| | |
Autor | Správa |
---|
Registrovaný: 23.12.10 Prihlásený: 06.10.15 Príspevky: 331 Témy: 130 Bydlisko: 054 01 Levoča |
Ahojte.
Začínam v C a mám návod v ktorom ale je používana knižnica Allegro ktorú ale nemám . Skúšal som si ju stihnuť, čo som aj spravil, ale neviem kde ju ulozit aby ju debuger nasile. Pouzivam DEV C++ 4.9.9.2
Vďaka
|
|
Registrovaný: 24.01.08 Prihlásený: 13.09.17 Príspevky: 14572 Témy: 66 Bydlisko: Žilina |
http://alleg.sourceforge.net/
viď sekcia DOCUMENTATION a SUPPORT
nechápem ale jednu vec.. začínaš s C a rovno na programovanie hier? krása
_________________ C#, PHP, ... |
|
Registrovaný: 23.12.10 Prihlásený: 06.10.15 Príspevky: 331 Témy: 130 Bydlisko: 054 01 Levoča |
Nenašiel som to tam. Kde presne ?
_________________ ASUS EeePc 1002HA 1GB RAM 120GB HDD Intel Atom N270 1,60GHz |
|
Registrovaný: 24.01.08 Prihlásený: 13.09.17 Príspevky: 14572 Témy: 66 Bydlisko: Žilina | |
Registrovaný: 20.03.11 Prihlásený: 01.11.11 Príspevky: 27 Témy: 0 | |
Registrovaný: 23.12.10 Prihlásený: 06.10.15 Príspevky: 331 Témy: 130 Bydlisko: 054 01 Levoča |
OK nasiel som nakonec navodov ale ani jeden nesedi. Vsade sa spomina neaky mingw32 ale ja ho tam nemam. Ako to?
// pridané po 8 minútach od posledného príspevku
OKvyriesene pomohlo toto http://www.youtube.com/watch?v=kn0S52OsabM
|
|
Registrovaný: 02.11.07 Prihlásený: 18.03.15 Príspevky: 470 Témy: 22 Bydlisko: Zilinska Un... |
MinGW je zaklad, obsahuje kompilator. Preco si si vybral prave dev c++? To je ten najhorsi vyber, aky si mohol spravit, podla mna. Dev c++ straca podporu, ani na skolach sa uz nepouziva.. Skus code:block.
_________________ Notebook: HP EliteBook 8740w
You can see my work in my www |
|
Registrovaný: 23.12.10 Prihlásený: 06.10.15 Príspevky: 331 Témy: 130 Bydlisko: 054 01 Levoča |
Ja to vydim tak: jazyk je jeden a to c (c++) ale je viacero programov v ktorych sa s nimda pracovat. A tak mi je jedno v akom programe to robim, staci ze ked prejdem na iny program je ten jazyk ten isty.
_________________ ASUS EeePc 1002HA 1GB RAM 120GB HDD Intel Atom N270 1,60GHz |
|
Registrovaný: 24.01.08 Prihlásený: 13.09.17 Príspevky: 14572 Témy: 66 Bydlisko: Žilina |
blazej, keď budeš starší, pochopíš, čo je to vlastne IDE a dôležitosť správneho výberu... A tiež je dôležité naučiť sa poriadne gramatiku.
_________________ C#, PHP, ... |
|
Registrovaný: 09.09.07 Prihlásený: 07.11.16 Príspevky: 3114 Témy: 233 Bydlisko: Nové Zámky |
Na zaciatok by mozno bolo fajn zacinat s poznamkovym blokom (so zvyraznovacom syntaxe) a chybovymi hlaskami kompilatora..
Netreba hned niekolko sto-megove IDE.. Mnohe tieto editory vedia kompilovat "v sebe" a vystup z kompilatora hadzat do chyboveho okna, co je troska prijemnejsie ako prepinat sa do konzole stale..., napriklad ja pouzivam Geany.. Samozrejme, nezvlada to krokovanie, na to pouzivam DDD
_________________ "It took a lot of work, but this latest Linux patch enables support for machines with 4096 CPUs, up from the old limit of 1024." "Do you have support for smooth full-screen flash video yet?" "No, but who uses that?"
