| | |
Autor | Správa |
---|
Registrovaný: 21.10.07 Prihlásený: 08.03.14 Príspevky: 50 Témy: 5 Bydlisko: Partizánske | Napísal dark1: 22.10.2007 6:30 | |
|
kto by to uz len skusal....proste DX10 only on Vista..neni co riesit..DX10 a DX9 je dost velky rozdiel us aj z prichadajucich hier...ale kto s DX10 chce hrat hry nex si kupi Vistu...idem si kupovat new pc a nevem ci si mam kupit vistu alebo XP..ete sa rozhodnem
_________________ Chcem novy PC !!! |
|
Registrovaný: 24.05.05 Prihlásený: 22.08.08 Príspevky: 1993 Témy: 86 Bydlisko: Hradec Král... | Napísal Shit: 22.10.2007 21:36 | |
|
dark1 píše: ..DX10 a DX9 je dost velky rozdiel... Nemyslím si po stránce grafických efektů.
Hlavní rozdíl je v přístupu k jádru OS -> na vizuální vliv to takový rozdíl zdaleka nemá.
_________________ Shit No1: Intel Xeon X3350 @ Q9770, Scythe Mine, Asus P5E (Intel X38), 4x1024 A-Data 800 EE - DDR2 = 4096RAM @ 800MHz/2T, BFG GT260 - 896RAM oc OCX, 2x320GB Samsung SpinPoint F1 (HD322HJ) - RAID 0, Corsair 750W, SB X-Fi & příslušenství, case Thermaltake Soprano. Shit No2@kancl: Intel C2D E6700, MSI P35 Neo2 FIR (P35), 2x1024RAM A-Data EE 800MHz/2T, 250GB Seagate a 2 x 80GB Seagate RAID 1, MSI 6600@GT, WXP 32bit / WXP 64bit. Shit No3: Asus K8V-XE (VIA KT890/VT8251), 2x512RAM Kingston, A64 3000+, Maxtor 40GB, ATI 1300Pro. |
|
Registrovaný: 07.08.07 Prihlásený: 23.02.19 Príspevky: 1005 Témy: 91 |
to je blbost, si kukni porovnanie crysis dx9 a dx10 a potom tu vypravaj, je to jak porovnavat dx9 a dx8, proste ten rozdiel tam je a je viditelny, mozno ne teraz az tak ale za par mesiacov ked bude viac hier to bude stale ten rozdiel narastat
|
|
Registrovaný: 21.10.07 Prihlásený: 08.03.14 Príspevky: 50 Témy: 5 Bydlisko: Partizánske | Napísal dark1: 23.10.2007 13:32 | |
|
je tam dost velky graficky rozdiel a to je DX10 ete v plienkach..kto chce NAJ grafiku a ma dost penazi enx kupi dobry komp a vindows vista
_________________ Chcem novy PC !!! |
|
Registrovaný: 24.05.05 Prihlásený: 22.08.08 Príspevky: 1993 Témy: 86 Bydlisko: Hradec Král... | Napísal Shit: 25.10.2007 23:12 | |
|
molotow píše: to je blbost, si kukni porovnanie crysis dx9 a dx10 a potom tu vypravaj, je to jak porovnavat dx9 a dx8, proste ten rozdiel tam je a je viditelny, mozno ne teraz az tak ale za par mesiacov ked bude viac hier to bude stale ten rozdiel narastat Blbost to v současné době není, jelikož veškeré hry upravené pro Dx10 vycházejí (využívají z cca 85% procent) rozhraní Dx9... Tar-Minastir_svk píše: Takových to "zkreslených" screanů vyse** celý kýbl, ale realita je zcela jiná...
_________________ Shit No1: Intel Xeon X3350 @ Q9770, Scythe Mine, Asus P5E (Intel X38), 4x1024 A-Data 800 EE - DDR2 = 4096RAM @ 800MHz/2T, BFG GT260 - 896RAM oc OCX, 2x320GB Samsung SpinPoint F1 (HD322HJ) - RAID 0, Corsair 750W, SB X-Fi & příslušenství, case Thermaltake Soprano. Shit No2@kancl: Intel C2D E6700, MSI P35 Neo2 FIR (P35), 2x1024RAM A-Data EE 800MHz/2T, 250GB Seagate a 2 x 80GB Seagate RAID 1, MSI 6600@GT, WXP 32bit / WXP 64bit. Shit No3: Asus K8V-XE (VIA KT890/VT8251), 2x512RAM Kingston, A64 3000+, Maxtor 40GB, ATI 1300Pro. |
|
Registrovaný: 19.05.07 Prihlásený: 16.01.12 Príspevky: 1492 Témy: 171 Bydlisko: Bratislava | Napísal Mir: 25.10.2007 23:20 | |
|
Pár porovnaní horného a dolného screenu:
všimnite si základnú textúru oblohy hore a oblohy dole. Prídete na to že v hornom screene je len základ, kdeždo v dolnom screene tam pridali ešte zopár dalších textúr čoby skutočné obláčiky.
