|
 | | |
| Autor | Správa |
Radoslav R
 Užívateľ
 Založený: 19.03.2011 Príspevky: 1
 |
Dobrý deň, potreboval by som radu od odborníka na PC.
V počítači mám Windows 7 Home, chcel by som zabezpečiť počítač proti odcudzeniu údajov, nakoľko sa jedná o moje grafické práce v programe COREL ktoré mi dali riadne zabrať a iná osoba by ich mohla speňažiť. Ide o to že ja som administrátor PC. Na tomto PC bude pracovať ešte jeden zamestnanec, ktorý tieto moje grafické práce bude používať pri výrobe rôznych banerov a reklám. Chcel by som aby mohol robiť len tieto úkony: Kopírovať a ukladať súbory len na pevný disk v PC, tlačiť súbory na tlačiarni, odoslať grafiku na rezací ploter, načítať súbory z USB kľúča, karty, DVD,CD.
Nemôže robiť tieto veci: kopírovať súbory mimo PC ( na CD,DVD, pam.kartu...), odosielať cez blue tooth, odosielať a prijímať maily, vôbec by sa nemal pripojiť na internet ani prostredníctvom svojho mobilu. Zato keď sa prihlásim ja, budem môcť vykonávať všetky operácie. Je to možné nastaviť priamo v operačnom systéme a ako? Ďakujem vopred. |
| |
  |
 |
Dybbuk
 Užívateľ
 Založený: 09.06.2010 Príspevky: 96
 | Zaslal: Ne 20.03.11 19:38 |   |
Aj keby sa ti podarili nastaviť všetky tie veci, aj tak stále tieto údaje nebudú zabezpečené proti odcudzeniu, nakoľko existuje stále mnoho možností ako tieto súbory skopírovať. Uvediem pár príkladov:
1. Keďže súbory sú vo windowse zabezpečené, tak si ich môže nakopírovať mimo windowsu (DOS s podporou NTFS, LIVE CD Linux, iný Windows spustený z LIVE CD na ktorý sa táto politika zabezpečenia neaplikuje, alebo nejaká iná boot aplikácia, ktorá umožňuje prístup k hdd)
2. je otázkou pár minút nainštalovať na daný PC webový server, nakopírovať nejaký php script, ktorý skopíruje dané súbory (php ignoruje windowsacku politiku zabezpečenia) a potom odinštalovať webový server
3. v extrémnom prípade môže zamestnanec vybrať HDD z PC a pomocou kábla skopírovať obsah HDD niekam inam