| | |
| Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 18 ] | |
Autor | Správa |
---|
Registrovaný: 11.06.08 Prihlásený: 19.06.08 Príspevky: 4 Témy: 1 | Napísal Rellic: 11.06.2008 12:37 | |
|
Sony Vaio má na Slovensku katastrofálny servis (teda nemá tu žiaden servis)...
V apríli som kúpil Sony Vaio VGN-TZ31XN/B, zaplatil som zaňho vyše 80 tisíc (teraz sa dajú kúpiť podobné laptopy od iných výrobcov aj za 30 tisíc a možno aj za menej). Zaujal ma na tom hlavne dizajn, osem hodinová výdž batérie, nízka váha. Hneď ako som ho zakúpil, tak sme ho aj odvážili, tak hmotnosť sedela s popisom na webe. K osem hodinovej výdrži som sa ešte nedopracoval, reálne je to okolo 4-5 hodín. Hneď ako som ho pripájal, ma nemilo prekvapila obrovská pohyblivosť vstupu pre AC adaptér (myslel som si, že je to zlomené), ale aj pri otváraní laptopu vyzerajú tie plasty, ktoré prepájajú telo laptopu s obrazovkou veľmi labilné, stále mám pocit, že sa každú chvíľu zlomia. Zatiaľ som si nevšimol tú pevnosť karbónových vlákien, ohýba sa tak isto ako aj ostatné laptopy podobnej veľkosti.
Asi po dvoch týždňoch používania mi hneď pri štarte počítača začalo vypisovať hlášku SMART error, že treba hneď zálohovať údaje na disku a vymeniť disk. Samozrejme, že som o tom nechcel ani počuť, veď som ho mal len dva týždne a ten môj predošlý počítač som už dal kolegovi v práci. Tak som začal zisťovať, čo sa stalo. Takže SMART zistil, že sa prekročila hranica realokovaných clusterov. Hneď som dal opravovať chybné clustery, ale aj keď ich opravilo, tak hláška SMART pri štarte stále zostala. Skúsil som aj Low level format, ale ani to neodstránilo tú hlášku. Množstvo biosov v laptoch má veľa funkcií skrytých, takže jediná možnosť by mohla byť naeditovať bios a flashnúť ho s vypnutým SMARTom. Ale v tomto konkrétnom prípade som nevedel zohnať tú verziu biosu, ktorý som v tom laptope mal a nový update ešte nie je. Tak som to po niekoľkých dňoch vzdal a nahodil som tam Win XP. Týždeň išlo všetko bez problémov, len ten SMART error vypisovalo. Každý deň som dal pre istotu kontrolovať celý disk, ale všetko bolo OK. Po týždni pri štarte windowsu som už počul známy zvuk, keď nevie disk prečítať nejaký sektor. Skúsil som ešte zopár reštartov, ale už som sa nedostal ani do safe režimu. Tak som to naštartoval cez UBCD4WIN, ale na ten disk sa už nedalo ani nahliadnúť, už som sa nevedel pozrieť ani na SMART tabuľku, takže strata údajov. Možno by pomohol format, ale už som na to nemal nervy. Tak som ho zaniesol predajcovi, aby ho poslal do servisu.
Ak niekto má predstavu o rýchlom vybavení servisu laptopu, tak radšej nech na Sony Vaio ani nemyslí. Na Slovensku nie je žiaden autorizovaný servis, takže to funguje tak, že predajca, od ktorého to kupujete, to musí poslať distribútorovi, od ktorého ten počítač kúpil a distribútor to pošle do servisu do Prahy, kde musia analyzovať problém, potom musia objednať chybný hardware z Belgicka. Keď im už doručia daný hardware, dajú počítač dokopy, pošlú distribútorovi, distribútor pošle predajcovi a predajca vám zavolá že už je opravený.
Takže časovo to je asi takto: pokazí sa a donesiete k predajcovi (1 deň), predajca pošle distribútorovi (1-3 dni), distribútor pošle do servisu (1-3 dni), analýza problému (2-5 dní), objednanie a zaslanie súčiastky z Belgicka (3-8 dní), založenie súčiastky a inštalácia softwaru (1-2 dni), zaslanie počítača distribútorovi (1-3 dni), zaslanie predajcovi (1-3 dni), vyzdvihnutie počítača (1 deň). Takže ak by šlo všetko ideálne, tak by to trvalo 12 - 29 dní, ale ak to niekde stroskotá, tak to môže trvať aj oveľa dlhšie.
