Obsah fóra
PravidláRegistrovaťPrihlásenie




Odpovedať na tému [ Príspevkov: 46 ] Choď na stránku: predchádzajúca 1, 2
AutorSpráva
Offline

Správca fóra
Správca fóra
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 29.12.10
Prihlásený: 19.04.24
Príspevky: 13836
Témy: 124
Bydlisko: Zvolen
Príspevok NapísalOffline : 07.10.2020 18:26

Firma zarobila na predanom vyrobku, toto MUSI (resp. by malo byt) byt zadarmo.. Preto to schovavaju za administrativny, manipulacny a neviem aky poplatok, o ktorom zakon nehovori..

Je to v podstate podobne, ako ked lekari premenovali poplatok za objednanie na presny cas..







_________________
PC1: CPU Intel Core2 Quad Q9550 2.83GHz + Scythe Ashura SCASR-1000 | MB MSI P45-8D Memory Lover | RAM Kingston DDR2-1066 HyperX 4x2GB | VGA NVIDIA Quadro K4000 3GB | SSD Intel 520 Series 2x120GB RAID0 | HDD WD RE3 2x1TB RAID0 + WD Caviar Blue 2TB + WD Caviar Blue 500GB | DVD±RW Samsung SH-S224DB | DVD-ROM Plextor PX-130A | CD-RW Plextor Premium | FDD + Card Reader Teac FD-CR7 | Audio Creative SB Audigy 2 ZS Platinum | TV AVerTV Hybrid+FM PCI A16D | PS Gigabyte ODIN Pro 550W Modular | Keyboard Fujitsu KB955 | Mouse ROCCAT Kone v2 + SteelSeries QcK mini | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS
PC2: HP ENVY Phoenix h9 | CPU Intel i7-3770K 3.50GHz | RAM Nanya DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB | SSD Samsung PM871a 512GB + Crucial MX500 500GB | HDD WD Gold 2TB | DVD±RW HP GH82N | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS (shared)
PC3: Dell Precision T1650 | CPU Intel Xeon E3-1240 v2 3.40GHz | RAM Samsung DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA Quadro M2000 4GB | SSD Samsung PM871 256GB | HDD Seagate 500GB | DVD±RW Philips DH-16ACS
NB1: Fujitsu LIFEBOOK S782 vPro | 14" HD+ | CPU Intel Core i7-3540M 3.0GHz | RAM 2x8GB | SSD Samsung 850 PRO 2TB | 4G/LTE w/GPS | 2nd Battery | 2nd HDD | Port Replicator
NB2: Fujitsu LIFEBOOK E782 | 15.6" FHD | CPU Intel Core i7-3632QM 2.2GHz | RAM 2x4GB | SSD Plextor M6 PRO 256GB | 3G/UMTS w/GPS | 2nd Battery
2in1: Fujitsu STYLISTIC Q702 vPro | 11.6" IPS HD | CPU Intel Core i5-3427U 1.8GHz | RAM 4GB | SSD Toshiba 256GB mSATA | 4G/LTE w/GPS
NAS: Synology DS1515+ | CPU Intel Atom C2538 2.4GHz | RAM 2x8GB | Storage HDD Seagate IronWolf 4x4TB RAID5 + SSD Intel 520 Series 180GB
Offline

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 12.10.06
Prihlásený: 19.04.24
Príspevky: 20307
Témy: 79
Bydlisko: Banska Byst...
Príspevok NapísalOffline : 07.10.2020 18:41

Autorizovany servis na ziadnom predaji nezarobil. A aj keby, v pripade istores tuna popisovanom (predajca+servis) tak ako som pisal predtym, vyrobcovia servisom platia malo, ze to balansuje na hrane straty. Ako zakaznik sa nedozvies, ci vobec, alebo kolko vyrobca servisu plati. Skoncis pri cenniku servisu. Je jedno co si hocikto z nas mysli, ze dakto dakde zarobil.

Miso122 píše:
to nech si servis riesi s vyrobcami, pre ktorych prevadzkuje zarucny servis. zakaznik nema co platit za vybavovanie reklamacie pocas zarucnej doby.

Ale to uz nebola reklamacia, pretoze zaruka padla a reklamacka bola zamietnuta. Diagnostika bola prevedena, lebo tu musis robit vzdy, niesi jasnovidec ze hned vies, co robit.
Ako som pisal predtym,vyrobcovia servisom platia malo, ze to balansuje na hrane straty. Ako zakaznik sa nedozvies, ci vobec, alebo kolko vyrobca servisu plati. Skoncis pri cenniku servisu. A mozes sa sudit. Preto som aj predtym pisal, ze by som si podobny pripad rad pozrel :)

Navyse, kazdy servis ma niekde na preberaku uvedene, ze odovzdanim zariadenia do opravy a podpisom preberaku prijimas ich obch. podmienky, kde je vsetko toto stanovene. Ze si zakaznik najprv nepozrie cennik, pripadne sa nespyta na postup riesenia, je uz vec druha...







