[ Príspevkov: 45 ] 1, 2
AutorSpráva
Offline

Správca fóra
Správca fóra
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 29.12.10
Prihlásený: 30.10.20
Príspevky: 12374
Témy: 107 | 107
Bydlisko: Zvolen

Firma zarobila na predanom vyrobku, toto MUSI (resp. by malo byt) byt zadarmo.. Preto to schovavaju za administrativny, manipulacny a neviem aky poplatok, o ktorom zakon nehovori..

Je to v podstate podobne, ako ked lekari premenovali poplatok za objednanie na presny cas..


_________________
PC1: CPU Intel Core2 Quad Q9550 2.83GHz + Scythe Ashura SCASR-1000 | MB MSI P45-8D Memory Lover | RAM Kingston DDR2-1066 HyperX 4x2GB | VGA NVIDIA Quadro K4000 3GB | SSD Intel 520 Series 2x120GB RAID0 | HDD WD RE3 2x1TB RAID0 + WD Caviar Blue 2TB + WD Caviar Blue 500GB | DVD±RW Samsung SH-S224DB | DVD-ROM Plextor PX-130A | CD-RW Plextor Premium | FDD + Card Reader Teac FD-CR7 | Audio Creative SB Audigy 2 ZS Platinum + KOSS PRO4AA Titanium | TV AVerTV Hybrid+FM PCI A16D | PS Gigabyte ODIN Pro 550W Modular | Keyboard Fujitsu KB520 | Mouse ROCCAT Kone v2 + SteelSeries QcK mini | LCD Fujitsu P24W-6 IPS + Fujitsu B23T-6 LED
PC2: Dell Precision T1650 | CPU Intel Xeon E3-1240 v2 3.40GHz | RAM Samsung DDR3-1600 ECC 4x4GB | VGA NVIDIA Quadro K420 2GB | SSD Lite-On S900 128GB | HDD Hitachi 160GB | DVD±RW Philips DH-16ACS | Keyboard + Mouse SPEEDLINK Mediato 2.4GHz Wireless Deskset | LCD Fujitsu P24W-6 IPS (shared)
NB1: Fujitsu LIFEBOOK S782 vPro | 14" HD+ | CPU Intel Core i7-3540M 3.0GHz | RAM 2x8GB | SSD Samsung PM871a 512GB | 4G/LTE w/GPS | 2nd Battery | 2nd HDD | Port Replicator
NB2: Fujitsu LIFEBOOK E782 | 15.6" FHD | CPU Intel Core i7-3632QM 2.2GHz | RAM 2x4GB | SSD Plextor M6 PRO 256GB | 3G/UMTS w/GPS | 2nd Battery
2in1: Fujitsu STYLISTIC Q702 vPro | 11.6" IPS HD | CPU Intel Core i5-3427U 1.8GHz | RAM 4GB | SSD Toshiba 256GB mSATA | 4G/LTE w/GPS
NAS: Synology DS1515+ | CPU Intel Atom C2538 2.4GHz | RAM 2x8GB | Storage HDD Seagate IronWolf 4x4TB RAID5 + SSD Intel 520 Series 180GB
Offline

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 12.10.06
Prihlásený: 30.10.20
Príspevky: 18861
Témy: 74 | 74
Bydlisko: Banska Byst...

Autorizovany servis na ziadnom predaji nezarobil. A aj keby, v pripade istores tuna popisovanom (predajca+servis) tak ako som pisal predtym, vyrobcovia servisom platia malo, ze to balansuje na hrane straty. Ako zakaznik sa nedozvies, ci vobec, alebo kolko vyrobca servisu plati. Skoncis pri cenniku servisu. Je jedno co si hocikto z nas mysli, ze dakto dakde zarobil.

Miso122 píše:
to nech si servis riesi s vyrobcami, pre ktorych prevadzkuje zarucny servis. zakaznik nema co platit za vybavovanie reklamacie pocas zarucnej doby.