Ak by som tušil, že to bude trvať takto dlho, tak by som už dávno kúpil nový disk a mal by som opravený počítač za pár hodín a na takú záruku by som sa s prepáčením vyje.al.
Vo firme používame len Toshiby (10 kusov, z toho 3 boli zakúpené už v roku 2000) a ešte ani jednu sme nedávali do servisu, takže ani netuším, aký má Toshiba servis. Máme ešte jedno Dellko a jedno HP, ale ak sa nemýlim, tak ak by sa niečo na nich náhodou pokazilo, tak to opravia za 1-2 dni, s tým, že prídu rovno k nám do firmy.
Takže nový, super drahý počítač som si ani nestihol poriadne užiť a už je v servise, kde menia mesiac jeden priblblý disk, ktorý bol vadný od výroby.
Teraz ťukám do klávesnice na 900 MHz Celeron desktope a nadávam na celé Sony Vaio.
Ozaj, celý postup reklamácie som si pracne vytelefonoval s predajcom, so servisákom a aj so Sony Czech (tam ani neodporúčam volať, škoda peňazí za telefón, pretože tam majú zamestnanú nejakú ženskú, čo ani nevie poriadne po česky a stále opakuje dookola, že je len zamestnanec firmy), takže tento postup som si nevymyslel, je to proste tak.
|
|
| Napísal Daron: 11.06.2008 12:51 | |
|
mozno je to tym, ze Sony Vaio notebookov sa vela nepredava, tak tu nebudu zriadovat servis... i ked je na zamyslenie, ci by reklamacia tak draheho HW mala trvat mesiac...
|
|
Registrovaný: 12.02.08 Prihlásený: 17.12.23 Príspevky: 899 Témy: 41 Bydlisko: Trenčín | Napísal F!LL: 11.06.2008 18:54 | |
|
Musis byt riadne napaleny, ked si toho tolko popisal.
Inak pravda, ja by som vedel rozpravat o HP...
_________________ CPU: Intel Core i7-12700KF MB: ASUS TUF Z690-PLUS RAM: Kingston Fury Beast 64GB DDR5 6000MHz CL36 VGA: ASUS TUF RTX 4070Ti OC HDD1: SSD Kingston Fury Renegade 1TB HDD2: Apacer AS2280Q4 2TB HDD3: WD Blue 1TB 7200rpm PSU: Seasonic Vertex GX-1000 CASE: Cougar Archon 2 Mesh RGB |
|
Registrovaný: 11.06.08 Prihlásený: 19.06.08 Príspevky: 4 Témy: 1 | Napísal autor témy Rellic: 17.06.2008 8:38 | |
|
Už prešiel ďalší týždeň a ešte stále nie je opravený. Minulý týždeň v piatok mi v tom servise povedali, že veď ho už v stredu poslali opravený distribútorovi, tak som hneď volal predajcovi, nech to posúri a pred chvíľou mi telefonoval (už je teraz pondelok), že distribútor ešte žiaden počítač nedostal. Takže ma zrejme v tom servise oklamali a teraz sa snažím dovolať do servisu, už je pol deviatej ráno a spúšťa sa odkaz, že volám po pracovnej dobe, takže asi tak
|
|
Registrovaný: 04.04.08 Prihlásený: 27.02.12 Príspevky: 531 Témy: 27 Bydlisko: Nitra | Napísal P3CKIV: 17.06.2008 13:54 | |
|
Ak je to už mesiac od reklamácie, môžeš ísť s tým na políciu alebo na SOI alebo povedať nech ti vrátia peniaze
_________________ V príprave... |
|
Registrovaný: 30.11.07 Príspevky: 2068 Témy: 85 |
nabudúce kúp DELL ... a vyhneš sa týmto nepríjemnostiam ...
|
|
Registrovaný: 22.08.07 Prihlásený: 28.11.13 Príspevky: 445 Témy: 18 Bydlisko: Handlová/Pr... |
P3CKIV píše: Ak je to už mesiac od reklamácie, môžeš ísť s tým na políciu alebo na SOI alebo povedať nech ti vrátia peniaze Zákon č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa PDF http://www.strategie.sk/files/dokumenty ... bitela.pdfCitácia: §19 (4) Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o chybu, ktorú nemožno odstrániť.