_________________
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 24" BenQ GW2470H | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Online

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 15.06.14
Prihlásený: 19.04.24
Príspevky: 17930
Témy: 142
Bydlisko: Bratislava
Príspevok NapísalOnline : 07.10.2020 18:47

stale to bola reklamacia, kedze este nebola ukoncena a zariadenie odovzdane zakaznikovi. ci to sa len tak bez suhlasu zakaznika reklamacia uzavrie a zariadenie prijme na pozarucny servis, to v akej diere hentak funguje autorizak? pretoze to naozaj nie je bezne spravanie a vybavovanie reklamacii...







_________________
ITX >>> ATX
Offline

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 12.10.06
Prihlásený: 19.04.24
Príspevky: 20307
Témy: 79
Bydlisko: Banska Byst...
Príspevok NapísalOffline : 07.10.2020 18:52

ved bola ukoncena jej zamietnutim. uz ako bude zakaznik informovany (mail, telefon) je fuk. automaticky ako pozaruka to je prijate, pretoze prebehal diagnostika a tu treba platit.
Tiez nieje podstatne, ci mu bolo zariadenie fyzicky odovzdane. Odovzdane mu bude tak ci tak, podla jeho rozhodnutia, opravene ci neopravene. Naco tahat zakaznika do predajne, aby zariadenie drzal v ruke 10s a potom mu bude zobrate, kym sa nevyjadri k cenovej ponuke? A ked nezaplati, nebude mu vydane.







_________________
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 24" BenQ GW2470H | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Online

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 15.06.14
Prihlásený: 19.04.24
Príspevky: 17930
Témy: 142
Bydlisko: Bratislava
Príspevok NapísalOnline : 07.10.2020 18:54

Miso122 píše:
to v akej diere hentak funguje autorizak? pretoze to naozaj nie je bezne spravanie a vybavovanie reklamacii...
nech viem kam nechodiť







_________________
ITX >>> ATX
Offline

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 12.10.06
Prihlásený: 19.04.24
Príspevky: 20307
Témy: 79
Bydlisko: Banska Byst...
Príspevok NapísalOffline : 07.10.2020 18:59

istores, ako vidis







_________________
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 24" BenQ GW2470H | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Offline

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 12.02.10
Prihlásený: 19.04.24
Príspevky: 13955
Témy: 745
Bydlisko: Žilina - Li...
Príspevok NapísalOffline : 07.10.2020 19:00

shiro píše:
Tiez nieje podstatne, ci mu bolo zariadenie fyzicky odovzdane.


Ale je, je to jasné definované v zákone kedy sa reklamácia považuje za uzavretú. Aby ti servis zadržiaval majetok neoprávnene no neviem nepochodil by.
Jednoducho je to záručná reklamácia ktorá bola zamietnutá, tovar má byť vrátený alebo opravený pozáručne, nič iné medzitým atď.

Veď ti to ešte aj SOI potvrdila a zjavne nedochádza.:D







_________________
MB: ASUS TUF GAMING B550M-PLUS ; CPU: AMD Ryzen 5600X + Noctua D15; RAM: 16GB GSkill DDR4 3000Mhz; GPU: Inno3D GeForce RTX 3060 Ti Twin X2 OC; SSD: WD Black SN750 1TB ; PSU: Corsair RM650x;
LCD: Samsung G5 34" UW; MOUSE: Logitech G305 + Razer Goliathus; KEYBOARD: SPC Gear GK550; Repro: Edifier R1280T; OS: Windows 10
Offline

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 12.10.06
Prihlásený: 19.04.24
Príspevky: 20307
Témy: 79
Bydlisko: Banska Byst...
Príspevok NapísalOffline : 07.10.2020 20:00

Ako inac ma servis vyriesit/vymoct zaplatenie prevedenej diagnostiky? Zakaznik odmietne a odide. Potom ho servis zazaluje ze nezaplatil za sluzbu? To iste, ale z druhej strany :)
Cital som to riesenie od SOI, ale nedava mi zmysel, co tam popisuju. Ze sa na zarucny servis nesmu viazat poplatky je pochopitelne. ALe ze servisne stredisko nemoze podla zakona "Ukladat povinnosti bez pravneho dovodu" znamena co? Nezaplateny cas straveny diagnostikou nieje "pravny dovod"? Co vlastne je "pravny dovod"? Lebo tu ide o defakto o spatnu uhradu diagnostiky. Ta musela byt vykonana aby sa vobec zistilo, co so zariadenim presne je.
Nikde som nenasiel pravne riesenie podobneho pripadu. Lebo podla toho co tu vsetci pisu, ze reklamacia sa mala uzavriet ako zamietnuta a zakaznik nema nic platit, je servisne stredisko v cistej strate. Kvoli tomu, ze zakaznik porusil zarucne podmienky. Nepripada mi to spravodlive.