Ale to uz nebola reklamacia, pretoze zaruka padla a reklamacka bola zamietnuta. Diagnostika bola prevedena, lebo tu musis robit vzdy, niesi jasnovidec ze hned vies, co robit.
Ako som pisal predtym,vyrobcovia servisom platia malo, ze to balansuje na hrane straty. Ako zakaznik sa nedozvies, ci vobec, alebo kolko vyrobca servisu plati. Skoncis pri cenniku servisu. A mozes sa sudit. Preto som aj predtym pisal, ze by som si podobny pripad rad pozrel :)

Navyse, kazdy servis ma niekde na preberaku uvedene, ze odovzdanim zariadenia do opravy a podpisom preberaku prijimas ich obch. podmienky, kde je vsetko toto stanovene. Ze si zakaznik najprv nepozrie cennik, pripadne sa nespyta na postup riesenia, je uz vec druha...


_________________
CPU: Ryzen 7 3700X, CPU fan: SilentiumPC Fera 3, MB: Asrock X570M Pro4, RAM: Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17, SSD OS: Samsung 970evo plus 250GB NVMe, SSD Data + zalohy: 2x Corsair MP510 1TB NVMe, SSD Games: Crucial MX300 525GB SATA, GPU: Gainward GTX1060 6GB, PSU: Corsair RM550x, Monitor: 24" BenQ GW2470H, Case fans: 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
iPad Air 16GB, Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Online

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 15.06.14
Prihlásený: 30.10.20
Príspevky: 17207
Témy: 135 | 135
Bydlisko: Bratislava

stale to bola reklamacia, kedze este nebola ukoncena a zariadenie odovzdane zakaznikovi. ci to sa len tak bez suhlasu zakaznika reklamacia uzavrie a zariadenie prijme na pozarucny servis, to v akej diere hentak funguje autorizak? pretoze to naozaj nie je bezne spravanie a vybavovanie reklamacii...


_________________
ITX >>> ATX
Offline

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 12.10.06
Prihlásený: 30.10.20
Príspevky: 18861
Témy: 74 | 74
Bydlisko: Banska Byst...

ved bola ukoncena jej zamietnutim. uz ako bude zakaznik informovany (mail, telefon) je fuk. automaticky ako pozaruka to je prijate, pretoze prebehal diagnostika a tu treba platit.
Tiez nieje podstatne, ci mu bolo zariadenie fyzicky odovzdane. Odovzdane mu bude tak ci tak, podla jeho rozhodnutia, opravene ci neopravene. Naco tahat zakaznika do predajne, aby zariadenie drzal v ruke 10s a potom mu bude zobrate, kym sa nevyjadri k cenovej ponuke? A ked nezaplati, nebude mu vydane.


_________________
CPU: Ryzen 7 3700X, CPU fan: SilentiumPC Fera 3, MB: Asrock X570M Pro4, RAM: Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17, SSD OS: Samsung 970evo plus 250GB NVMe, SSD Data + zalohy: 2x Corsair MP510 1TB NVMe, SSD Games: Crucial MX300 525GB SATA, GPU: Gainward GTX1060 6GB, PSU: Corsair RM550x, Monitor: 24" BenQ GW2470H, Case fans: 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
iPad Air 16GB, Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Online

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 15.06.14
Prihlásený: 30.10.20
Príspevky: 17207
Témy: 135 | 135
Bydlisko: Bratislava

Miso122 píše:
to v akej diere hentak funguje autorizak? pretoze to naozaj nie je bezne spravanie a vybavovanie reklamacii...
nech viem kam nechodiť


_________________
ITX >>> ATX
Offline

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 12.10.06
Prihlásený: 30.10.20
Príspevky: 18861
Témy: 74 | 74
Bydlisko: Banska Byst...

istores, ako vidis


_________________
CPU: Ryzen 7 3700X, CPU fan: SilentiumPC Fera 3, MB: Asrock X570M Pro4, RAM: Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17, SSD OS: Samsung 970evo plus 250GB NVMe, SSD Data + zalohy: 2x Corsair MP510 1TB NVMe, SSD Games: Crucial MX300 525GB SATA, GPU: Gainward GTX1060 6GB, PSU: Corsair RM550x, Monitor: 24" BenQ GW2470H, Case fans: 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
iPad Air 16GB, Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Online

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 12.02.10
Prihlásený: 30.10.20
Príspevky: 13625
Témy: 727 | 727
Bydlisko: Žilina - Li...

shiro píše:
Tiez nieje podstatne, ci mu bolo zariadenie fyzicky odovzdane.