- ak dlho neodpisujem do témy, zabudol som na ňu, takže ma upozornite SS, ak chcete moju odpoveď |
|
Registrovaný: 02.11.07 Prihlásený: 18.03.15 Príspevky: 470 Témy: 22 Bydlisko: Zilinska Un... |
blazej44800 píše: Ja to vydim tak: jazyk je jeden a to c (c++) ale je viacero programov v ktorych sa s nimda pracovat. A tak mi je jedno v akom programe to robim, staci ze ked prejdem na iny program je ten jazyk ten isty.
Velmi sa mylis. Suhlasim s walther. Kvalitne IDE ti dokaze niekolko nasobne ulahcit pracu. Dokaze dynamicky indexovat kod a doslova komikovat s tebou . Medzi velkmi kvalitne IDE povazujem Eclipse. Najlepsie pochopis, ked vyskusas viac takych prostredi. .
_________________ Notebook: HP EliteBook 8740w
You can see my work in my www |
|
Registrovaný: 24.01.08 Prihlásený: 13.09.17 Príspevky: 14572 Témy: 66 Bydlisko: Žilina |
Blackshadow píše: Na zaciatok by mozno bolo fajn zacinat s poznamkovym blokom (so zvyraznovacom syntaxe) a chybovymi hlaskami kompilatora..
toto by platilo možno v prípade php alebo podobného menej náročného jazyka Blackshadow píše: Netreba hned niekolko sto-megove IDE.. Mnohe tieto editory vedia kompilovat "v sebe" a vystup z kompilatora hadzat do chyboveho okna, co je troska prijemnejsie ako prepinat sa do konzole stale..., napriklad ja pouzivam Geany.. Samozrejme, nezvlada to krokovanie, na to pouzivam DDD
jaj, takže ty odporúčaš nejaké najjednoduchšie IDE a doplňovať funkcionalitu ďalšími podobne nekompletnými riešeniami? Veľmi zaujímavé.. Ja preferujem radšej jedno "niekoľko stomegové IDE", ako trieštiť takýmto spôsobom celý projekt. Debugovanie je pri kompilovaných jazykoch jednou z najdôležitejších funkcií...
Len tak zo zaujímavosti Blackshadow - videl si niekedy aspoň na obrázku povedzme Visual Studio? Pracoval si s ním alebo aspoň s nejakým iným väčším IDE?
_________________ C#, PHP, ... |
|
Registrovaný: 09.09.07 Prihlásený: 07.11.16 Príspevky: 3114 Témy: 233 Bydlisko: Nové Zámky |
Ano pracoval (konkretne s visual studiom - na windowse a code::blocks na linuxe, ale to ma dost bugovy debugger a krokovanie)
Ale myslim si, ze zo zaciatku je fajn snazit sa vystacit len s chybovymi hlaskami kompilatora..
Neskor samozrejme sa neda praca v IDE porovnat..
Ale osobne sa mi nepaci pristup, ze idem hura sa naucit programovat, tak si zoberem Cecko, Allegro kniznicu (lebo hned idem robit hry) a zwarezim si Visual Studio.. Startuje to 2 minuty a viem asi tak nic v tom robit.. Chalan bude na zaciatku pracovat s jednym suborom tak naco cele IDE?
Ale tak kazdy nech pise v com chce..
Citácia: takže ty odporúčaš nejaké najjednoduchšie IDE a doplňovať funkcionalitu ďalšími podobne nekompletnými riešeniami
Neviem preco sa ti zda DDD ako nekompletne... Je to kompletny debugger.. Debugguje, na to je urceny, a to robi.. Takze by som ho nenazyval nekompletny...