Ako som googlil, dostal som sa k reklamacnemu poriadku nejakej firmy. Tam tiez v pripade neopravnenej reklamacie maju nejake sadzby:
https://www.madalbal.sk/servis/servis-poplatky-za-diagnostiku-a-dopravu/







_________________
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 24" BenQ GW2470H | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Online

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 15.06.14
Prihlásený: 19.04.24
Príspevky: 17930
Témy: 142
Bydlisko: Bratislava
Príspevok NapísalOnline : 07.10.2020 20:03

Toto nemá význam sa s tebou hádať, stále si ideš svoje
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii







_________________
ITX >>> ATX
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 15.12.16
Prihlásený: 21.03.24
Príspevky: 33
Témy: 3
Bydlisko: Namestovo
Príspevok NapísalOffline : 07.10.2020 20:06

Ten paragraf defakto hovori ze sa musi vykonat len to co je v zakone. Ziadne svoje extra srandy si tam doplnat nemozes ani v podmienkach nikde.

Podobny princip mas aj s zakonnikom prace. Zamestnavatel si moze pisat dristy do zmluvy ako chce... Vzdy plati najprv zakon na to co upravuje..


Offline

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 12.02.10
Prihlásený: 19.04.24
Príspevky: 13955
Témy: 745
Bydlisko: Žilina - Li...
Príspevok NapísalOffline : 07.10.2020 20:15

shiro píše:
Ako inac ma servis vyriesit/vymoct zaplatenie prevedenej diagnostiky? Zakaznik odmietne a odide. Potom ho servis zazaluje ze nezaplatil za sluzbu? To iste, ale z druhej strany :)


Od predajcu / výrobcu. Ty máš zariadenie v záruke kým sa nedokáže opak, v tom momente sa práce majú zastaviť, a dať ako neuznaný RMA. Prípadne doplnkovo informovať zákazníka či chce pokračovať v oprave na vlastné náklady. Nič viac nič menej.pokračovať v oprave na vlastné náklady. Nič viac nič menej. Zákon proste rieši reklamácie a samozrejme aj spôsob ich ukončenia a teda kedy sa RMA považuje za vybavenú. Nikdy zákazník nemá nič platiť pokiaľ sa nedohodnú na mimozarucnej oprave.

Zákazník si neobjednal žiadnu službu. Využil reklamáciu tovaru v záruke tak ako mu to umožňuje zákon.
To že si niekto doplní do obchodných / reklamacnych podmienok niečo v rozpore zákona mňa ako zákazníka nezaujíma, zákon je nad akékoľvek podmienky nadradený.

Keby to bolo podľa teba tak sa ludia boja reklamovať lebo každému by viac pasovalo že zamietnuť RMA zaplatia nejaký poplatok a hotovo. Našťastie svet podľa shira nefunguje.


Naposledy upravil kllr007 dňa 07.10.2020 20:22, celkovo upravené 1






_________________
MB: ASUS TUF GAMING B550M-PLUS ; CPU: AMD Ryzen 5600X + Noctua D15; RAM: 16GB GSkill DDR4 3000Mhz; GPU: Inno3D GeForce RTX 3060 Ti Twin X2 OC; SSD: WD Black SN750 1TB ; PSU: Corsair RM650x;
LCD: Samsung G5 34" UW; MOUSE: Logitech G305 + Razer Goliathus; KEYBOARD: SPC Gear GK550; Repro: Edifier R1280T; OS: Windows 10
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 15.12.16
Prihlásený: 21.03.24
Príspevky: 33
Témy: 3
Bydlisko: Namestovo
Príspevok NapísalOffline : 07.10.2020 20:18

Aj tak netusim co riesis ak mas servis a oslovi ta Fero z Hornej Dolnej tak spisujete zmluvu o sluzbach... Tak si tam zadefinj ze za kazdy ks sa uctujd pausalne bez zasahu 200eur a nasledne diely... Ak nebude suhlasit tak nech si hlada autorizak inde. Ci nevies si spocitat kolko priemerne stravite nad diagnostikou x 600% prirazka ? Vztah s zakahnikom ma predajca a teba to uz nemusi zaujma vystavis fakturu na Fera.