Ale je, je to jasné definované v zákone kedy sa reklamácia považuje za uzavretú. Aby ti servis zadržiaval majetok neoprávnene no neviem nepochodil by.
Jednoducho je to záručná reklamácia ktorá bola zamietnutá, tovar má byť vrátený alebo opravený pozáručne, nič iné medzitým atď.

Veď ti to ešte aj SOI potvrdila a zjavne nedochádza.:D


_________________
MB: Gigabyte B450M S2H; CPU: AMD Ryzen 2600 + Noctua D15; RAM: 16GB GSkill DDR4 3000Mhz; GPU: Sapphire Pulse 5700 8GB; SSD: WD Black SN750 1TB ; PSU: Be Quiet Pure Power 11 500W;
LCD: BenQ EW277HDR; MOUSE: Logitech MX Master + Razer Goliathus; KEYBOARD: SPC Gear GK550; Repro: Edifier R1280T; OS: Windows 10
Offline

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 12.10.06
Prihlásený: 30.10.20
Príspevky: 18861
Témy: 74 | 74
Bydlisko: Banska Byst...

Ako inac ma servis vyriesit/vymoct zaplatenie prevedenej diagnostiky? Zakaznik odmietne a odide. Potom ho servis zazaluje ze nezaplatil za sluzbu? To iste, ale z druhej strany :)
Cital som to riesenie od SOI, ale nedava mi zmysel, co tam popisuju. Ze sa na zarucny servis nesmu viazat poplatky je pochopitelne. ALe ze servisne stredisko nemoze podla zakona "Ukladat povinnosti bez pravneho dovodu" znamena co? Nezaplateny cas straveny diagnostikou nieje "pravny dovod"? Co vlastne je "pravny dovod"? Lebo tu ide o defakto o spatnu uhradu diagnostiky. Ta musela byt vykonana aby sa vobec zistilo, co so zariadenim presne je.
Nikde som nenasiel pravne riesenie podobneho pripadu. Lebo podla toho co tu vsetci pisu, ze reklamacia sa mala uzavriet ako zamietnuta a zakaznik nema nic platit, je servisne stredisko v cistej strate. Kvoli tomu, ze zakaznik porusil zarucne podmienky. Nepripada mi to spravodlive.

Ako som googlil, dostal som sa k reklamacnemu poriadku nejakej firmy. Tam tiez v pripade neopravnenej reklamacie maju nejake sadzby:
https://www.madalbal.sk/servis/servis-poplatky-za-diagnostiku-a-dopravu/


_________________
CPU: Ryzen 7 3700X, CPU fan: SilentiumPC Fera 3, MB: Asrock X570M Pro4, RAM: Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17, SSD OS: Samsung 970evo plus 250GB NVMe, SSD Data + zalohy: 2x Corsair MP510 1TB NVMe, SSD Games: Crucial MX300 525GB SATA, GPU: Gainward GTX1060 6GB, PSU: Corsair RM550x, Monitor: 24" BenQ GW2470H, Case fans: 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
iPad Air 16GB, Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Online

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 15.06.14
Prihlásený: 30.10.20
Príspevky: 17207
Témy: 135 | 135
Bydlisko: Bratislava

Toto nemá význam sa s tebou hádať, stále si ideš svoje
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii


_________________
ITX >>> ATX
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 15.12.16
Prihlásený: 29.10.20
Príspevky: 27
Témy: 3 | 3
Bydlisko: Namestovo

Ten paragraf defakto hovori ze sa musi vykonat len to co je v zakone. Ziadne svoje extra srandy si tam doplnat nemozes ani v podmienkach nikde.

