[ Príspevkov: 24 ] 
AutorSpráva
Offline

Užívateľ
Užívateľ
32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility

Registrovaný: 19.05.07
Prihlásený: 16.01.12
Príspevky: 1499
Témy: 171 | 171
Bydlisko: Bratislava

Momentálne nastáva znova čas ked dochádza v konštrukcii PC k zásadnejším zmenám ktoré mozu vyustit v nevyuzity hw potencial.

Prvym a zasadnym rozdielom je to ze relativne nenapadne sa veskere procesory ktore sa dnes daju kupit stali 64bitove.

Stare programy vam sice budu fungovat, ale samozrejme rozhodne to znamena ze procesor za ktory ste dali niekolko tisic korun vam velmi neposluzi.

Ak sa ale zacneme zaoberat 64 bitovymi operacnymi systemami tak zistime ze existuju dva. WinXP 64 a Vista 64...

Prvy z nich sa zda byt docela spolahlivo zalozeny na starom znamom systeme ktory uzivatelia poznaju a ktory bezpecne funguje. Pravda je bohuzial trochu ina. Kazde zariadenie pre tento system potrebuje specialny ovladac ktory nieje spatne kompatibilny so starsimi Windows.

Druhy system prinasa uplne novy 64 bitovy standard, nove graficke rozhranie a defacto vsetko prinasa uplne nove. Samozrejme aj na tento windows potrebujete uplne zvlastne ovladace ktore niesu s nicim inym kompatibilne, dalej DX 10 rozhranie znamena okrem ineho aj to ze aby sa potencial systemu vyuzil naplno tak treba novu a velmi drahu graficku kartu.

Oba systemy ako take su pohladom do buducnosti, jeden sa diva ocami DX9, druhy sa diva ocami DX10 a ich ovladace su natolko vzacna zalezitost ze je velmi otazne fungovanie takehoto systemu na bezne dostupnom hw - nicmenej to sa casom zlepsuje.

Druhym problemom je pristupnost 64 bitovych aplikacii na trhu... Osobne neviem o nejakom sirsom spektre aplikacii ktore by plne nahradili vsetky programy ktore pouzivam dnes (na prastarom win98). Tato zalezitost sa bude riesit casom nicmenej jej aplikovanie je v dnesnej dobe tiez docela otazna...

a problem treti je DX10.

toto rozhranie sa este ani poriadne nezacalo aplikovat a uz vyvolalo vlnu kritiky a docela zmatocnych reakcii.

Bolo docela zaujimave sledovat ako par militantnych uzivatelov "najnovsie je najlepsie" obvinilo Windows XP z toho ze je nestabilny a stale pada a prave preto nieje efektivne zaoberat sa DX rozhranim na tak zastaraly system. Nuz ludia sme rozny...

DX rozhrania v poslednych troch generaciach (od verzie 8 dodnes) nepriniesli defacto nic prelomove vo vztahu k multimediam. Co sa pocas tych rokoch (od roku 1996) zmenilo je vykon grafickych kariet a nastup technologii Pixel a Vertex Shaderov ktore zase posunuli 3D rendering o nieco dalej, pritom ale shadre podporuje aj verzia 8 - z vlastnej skusenosti viem povedat ze ich podporuje velmi kvalitne.

Preco by teda malo vyznam prejst na 64 bitovy system a DX10?

Odpoved je jedina a to je vyvoj buducich aplikacii. Tiez ale nieje najmudrejsie postavit system na tejto baze dnes a o par rokov nadavat ze HD2900 a 6400+ je slaba konfiguracia na nejaku velmi narocnu hru...

V podstate maju uzivatelia dnes dve cesty. Postavit system urceny windows 2k/32Bit pouzit jedno z poslednych 32 bitovych jadier od intelu (P4 alebo prve Core), kupit X1950 a mat istotu ze vsetky 32 bitove hry podporujuce DX9.0c vam pobezia excelentne.

Druha cesta je kupit 64bitove jadro, dx10 grafiku, system osadit Vistou a dufat ze vas ultranovy hardware nebude v skorej dobe prekonany, alebo nedostatocny, pricom ale dnes nemate ani naznak toho ake hardwarove naroky nas v buducnosti cakaju...

Mozete si vybrat limuziny so silnym motorom ale z roku 2000, alebo si kupit prototyp auta s novym stale testovanym pohonom ktore sa dostanu na trh tak o tri roky, pritom ale dnes stale nieje jasne ci novy pohon nebude zbytocny luxus alebo nebude kazovy, alebo tak obmotany licenciami ze sa mu vsetci radsej vyhnu...

64bitove XP a 32 bitova Vista maju urcity vyznam ak hovorime o prechodnom obdobi nez sa nove standardy zacnu pouzivat v sirsom meritku, ale na trhu je uz treti velmi zaujimavy hrac a to je komunita.

Mozno viete mozno nie na Dosovej baze pred davnejsou dobou vznikol FreeDos, na Windows 9x baze sa pripravuje uz niekolko projektov ktore maju za ciel vytvorit Freewarovy Windows 9X pracujuci na samostatnej baze ale plne kompatibilne jak so zariadeniami a ovladacmi tak s aplikaciami a na druhej strane Linux sa stal docel silnym hracom...

Vyberate novy hardware alebo novy operacny system? Vyberajte rozumne a zamyslite sa ci ma pre vas vyznam mat istotu voci minulosti, alebo zvolit buducnost ktora je neista...


