Obsah fóra
PravidláRegistrovaťPrihlásenie




Odpovedať na tému [ Príspevkov: 15 ] 
AutorSpráva
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 17.12.13
Prihlásený: 01.09.14
Príspevky: 54
Témy: 16
Príspevok NapísalOffline : 30.08.2014 21:32

Dobrý deň mám preštudovanú knižku Mistrovství v C++ ale sú tam viac menej matematické operácie ktoré su veľmi dôležité ale už ich viacmenej ovládam. Chcel by som sa vás opýtať keď chcem programovať hru neviem ako pokračovať lebo v knihe Mistrpvství v C++ sa pracuje len s konzolovými aplikáciami a ja by som chcel programovať niečo 3D , počul som už o DirectX3D a OpenGL a neviem nájsť žiadnu literatúru o tom ako s nimi pracovať alebo literatúru o práci s grafikou v C++ tak mi prosím poradte nejakú literatúru alebo čo sa mám postupne naučiť aby som sa dopracoval k tvorbe 3D hier :)


Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
C++ Grafické aplikácie (Hry)

Registrovaný: 24.01.08
Prihlásený: 13.09.17
Príspevky: 14572
Témy: 66
Bydlisko: Žilina
Príspevok NapísalOffline : 30.08.2014 21:54

Pokiaľ začneš s D3D alebo OpenGL, hru nenaprogramuješ ani za 100 rokov. Skôr si pozri na google najpoužívanejšie enginy a nauč sa robiť v tom, ktorý sa ti bude najviac páčiť. Silne pochybujem, že by si si teraz zobral nejakú knižku a naprogramoval vlastný engine v c++. Dnes to tak už prakticky nikto nerobí, lebo je to strašne neefektívne. (pokiaľ nie si štúdio, ktoré si to môže dovoliť a má na to prostriedky, skúsenosti a aj ľudí)







_________________
C#, PHP, ...
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 17.12.13
Prihlásený: 01.09.14
Príspevky: 54
Témy: 16
Príspevok Napísal autor témyOffline : 30.08.2014 21:59

chcel by som si naprogramovať aj vlastný engine , viem že na to nemám dosť skúseností a práve preto tie skúsenosti chcem a chcel by som si založiť firmu ktorá by tú hru Ďalej vyvýjala neskôr takže potom budem mať dosť ľudí ale chcel by som si vytvoriť vlastný engine ale zatiaľ viem iba čo engine je ale do vnútra som sa nikdy nedíval :)

// Spojený príspevok Sob 30.08.14 22:02

niesom ako každý iný naozaj ja sa nikdy nevzdávam ale potrebujem literatúru na to aby som sa naučil robiť 10000x lepšie v c++ ako viem zatiaľ :D proste chcem toho vedieť toľko na to aby som dokázal naprogramovať engine a hru ktorá bude bežať s tým enginom


Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
C++ Grafické aplikácie (Hry)

Registrovaný: 24.01.08
Prihlásený: 13.09.17
Príspevky: 14572
Témy: 66
Bydlisko: Žilina
Príspevok NapísalOffline : 30.08.2014 22:13

Je ti jasné, že veľké štúdiá používajú už hotové enginy a aj tak im tvorba hry trvá niekoľko rokov? Máš vôbec predstavu o tom, čo všetko to obnáša atď? Skús si zo srandy pozrieť niektoré hotové enginy (napr unreal engine, cryengine atď), pozri sa čo ako funguje a porozmýšľaj, či je vážne toto cesta, ktorou sa chceš vydať.
Okrem toho, používaním cudzieho enginu si vieš osvojiť rôzne postupy, vidíš ako to riešili oni, aké veci budeš potrebovať atď. Podľa mňa je to lepší začiatok, lebo aj keď sa napokon rozhodneš pre vlastný engine keď na to budeš mať ľudí, už budeš mať aspoň predstavu a nejaké skúsenosti.. Ale teraz rovno skočiť na Direct3D.. :lol: No rob už ako myslíš, je to len môj názor.







_________________
C#, PHP, ...
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 17.12.13
Prihlásený: 01.09.14
Príspevky: 54
Témy: 16
Príspevok Napísal autor témyOffline : 30.08.2014 22:28

engine má za úlojhu počítať výbuchy , pohyb , dotyky , kolízie, vlnenie vody, vietor atď že ?

