| | |
| Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 15 ] | |
Autor | Správa |
---|
Registrovaný: 17.12.13 Prihlásený: 01.09.14 Príspevky: 54 Témy: 16 | Napísal kuma: 30.08.2014 21:32 | |
|
Dobrý deň mám preštudovanú knižku Mistrovství v C++ ale sú tam viac menej matematické operácie ktoré su veľmi dôležité ale už ich viacmenej ovládam. Chcel by som sa vás opýtať keď chcem programovať hru neviem ako pokračovať lebo v knihe Mistrpvství v C++ sa pracuje len s konzolovými aplikáciami a ja by som chcel programovať niečo 3D , počul som už o DirectX3D a OpenGL a neviem nájsť žiadnu literatúru o tom ako s nimi pracovať alebo literatúru o práci s grafikou v C++ tak mi prosím poradte nejakú literatúru alebo čo sa mám postupne naučiť aby som sa dopracoval k tvorbe 3D hier
|
|
Registrovaný: 24.01.08 Prihlásený: 13.09.17 Príspevky: 14572 Témy: 66 Bydlisko: Žilina |
Pokiaľ začneš s D3D alebo OpenGL, hru nenaprogramuješ ani za 100 rokov. Skôr si pozri na google najpoužívanejšie enginy a nauč sa robiť v tom, ktorý sa ti bude najviac páčiť. Silne pochybujem, že by si si teraz zobral nejakú knižku a naprogramoval vlastný engine v c++. Dnes to tak už prakticky nikto nerobí, lebo je to strašne neefektívne. (pokiaľ nie si štúdio, ktoré si to môže dovoliť a má na to prostriedky, skúsenosti a aj ľudí)
_________________ C#, PHP, ... |
|
Registrovaný: 17.12.13 Prihlásený: 01.09.14 Príspevky: 54 Témy: 16 | Napísal autor témy kuma: 30.08.2014 21:59 | |
|
chcel by som si naprogramovať aj vlastný engine , viem že na to nemám dosť skúseností a práve preto tie skúsenosti chcem a chcel by som si založiť firmu ktorá by tú hru Ďalej vyvýjala neskôr takže potom budem mať dosť ľudí ale chcel by som si vytvoriť vlastný engine ale zatiaľ viem iba čo engine je ale do vnútra som sa nikdy nedíval // Spojený príspevok Sob 30.08.14 22:02niesom ako každý iný naozaj ja sa nikdy nevzdávam ale potrebujem literatúru na to aby som sa naučil robiť 10000x lepšie v c++ ako viem zatiaľ proste chcem toho vedieť toľko na to aby som dokázal naprogramovať engine a hru ktorá bude bežať s tým enginom
|
|
Registrovaný: 24.01.08 Prihlásený: 13.09.17 Príspevky: 14572 Témy: 66 Bydlisko: Žilina |
Je ti jasné, že veľké štúdiá používajú už hotové enginy a aj tak im tvorba hry trvá niekoľko rokov? Máš vôbec predstavu o tom, čo všetko to obnáša atď? Skús si zo srandy pozrieť niektoré hotové enginy (napr unreal engine, cryengine atď), pozri sa čo ako funguje a porozmýšľaj, či je vážne toto cesta, ktorou sa chceš vydať. Okrem toho, používaním cudzieho enginu si vieš osvojiť rôzne postupy, vidíš ako to riešili oni, aké veci budeš potrebovať atď. Podľa mňa je to lepší začiatok, lebo aj keď sa napokon rozhodneš pre vlastný engine keď na to budeš mať ľudí, už budeš mať aspoň predstavu a nejaké skúsenosti.. Ale teraz rovno skočiť na Direct3D.. No rob už ako myslíš, je to len môj názor.