Dalej v hornom obrázku nepoužili HDR lightning v dolnom ho použili. na ten vám postačí Shader Model 2.0* a DX 9 takže pekný fake.
* pozn: holt len Oblivion na HDR nepochopitelne chce až Shadre 3.0
btw videl som screeny na webe microsoftu. vpravo boli fotorealistické renderingy údajne pre hru Crisis. To či sa mali použiť pri behu enginu alebo pre animácie tam radšej nepísali. vedla toho hodili obrázok z hry ktorá bola približne na úrovni Quake 3. Ak to porovnám s Doom3 a Prey tak marketing pracuje...
čo ma ale zarazilo je ten fakt že DX10 už nemá DirectSound a všetko nechali na OpenAL. Zdá sa že Creative čoby neohrozený dodávatel vysokokvalitných zvukoviek už tlačí monopol
Otázka teraz je ako velmi a ako skoro si výrobcovia softu trúfnu robiť hry len na Vistu, respektívne na 64bitové systémy... Predbežne aj ked sa 64bit procesory docela predávajú tak stále niesú aplikácie...
_________________ Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder. |
|
Registrovaný: 26.07.07 Prihlásený: 08.01.10 Príspevky: 1876 Témy: 89 |
je to fake omg. kukam crysis kazdy trailer. ukazmi hentaku vodu niekde. to su fotky omg take ze 320x250 . ach jaj .fotoshop.
ani v jednej hre som ece nevidel poriadny rozdiel medzi dx9 a dx10 len dym voda prach. to je cele. a tie prve trailery crysis to bolo take dorobene cele vtedy ze waaawu dx 10 . latest trailers to uz nemaju preco.
|
|
|
Rozdiel medzi DX9 a DX10 je osobne som to videl lebo mam XP aj Vistu tak ma tu nepresviečajte, že nie k tomu nemate ani DX10 grafu chlapy tak nekecajte blbosti.
Nemôžem povedať, že ten rozdiel je obrovsky, ale keď sa sústrediš tak to pekne krásne uvidíš. V bioshockovi a lost planet neboli rozdieli veľké, ale videl som ich, ale v call o juarez tam je to vidno veľmi dobre.
A k tomu toto je len začiatok prídu hry kompletne stavané na DX10, myslím že až tam si užijeme hotové grafické hody pod DX10
|
|
Registrovaný: 19.05.07 Prihlásený: 16.01.12 Príspevky: 1492 Témy: 171 Bydlisko: Bratislava | Napísal Mir: 26.10.2007 10:32 | |
|
toto je už trochu lepšie, ale na hornom obrázku mohli aspoň použiť AntiAliasing a HDR. stále je to "vylepšené" špeciálne ak si všimnete jasné pretexturovanie z šedého šutru na biely s čiernymi ryhami
čo sa týka DX9 a DX10 tak v rokoch dávno po príchode DX9 sa stále používalo DX8. GTA III, Warcraft III a podobne. Nebol tam nejaký tlak zo strany MS ohladne featur daného produktu, a to aj z toho dôvodu že najväčší feature DX9 - Video Mixing Renderer 9 síce krajšie prehrá video s lepšími farbami než starší VMR ale každý kto dx9 renderer použil vie že oproti staršej technológii má tento upgrade velké nedostatky ako je napríklad absencia Overlay.
Doom 3 a hry ktoré prišli po ňom sa až teraz vrhli do artworku ktorý na DX9 vyzerá a ktorý až teraz využíva pixel shading. V podstate až dnes sa dá uplatniť sila kariet ako R9800 a neskorších z celej rady RX.
DX9 rozhranie sa v poslednej verzii vydalo až v roku 2004 a jeho posledný update je z Augusta 2007 (zdá sa že októbrový update sa už konať nebude)
Pokial sa hry určené pre DX10 budú chovať štýlom "DX9 síce HDR dokáže ale my vám ho bez DX10 nedáme" tak to nebude mať vôbec súvis s tým že máte starý operačný systém, zlú verziu DX alebo nebodaj starú grafiku - bude to súvisieť výhradne s marketingom.
Vývoj DX9 trval 8 rokov od roku 1999 a z hladiska finančného je to strašný neúspech pretože len pár titulov jeho funkcie naozaj využilo a to až hry po roku 2004.