Offline

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 09.06.15
Príspevky: 3684
Témy: 56
Bydlisko: BT
Príspevok NapísalOffline : 07.10.2020 20:52

shiro píše:
a uz prevedenu diagnostiku zaplati kto? firma nefunguje zadarmo.

zvlastne ze to pises prave ty :rolleyes:


Offline

Užívateľ
Užívateľ
istores- poplatok pri neuznanej reklamácii

Registrovaný: 12.10.06
Prihlásený: 19.04.24
Príspevky: 20307
Témy: 79
Bydlisko: Banska Byst...
Príspevok NapísalOffline : 08.10.2020 8:30

Potom je zvlastne, ze ked zakon zakazuje si veci modifikovat, pridavat tam poplatky a podmienky navyse, tak to veselo vo velkom existuje a zda sa, ze to nikomu nevadi. Mozno, keby to vela ludi zacalo tlacit cez SOI, tak by si to dakto vsimol, pripadne by filmy od toho ustupili. Tazko povedat.







_________________
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 24" BenQ GW2470H | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 19.12.08
Prihlásený: 19.04.24
Príspevky: 18726
Témy: 181
Bydlisko: Slovenský G...
Príspevok NapísalOffline : 08.10.2020 9:42

Je to zvláštny postup, samozrejme účtovanie diagnostiky je štandard ale pri pozáručných opravách. Takto to máme na firme aj my, ale za diagnostiku zariadení v rámci záručnej doby si nič neúčtujeme, aj keď je reklamácia neuznaná z dôvodu porušenia záručných podm.







_________________
ASUS PRIME B550M-A, AMD Ryzen 5 5600, SilentiumPC Fera 3, 2x8GB DDR4 G.SKILL 2x8 GB KIT DDR4 3200 MHz CL16 Trident Z RGB, ASUS Dual RX 6650 XT, Fractal Define Mini C TG, Samsung EVO 970 1TB NVMe, Logitech G305, Logitech K360, iPhone 12 Mini
Offline

Zmazaný užívateľ
Zmazaný užívateľ
Obrázok užívateľa
Príspevok NapísalOffline : 25.12.2020 20:24

Ja tomu nerozumiem, robia tych servisov denne tisicky na celom svete, malo by to stat par centov.


Odpovedať na tému [ Príspevkov: 46 ] Choď na stránku: predchádzajúca 1, 2


Podobné témy

 Témy  Odpovede  Zobrazenia  Posledný príspevok 
V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. rada pri reklamacii

v Notebooky a netbooky

6

1312

23.04.2008 9:51

Seto Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. problem pri reklamacii notebooku

v Obchody, reklamácie a právo

4

1967

04.01.2008 3:19

newer Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Pravo pri reklamacii PC

v Obchody, reklamácie a právo

3

1430

17.12.2009 6:41

don jebot Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Datum uplatnenia reklamacie pri reklamacii postou

v Obchody, reklamácie a právo

1

1231

05.11.2021 5:54

kllr007 Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Skúsenosť s hlučným fanom na notebooku pri reklamácií?

v Obchody, reklamácie a právo

8

1363

14.01.2012 20:49

foxXx Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Ako dlho trvá reklamácia v iStores.sk

v Obchody, reklamácie a právo

9

1786

24.01.2017 19:13

Rob3Rt0 Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Autorsky poplatok

v Obchody, reklamácie a právo

5

1092

06.02.2008 15:06

tommy1104 Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. registrácia za poplatok

v Redakčné systémy

3

388

12.11.2013 18:01

shaggy Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. poplatok za paragraf u lekara

v Obchody, reklamácie a právo

4

1087

29.08.2014 15:59

tatko Tom Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. poplatok za sluzbu navyse[mobil]

v Obchody, reklamácie a právo

1

635

22.02.2010 22:24

shiro Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Zamrzá počítač po reklamácii dosky

v Intel čipové sady

3

1432

02.11.2009 9:57

Mirdeld Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Vratenie penazi po totalne odflaknutej reklamacii

v Obchody, reklamácie a právo

10

1521

09.09.2011 3:58

Daron Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Z alzy mi prišlo po reklamácii hrozné monštrum

v Obchody, reklamácie a právo

6

776

07.09.2010 19:07

Kraj0 Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. vypis chyby pri napalovani pri DVD hp DVDRAM GT30L

v Optické zariadenia

6

1264

22.09.2010 17:53

nexter Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Nacitanie scriptu pri Firefox a pri IE nie

v JavaScript, VBScript, Ajax

6

622

29.03.2010 15:09

Ďuri Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Pásy pri zmene rozlíšenia, alebo pri pustení videa

v ATI/AMD grafické karty

5

677

23.05.2009 6:21

jacho6380 Zobrazenie posledných príspevkov


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre

Skočiť na:  

Powered by phpBB Jarvis © 2005 - 2024 PCforum, webhosting by WebSupport, secured by GeoTrust, edited by JanoF
Ako väčšina webových stránok aj my používame cookies. Zotrvaním na webovej stránke súhlasíte, že ich môžeme používať.
Všeobecné podmienky, spracovanie osobných údajov a pravidlá fóra