_________________
Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder.
Offline

Užívateľ
Užívateľ
32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility

Registrovaný: 07.08.07
Prihlásený: 12.03.17
Príspevky: 1010
Témy: 90 | 90

tak ale ked si kupim 8800 tak a mam xp tak som natom tak isto jak ten kdo ma 1950 ??? dx10 podporuje aj dx9 a dx9 karty s takym vykonom ako nove nejsu takze ked si chcem ahrat aj nejaku dx9hru ktora je narocnejsia tak si musim kupit tu co podporuje aj dx10


Offline

Užívateľ
Užívateľ
32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility

Registrovaný: 19.05.07
Prihlásený: 16.01.12
Príspevky: 1499
Témy: 171 | 171
Bydlisko: Bratislava
Napísal autor témyOffline : 26.10.2007 20:23 | 32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility

mno to nieje úplne pravda. záleží od toho či máš rád Ati alebo Nvidiu... R1950 je považovaná za najlepšiu kartu v svojej triede (dx9). Osobne neviem neskúšal som ju ale podla toho čo som počul od známych tak jej výkon je úctyhodný.

Faktom ale je že už som ohladne výkonu počul vela ludí hovoriť čo by malo alebo nemalo stačiť na tú či onú hru a ja si tu na pentiu III s R98000 hrávam Prey na full detailoch :)

čo som zistil je len to že v systémoch je X drobných chybiek ktoré celkový výkon systému docela zásadne zhodia dole...


_________________
Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder.
Offline

Čestný člen
Čestný člen
32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility

Registrovaný: 13.10.06
Príspevky: 11460
Témy: 135 | 135
Bydlisko: Bratislava

Mir - obdivujem, vážne obdivujem tvoj zápal pre danú vec, a aj to, že dokážeš vrážať peniaze do starého stroja a žiť na win98 (to nieje problém, no ale mám win98 na booku a keď mi zničoho nič pri písaní vo worde zaspamoval celú obrazovku kritickou chybou, to bolo už aj na mňa veľa...), nuž ale zdá sa mi, že to maličko preháňaš...

V prvom rade - o WinXP64 si to napísal celkom správne, tam nemám čo vyčítať. Ale - Windows Vista. Je pravda, že potrebuje nové ovládače, predsalen, 64bit a 32bit jadro systému sa dosť rozlišujú, a potrebujú aj iný prístup zo strany ovládačov, ale predsalen sa mi podarilo rozbehať na Viste zvukovku so starými 32bit ovládačmi z WinXP ;)

Ďalej píšeš, citujem: "aby sa potencial systemu vyuzil naplno tak treba novu a velmi drahu graficku kartu"
Tomuto ale nerozumiem: nie každý sa na počítači hrá, prečo by mal potenciál systému vyplývať len z 3D grafických aplikácií? Veď Vista nebola robená len na hry, Vista bola navrhovaná aj na komfort a pohodlie pri práci, intuitívnejšie ovládanie a príjemnejšie užívatelské rozhranie, takže neviem, kde by som asi tak pri práci so systémom WinVista potreboval silnú grafickú kartu, aby som otestoval jeho potenciál, ten spočíva v jeho ovládateľnosti a user-friendly rozhranie.

Nová a veľmi drahá grafická karta... áno, ak sa chceš hrať, tak áno, ale pri práci s WinVista ti stačí aj integrovaná grafika.

DX10 nekomentujem, zatiaľ to vyzerá len na trik ako prepasírovať Vistu do predaja...
Ozaj - neobraňujem Vistu, ale robil som v nej, je to celkom príjemný systém, akurát trošku moc ramky papá :) ale som stále WinXP user.

Posun kvality zobrazenia dx8 voči dx9 a dx10...

Toto vážne neviem kde si zobral... máš 9800pro, videl si niekedy na tvojej grafike také HDR? No nie, nepodporuje. Medzi dx8 a dx9 je posun v kvalite zobrazenia, hlavne kvalitnejšími efektami, ktoré dodávajú výslednému obrazu určitý lesk, určité pozlátko.

Trošku sa mi táto časť zdá, akokeby ty si mal len kartu bez HDR a len s ps a vs 2.0 a závidel si ostatným, že môžu pustiť hru aj s týmito efektami.

Tvoje dve cesty:

Prvá cesta - p4? Skús niekedy na p4 modelovať v 3d maxe, pakovať súbor, alebo kódovať video... moderné core2duo ti urýchli tento proces, takže využitie nájde, a takisto aj v hrách, aj keď máš 32bit systém s dx9.
Ozaj x1950gt, pro - tvoj argument - pobeží na nich na dx9.0c všetko na max? Trošku zaspatý na vavrínoch, dnes je to mainstreamová karta, ktorá stojí od 3500sk, áno, max. detaily si na nej vychutnáš, ale zďaleka nie na všetkých hrách... vývoj grafických kariet ide dopredu míľovými krokmi.

Druhá cesta - áno, ale Vistu tam nemusíš mať, dx10 karty podávajú super výsledky aj v dx9, a dx10 zatiaľ nepriniesol o moc lepšiu grafiku, a takisto 64bit CPU pracujú parádne aj na 32bit systémoch, ako som písal aj vyššie.

Z oboch ciest sa môže človek teda rozhodnúť, ktorou chce ísť, môžeš mať aj na x1950pro Vistu, akurát je to zbytočné. Takisto na 8800GTS WinXP, akurát sa ukracuješ o dx10, ale to ti môže byť na kartách typu x2600xt a 8600gt úplne jedno.

