDD Seagate IronWolf 4x4TB RAID5 + SSD Intel 520 Series 180GB |
|
Registrovaný: 15.12.16 Prihlásený: 21.03.24 Príspevky: 33 Témy: 3 Bydlisko: Namestovo |
Az potom by mali kontaktovat zakaznika a spytat sa, ci maju spravit aj diagnostiku a cenovu ponuku na opravu.. Jop v opacnom pripade by ti mohla prist faktura za 200 tisic s odovodnenimb ze museli objednat specialistu s rontgenovym videnim z kambodze Oni tie zakony az tak blbo niesu obcas napisane
|
|
Registrovaný: 15.06.14 Prihlásený: 25.04.24 Príspevky: 17930 Témy: 142 Bydlisko: Bratislava |
Nikto nepovedal ze sa na to maju pozerat laserovymi ocami. Ale pozadovat poplatok za to, aby ti zamietli reklamaciu, no ja ti nevim.
_________________ ITX >>> ATX |
|
Registrovaný: 12.10.06 Prihlásený: 25.04.24 Príspevky: 20312 Témy: 79 Bydlisko: Banska Byst... | Napísal shiro: 07.10.2020 18:13 | |
|
Zamietli. A tym sa z uz prevedenej zarucnej diagnostiky stala pozarucna platena diagnostika. Ceny za nu su nahliadnutelne v cenniku. Tu sa nieje ako sa opytat zakaznika, ci chce diagnostiku, pretoze ta uz z principu prebehla. Diagnostikovat musis vzdy, nik nieje vestec, ze naslepo meni veci. Servis vo svojom systeme zarucny ticket uzavrie s tym ze zar. podmienky boli porusene a zaruka pada. Potom vytvori novy, pozarucny ticket, kde spravi cenovu ponuku a caka sa na vyjadrenie zakaznika. Alebo, ak mu to jeho system umoznuje, rovno dany ticket preklopi zo zarucneho na pozarucny, vytlaci protokol o tejto zmene a da podpisat zakaznikovi. Sposobov ako to osefovat je viacero, zalezi od systemu.. Ked zakaznik nebude chcet opravit, vratia mu zariadenie + samozrejme poplatok za diagnostiku, lebo pozaruka.
_________________ Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM Xiaomi Mi 9 Lite 64GB |
|
Registrovaný: 15.06.14 Prihlásený: 25.04.24 Príspevky: 17930 Témy: 142 Bydlisko: Bratislava |
a preco vytvaraju novy pozarucny ticket? zaruka padla, reklamacia zamietnuta, bodka. ziadne dalsie kroky, ziadna cenova ponuka, proste reklamacia vybavena zamietnutim. koniec debaty.
_________________ ITX >>> ATX |
|
Registrovaný: 12.10.06 Prihlásený: 25.04.24 Príspevky: 20312 Témy: 79 Bydlisko: Banska Byst... | Napísal shiro: 07.10.2020 18:24 | |
|
a uz prevedenu diagnostiku zaplati kto? firma nefunguje zadarmo.
_________________ Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM Xiaomi Mi 9 Lite 64GB |
|
Registrovaný: 15.06.14 Prihlásený: 25.04.24 Príspevky: 17930 Témy: 142 Bydlisko: Bratislava |
to nech si servis riesi s vyrobcami, pre ktorych prevadzkuje zarucny servis. zakaznik nema co platit za vybavovanie reklamacie pocas zarucnej doby.
_________________ ITX >>> ATX |
|
Podobné témy | Témy | Odpovede | Zobrazenia | Posledný príspevok |
---|
| rada pri reklamacii v Notebooky a netbooky | 6 | 1317 | 23.04.2008 9:51 Seto | | Pravo pri reklamacii PC v Obchody, reklamácie a právo | 3 | 1436 | 17.12.2009 6:41 don jebot | | problem pri reklamacii notebooku v Obchody, reklamácie a právo | 4 | 1973 | 04.01.2008 3:19 newer | | Datum uplatnenia reklamacie pri reklamacii postou v Obchody, reklamácie a právo | 1 | 1237 | 05.11.2021 5:54 kllr007 | | Skúsenosť s hlučným fanom na notebooku pri reklamácií? v Obchody, reklamácie a právo | 8 | 1371 | 14.01.2012 20:49 foxXx | | Ako dlho trvá reklamácia v iStores.sk v Obchody, reklamácie a právo | 9 | 1791 | 24.01.2017 19:13 Rob3Rt0 | | Autorsky poplatok v Obchody, reklamácie a právo | 5 | 1094 | 06.02.2008 15:06 tommy1104 | | registrácia za poplatok v Redakčné systémy | 3 | 389 | 12.11.2013 18:01 shaggy | | poplatok za sluzbu navyse[mobil] v Obchody, reklamácie a právo | 1 | 635 | 22.02.2010 22:24 shiro | | poplatok za paragraf u lekara v Obchody, reklamácie a právo | 4 | 1088 | 29.08.2014 15:59 tatko Tom | | Zamrzá počítač po reklamácii dosky v Intel čipové sady | 3 | 1437 | 02.11.2009 9:57 Mirdeld | | Vratenie penazi po totalne odflaknutej reklamacii v Obchody, reklamácie a právo | 10 | 1527 | 09.09.2011 3:58 Daron | | Z alzy mi prišlo po reklamácii hrozné monštrum v Obchody, reklamácie a právo | 6 | 776 | 07.09.2010 19:07 Kraj0 | | vypis chyby pri napalovani pri DVD hp DVDRAM GT30L v Optické zariadenia | 6 | 1264 | 22.09.2010 17:53 nexter | | Nacitanie scriptu pri Firefox a pri IE nie v JavaScript, VBScript, Ajax | 6 | 623 | 29.03.2010 15:09 Ďuri | | Pásy pri zmene rozlíšenia, alebo pri pustení videa v ATI/AMD grafické karty | 5 | 679 | 23.05.2009 6:21 jacho6380 |
| Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
|
|