Najprv k predajcovi a keď sa bude zdráhať, tak ho upozorniť na tento zákon a oznámenie SOI.
Lenže takýto "hajzlíci" to väčšinou stihnú.
_________________ Case: Aquarius YY-5604, 2x12cm FAN AC MB: MSI P35 Neo2-FIR - P35/ICH9R, CPU: INTEL Core 2 Duo E7200 - 2530MHz@4009MHz /1.485V, Cooling O2: Laing DDC 12V Ultra + Alphacool TOP, D-Tek FuZion V2 + Alphacool Radiator NexXxoS Xtreme III rev. 2 + 3x FAN Noctua NF-P12-1300, RAM: 2x2GB DDR2 800MHz@950MHz A-DATA Extreme Edition Vitesta, HDD: 2x400GB WD 7200, VGA: SAPPHIRE HD 3870, 512MB DDR4 776@2250/999@2320 volt mod 1,52V, VGA Cooler: Water block Alphacool NexXxoS GPS-07T, LCD: LG L226WTQ-SF 22 ", Mouse: Razer DeathAdder 1800DPI + Razer eXactMat, Power: Corsair HX620W, OS: Vista Ultimate x64 |
|
Registrovaný: 11.06.08 Prihlásený: 19.06.08 Príspevky: 4 Témy: 1 | Napísal autor témy Rellic: 19.06.2008 8:50 | |
|
Dnes idem konečne preňho k predajcovi. Včera mi predajca volal, tak sa tešil aj on, že už je počítač konečne na Slovensku. Chodím k nemu nakupovať veľmi často a už niekoľko rokov, takže určite mu s tým nechcem narobiť problémy.
So SOI mám trochu zlé skúsenosti, ale to je iná téma (ale ak nejakému obchodníkovi pohrozíte so SOI a daňovou kontrolou, tak sa veci začnú veľmi rýchlo hýbať , vrele odporúčam).
Nie som si istý, ale k tým tridsiatim dňom reklamácie sa počítajú ešte tri dni na doručenie poštou (alebo niečo v tom zmysle, ale fakt si nie som istý, či je to naozaj tak).
Dell má ten servis, kde je vykonaná oprava do 1-2 pracovných dní, ale ani u nich to stále nefunguje tak ako má. Hlavne vtedy, keď vám už pri výrobe dajú inú súčiastku do počítača akú ste si objednali a potom sa vám práve tá súčiastka pokazí, tak výmena trvá aj vyše týždňa. Treba si preto hneď pri zakúpení dellka skontrolovať hardware (aj frekvenciu procesora a zbernice ...)
Ozaj, a konkrétne v tomto prípade reklamácie trval najdlhšie transport počítača od distribútora do servisného strediska (pravdepodobne 7 dní) a zo servisného strediska k distribútorovi (od 11.6. do 18.6., čiže tiež 7 dní) a bol posielaný kuriérskou spoločnosťou General Parcel Čechy. Zdalo sa mi to priam neuveriteľné, pretože kuriérska spoločnosť vrámci Čiech doručuje tovar do dvoch dní, ale do toho servisného strediska som volal viackrát a stále mi tvrdili, že počítač bol zaslaný 11.6. a včera 18.6. volal distribútor môjmu predajcovi, že počítač už prišiel.
|
|
Registrovaný: 22.08.07 Prihlásený: 28.11.13 Príspevky: 445 Témy: 18 Bydlisko: Handlová/Pr... |
Rellic píše: ...Nie som si istý, ale k tým tridsiatim dňom reklamácie sa počítajú ešte tri dni na doručenie poštou (alebo niečo v tom zmysle, ale fakt si nie som istý, či je to naozaj tak). Je to tak, žiadne 3 dni. 30 kalendárnych dní a musia vrátiť peniaze resp. ak máš záujem /čo by som nemal/ tak nový tovar. Rellic píše: ...stále mi tvrdili, že počítač bol zaslaný 11.6. a včera 18.6. volal distribútor môjmu predajcovi, že počítač už prišiel.
Blbosť!!! Áno vyexpedované zo servisu, možno tak na rampu kde to ešte trčalo 4-5 dní.
Toto isté som zažil s O2, tvrdili, dokonca to bolo aj na ich stránke po prihlásení, že je tovar /mobil/ vyexpedovaný a nakoniec to trvalo 6dní a to ho kuriérska služba doručila do 24hod. Takže niekde na kope čakal na expedíciu kuriérovi.