Takisto zdielam aj názor s neistou budúcnosťou, ale tak to bude vždy, práve preto nekupujem high end (ale hlavne kôli financiám :))

Ozaj ešte jedna vec - s tým Preyom je to fakt zaprášená historka, čo tak skúsiť nejaký ten... Oblivion... Colin McRae Dirt... Unreal Tournament 3... Crysis... CoD4...

Prey je pre 9800vku na OpenGL celkom nenáročná hra... takže by som od teba videl aj iný argument, inú náročnú hru ktorú spustíš hoc aj na slabších detailoch, ale spustíš na win98, a na starom železe, lebo vážne... Prey píšeš prakticky do každého postu ;)

(Ozaj no offence nič proti tebe, len to trochu s tým milovníctvom starého hw a sw trošku preháňaš...)


_________________
i7 4790 | 16GB DDR3 | GTX690 + GTX670 PhysX dedicated | 128GB + 256GB SSD | 1TB HDD | DELL U2412M | Logitech G710+ | Logitech MX518 | Galaxy S4 | 2014 Mazda3
Offline

Užívateľ
Užívateľ
32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility

Registrovaný: 07.08.07
Prihlásený: 12.03.17
Príspevky: 1010
Témy: 90 | 90

eXistenZ píše:
Posun kvality zobrazenia dx8 voči dx9 a dx10...


mam aj dx8 kartu aj dx10 kartu a ten rozdiel v efektoch je obrovsky, napriklad na dx8 mi najviac vadi ze tam neni leskla voda ale len taka skareda


Offline

Užívateľ
Užívateľ
32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility

Registrovaný: 19.05.07
Prihlásený: 16.01.12
Príspevky: 1499
Témy: 171 | 171
Bydlisko: Bratislava
Napísal autor témyOffline : 26.10.2007 21:24 | 32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility

síce by somtu nemal písať detaily ale napíšem čo môžem...

Kedysi dávno sa začala vyvíjať hra menom Specnaz. Istú dobu som pracoval na vývoji jej druhého dielu.

Mal som možnosť vidieť ako pracujú Pixel a Vertex Shadre cez DirectX8. To určité pozlátko o ktorom hovoríš u moderných hrách som videl na vlastné oči aj v takto technologicky zastaralom engine. Otázka nebola aké rozhranie bolo použité, otázka bola kolko z toho Coderi a grafici vytrieskajú. Ten artwork dle môjho osobného názoru bol o dosť lepší než to čo vídam na moderných hrách dnes.

Efekty ktoré som videl na demomape ktorá nikdy neopustila priestory firmy boli porovnatelné miestami lepšie oproti tomu čo teraz vídam na Preyi.
(rúra obalená kamennou vatou a na nej postrhávaný alobal a pri zmene svetla krásne odrážal svetlo len z miest kde ešte alobal bol...)

čo sa týka toho že tu mám len túto hru... Mám tu ešte aj Oblivion. Ten nebeží úplne plynule to je fakt, ale tento engine je značne na draka. Docela banálne záležitosti sú tam riešené komplikovane a niesú optimalizované.

Po tom čo je kód funkčný dle programátorových predstáv sa ešte na danom segmente docela dlho pracuje aby sa vylúčili možnosti bugu, zacyklenia alebo nadbytočného opakovania niektorých akcií. U Preyu sa to stalo, u Oblivionu nie. pomocou pár trikov sa mi podarilo detekovať velmi vážne chyby takého štýlu "akcia sa opakuje X krát a zastaví ju až timer". Boli to prevažne chyby v renderingu alebo v AI...

Predbežne som sa zatial neobzeral po nejakom dalšom programe ktorý by som mohol využiť ako referenčnú aplikáciu...

R9800 je určitým HW medzníkom, Doom 3 (a jeho klon Prey) sú zase určitým SW medzníkom práve preto sa snažím pri porovnávaniach operovať práve s nimi.

to s tou zvukovkou ma teda docela zaujalo... bola to 32 bit vista?

čo sa HDR týka tak na tento typ efektu je potrebný Pixel Shader 2.0, Radeon9800 takýmto shadrom oplýva. Oblivion potrebuje nepochopitelne PS 3.0 na to aby HDR fachalo, ale zrovna v Prey som HDR mal možnosť vidieť. HDR mi tu funguje...

Pokial ale hovoríme o 32bit a 64 bit jadrách tak sa nehádam o to že novšie sú výkonnejšie. Ak by som sa sám držal svojho názoru tak tu mám windows 2000 pretože je to plne 32 bitový systém a DOS riešim na staršom stroji (286 pretože jeto plne 16 bitová kombinácia).

Vždy je to len o kompromise. Ideálny systém si predstavujem v štýle "máš 64 bit jadro, 64 OS, 64 bit aplikácie a emuláciu ani legacy neriešiš".

to je ale moc ideálny stav, ten ale paradoxne mnoho užívatelov WinXP dodržuje :) Ja nie, pretože tu mám aplikácie ktoré vyžadujú aj 16 bitový operačný priestor dosu.

čo sa ale týka náročnosti na HW jednotlivých hier... v optimalizáciách OS a BIOSu som už zašiel za rok diagnostiky docela daleko :) ty to docela dobre vieš že viem odhadnúť aj tú najmenšiu prkotinu a elimitovať ju a skrze to čistiť chod systému od zbytočností :)

edit to molotow:
nieje to tým že karta je na určitú verziu DX, je to verziou Pixel a Vertex Shaderov ktoré podporuje.

Myslím že urobím pár screenov z Morrowindu čoby DX8 hry a hodím to sem... Morrowind beží na DirectX8 ale v jeho menu je možnosť zapnúť shadre. voda sa z matnej stane lesklá...