_________________ "It took a lot of work, but this latest Linux patch enables support for machines with 4096 CPUs, up from the old limit of 1024." "Do you have support for smooth full-screen flash video yet?" "No, but who uses that?"
- ak dlho neodpisujem do témy, zabudol som na ňu, takže ma upozornite SS, ak chcete moju odpoveď |
|
Registrovaný: 24.01.08 Prihlásený: 13.09.17 Príspevky: 14572 Témy: 66 Bydlisko: Žilina |
BS, mne sa celkovo nepáči myšlienka, že človek sa ide učiť programovať a hurá rovno na hry Ale keď už, tak bez IDE sa nezaobíde a čím skôr sa naučí v tom orientovať, tým lepšie - organizácia súborov, intellisense, debugger...
Čo sa týka DDD, je to ako píšeš - debugger. Načo ale, keď debugger máš integrovaný v mnohých IDE? Prečo trieštiť funkcionalitu a k tomu takúto potrebnú? Osobne mi to nepríde ako zjednodušovanie, práve naopak. Je možné, že sú prípady, kedy je vhodné nahradiť integrovaný debugger niečim podobným, avšak ja som sa s takým prípadom teda zatiaľ nestretol. Zo zaujímavosti si ale DDD dakedy pozriem a porovnám s tým vo VS.
Okrem toho, prečo by mal warezačiť VS? Existujú plne funkčné Express edície, ktoré človeku (alebo aspoň väčšine) bohate stačia a môžeš si s nimi robiť čo sa ti zachce a výtvory potom kľudne aj predávať.
_________________ C#, PHP, ... |
|
Registrovaný: 09.09.07 Prihlásený: 07.11.16 Príspevky: 3114 Témy: 233 Bydlisko: Nové Zámky |
Hmm, kazdy ma svoj nazor..
O tych express ediciach som nevedel, my mame licencie zo skoly, takze som to nejak neriesil...
DDD je fajn, velmi sa mi paci, ze vizualne znazornuje, co sa vela krat moze hodit, len sa to treba naucit ovladat (GUI je riadne odflaknute)
Nejake ukazky:
_________________ "It took a lot of work, but this latest Linux patch enables support for machines with 4096 CPUs, up from the old limit of 1024." "Do you have support for smooth full-screen flash video yet?" "No, but who uses that?"
- ak dlho neodpisujem do témy, zabudol som na ňu, takže ma upozornite SS, ak chcete moju odpoveď |
|
Registrovaný: 23.12.10 Prihlásený: 06.10.15 Príspevky: 331 Témy: 130 Bydlisko: 054 01 Levoča |
Mne sa to d prilis zlozite . V dev-cpp mamvsetko "pod jednou strechou"
_________________ ASUS EeePc 1002HA 1GB RAM 120GB HDD Intel Atom N270 1,60GHz |
|
Registrovaný: 02.11.07 Prihlásený: 18.03.15 Príspevky: 470 Témy: 22 Bydlisko: Zilinska Un... |
Dev-cpp nema v sebe skoro nic a to co pisal Blackshadow, je tiez hlupost. Toto je moj nazor, daj si code:blocks, ak si nedas poradit, tak rob co chces . Rovnako zacinat na tutorialoch s Allegro, ked nemas ani sajny o programovani, je dalsia big hlupost . Tymto koncim v tejto teme.
_________________ Notebook: HP EliteBook 8740w
You can see my work in my www |
|
Registrovaný: 23.12.10 Prihlásený: 06.10.15 Príspevky: 331 Témy: 130 Bydlisko: 054 01 Levoča |
zaklady c-cka viem. Ja idem podla tychto navodov. http://www.smnd.sk/anino/moje/
a tam idem zaradom: c, grafika v c (allegro), c++ a nakoniec by som chcel vediet openGL
Blackshadow píše: Netreba hned niekolko sto-megove IDE.