_________________ Case: Aquarius YY-5604, 2x12cm FAN AC MB: MSI P35 Neo2-FIR - P35/ICH9R, CPU: INTEL Core 2 Duo E7200 - 2530MHz@4009MHz /1.485V, Cooling O2: Laing DDC 12V Ultra + Alphacool TOP, D-Tek FuZion V2 + Alphacool Radiator NexXxoS Xtreme III rev. 2 + 3x FAN Noctua NF-P12-1300, RAM: 2x2GB DDR2 800MHz@950MHz A-DATA Extreme Edition Vitesta, HDD: 2x400GB WD 7200, VGA: SAPPHIRE HD 3870, 512MB DDR4 776@2250/999@2320 volt mod 1,52V, VGA Cooler: Water block Alphacool NexXxoS GPS-07T, LCD: LG L226WTQ-SF 22 ", Mouse: Razer DeathAdder 1800DPI + Razer eXactMat, Power: Corsair HX620W, OS: Vista Ultimate x64 |
|
Registrovaný: 11.06.08 Prihlásený: 19.06.08 Príspevky: 4 Témy: 1 | Napísal autor témy Rellic: 19.06.2008 14:27 | |
|
To cool_point: máš pravdu, s tým vyexpedovaním to asi tak funguje v každej firme, napr. aj vo firme, kde pracujem sa to občas stáva ak je veľa roboty alebo majú všetci dovolenku (hlavne teraz v lete )
|
|
Registrovaný: 08.11.06 Prihlásený: 13.04.18 Príspevky: 7744 Témy: 127 Bydlisko: BA/TT | Napísal f4r0: 23.11.2009 17:03 | |
|
otvaram staru temu, nakolko mi odisilo Sony VAIO FW41.
Asi nenapisem nic nove, ale reklamacia ma asi taky to priebeh:
1. zavolal som do Sony
2. nadiktoval som S/N
3. zajtra pride kurier a prevezme book (bez vsetkych veci bat., nabij...etc) na ktory si prinesie vlastny prepravny box.
4. 5-10 dni (v zavyslosti od zavady)
5. kurier vam odovzda funkcny book.
o vysledku budem informovat. hlavne o tych 5-10 dnoch.
btw odisiel HDD...
_________________ CPU: AMD Ryzen5 1600 @ 3,9GHz, Hyper 212, MB: Fatal1ty AB350 Gaming K4, RAM: 2x8GB DDR4 Kingston 3000MHz, GPU: MSI RX 580 GAMING+ X 8G, SSD: Samsung EVO 500GB, HDD: Seagate Baracuda 7200.12 2TB, LCD: AOL Q3279VWF, Key/M: A4Tech Bloody B318, A4Tech Bloody P93, Seasonic 520W, Antec 300, OS: Win10 x64 , NAS: Synology DS115(2TB) CP: Honor 9, PlayStation4 NB: Lenovo IdeaPad 110, Galaxy Tab Inteligencia je to, čo používaš keď nevieš čo máš robiť Jean Piaget |
|
Registrovaný: 18.06.08 Prihlásený: 27.05.15 Príspevky: 154 Témy: 8 |
Tak to som velmi zvedavy, ako rychlo ti ho vyreklamuju, kedze aj ja planujem kupit Sony Vaio.
|
|
Registrovaný: 08.11.06 Prihlásený: 13.04.18 Príspevky: 7744 Témy: 127 Bydlisko: BA/TT | Napísal f4r0: 28.11.2009 16:39 | |
|
prvy púoznatok:
mali si prenho prist v stredu (25.11), no zatiasl nic. stale ho mam doma, takze ten prvotny dobry dojem je v haji.