32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility

32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility

toto nieje fake ale pixel shadre na DX8 v Morrowinde.


_________________
Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder.
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 30.10.06
Prihlásený: 21.08.09
Príspevky: 133
Témy: 1 | 1

PC sa da vyuzit aj na rozumnejsie ucely ako na hry, kto chce hrat hry, nech si kupi zariadenie na to specialne urcene, pre realne pouzite(nie hry!!!) je 64 bit ovela dolezitejsie ako spekulacie o DX, asi nie som jediny, ktoremu nie je jasne, co chces tymito siahodlhymi monologmi dokazat


Online

Užívateľ
Užívateľ
32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility

Registrovaný: 12.10.06
Prihlásený: 13.12.17
Príspevky: 17082
Témy: 61 | 61
Bydlisko: Banska Byst...

mkmt ma pravdu...ani mne to neni jasne.
Sa mi vidi ze Mir chce povedat nieco ako "nekupujte prave vydany HW ale pockajte az dozrie a kupujte az potom ako budete vidiet co z neho vykvasilo"

No ale ked uz vykvasi, tak bude na trhu nova generacia toho HW (super priklad su grafiky - u nvidie co polrok to nova generacia) a tie vykvasene budu pomaly stracat tempo...

Neviem, kde dalej Mir nabral, ze pre DX10 treba "velmi drahe" grafiky - Radeon 2600 sa mi moc draha nevidi. Samozrejme cenotvorba je tuna rozna, ale to my ako obyc. ludia neovplyvnime. Za nove technologie a vykon sa plati.

64bit OS a CPU - 64bit zatial niesu pre obycajnych ludi potreba - pokial nemaju 4GB RAM a viac (co bude standart tak za dva roky) tak 64bit system nevyuziju. Procaky mame sice 64bit, ale v 32bit softoch maju vykon rovnaky, takze defakto nic nestracas. 64bit je taka ceresnicka, v pripade potreby mozes rozbehnut 64bit system. Zaplatis si procak, ale vsetky jeho technologie nevyuzijes hned - ale mozes casom, moznosti existuju.

Podobne aj s grafikami. GF8800 prisli pred rokom - ale az teraz zacinaju vychadzat DX10 hry. 8800vka ma brutal vykon v DX9, radeona 1950 prevalcuje lavou zadnou, a DX10 zase vyuzijes, az bude na com. Samozrejme, dovtedy moze grafika zastarat - ale vykonovo stale staci. Dneska som skusal demo Crysisu, a ide mi to za 25fps na 1280x1024 medium/high, co povazujem za hratelne. Samozrejme, full verzia moze byt optimalizovana lepsie, ale to je na debatu...

Takze nakoniec - nieje naskodu kupovat nove veci, vykonovo su niekde inde, ako predosla generacia. Lenze treba aj sledovat dianie okolo toho, aby s tebou vyrobcovia a trh nevybabral. :)


_________________
Xeon E3-1231v3, 16GB DDR3, Gigabyte Z97-D3H, Samsung 840evo 120GB, Crucial MX300 525GB, 2x WD 1TB, Gainward GTX1060 6GB, Corsair TX650, 24" BenQ GW2470H
iPad Air 16GB, iPhone SE 32GB
Offline

Čestný člen
Čestný člen
32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility

Registrovaný: 13.10.06
Príspevky: 11460
Témy: 135 | 135
Bydlisko: Bratislava

Mir, len jedna vec - 32bit ovládače pre WinXP som rozbehal na 64bit windows vista ultimate... ;) (nepýtaj sa ma ako to bolo možné, žiadne ovládače nefungovali, tak som skúsil tieto a voilá, zvukovka beží...)


_________________
i7 4790 | 16GB DDR3 | GTX690 + GTX670 PhysX dedicated | 128GB + 256GB SSD | 1TB HDD | DELL U2412M | Logitech G710+ | Logitech MX518 | Galaxy S4 | 2014 Mazda3
Offline

Užívateľ
Užívateľ
32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility

Registrovaný: 07.08.07
Prihlásený: 12.03.17
Príspevky: 1010
Témy: 90 | 90

nemalo by to byt takze 32bit programy a tak idu aj na 64bit ale 64bi nejde na 32bit ???


Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility

Registrovaný: 22.03.07
Prihlásený: 14.06.14
Príspevky: 2108
Témy: 15 | 15
Bydlisko: Bratislava V

Mir, založ si blog "S Win98 na večné časy" a publikuj tam. Mám pocit, že tvoje výtvory nie sú úplne vhodné do diskusného fóra.
Používateľ, ktorý chce Win s minimálnymi nárokmi, stabilný a bez zbytočného pozlátka, si prispôsobí Win2000, ale obhajovať dnes Win98 je číre bláznovstvo, spiatočníctvo a víťazstvo nostalgie nad rozumom.


Offline

Užívateľ
Užívateľ
32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility

Registrovaný: 07.08.07
Prihlásený: 12.03.17
Príspevky: 1010
Témy: 90 | 90

podla mna je win98 zbytocne moderny, skor by som na vasom mieste pouzival ms dos


Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility

Registrovaný: 22.03.07
Prihlásený: 14.06.14
Príspevky: 2108
Témy: 15 | 15
Bydlisko: Bratislava V

Samozrejme, stabilita vynikajúca, hier kopa a prácu vyrieši T602. :)


Offline

Užívateľ
Užívateľ
32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility

Registrovaný: 19.05.07
Prihlásený: 16.01.12
Príspevky: 1499
Témy: 171 | 171
Bydlisko: Bratislava
Napísal autor témyOffline : 31.10.2007 1:26 | 32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility

to mkmt:
Bitovosť jadra je velmi dôležitý faktor od ktorého sa odvíja výkon ako celok. Aplikovanie určite príde, otázka je kedy a či ako užívatel budem mať o to nakoniec záujem a či rozdiel vo featurách a výkone bude oproti 32 bitovým riešeniam mať opodstatnenie.