_________________ C#, PHP, ... |
|
Registrovaný: 17.12.13 Prihlásený: 01.09.14 Príspevky: 54 Témy: 16 | Napísal autor témy kuma: 30.08.2014 22:28 | |
|
engine má za úlojhu počítať výbuchy , pohyb , dotyky , kolízie, vlnenie vody, vietor atď že ? // Spojený príspevok Sob 30.08.14 22:29no tak dajme tomu že využijem už hotový engine niekoho iného ako by som potom postupoval čo by som sa musel ešte naučiť aby som daný engine mohol používať ?
|
|
Registrovaný: 24.01.08 Prihlásený: 13.09.17 Príspevky: 14572 Témy: 66 Bydlisko: Žilina |
Engine má za úlohu strašne veľa. To, čo si vymenoval je v podstate len fyzikálny engine, ale pre hru potrebuješ toho o dosť viac.. Potrebuješ nejakú správu grafickej časti, zvuk atď atď. Je to omnoho komplexnejšie ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať.
A to by záviselo od toho, aký engine by si si vybral.. Je ich na výber veľa, každý s rôznou mierou abstrakcie, s rôznymi nástrojmi atď.. Niektoré majú vlastné IDE, kde spravíš veľa vecí aj drag&drop, niektoré máš len vo forme knižníc a je to len úplná kostra...
_________________ C#, PHP, ... |
|
Registrovaný: 27.12.08 Prihlásený: 13.12.22 Príspevky: 1874 Témy: 96 Bydlisko: Bratislava,... | Napísal nBXXL: 31.08.2014 13:35 | |
|
ak chces programovat hry s cielom spravit co najrychlejsie hru ktora sa bude ludom pacit, tak pouzi hotovy engine, idealne taky, v ktorom si vacsinu veci naklikas alebo na drag & drop-ujes..., napr. cryengine je free for non-commercial use.. ked uz budes chciet zarabat tak tych par eur na kupu engine v ktorom robis ta nezabije
ak chces programovat hry s cielom naucit sa ako tie hry vlastne funguju, tak je lepsie zacat kodit s niecim, co ti neda vsetky potrebne graficke a fyzikalne algoritmy ready to use.. ja a zopar kamosov / znamych sme zacinali robit jednoduche hry najskor 2D v SDL-ku, potom 3D v OpenGL s pouzitim SDL na zvuk a podobne veci.. ine moznosti ako zacat s grafikou v C++ su allegro, sfml, pripadne cistejsie openGL... schopne tutorialy najdes na internete, je ich dost, o opengl toho najdes dost aj v cestine/slovencine..
_________________ ~Listen to your brain, not your heart~ NB1: Lenovo Y500: CPU: Intel Core i7-3630QM; GPU: nVidia GT650M 2GB SLi; RAM: 16GB DDR3; HDD: 1TB + 256GB SSD (m4); LCD: 15,6" 1920x1080; OS: Win8.1 64-bit + Arch Linux 64-bit (UEFI Powered DualBoot) NB2: Asus K53SJ-SX093: CPU: Intel Core i3-2310M; GPU: Intel HD3000 / nVidia GT520M 1GB Optimus; RAM: 8GB DDR3; SSD: 128GB 840Evo; LCD: 15,6" 1366x768; OS: Win 8.1 Pro 64-bit (UEFI) |
|
Registrovaný: 17.12.13 Prihlásený: 01.09.14 Príspevky: 54 Témy: 16 | Napísal autor témy kuma: 01.09.2014 13:23 | |
|
ano presne to druhe potrebujem chcem pochopit ako hry funguje a kodit ich cele sam chcem mat vo svojej hre o vsetkom prehlad ale nevedel som najst tutorialy na OpenGL
|
|
Registrovaný: 17.07.11 Prihlásený: 29.12.20 Príspevky: 1516 Témy: 3 | Napísal BX: 01.09.2014 13:41 | |
|
S OpenGL nezačínaj, vybuchne ti z toho hlava. Začni napríklad s SFML, to je veľmi pekná, relatívne jednoduchá, objektová nadstavba nad OpenGL. Urob si v tom klasické 2D hry, ako sú napr. Tetris, Arkanoid, Space Invaders (alebo si vymysli svoje), aby si pochopil základ, ako fungujú hry - herný cyklus, objekty, kolízie, scény atď. Až keď budeš zvládať 2D, tak skús 3D. 2D je totiž o dosť jednoduchšie, rýchlejšie sa rozbehneš a koniec-koncov aj v 2D dokážes robiť pekné hry (veď dnes aj tie najlepšie hry na smartfóny sú často 2D, alebo 2.5D).