// Spojený príspevok Sob 30.08.14 22:29

no tak dajme tomu že využijem už hotový engine niekoho iného :) ako by som potom postupoval čo by som sa musel ešte naučiť aby som daný engine mohol používať ?


Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
C++ Grafické aplikácie (Hry)

Registrovaný: 24.01.08
Prihlásený: 13.09.17
Príspevky: 14572
Témy: 66
Bydlisko: Žilina
Príspevok NapísalOffline : 30.08.2014 22:38

Engine má za úlohu strašne veľa. To, čo si vymenoval je v podstate len fyzikálny engine, ale pre hru potrebuješ toho o dosť viac.. Potrebuješ nejakú správu grafickej časti, zvuk atď atď. Je to omnoho komplexnejšie ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať.

A to by záviselo od toho, aký engine by si si vybral.. Je ich na výber veľa, každý s rôznou mierou abstrakcie, s rôznymi nástrojmi atď.. Niektoré majú vlastné IDE, kde spravíš veľa vecí aj drag&drop, niektoré máš len vo forme knižníc a je to len úplná kostra...







_________________
C#, PHP, ...
Offline

Užívateľ
Užívateľ
C++ Grafické aplikácie (Hry)

Registrovaný: 27.12.08
Prihlásený: 13.12.22
Príspevky: 1874
Témy: 96
Bydlisko: Bratislava,...
Príspevok NapísalOffline : 31.08.2014 13:35

ak chces programovat hry s cielom spravit co najrychlejsie hru ktora sa bude ludom pacit, tak pouzi hotovy engine, idealne taky, v ktorom si vacsinu veci naklikas alebo na drag & drop-ujes..., napr. cryengine je free for non-commercial use.. ked uz budes chciet zarabat tak tych par eur na kupu engine v ktorom robis ta nezabije

ak chces programovat hry s cielom naucit sa ako tie hry vlastne funguju, tak je lepsie zacat kodit s niecim, co ti neda vsetky potrebne graficke a fyzikalne algoritmy ready to use.. ja a zopar kamosov / znamych sme zacinali robit jednoduche hry najskor 2D v SDL-ku, potom 3D v OpenGL s pouzitim SDL na zvuk a podobne veci.. ine moznosti ako zacat s grafikou v C++ su allegro, sfml, pripadne cistejsie openGL... schopne tutorialy najdes na internete, je ich dost, o opengl toho najdes dost aj v cestine/slovencine..







_________________
~Listen to your brain, not your heart~
NB1: Lenovo Y500: CPU: Intel Core i7-3630QM; GPU: nVidia GT650M 2GB SLi; RAM: 16GB DDR3; HDD: 1TB + 256GB SSD (m4); LCD: 15,6" 1920x1080; OS: Win8.1 64-bit + Arch Linux 64-bit (UEFI Powered DualBoot)
NB2: Asus K53SJ-SX093: CPU: Intel Core i3-2310M; GPU: Intel HD3000 / nVidia GT520M 1GB Optimus; RAM: 8GB DDR3; SSD: 128GB 840Evo; LCD: 15,6" 1366x768; OS: Win 8.1 Pro 64-bit (UEFI)
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 17.12.13
Prihlásený: 01.09.14
Príspevky: 54
Témy: 16
Príspevok Napísal autor témyOffline : 01.09.2014 13:23

ano presne to druhe potrebujem chcem pochopit ako hry funguje a kodit ich cele sam chcem mat vo svojej hre o vsetkom prehlad :) ale nevedel som najst tutorialy na OpenGL :(


Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 17.07.11
Prihlásený: 29.12.20
Príspevky: 1516
Témy: 3
Príspevok NapísalOffline : 01.09.2014 13:41

S OpenGL nezačínaj, vybuchne ti z toho hlava. Začni napríklad s SFML, to je veľmi pekná, relatívne jednoduchá, objektová nadstavba nad OpenGL. Urob si v tom klasické 2D hry, ako sú napr. Tetris, Arkanoid, Space Invaders (alebo si vymysli svoje), aby si pochopil základ, ako fungujú hry - herný cyklus, objekty, kolízie, scény atď. Až keď budeš zvládať 2D, tak skús 3D. 2D je totiž o dosť jednoduchšie, rýchlejšie sa rozbehneš a koniec-koncov aj v 2D dokážes robiť pekné hry (veď dnes aj tie najlepšie hry na smartfóny sú často 2D, alebo 2.5D).