Prechod na vyššiu bitovosť nieje len tak niečo ako vymeniť sieťovku. Znamená to úplne nové inštrukčné sady, úplne inú funkčnosť, úplne iný výkon a úplne iné spôsoby optimalizácie kódu a úplne inú úroveň kompatibility aplikácií.

Mnoho užívatelov ale na tento faktor už úplne zabudlo pretože posledný prechod na vyšší bitový stupeň sa udial už pred dvanástimi rokmi s Windowsom NT/95.

Nové funkcie, nové prostredie, nové problémy. Netrúfnem si povedať či je dôležiješia platforma, alebo je dôležitejší plynulý prechod na vyššiu platformu.

70-80 percent počítačov na svete používa Windows 2k/Xp 32bit. Prídi s niečím čo užívatelov tejto platformy presvedčí o výhodách 64 bitových jadier, špeciálne ak je verejnosť stále docela laická v takýchto detailoch a časť z nich vníma počítače rovnako ako chladničku, alebo farebný televízor.

Odpoveďou je humbuk marketing okolo DX10...

Položte si otázku či je lepšie kúpiť grafiku ktorá podporuje ultranovú technológiu a zároveň na dnešný pohlad poskytuje úžasne silný výkon, ale prejde pár rokov a stále počujem slova v štýle "najnovšie je najlepšie".

Medzi NV8800 a R9800 je docela zaujímavá paralela. Obe na svoju dobu priniesli velmi vysoký výkon a vela nových funkcií. U R9800 už ale prešlo pár rokov a čas ukázal že aplikovanie nových techník vyžadovalo nakoniec silnejšie grafické jadrá aby bol pre užívatelov výkon uspokojivý.

Lenže sa zabúda na ten fakt že výrobcovia programov musia brať do úvahy mainstream - a teraz nehovorím o mainstreame ako ho vníma človek s cenníkom nových grafík v ruke, ale o mainstreame ktorý musí vnímať výrobca hry.

Aj z toho dôvodu okolo roku 96 vznikali hry ktoré boli určené jak pre dos tak pre win95. Dungeon Keeper, Red Alert... Situácia sa zrejme opakuje dnes ked vidím že prey obsahuje súbory gamex86.dll - možno engine niekde ukrýva súbor game64.dll

to Brano:
zle čítaš. Win98 musím používať kvôli dosu. ak by som dos nepotreboval fungujem na Win2k. Ja tvrdím že od Microsoftu je Win2k najlepší 32 bitový operačný systém. Dualboot, alebo záloha systému sa mi neosvedčili, tak volím radšej kompromis a tak či tak sa mi neoplatí stavať nový počítač na 32 bitovej báze. Dnes už nie.

to Shiro:
radeony mám rád, ale R2400, ani r2600 a ani r2900 by som si v žiadnom prípade nekúpil. Videl som čo tie karty dokážu a tiež ako dokážu blbnúť.

Zrovna teraz by som kúpil bud R1950 (jakožto železnú istotu) alebo eventuelne by som postavil nový systém na AMD 6400+, s dobrým Nforce chipsetom a k tomu NV8800 gtx alebo ultra. ale to dám 6000 korun za procák a 13000 korun za grafiku a za dosku od 5 do 9 tisic, pričom by som tento systém aj tak nemal dnes na čo použiť.

ak Crisis víde o pár mesiacov tak sa pozriem do cenníku potom a určite tam rozdiel spozorujem...


_________________
Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder.
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 30.10.06
Prihlásený: 21.08.09
Príspevky: 133
Témy: 1 | 1

este raz, neviem co sledujes tymito siahodlhymi monologmi, dlhy clanok, ktory nic nepovie, nikoho nezaujima

uzivatelov presvedci o potrebe 64 bit trh, o chvilu uz nic ine nekupis
32 bitove procesory prisli tiez skor ako prvy 32 bit system od microsoftu win95, ktory dokonca nie je plne 32bit a nikomu to neublizilo, bol to len prinos

neohanaj sa tu stale DX, grafikami a hrami, pre mnoho uzivatelov, ktori pouzivaju PC profesionalne a nie na hranie je to ukradnute

tvoje prispevky su vhodne viac na nejaky herny server


Offline

Užívateľ
Užívateľ
32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility

Registrovaný: 07.08.07
Prihlásený: 12.03.17
Príspevky: 1010
Témy: 90 | 90

zachvilu ajtak seci zacnu pouzivat 64bit system lebo 32bit nevie vyuzit 4gb ram ale iba 3.2gb a to bude do buducnosti brzda


Offline

Užívateľ
Užívateľ
32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility

Registrovaný: 19.05.07
Prihlásený: 16.01.12
Príspevky: 1499
Témy: 171 | 171
Bydlisko: Bratislava
Napísal autor témyOffline : 31.10.2007 18:04 | 32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility

to mkmt:
Win 95 sa nedá nazvať prínosom ale nočnou morou. to ti potvrdí väčšina užívatelov. Paradoxne nemôže za to len OS, ale aj aplikácie ktoré ešte neboli odladené na nové prostredie a pár rokov trvalo než sa situácia stabilizovala. Vista sa v tomto od win95 našťastie dosť odlišuje.