_________________ Na súkromné správy týkajúce sa problémov, ktoré sa riešia vo fóre, neodpovedám! |
|
|
Cryengine už nie je free či dá sa niekde stiahnuť?Teraz chcú mesačné poplatky. Sám vlastný engine nenaprogamuješ,to sú také začiatky kde by každý chcel urobiť hru ako Crysis . Dobrý engine aj na 2D a 3D je Unity poprípade zložitejší Unreal Engine 3.
|
|
Registrovaný: 27.12.08 Prihlásený: 13.12.22 Príspevky: 1874 Témy: 96 Bydlisko: Bratislava,... | Napísal nBXXL: 01.09.2014 14:37 | |
|
cryengine je free pre nekomercne ucely, stiahnut sa da tu: http://www.crydev.net/dm_eds/download_detail.php?id=4 (aj ked tato verzia vysla skor ako sa cryengine zacal predavat na steam-e, takze je mozne ze uz toto nebude aktualizovane) nie kazdy chce zacat kodit crysis, ja som na zaciatok bol uplne spokojny s tym ze som si skodil hadika aby som sa nenudil na hodinach informatiky v opengl sa da aj 2D, ale je pravda ze s nejakou malou kniznicou sa zacina lepsie.. ja som zacinal s sdl podla lazyfoo.net opengl tutorialy: nehe je dobry tutorial nehe.gamedev.net, je prelozeny aj do cestiny nehe.ceske-hry.cz , ale existuju aj dalsie (napr. aj na lazyfoo je uz po novom)
_________________ ~Listen to your brain, not your heart~ NB1: Lenovo Y500: CPU: Intel Core i7-3630QM; GPU: nVidia GT650M 2GB SLi; RAM: 16GB DDR3; HDD: 1TB + 256GB SSD (m4); LCD: 15,6" 1920x1080; OS: Win8.1 64-bit + Arch Linux 64-bit (UEFI Powered DualBoot) NB2: Asus K53SJ-SX093: CPU: Intel Core i3-2310M; GPU: Intel HD3000 / nVidia GT520M 1GB Optimus; RAM: 8GB DDR3; SSD: 128GB 840Evo; LCD: 15,6" 1366x768; OS: Win 8.1 Pro 64-bit (UEFI) |
|
Registrovaný: 17.12.13 Prihlásený: 01.09.14 Príspevky: 54 Témy: 16 | Napísal autor témy kuma: 01.09.2014 22:11 | |
|
dakujem naozaj za pomoc uz som spravil 2D hry nejake s progrmom Game Maker naucil som sa v nom scriptit ale chcel by som nieco zmaknut v c++ , uz sa mi podarilo spravit hada co zere bodky (konzolovú hru) D no skusim nejaku kniznicu ako napríklad to SFML no dúfam že to bude fajn a ináč ešte by ma zaujimalo že keď som naprogramoval aj toho konzolového hada na inom PC nefungoval pisalo to nieco asi msvcr.dll ci ako sa to volalo ze missing potom som pochopil ze to je c++ dll a aj ked som ho dal do toho pc tak to neslo iba mne no neviem dufam ze to nebude robit ked spravim nejaku 2D hru
|
|
Registrovaný: 11.02.09 Prihlásený: 28.03.23 Príspevky: 2208 Témy: 145 Bydlisko: Liptovský M... |
A musi to byt c++? Ja by som ti skor odporucil javu a orientovat sa skor na platform-independent hry. Dnesna doba je v hrach dobra v tom, ze sa ceni viac dobry napad, hratelnost a jednoduchost nez zlozitost a hardwarova narocnost. Hry sa presuvaju na mobilne telefony a vracaju sa graficky spat do zlatych cias MS-DOS. Spomeniem velmi dobru a zabavnu hru BroForce: http://www.broforcegame.com , dalej Spelunky, Risk of Rain alebo Papers, Please. Inspirovat sa mozes napriklad tu: http://indiegames.com/index.html Tiez by som sa chcel pustit do vyvoja niecoho takehoto jednoducheho ale originalneho a na to netreba c++, staci jednoduchsia java.