_________________ CPU: AMD Ryzen5 1600 @ 3,9GHz, Hyper 212, MB: Fatal1ty AB350 Gaming K4, RAM: 2x8GB DDR4 Kingston 3000MHz, GPU: MSI RX 580 GAMING+ X 8G, SSD: Samsung EVO 500GB, HDD: Seagate Baracuda 7200.12 2TB, LCD: AOL Q3279VWF, Key/M: A4Tech Bloody B318, A4Tech Bloody P93, Seasonic 520W, Antec 300, OS: Win10 x64 , NAS: Synology DS115(2TB) CP: Honor 9, PlayStation4 NB: Lenovo IdeaPad 110, Galaxy Tab Inteligencia je to, čo používaš keď nevieš čo máš robiť Jean Piaget |
|
Registrovaný: 14.11.09 Prihlásený: 25.04.11 Príspevky: 35 Témy: 11 |
ludia aj ja som chcel vaioo ale teray ste mi moje iluzie hodili na zem a poslapali .... zacal som vahat....ja som pocul ze servis je aj v blave co je na tom pravdy ved sa predava vela vyrobkov sonyy tak musi byt nieco aj na slovensku ...
|
|
Registrovaný: 08.11.06 Prihlásený: 13.04.18 Príspevky: 7744 Témy: 127 Bydlisko: BA/TT | Napísal f4r0: 15.12.2009 8:58 | |
|
Takze cely problem bol na strane DHL a nie Sony. Vsetko je uz ako ma a vcera odletel notas do Nemecka...
_________________ CPU: AMD Ryzen5 1600 @ 3,9GHz, Hyper 212, MB: Fatal1ty AB350 Gaming K4, RAM: 2x8GB DDR4 Kingston 3000MHz, GPU: MSI RX 580 GAMING+ X 8G, SSD: Samsung EVO 500GB, HDD: Seagate Baracuda 7200.12 2TB, LCD: AOL Q3279VWF, Key/M: A4Tech Bloody B318, A4Tech Bloody P93, Seasonic 520W, Antec 300, OS: Win10 x64 , NAS: Synology DS115(2TB) CP: Honor 9, PlayStation4 NB: Lenovo IdeaPad 110, Galaxy Tab Inteligencia je to, čo používaš keď nevieš čo máš robiť Jean Piaget |
|
Registrovaný: 08.11.06 Prihlásený: 13.04.18 Príspevky: 7744 Témy: 127 Bydlisko: BA/TT | Napísal f4r0: 17.12.2009 15:36 | |
|
Takze dnes dorazil, vsetko je OK.
_________________ CPU: AMD Ryzen5 1600 @ 3,9GHz, Hyper 212, MB: Fatal1ty AB350 Gaming K4, RAM: 2x8GB DDR4 Kingston 3000MHz, GPU: MSI RX 580 GAMING+ X 8G, SSD: Samsung EVO 500GB, HDD: Seagate Baracuda 7200.12 2TB, LCD: AOL Q3279VWF, Key/M: A4Tech Bloody B318, A4Tech Bloody P93, Seasonic 520W, Antec 300, OS: Win10 x64 , NAS: Synology DS115(2TB) CP: Honor 9, PlayStation4 NB: Lenovo IdeaPad 110, Galaxy Tab Inteligencia je to, čo používaš keď nevieš čo máš robiť Jean Piaget |
|
Registrovaný: 08.03.08 Prihlásený: 27.12.20 Príspevky: 2680 Témy: 216 Bydlisko: Humenne |
Hmm, dost bleskova reklamacia.
|
|
Registrovaný: 26.02.10 Prihlásený: 26.02.10 Príspevky: 1 Témy: 0 |
Toto ma SONY ve svem PDF VAIO katalogu:
2 roky záruky
Ako majitelia notebookov VAIO získate v rámci zárucných podmienok zdarma technickú podporu a opravu po dobu dvoch rokov od dátumu zakúpenia notebooku.
VAIO zákaznícke centrum
Kontaktujte naše európske zákaznícke centrum VAIO-Link. Na tejto linke získate kvalitnú technickú pomoc a podporu alebo si môžete dohodnút prípadnú opravu zariadenia.
Budete komunikovat priamo s odborne vyškoleným personálom
• rýchle riešenie problémov
• váš agent vás bude informovať o každej zmene stavu vašej požiadavky formou SMS správy alebo e-mailu.
Kontaktujte naše zákaznícke centrum na: www.VAIO-Link.com alebo na telefónnom čísle: +421 55 230 28 01
VAIO európske zákaznícke centrum ohodnotené ocenením za kvalitnú podporu
VIRS (VAIO International Repair Service)
VAIO poskytuje u vybraných notebookov bezplatnú opravu notebooku vo všetkých dôležitých svetových destináciách pocas obdobia dvoch rokov platnosti štandardnej záruky. Viac informácií získate na www.VAIO-Link.com.
|
|
| Stránka: 1 z 1
| [ Príspevkov: 18 ] | |
| Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
|
|