64 bit systémy sú technicky na vyššej úrovni, programátori sú skúsenejší ale situácia na trhu je úplne iná než pred dvanástimi rokmi ked sa prešlo z 16 na 32 bit aplikácie. Dnes je trh omnoho nasýtenejší než vtedy.

to molotow:
problém s 4 gb nieje viazaný len na operačný systém, tých faktorov je tam viac a niekde som čítal pár článkov ako ten jav odstrániť... musím sa na to niekedy mrknúť...


_________________
Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder.
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 30.10.06
Prihlásený: 21.08.09
Príspevky: 133
Témy: 1 | 1

Mir píše:
Win 95 sa nedá nazvať prínosom ale nočnou morou. to ti potvrdí väčšina užívatelov.


zazrak to nebol ale prinos oproti DOS-u tu urcite bol.
zasadny rozdiel medzi W95 W98 nie je, W98 rovnako nie je plne 32 bit, so vsetkymi dosledkami

ze je trh nasy

Mir píše:
Dnes je trh omnoho nasýtenejší než vtedy.


to nie je pravda, dnes sa vypoctova technika pouziva v ovela sirsom meritku a dopyt stale stupa

Mir píše:
problém s 4 gb nieje viazaný len na operačný systém, tých faktorov je tam viac a niekde som čítal pár článkov ako ten jav odstrániť... musím sa na to niekedy mrknúť...


to nie je ziadny jav, to je vlastnost 32 bit OS, wo windows je moznost pouzit PAE je tu vsak viacero obmedzeni a nie je to vseobecne pouzitelne riesenie
jedinym plnohodnotnym riesenim je prejst na 64 bit


Offline

Užívateľ
Užívateľ
32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility

Registrovaný: 07.08.07
Prihlásený: 12.03.17
Príspevky: 1010
Témy: 90 | 90

mkmt píše:
to nie je ziadny jav, to je vlastnost 32 bit OS, wo windows je moznost pouzit PAE je tu vsak viacero obmedzeni a nie je to vseobecne pouzitelne riesenie
jedinym plnohodnotnym riesenim je prejst na 64 bit


presne tak
tunak som pre teba nieco nasiel http://pctuning.cz/index.php?option=com ... &Itemid=28

da sa to obist ale len pri serveroch
...32bitové veze serverového operačního systémů Windows 2000 / 2003 Enterprise a Datacenter edition dokáži limit 4GB paměti obejít pomocí speciálních "stránkovacíh" extenzí Physical Address Extension (tzv. PAE)...


Offline

Užívateľ
Užívateľ
32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility

Registrovaný: 19.05.07
Prihlásený: 16.01.12
Príspevky: 1499
Témy: 171 | 171
Bydlisko: Bratislava
Napísal autor témyOffline : 31.10.2007 23:17 | 32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility

PAE podporuje aj moj procesor a je to už docela vykopávka... O limitoch tejto konkrétnej techniky ale vela neviem, pretože neriešim problém ako nacpať do ramky obsah celého DVD...

Len zo zvedavosti som si zisťoval kolko RAM zaberú textúry jednej hry - je to 700mb ako celok. Ani vela ani málo - 1,5 giga ram mi na to stačí.

Pokial hovoríme o práci na PC tak neviem o vela aplikáciách ktoré by vyžadovali alebo potrebovali pre svoj chod viac než 1giga ram - ide prevažne o 3d modelovacie programy...

V budúcnosti možno budú hry ktoré po dekomprimovaní naozaj zaplnia celú ram svojími dátami a bude to mať aj reálny význam a dúfam že swapfile bude konečne len minulosťou.

Win95 nebol prínosom až v takom merítku práve kvôli problémom ktoré priniesol ale bol logicky dalším vývojovým stupňom, tak ako bude 64 bit. To nepopieram. Rovnako nepopieram to že win98 priniesol len nový štandard ovládačov a mierne vylepšené jadro systému (ale fakt len debugy)

Ale kladiem si otázku či sa nevyskytnú rovnaké obmedzenia kompatibility pre aplikácie aké nastali pri poslednom prechode na nový os. Už pri kompatibilite win9x a XP si výrobcovia hier dovolili ignorovať legacy OS až v nedávnej dobe, ale prechod na nový bitový variant určite zanechá omnoho ťažšiu bariéru v kompatibilite - jak pre nové programy v starých os tak pre staré programy v nových os.

Nechcem sa dočkať doby že bude vychádzať 32bitová edícia jedného programu za pár korún a potom 64bitová za strašné prachy, alebo že aplikácie budú riešiť nekompatbilitu emuláciou, alebo neefektívnym dvojitým jadrom programu.

čo sa týka nasýtenosti alebo nenasýtenosti - mnoho firiem ktoré už docela dlho fungujú na trhu zakúpilo istý produkt (server + príslušenstvo) pred niekolkými rokmi, produkt funguje a firma nemá dôvod na upgrade.

Príklad - Ericsson stále používa 5"25 palcové disketové mechaniky pretože ich asi pred dvadsiatimi rokmi nakúpili velké množstvo, nekazia sa im a to na čo ich využívajú (napr textové dokumenty) postačujú.

Druhý extrém sú ludia ktorý chcú byť stále na špici technologického vývoja a musia mať najnovší počítač - to je charakteristické pre herný trh pretože laikovi je jednoduchšie kúpiť silnejší hw než ručne riešiť zádrhele ktoré spomalujú systém.