Podobny princip mas aj s zakonnikom prace. Zamestnavatel si moze pisat dristy do zmluvy ako chce... Vzdy plati najprv zakon na to co upravuje..


Online

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 12.02.10
Prihlásený: 30.10.20
Príspevky: 13625
Témy: 727 | 727
Bydlisko: Žilina - Li...

shiro píše:
Ako inac ma servis vyriesit/vymoct zaplatenie prevedenej diagnostiky? Zakaznik odmietne a odide. Potom ho servis zazaluje ze nezaplatil za sluzbu? To iste, ale z druhej strany :)


Od predajcu / výrobcu. Ty máš zariadenie v záruke kým sa nedokáže opak, v tom momente sa práce majú zastaviť, a dať ako neuznaný RMA. Prípadne doplnkovo informovať zákazníka či chce pokračovať v oprave na vlastné náklady. Nič viac nič menej.pokračovať v oprave na vlastné náklady. Nič viac nič menej. Zákon proste rieši reklamácie a samozrejme aj spôsob ich ukončenia a teda kedy sa RMA považuje za vybavenú. Nikdy zákazník nemá nič platiť pokiaľ sa nedohodnú na mimozarucnej oprave.

Zákazník si neobjednal žiadnu službu. Využil reklamáciu tovaru v záruke tak ako mu to umožňuje zákon.
To že si niekto doplní do obchodných / reklamacnych podmienok niečo v rozpore zákona mňa ako zákazníka nezaujíma, zákon je nad akékoľvek podmienky nadradený.

Keby to bolo podľa teba tak sa ludia boja reklamovať lebo každému by viac pasovalo že zamietnuť RMA zaplatia nejaký poplatok a hotovo. Našťastie svet podľa shira nefunguje.


Naposledy upravil kllr007 dňa 07.10.2020 20:22, celkovo upravené 1

_________________
MB: Gigabyte B450M S2H; CPU: AMD Ryzen 2600 + Noctua D15; RAM: 16GB GSkill DDR4 3000Mhz; GPU: Sapphire Pulse 5700 8GB; SSD: WD Black SN750 1TB ; PSU: Be Quiet Pure Power 11 500W;
LCD: BenQ EW277HDR; MOUSE: Logitech MX Master + Razer Goliathus; KEYBOARD: SPC Gear GK550; Repro: Edifier R1280T; OS: Windows 10
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 15.12.16
Prihlásený: 29.10.20
Príspevky: 27
Témy: 3 | 3
Bydlisko: Namestovo

Aj tak netusim co riesis ak mas servis a oslovi ta Fero z Hornej Dolnej tak spisujete zmluvu o sluzbach... Tak si tam zadefinj ze za kazdy ks sa uctujd pausalne bez zasahu 200eur a nasledne diely... Ak nebude suhlasit tak nech si hlada autorizak inde. Ci nevies si spocitat kolko priemerne stravite nad diagnostikou x 600% prirazka ? Vztah s zakahnikom ma predajca a teba to uz nemusi zaujma vystavis fakturu na Fera.


Offline

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 09.06.15
Príspevky: 3525
Témy: 51 | 51
Bydlisko: Košice

shiro píše:
a uz prevedenu diagnostiku zaplati kto? firma nefunguje zadarmo.

zvlastne ze to pises prave ty :rolleyes:


Offline

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 12.10.06
Prihlásený: 30.10.20
Príspevky: 18861
Témy: 74 | 74
Bydlisko: Banska Byst...

Potom je zvlastne, ze ked zakon zakazuje si veci modifikovat, pridavat tam poplatky a podmienky navyse, tak to veselo vo velkom existuje a zda sa, ze to nikomu nevadi. Mozno, keby to vela ludi zacalo tlacit cez SOI, tak by si to dakto vsimol, pripadne by filmy od toho ustupili. Tazko povedat.