moje má 72MB
|
|
Registrovaný: 24.01.08 Prihlásený: 13.09.17 Príspevky: 14572 Témy: 66 Bydlisko: Žilina |
blazej, základy céčka nestačia, jazyk treba ovládať ak sa chceš venovať takýmto veciam PORIADNE. mám ale dojem, že celá táto téma je len hádzanie hrachu na stenu. očividne nemá zmysel očakávať, že v 13tich rokoch to pochopíš
_________________ C#, PHP, ... |
|
Registrovaný: 08.03.09 Prihlásený: 06.10.20 Príspevky: 1116 Témy: 88 Bydlisko: 00100100 | Napísal reDo: 25.04.2011 10:23 | |
|
dolezitost dobreho IDE clovek pochopi az pri nejakom projekte napr hre s viacerymi subormi a ked zisti ze dobre IDE velmi pomoze, napr mne sa velmi paci v NetBeans farbenie zdrojaku a vypis funkcii a tried..., Allegro na zaciatok je blbost, ja pouzivam CodeBlocks a NetBeans , kniznice: Allegro a SFML
_________________ Programming is The Best
Hackers Are Not Crackers!!! Hackers build things, crackers break them!
;-) |
|
Registrovaný: 02.11.07 Prihlásený: 18.03.15 Príspevky: 470 Témy: 22 Bydlisko: Zilinska Un... |
Redo tiez este nevies, co to je pracovat na skutocnom projekte , si este mlady. Co to znamena sharovat kody na SVN alebo GIT servery medzi programatormi cez IDE, delit kod na Branches a Tags, verzionovat softver a pracovat na aplikacii, ktora ma viac ako 10 tisic riadkov a potom vytvarat produkty z toho, ale si na dobrej ceste, lebo sa celkom snazis .
_________________ Notebook: HP EliteBook 8740w
You can see my work in my www |
|
Registrovaný: 08.03.09 Prihlásený: 06.10.20 Príspevky: 1116 Témy: 88 Bydlisko: 00100100 | Napísal reDo: 04.05.2011 6:08 | |
|
suhlasim s tebou ale dolezite je aby nezacinal s Allegrom hned lebo tomu nebude rozumiet a len odpisovat funkcie a zliepat kody dohromady, takzte najprv C alebo C++ si myslim, C bolo pre mna zrozumitelnejsie ako C++ s jeho triedami a vsetkymi tymito vecami a preto sa mi zda C++ aj tazsi lebo je tam toho vela a ja to este nedoazem vyuzit pri tvorbe a v Allegre staci aj C
_________________ Programming is The Best
Hackers Are Not Crackers!!! Hackers build things, crackers break them!
;-) |
|
Registrovaný: 19.10.10 Prihlásený: 28.10.12 Príspevky: 41 Témy: 9 |
Zdravim, mam takyto problem - stiahol a nainstaloval som Allegro do DevCpp, lenze hned pri include <allegro.h> mi vypise error: [Linker error] undefined reference to `WinMain@16' - neviete, co s tym, prosim vas?
|
|
Registrovaný: 08.03.09 Prihlásený: 06.10.20 Príspevky: 1116 Témy: 88 Bydlisko: 00100100 | Napísal reDo: 23.05.2011 20:59 | |
|
daj tu zdrojak
_________________ Programming is The Best
Hackers Are Not Crackers!!! Hackers build things, crackers break them!