Aj preto je marketing okolo Visty docela dosť zameraný na DX10 a často sa jeho údajné featury prezentujú formou docela ľahko prehliadnutelných podvrhov.

Trh s PC stále zatial expanduje ale nebude to už tak dlho trvať aj kvôli tomu že sa do obehu dostávajú staršie počítače ktoré nieje problém poskladať z náhradných dielov alebo rozobratých počítačov za pár korún.


_________________
Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder.
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 30.10.06
Prihlásený: 21.08.09
Príspevky: 133
Témy: 1 | 1

Mir píše:
Pokial hovoríme o práci na PC tak neviem o vela aplikáciách ktoré by vyžadovali alebo potrebovali pre svoj chod viac než 1giga ram - ide prevažne o 3d modelovacie programy...


v profi nasadeni je ich vela, vid. databazy,virtualizacia a pod.

Mir píše:
Už pri kompatibilite win9x a XP si výrobcovia hier dovolili ignorovať legacy OS až v nedávnej dobe, ale prechod na nový bitový variant určite zanechá omnoho ťažšiu bariéru v kompatibilite


hry, hry, hry a zase hry...
v profesionalnej praxi su 9x systemy ignorovane davno
napr. Adobe Premiere minimalne v dvoch poslednych verziach nenainstalujes uz ani na w2k, nehovoriac o tom, ze dnes uz kazdy komplexnejsi SW vyuziva sluzby, co z principu vylucuje pouzitie na 9x systemoch

Mir píše:
Nechcem sa dočkať doby že bude vychádzať 32bitová edícia jedného programu za pár korún a potom 64bitová za strašné prachy, alebo že aplikácie budú riešiť nekompatbilitu emuláciou, alebo neefektívnym dvojitým jadrom programu.


nevidim problem, WOW64 subsystem windows64 na x86-64 procesoroch prepina procesor z 64bit modu do kompatibility modu ak sa spusta 32 bit vlakno t.j. ziadna emulacia nie je potrebna -vsetko je riesene na urovni procesora(na rozdiel od IA-64 architektury, kde dochadza k emulacii x86 instrukcii)
jediny problem je, ak program vyuziva ovladace, ktore samozrejme musia byt 64 bit

v pripade 64 bit windows samozrejme nepobezia 16 bit programy, avsak nie preto, ze by to samotny procesor nepodporoval ale preto, ze to nepodporuje WOW64 subsystem windows


Offline

Užívateľ
Užívateľ
32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility

Registrovaný: 19.05.07
Prihlásený: 16.01.12
Príspevky: 1499
Témy: 171 | 171
Bydlisko: Bratislava
Napísal autor témyOffline : 01.11.2007 0:44 | 32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility

každý výrobca aplikácie sa zameriava na určitý segment trhu.

Väčšina komerčne vyrábaného software sa zameriava na Windows, z toho väčšina na XP. to je momentálne fakt.

sú ale výrobcovia software ktorý sa bud zameriavajú práve na sekundárne časti trhu, alebo sa na trh nezameriavajú vôbec.

Linux je z môjho hladiska zázrak a momentálne pokusy o vytvorenie Win9x kompatibilného OS ma docela udivujú ale sú realitou.

Každý systém zanechá nejaký odkaz v podobe legacy ovládačov a legacy software a každý software môže ponúkať určité výhody ktoré jeho nové verzie napríklad už neponúkajú.

Preto sa MS snaží držať kompatibilitu minimálne 10 rokov dozadu aby bolo možné na nových os spúšťať aj staršie veci. ak by som totiž zistil že na Viste nenainštalujem napríklad Adobe Photoshop 5.5 tak to môže znamenať pre mňa značný problém (ak photoshop mám legálne zakúpený ale neupgradoval som) a môže to vyústiť dvoma smermi.

Bud vrátim operačný systém distribútorovi formou reklamácie pretože nevyhovel mojim požiadavkám a ostanem na staršom OS, alebo si doplatím a kúpim novší alebo iný grafický program.

Tej možnosti sa Microsoft musí hlavne dnes vyvarovať, pretože Vista sa zatial pohybuje na velmi tenkom lade.

U mňa nastal tento istý problém s niektorými dosovými aplikáciami ktoré niesú schopné bežať pod GUI alebo v command line win2k a vyššie, preto som radšej zvolil cestu čiastkových upgradov windows 98 tak aby zvládal aj programy pre XP a plnej dosovej podpory.

64 bitová platforma sa ale v tomto odlišuje, hlavne u Visty... Tam je docela jasne proklamované to že sa všetko čo dodnes platilo zhodí zo stola a začalo sa na novej platforme s novými vecami.

to je dobre z hladiska vývoja, ale zle z hladiska kompatibility a trhu, pretože aj dodnes sa nájdu dosové aplikácie napr v sieťach (kde intel ešte aj dnes dodáva ovládače k dosu)

je dobré že kompatibilita riešená je, ale priznajme si že to má úskalia a stále to nerieši otázku toho či má 64bit v dnešnej dobe opodstatnenie čoby plná samostatná platforma pre bežných užívatelov.


_________________
Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder.
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 30.10.06
Prihlásený: 21.08.09
Príspevky: 133
Témy: 1 | 1

Mir píše:
Bud vrátim operačný systém distribútorovi formou reklamácie pretože nevyhovel mojim požiadavkám

to by urcite nebolo uznane ako opravnena reklamacia

okrem toho vsak zalezi na vyrobcovi SW, na aky OS dovoli konkretny program nainstalovat, mnohokrat dany SW moze bezat aj na starsej verzii OS ale vyrobca z urcitych dovodov povoli nainstalovanie SW az od urcitej verzie OS
mnohokrat je to prave otazka stability, preco sa vyrobca SW rozhodol neumoznit instalaciu na 9x systemy, ktore su z pohladu architektury menej stabilne ako NT systemy, kedze sa podielam na vyvoji sw, tak viem o com hovorim


Mir píše:
64 bitová platforma sa ale v tomto odlišuje, hlavne u Visty... Tam je docela jasne proklamované to že sa všetko čo dodnes platilo zhodí zo stola a začalo sa na novej platforme s novými vecami.