_________________
CPU: Ryzen 7 3700X, CPU fan: SilentiumPC Fera 3, MB: Asrock X570M Pro4, RAM: Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17, SSD OS: Samsung 970evo plus 250GB NVMe, SSD Data + zalohy: 2x Corsair MP510 1TB NVMe, SSD Games: Crucial MX300 525GB SATA, GPU: Gainward GTX1060 6GB, PSU: Corsair RM550x, Monitor: 24" BenQ GW2470H, Case fans: 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
iPad Air 16GB, Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 19.12.08
Prihlásený: 30.10.20
Príspevky: 18339
Témy: 175 | 175
Bydlisko: Slovenský G...

Je to zvláštny postup, samozrejme účtovanie diagnostiky je štandard ale pri pozáručných opravách. Takto to máme na firme aj my, ale za diagnostiku zariadení v rámci záručnej doby si nič neúčtujeme, aj keď je reklamácia neuznaná z dôvodu porušenia záručných podm.


_________________
ASROCK B450M Pro4, AMD RYZEN 5 1600 AF, SilentiumPC Fera 3, 2x8GB DDR4 Corsair Vengeance RGB 3000Mhz CL15, ASUS DUAL RX 5500 XT 8GB, EVGA G550, Fractal Define Mini C TG, Samsung EVO 750 250GB, Sandisk plus 240GB
 [ Príspevkov: 45 ] 1, 2


istores- poplatok pri neuznanej reklamácii



Podobné témy

 Témy  Odpovede  Zobrazenia  Posledný príspevok 
V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

rada pri reklamacii

v Notebooky a netbooky

6

390

23.04.2008 9:51

Seto

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Pravo pri reklamacii PC

v Obchody, reklamácie a právo

3

507

17.12.2009 6:41

don jebot

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

problem pri reklamacii notebooku

v Obchody, reklamácie a právo

4

1025

04.01.2008 3:19

newer

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Skúsenosť s hlučným fanom na notebooku pri reklamácií?

v Obchody, reklamácie a právo

8

459

14.01.2012 20:49

foxXx

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Ako dlho trvá reklamácia v iStores.sk

v Obchody, reklamácie a právo

9

1210

24.01.2017 19:13

Rob3Rt0

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Autorsky poplatok

v Obchody, reklamácie a právo

5

900

06.02.2008 15:06

tommy1104

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

registrácia za poplatok

v Redakčné systémy

3

226

12.11.2013 18:01

shaggy

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

poplatok za paragraf u lekara

v Obchody, reklamácie a právo

4

837

29.08.2014 15:59

tatko Tom

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

poplatok za sluzbu navyse[mobil]

v Obchody, reklamácie a právo

1

494

22.02.2010 22:24

shiro

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Zamrzá počítač po reklamácii dosky

v Intel čipové sady

3

530

02.11.2009 9:57

Mirdeld

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Vratenie penazi po totalne odflaknutej reklamacii

v Obchody, reklamácie a právo

10

560

09.09.2011 3:58

Daron

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Z alzy mi prišlo po reklamácii hrozné monštrum

v Obchody, reklamácie a právo

6

623

07.09.2010 19:07

Kraj0

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

vypis chyby pri napalovani pri DVD hp DVDRAM GT30L

v Optické zariadenia

6

1063

22.09.2010 17:53

nexter

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Pásy pri zmene rozlíšenia, alebo pri pustení videa

v ATI/AMD grafické karty

5

479

23.05.2009 6:21

jacho6380

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Nacitanie scriptu pri Firefox a pri IE nie

v JavaScript, VBScript, Ajax

6

413

29.03.2010 15:09

Ďuri

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

BSOD 0x0000000A pri instalaci xp, 0x0000007E pri spustani

v AMD čipové sady

17

1779

16.07.2009 12:56

f4r0



© 2005 - 2020 PCforum, edited by JanoF