_________________
Na súkromné správy týkajúce sa problémov, ktoré sa riešia vo fóre, neodpovedám!
Offline

Zmazaný užívateľ
Zmazaný užívateľ
Obrázok užívateľa
Príspevok NapísalOffline : 01.09.2014 14:05

Cryengine už nie je free či dá sa niekde stiahnuť?Teraz chcú mesačné poplatky.
Sám vlastný engine nenaprogamuješ,to sú také začiatky kde by každý chcel urobiť hru ako Crysis :).
Dobrý engine aj na 2D a 3D je Unity poprípade zložitejší Unreal Engine 3.


Offline

Užívateľ
Užívateľ
C++ Grafické aplikácie (Hry)

Registrovaný: 27.12.08
Prihlásený: 13.12.22
Príspevky: 1874
Témy: 96
Bydlisko: Bratislava,...
Príspevok NapísalOffline : 01.09.2014 14:37

cryengine je free pre nekomercne ucely, stiahnut sa da tu: http://www.crydev.net/dm_eds/download_detail.php?id=4 (aj ked tato verzia vysla skor ako sa cryengine zacal predavat na steam-e, takze je mozne ze uz toto nebude aktualizovane)
nie kazdy chce zacat kodit crysis, ja som na zaciatok bol uplne spokojny s tym ze som si skodil hadika aby som sa nenudil na hodinach informatiky :D v opengl sa da aj 2D, ale je pravda ze s nejakou malou kniznicou sa zacina lepsie.. ja som zacinal s sdl podla lazyfoo.net
opengl tutorialy: nehe je dobry tutorial nehe.gamedev.net, je prelozeny aj do cestiny nehe.ceske-hry.cz , ale existuju aj dalsie (napr. aj na lazyfoo je uz po novom)







_________________
~Listen to your brain, not your heart~
NB1: Lenovo Y500: CPU: Intel Core i7-3630QM; GPU: nVidia GT650M 2GB SLi; RAM: 16GB DDR3; HDD: 1TB + 256GB SSD (m4); LCD: 15,6" 1920x1080; OS: Win8.1 64-bit + Arch Linux 64-bit (UEFI Powered DualBoot)
NB2: Asus K53SJ-SX093: CPU: Intel Core i3-2310M; GPU: Intel HD3000 / nVidia GT520M 1GB Optimus; RAM: 8GB DDR3; SSD: 128GB 840Evo; LCD: 15,6" 1366x768; OS: Win 8.1 Pro 64-bit (UEFI)
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 17.12.13
Prihlásený: 01.09.14
Príspevky: 54
Témy: 16
Príspevok Napísal autor témyOffline : 01.09.2014 22:11

dakujem naozaj za pomoc :) uz som spravil 2D hry nejake s progrmom Game Maker naucil som sa v nom scriptit :D ale chcel by som nieco zmaknut v c++ , uz sa mi podarilo spravit hada co zere bodky (konzolovú hru) :DD no skusim nejaku kniznicu ako napríklad to SFML no dúfam že to bude fajn :D a ináč ešte by ma zaujimalo že keď som naprogramoval aj toho konzolového hada na inom PC nefungoval pisalo to nieco asi msvcr.dll ci ako sa to volalo ze missing potom som pochopil ze to je c++ dll a aj ked som ho dal do toho pc tak to neslo :D iba mne no neviem :D dufam ze to nebude robit ked spravim nejaku 2D hru :D


Offline

Užívateľ
Užívateľ
C++ Grafické aplikácie (Hry)

Registrovaný: 11.02.09
Prihlásený: 28.03.23
Príspevky: 2208
Témy: 145
Bydlisko: Liptovský M...
Príspevok NapísalOffline : 09.09.2014 13:34

A musi to byt c++? Ja by som ti skor odporucil javu a orientovat sa skor na platform-independent hry. Dnesna doba je v hrach dobra v tom, ze sa ceni viac dobry napad, hratelnost a jednoduchost nez zlozitost a hardwarova narocnost. Hry sa presuvaju na mobilne telefony a vracaju sa graficky spat do zlatych cias MS-DOS. Spomeniem velmi dobru a zabavnu hru BroForce: http://www.broforcegame.com , dalej Spelunky, Risk of Rain alebo Papers, Please. Inspirovat sa mozes napriklad tu: http://indiegames.com/index.html Tiez by som sa chcel pustit do vyvoja niecoho takehoto jednoducheho ale originalneho a na to netreba c++, staci jednoduchsia java.