32 bit aplikacie su vsak podporovane, zhodene zo stola boli len 16 bit aplikacie


Offline

Užívateľ
Užívateľ
32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility

Registrovaný: 19.05.07
Prihlásený: 16.01.12
Príspevky: 1499
Témy: 171 | 171
Bydlisko: Bratislava
Napísal autor témyOffline : 01.11.2007 10:18 | 32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility

To či by tá reklamácia uznaná bola alebo nie netuším a v konečnom dôsledku by to záležalo asi len na človeku čo predaj uskutočnil.

Pre Microsoft by to ale nakoniec znamenalo že ich systém nebude používaný u užívatela ktorý by ho možno potenciálne kúpil ale jeho technické požiadavky a požiadavky na kompatibilitu sú iné než poskytuje vista.

Hovoriť že nejaký systém je viac či menej stabilný... ťažko povedať. Videl som počítače s XP sypať sa jak nič tak kde win98 šlo, ale zároveň si velmi dobre pamätám novšie verzie win98.

Legacy bolo je a bude bremenom a to stále väčším - čo ale vidím docela pozitívne je ten fakt že napríklad keď sa prestal u microsoftu podporovať DOS tak v docela krátkej dobe prišiel freedos a dodnes sa na neho riešia ovládače a aplikácie - staré ale aj nové.

Trend kedy komunita prevezme vývoj a support o operačný systém je velmi pozitívny pretože až v tomto období sa začnú riešiť skutočné problémy ktorými systém trpel. Jakožto užívatel win98 už dnes z toho benefitujem lepším memory managerom a širokou sadou updatov.

to je ale jav z ktorého nebude profitovať trh, ale užívatel a k tomu všetkému zdarma :)


_________________
Immolator:
MB: Abit VH6-T Mod "Immolator" * CPU: Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400 @ 1.628 Mhz 512 L2 Cache * RAM: 1526Mb PQI SDRam 133 @ 155MHz CL2 * VGA: ATI Radeon x850xt 256 Mb * Monitor: IBM G96* Sieť: Intel Pro 10/1000 GT * TV Tuner: Pinnacle 300i * Zvuk: SB LIVE! 5.1 * Repro: Philips A2.5 * SCSI Radič: Adaptec 19160 * SCSI HDD: 2x Seagate Cheetah 15k * SCSI Scanner: Canon 2700f * Zdroj: Enermax 535W * OS: Win98SE SESP1+KEX *
Sharp MZ-800, Z80a. 64kb Ram, 32 kb Vram, QuickDisk, Cassete Recorder.
 [ Príspevkov: 24 ] 


32/64 bit, Vista, DX rozhranie - nicitelia kompatibility



Podobné témy

 Témy  Odpovede  Zobrazenia  Posledný príspevok 
V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Windows Vista Ultimate 64 bit, rozdiel medzi 32 bit?

v Operačné systémy Microsoft

7

453

21.06.2008 16:16

OmeGa

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

prechod z 32-bit na 64-bit VISTA

v Operačné systémy Microsoft

3

228

10.05.2010 9:59

tairikuokami

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Vista 64 bit a 32 bit Ultimate vs. vzdialene ovladanie

v Operačné systémy Microsoft

3

463

07.05.2009 0:51

wolf14

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Vista 32 bit alebo 64 bit?

v Ostatné

4

2397

03.09.2007 17:30

patrick1

Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie.

pomooc 32 ale 64 bit Windows vista?

v Operačné systémy Microsoft

2

166

21.12.2009 17:41

ac.milan

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Instalacia 32 bit programu na 64 bit OS

v Ostatné programy

19

5140

10.10.2014 0:27

expresado

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

z XP 32-bit na Vistu 64-bit

v Operačné systémy Microsoft

3

215

06.08.2008 14:54

Jaro

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

z 32-bit win7 ultimate na 64-bit home premiun

v Operačné systémy Microsoft

1

185

21.05.2010 19:12

mirom

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

preinštalovanie 32-bit OS na 64-bit

v Operačné systémy Microsoft

1

128

07.12.2012 8:27

walther

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

32 bit windows na 64 bit cpu

v Operačné systémy Microsoft

2

265

30.09.2008 10:53

Pedro70

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Môže fungovať after effects pre 64-bit Windows 7 na 32-bit

v Ostatné programy

1

249

18.01.2011 15:54

shiro

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

32-bit app na 64-bit

v Operačné systémy Microsoft

7

483

08.11.2009 21:10

mirom

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

z 32-bit na 64-bit

v Operačné systémy Microsoft

13

553

21.04.2012 22:37

Denco1

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

Debian 32-bit alebo 64-bit ??

v Operačné systémy Unix a Linux

4

676

30.05.2011 18:50

TommyHot

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

32 bit alebo 64 bit

v Operačné systémy Microsoft

8

456

10.02.2009 20:50

shiro

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy.

64 bit, 32 bit

v Operačné systémy Microsoft

27

1249

19.03.2008 19:04

walther



© 2005 - 2017 PCforum, edited by JanoF