Vývoj DX10 je tak trochu jump start a jump finish a mám silnú pochybnosť o tom že sa technologicky líši od DX9.
Vo Viste DX10 nemá Direct3D sound - Ak používate Creative soundblaster tak to zvládnete pomocou OpenAL ovládača, ak ho nemáte tak máte smolu.
MS potrebuje marketingový ťah na to aby ludia kupovali Visty, pretože aj dnes je ich napredávanejší produkt WinXP, preto stavili na herný trh lebo práve tam je dnes naväčší dopyt po nových technológiách. Servre ani kancelárie už nepredstavujú vôbec miesto odbytu.
Otázka je len tá kolko výrobcov hier si trúfne robiť hry Vista a DX10 only zvlášť keď z tých počítačov ktoré fungujú na MS systéme viac než 80 percent sú WinXP.
Sú tu určite ludia čo kupujú počítač na hranie s tým nech je čo najsilnejší, ale beriem to aj z toho hladiska že dnešný trh je docela nasýtený, zvlášť po ére WinXP ktorý bežným užívatelom dáva všetko čo chcú.
Docela som ale zvedavý ako na toto zareaguje OpenGlide čo by konkurencia pre DX10 a či sa v blízkej budúcnosti neobjaví nejaké rozširujúce rozhranie pre Shader model 4 nezávisle na operačnom systéme.
čo je inak také malé tajomstvo tak hry ako Doom3 sú viac založené na OpenGl engine než na DX, hlavne teda čo sa týka 3d renderingu. Z DX využívajú hlavne zvukový environment...
Dôvod? možno to že ID software už od Daikatany pracuje s OpenGL. OpenGL vyvinula slávna spoločnosť Silicon Graphics... Win95 až XP využívala openGL, a nepredpokladám že im to Silicon Graphics darovala zadarmo
zhruba tam by som hladal dôvody prečo Vista tak dôkladne likviduje kompatibilitu s ovládačmi a staršími DX rozhraniami.
a ešte pár linkov na záver:
DX10 pre Win XP. Alky projekt a je to alfa verzia takže to ťaháte na svoje riziko
http://www.technospot.net/blogs/downloa ... y-project/
a k tomu jeden článoček:
http://www.itnews.sk/buxus_dev/generate ... e_id=48347
_________________ Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder. |
|
Registrovaný: 26.07.07 Prihlásený: 08.01.10 Príspevky: 1876 Témy: 89 |
ja som videl setky tie screeny. aj tie ze skuste rozoznat ktore je real a hra. to su tak spravene screeny aby si povedal ze ta tento screen bude real a to je pritom hra. to su take faky. ani na jednom videu som ece nevidel hentaku skalu v call of chujorézi . a kamarat hra tu hru dx10. taksom to uz videl
|
|
Registrovaný: 24.05.05 Prihlásený: 22.08.08 Príspevky: 1993 Témy: 86 Bydlisko: Hradec Král... | Napísal Shit: 28.10.2007 18:11 | |
|
Mir píše: ...a jeho posledný update je z Augusta 2007 (zdá sa že októbrový update sa už konať nebude)... DirectX 9 (November 2007):
http://download.microsoft.com/download/c/6/a/c6af7ea3-f85c-4fef-a475-5810f82def1f/directx_nov2007_redist.exe
_________________ Shit No1: Intel Xeon X3350 @ Q9770, Scythe Mine, Asus P5E (Intel X38), 4x1024 A-Data 800 EE - DDR2 = 4096RAM @ 800MHz/2T, BFG GT260 - 896RAM oc OCX, 2x320GB Samsung SpinPoint F1 (HD322HJ) - RAID 0, Corsair 750W, SB X-Fi & příslušenství, case Thermaltake Soprano. Shit No2@kancl: Intel C2D E6700, MSI P35 Neo2 FIR (P35), 2x1024RAM A-Data EE 800MHz/2T, 250GB Seagate a 2 x 80GB Seagate RAID 1, MSI 6600@GT, WXP 32bit / WXP 64bit. Shit No3: Asus K8V-XE (VIA KT890/VT8251), 2x512RAM Kingston, A64 3000+, Maxtor 40GB, ATI 1300Pro. |
|
Registrovaný: 19.05.07 Prihlásený: 16.01.12 Príspevky: 1492 Témy: 171 Bydlisko: Bratislava | Napísal Mir: 29.10.2007 8:58 | |
|
jop v sobotu som si tiez vsimol že 24 oktobra bola vypustena verzia oznacena ako November. Holt ale asi maju sklz lebo sa tomu hovori Bimonthly updates
ale googlit oct 2007 by som mohol nadosmrti a nenasiel by som nic
_________________ Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder. |
|
| Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
|
|