;-) |
|
Registrovaný: 19.10.10 Prihlásený: 28.10.12 Príspevky: 41 Témy: 9 |
Kód: #include <windows.h> #include <allegro.h>
/* Declare Windows procedure */ LRESULT CALLBACK WindowProcedure (HWND, UINT, WPARAM, LPARAM);
/* Make the class name into a global variable */ char szClassName[ ] = "WindowsApp";
int WINAPI WinMain (HINSTANCE hThisInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpszArgument, int nFunsterStil)
{ HWND hwnd; /* This is the handle for our window */ MSG messages; /* Here messages to the application are saved */ WNDCLASSEX wincl; /* Data structure for the windowclass */
/* The Window structure */ wincl.hInstance = hThisInstance; wincl.lpszClassName = szClassName; wincl.lpfnWndProc = WindowProcedure; /* This function is called by windows */ wincl.style = CS_DBLCLKS; /* Catch double-clicks */ wincl.cbSize = sizeof (WNDCLASSEX);
/* Use default icon and mouse-pointer */ wincl.hIcon = LoadIcon (NULL, IDI_APPLICATION); wincl.hIconSm = LoadIcon (NULL, IDI_APPLICATION); wincl.hCursor = LoadCursor (NULL, IDC_ARROW); wincl.lpszMenuName = NULL; /* No menu */ wincl.cbClsExtra = 0; /* No extra bytes after the window class */ wincl.cbWndExtra = 0; /* structure or the window instance */ /* Use Windows's default color as the background of the window */ wincl.hbrBackground = (HBRUSH) COLOR_BACKGROUND;
/* Register the window class, and if it fails quit the program */ if (!RegisterClassEx (&wincl)) return 0;
/* The class is registered, let's create the program*/ hwnd = CreateWindowEx ( 0, /* Extended possibilites for variation */ szClassName, /* Classname */ "Windows App", /* Title Text */ WS_OVERLAPPEDWINDOW, /* default window */ CW_USEDEFAULT, /* Windows decides the position */ CW_USEDEFAULT, /* where the window ends up on the screen */ 544, /* The programs width */ 375, /* and height in pixels */ HWND_DESKTOP, /* The window is a child-window to desktop */ NULL, /* No menu */ hThisInstance, /* Program Instance handler */ NULL /* No Window Creation data */ );
/* Make the window visible on the screen */ ShowWindow (hwnd, nFunsterStil);
/* Run the message loop. It will run until GetMessage() returns 0 */ while (GetMessage (&messages, NULL, 0, 0)) { /* Translate virtual-key messages into character messages */ TranslateMessage(&messages); /* Send message to WindowProcedure */ DispatchMessage(&messages); }
/* The program return-value is 0 - The value that PostQuitMessage() gave */ return messages.wParam; }
/* This function is called by the Windows function DispatchMessage() */
LRESULT CALLBACK WindowProcedure (HWND hwnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam) { switch (message) /* handle the messages */ { case WM_DESTROY: PostQuitMessage (0); /* send a WM_QUIT to the message queue */ break; default: /* for messages that we don't deal with */ return DefWindowProc (hwnd, message, wParam, lParam); }
return 0; }
int main(){ // allegro_init(); return 0; }
Len co odkomentrujem include<allegro.h> , tak program nejde skompilovat a vyhodi mi to velmi vela errorov. Allegro som stahoval cez menu devcpp z devpacks.org . Siel som podla tohto postupu http://www.cppgameprogramming.com/cgi/n ... llegbasics a skusal som rozne verzie allegra, ale vobec mi to nechce ist.