_________________ "Only a warrior chooses pacifism, others are condemned to it." - unknown author |
|
Registrovaný: 13.11.07 Prihlásený: 20.08.16 Príspevky: 1702 Témy: 0 | Napísal chrono: 10.09.2014 16:41 | |
|
O tom, či je Java jednoduchšia ako čokoľvek iné by sa dalo veľmi dlho diskutovať. (a ak ide o telefóny, tak univerzálnejšie bude pravdepodobne, HTML5+javascript)
|
|
Registrovaný: 15.06.14 Prihlásený: 01.02.15 Príspevky: 4 Témy: 1 |
neviem ako je to s programovaním konzolových hier ale ja používam Unreal Engine a ten podporuje Windows, MAC, Linux, Android, IOS, PS4 a XBOX ONE na PSN store by sa to asi nebol problém predať ale nie som si istý či netrema kúpiť licenciu a to by bolo asi 1-2 mylióny € ako je to s XBOX už vôbec neviem ale ja mám s Unreal Engine a 3D modelovaním niaké skúsenosti a hľadám niekoho na spoluprácu, mal by si záujem ? UE používa C++ a blueprint čo je C++ ako grafické sriptovanie te je oproti iním programovácím jazykom veľká výhoda ak by si mal záujem môj e-mail: petozaba@gmail.com skype: peto.karvai
|
|
| Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 15 ] | |
Podobné témy | Témy | Odpovede | Zobrazenia | Posledný príspevok |
---|
| notebook graficke aplikacie 750-1100 v Notebooky a netbooky | 12 | 623 | 18.12.2012 14:35 rrrado | | C++ + Windows 7 = padanie aplikacie v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 5 | 609 | 20.09.2011 16:50 johnyHV | | Klient server aplikacie v C v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 3 | 578 | 24.05.2010 11:02 Watik | | Integrovanie C++ knižníc do Java aplikácie v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 1 | 236 | 03.01.2013 19:14 BX | | Dev C++: Po spusteni aplikacie chybaju komponenty v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 3 | 516 | 22.06.2011 19:16 Fico | | C a grafické rozhrahie v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 4 | 308 | 01.05.2013 21:00 chrono | | graficke rozhranie z existujuceho kodu v c++ v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 7 | 414 | 17.04.2013 11:35 marian_r | | Android hry a aplikácie web v Android, iOS, Windows Phone (Mobile) | 5 | 524 | 26.08.2014 18:04 shaggy | | Samsung Jet - java aplikacie a hry v Mobilné zariadenia | 10 | 19568 | 05.04.2011 14:42 lukas | | Emulátor na Java aplikácie a hry... v Ostatné programy | 0 | 411 | 26.06.2011 19:17 Hanoj | | Ako tvoriť grafické užívateľské rozhranie pre programy v C++ v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 4 | 2522 | 04.05.2010 14:39 programmer | | Hry,aplikacie pre HTC touch cruise (Polaris) v Smartfóny a tablety | 3 | 302 | 02.02.2013 23:35 patrice | | notebook do 650e, graficke prace, ziadne hry v Notebooky a netbooky | 1 | 339 | 07.09.2012 12:37 Xaltotun | | Notebook do 1500 Eur (grafické programy, hry) [ Choď na stránku: 1, 2 ] v Notebooky a netbooky | 31 | 1287 | 02.12.2013 23:44 Martinicoss | | Notebook 15", graficke programy, hry, do 900€ v Notebooky a netbooky | 2 | 492 | 02.06.2015 0:14 pepkopav | | Grafické anomálie na notebooku(nejdu filmy ani hry) v ATI/AMD grafické karty | 0 | 278 | 17.09.2012 11:33 andok |
| Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
|
|