_________________
"Only a warrior chooses pacifism, others are condemned to it."
- unknown author
Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 13.11.07
Prihlásený: 20.08.16
Príspevky: 1702
Témy: 0
Príspevok NapísalOffline : 10.09.2014 16:41

O tom, či je Java jednoduchšia ako čokoľvek iné by sa dalo veľmi dlho diskutovať. :) (a ak ide o telefóny, tak univerzálnejšie bude pravdepodobne, HTML5+javascript)


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 15.06.14
Prihlásený: 01.02.15
Príspevky: 4
Témy: 1
Príspevok NapísalOffline : 29.01.2015 15:36

neviem ako je to s programovaním konzolových hier ale ja používam Unreal Engine a ten podporuje Windows, MAC, Linux, Android, IOS, PS4 a XBOX ONE na PSN store by sa to asi nebol problém predať ale nie som si istý či netrema kúpiť licenciu a to by bolo asi 1-2 mylióny € ako je to s XBOX už vôbec neviem ale ja mám s Unreal Engine a 3D modelovaním niaké skúsenosti a hľadám niekoho na spoluprácu, mal by si záujem ? UE používa C++ a blueprint čo je C++ ako grafické sriptovanie te je oproti iním programovácím jazykom veľká výhoda ak by si mal záujem môj e-mail: petozaba@gmail.com skype: peto.karvai


Odpovedať na tému [ Príspevkov: 15 ] 


Podobné témy

 Témy  Odpovede  Zobrazenia  Posledný príspevok 
V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. notebook graficke aplikacie 750-1100

v Notebooky a netbooky

12

623

18.12.2012 14:35

rrrado Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. C++ + Windows 7 = padanie aplikacie

v Assembler, C, C++, Pascal, Java

5

609

20.09.2011 16:50

johnyHV Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Klient server aplikacie v C

v Assembler, C, C++, Pascal, Java

3

578

24.05.2010 11:02

Watik Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Integrovanie C++ knižníc do Java aplikácie

v Assembler, C, C++, Pascal, Java

1

236

03.01.2013 19:14

BX Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Dev C++: Po spusteni aplikacie chybaju komponenty

v Assembler, C, C++, Pascal, Java

3

516

22.06.2011 19:16

Fico Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. C a grafické rozhrahie

v Assembler, C, C++, Pascal, Java

4

308

01.05.2013 21:00

chrono Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. graficke rozhranie z existujuceho kodu v c++

v Assembler, C, C++, Pascal, Java

7

414

17.04.2013 11:35

marian_r Zobrazenie posledných príspevkov

Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie. Android hry a aplikácie web

v Android, iOS, Windows Phone (Mobile)

5

524

26.08.2014 18:04

shaggy Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Samsung Jet - java aplikacie a hry

v Mobilné zariadenia

10

19568

05.04.2011 14:42

lukas Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Emulátor na Java aplikácie a hry...

v Ostatné programy

0

411

26.06.2011 19:17

Hanoj Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Ako tvoriť grafické užívateľské rozhranie pre programy v C++

v Assembler, C, C++, Pascal, Java

4

2522

04.05.2010 14:39

programmer Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Hry,aplikacie pre HTC touch cruise (Polaris)

v Smartfóny a tablety

3

302

02.02.2013 23:35

patrice Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. notebook do 650e, graficke prace, ziadne hry

v Notebooky a netbooky

1

339

07.09.2012 12:37

Xaltotun Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Notebook do 1500 Eur (grafické programy, hry)

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1, 2 ]

v Notebooky a netbooky

31

1287

02.12.2013 23:44

Martinicoss Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Notebook 15", graficke programy, hry, do 900€

v Notebooky a netbooky

2

492

02.06.2015 0:14

pepkopav Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Grafické anomálie na notebooku(nejdu filmy ani hry)

v ATI/AMD grafické karty

0

278

17.09.2012 11:33

andok Zobrazenie posledných príspevkov


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre

Skočiť na:  

Powered by phpBB Jarvis © 2005 - 2024 PCforum, webhosting by WebSupport, secured by GeoTrust, edited by JanoF
Ako väčšina webových stránok aj my používame cookies. Zotrvaním na webovej stránke súhlasíte, že ich môžeme používať.
Všeobecné podmienky, spracovanie osobných údajov a pravidlá fóra