|
|
Registrovaný: 27.12.08 Prihlásený: 13.12.22 Príspevky: 1874 Témy: 96 Bydlisko: Bratislava,... | Napísal nBXXL: 24.05.2011 15:22 | |
|
toto je jedna z chyb windows-ackeho allegra vseobecne.. na koniec zdrojaku (za funkciu main) treba napisat Kód: END_OF_MAIN();
_________________ ~Listen to your brain, not your heart~ NB1: Lenovo Y500: CPU: Intel Core i7-3630QM; GPU: nVidia GT650M 2GB SLi; RAM: 16GB DDR3; HDD: 1TB + 256GB SSD (m4); LCD: 15,6" 1920x1080; OS: Win8.1 64-bit + Arch Linux 64-bit (UEFI Powered DualBoot) NB2: Asus K53SJ-SX093: CPU: Intel Core i3-2310M; GPU: Intel HD3000 / nVidia GT520M 1GB Optimus; RAM: 8GB DDR3; SSD: 128GB 840Evo; LCD: 15,6" 1366x768; OS: Win 8.1 Pro 64-bit (UEFI) |
|
Registrovaný: 19.10.10 Prihlásený: 28.10.12 Príspevky: 41 Témy: 9 |
nic sa nezmenilo ani tak. A vyhadzuje mi chybu: 101 expected constructor, destructor, or type conversion before ';' token
// pridané po 4 minútach od posledného príspevku
neviem, co to ma znamenat, je to tam zrejme zle prilinkovane, tento problem mi robi, nech tam dam hocijaku verziu allegra
|
|
Registrovaný: 02.11.07 Prihlásený: 18.03.15 Príspevky: 470 Témy: 22 Bydlisko: Zilinska Un... |
a nalinkoval si aj kniznicu liballeg.a ? Kedy sa oducite pouzivat tak hlupe prostredia ako dev-c++, kde vlastne chodite na tie rozumi, to mate asi zo strednej skoly. ?
_________________ Notebook: HP EliteBook 8740w
You can see my work in my www |
|
Registrovaný: 19.10.10 Prihlásený: 28.10.12 Príspevky: 41 Témy: 9 |
Ano, je tam nalinkovana. A na tieto rozumY som prisiel nedavno na vyske. Prislo mi najlahsie rozchodit allegro na DevCpp. MVS neznasam a Code Blocks velmi nemusim tiez - Dev je najednoduchsie.
|
|
Registrovaný: 11.01.09 Prihlásený: 17.04.24 Príspevky: 1385 Témy: 9 Bydlisko: Hrinova | Napísal Fico: 24.05.2011 16:15 | |
|
To makro nema byt vnutri main(), ale az za nim a bez bodkociarky, je to marko, nie funkcia:
Kód: int main() { return 0; } END_OF_MAIN()
|
|
Podobné témy | Témy | Odpovede | Zobrazenia | Posledný príspevok |
---|
| Kniznica allegro v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 0 | 660 | 18.10.2009 9:13 arnie16 | | Allegro,MinGW,Eclipse v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 14 | 640 | 13.01.2010 23:26 Drnak | | objednanie z allegro v Obchody, reklamácie a právo | 2 | 496 | 09.10.2014 21:52 mirom | | GD kniznica v PHP, ASP | 17 | 1386 | 09.07.2008 17:54 idiotart | | KNIŽNICA DLL v Operačné systémy Microsoft | 5 | 1279 | 04.07.2007 16:42 Tomas1 | | email-kniznica [ Choď na stránku: 1, 2 ] v PHP, ASP | 45 | 2103 | 23.07.2008 18:38 dadmtb | | Kniznica pri spusteny v Operačné systémy Microsoft | 8 | 608 | 28.02.2011 22:50 Jani | | 2D drawing kniznica v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 3 | 335 | 30.05.2014 13:21 chrono | | JS kniznica kde v JavaScript, VBScript, Ajax | 1 | 645 | 21.03.2008 18:42 pepek92 | | wmp 12 a kniznica v Audio programy | 2 | 476 | 27.05.2010 15:10 MiGi | | Kniznica C [Visual Studio] v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 20 | 1177 | 19.06.2012 15:25 reDo | | Chybajuca kniznica msicay32.dll v Operačné systémy Microsoft | 3 | 421 | 07.03.2012 15:04 aktivator | | Kniznica pre upravovanie videa v Assembler, C, C++, Pascal, Java | 1 | 242 | 25.03.2014 0:26 nBXXL | | PHP: Kniznica na kryptovanie v PHP, ASP | 4 | 619 | 30.06.2008 9:26 GoodWill | | FLAC knižnica s tagmi v Audio programy | 1 | 380 | 18.04.2012 21:15 Qpkqkma | | Gd knižnica a priesvitné obrázky v PHP, ASP | 2 | 511 | 27.05.2009 20:35 Tominator |
| Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
|
|