Obsah fóra
PravidláRegistrovaťPrihlásenie




Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie. [ Príspevkov: 4319 ] Choď na stránku: predchádzajúca 1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 ... 144 ďalšia
AutorSpráva
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 18.12.08
Prihlásený: 15.06.22
Príspevky: 18912
Témy: 479
Bydlisko: Považská By...
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 10:27

Pocujte poznate niekto znacku baterii Starline? Su to v pohode baterie?


Offline

Zmazaný užívateľ
Zmazaný užívateľ
Obrázok užívateľa
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 11:29

Daron píše:
Nedramatizuj Xaltotun, poluta prist moze, ale nikomu za 1 den neposlu sek.

Pravda, ja som mal Fábiu s neplatnou STK asi 3 mesaice, dokonca som na tom 1 krát aj jazdil, nič mi neprišlo, tak sme to sfalšovali, aby z toho nič nebolo.


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 18.12.08
Prihlásený: 15.06.22
Príspevky: 18912
Témy: 479
Bydlisko: Považská By...
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 11:48

Ako sflasoval? Ved na STK nebudu riesit preco ju nemas, proste spravis, daju ti nove nalepky a viac sa nestaras.


Offline

Zmazaný užívateľ
Zmazaný užívateľ
Obrázok užívateľa
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 12:01

Sfalšovali sme, aby to vyzeralo, že ju spravili v tom termíne, kedy mali + to cez STK ani nešlo, šak to auto malo asi 50 000km, tomu nič nemôže byť.

BTW pri tom Civicu je ten motor brutálne v predu pred kolesami, všimol som si to u viacerých japonských áut z toho obdobia, s takým kyvadlom to do zákrut proste nemôže ísť dobre. Je to síce ideálne na trakciu v priamom smere, ale nedotáčavé to musí byť hodne.
A vidím že Japonci to tak robia dodnes - v Mazde 3 je komplet celý motor pred prednými kolesami, je to maximálne zanedbané a zjedušené konštrukčné riešenie, v takýchto detailoch je proste koncern niekde inde
Diskusia o automobiloch
V Leone je motor nad prednými kolesami.
Diskusia o automobiloch


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 01.10.06
Prihlásený: 19.04.24
Príspevky: 6562
Témy: 15
Bydlisko: Bratislava
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 12:25

U koncernu si napriklad mozes vsimnut ze sa vymenila pozicia akumulatora so sanim. kym u starsich aut to bolo nelogicky akumulator viac vpredu (je vyrazne tazsi) a vzduchovy filter bol az za nim. ty to mas naopak. Tiez sa aj motory otocili kym okol oroku 2000 sa bezne daval motor priecne tak ze spredu mal sanie zo zadu vyfukove vedenie (a turbo) teraz byva turbo spredu aj ked nie je to vseobecna vec viem ze to tak ma napriklad 1,6HDI aj 2,0TDI







_________________
PC: Intel Q6600@3,33GHz, MSI GTX 670 OC (TwinFrozr IV), DDR2 1066 A-data 8Gb, Seagate Barracuda 7200.12 2000GB, Kingston 240GB SSD, Gigabyte EP35-DS4, MSI OPTIX G273QF , Logitech G502 Proteus Spectrum
Notebook: Sony VAIO CW Series (VPC-CW1S1E/B) / LENOVO Legion 5 Pro 16ACH6H Stingray White || Mobil: Samsung Galaxy S21 FE || Auto: Audi S5 Sportback
Offline

Zmazaný užívateľ
Zmazaný užívateľ
Obrázok užívateľa
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 12:41

Najlepšie umiestnená batéria z hladiska rozloženia hmotnosti je v Ibize - v kufri. To ale samozrejme obmedzuje odkladací priestor. Priečne uložený motor je technicky náročnejšie riešnie a je zložitejšie to auto vyvážiť, ale zase pre automobilku je potom výroba auta o čosi lacnejšia. Jazdné vlastnosti sú samozrejme s pozdĺžným uložením ďaleko lepšie, nakolko ťažisko je ovela bližšie k stredu.
Perfektne spravené to má inač aj MINI http://www.seriouswheels.com/pics-2014/ ... 0x1050.jpg


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 18.12.08
Prihlásený: 15.06.22
Príspevky: 18912
Témy: 479
Bydlisko: Považská By...
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 12:46

Aj BMW ma baterie v kufri a priestor to nejako nezmensuje, maju to celkom vymyslene.


Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 25.08.07
Prihlásený: 18.04.24
Príspevky: 17072
Témy: 109
Bydlisko: Košice
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 12:53

Co som videl par testov, tak tie dvojlitrove 165 konove skyactivy maju az neskutocne nizku spotrebu, v podstate bezproblemov podlezu 1,4/1,6 turbo o par deci, normalne to jazdi za 6-7 litrov bez toho aby sa clovek obmedzoval. To ze maju vykonovy peak az niekde cez 5000 otacok vobec nevadi, pretoze dvojliter taha uz odspodu velmi slusne aj bez preplnovania. Inak o tazisko v mazde by som sa vobec nebal spartan, tie auta jazdia ukazkovo.







_________________
PC: Asrock Fatal1ty E3V5 OC, Xeon E3 1230v5@4,1GHz + Scythe Ninja 4, Gainward phoenix GS gtx1070, 480GB SSD Kingston UV400 + 10TB storage, 16GB ddr4 kit Kingston@2400MHz, Super Flower 550W gold, NZXT S340, HP E272q QHD IPS, Razer Abyssus V2, FiiO E12 + Hifiman HE400i
NB: HP Victus 16, Ryzen5 5600H, RTX3060, 16 GB ram, 1 TB ssd, FHD IPS 144Hz, Bang&Olufsen
NB2: Dell Vostro 7570, i5-7300HQ, gtx 1060, 8 GB ram, 128 GB ssd+1 TB hdd, FHD IPS, W10Pro
MT: Galaxy A52s 5G. CAR: Leon ST 2016 Cupra 265 manual, Arona 2019 1,0TSI 85kW
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 01.10.06
Prihlásený: 19.04.24
Príspevky: 6562
Témy: 15
Bydlisko: Bratislava
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 13:03

Uz audi A6 v roku 1997 (aj predtym) malo bateriu vzadu niekde pod sedadlami alebo kde nidky sme ju nehladali :D

Taky superb prvej generacie a asi aj pasat mali zas pod prednym oknom co nie je uplny ideal ale lepsie ako auta zalozene na podvozku golfu 4 uplne vlavo vpredu

Vzhladom na to ake hmotnosti maju mazdy tak keby zral viac ako 7 pri pohodovej kombinovanej prevadzke cudoval by som sa.







_________________
PC: Intel Q6600@3,33GHz, MSI GTX 670 OC (TwinFrozr IV), DDR2 1066 A-data 8Gb, Seagate Barracuda 7200.12 2000GB, Kingston 240GB SSD, Gigabyte EP35-DS4, MSI OPTIX G273QF , Logitech G502 Proteus Spectrum
Notebook: Sony VAIO CW Series (VPC-CW1S1E/B) / LENOVO Legion 5 Pro 16ACH6H Stingray White || Mobil: Samsung Galaxy S21 FE || Auto: Audi S5 Sportback
Offline

Zmazaný užívateľ
Zmazaný užívateľ
Obrázok užívateľa
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 13:13

Xaltotun píše:
Co som videl par testov, tak tie dvojlitrove 165 konove skyactivy maju az neskutocne nizku spotrebu, v podstate bezproblemov podlezu 1,4/1,6 turbo o par deci, normalne to jazdi za 6-7 litrov bez toho aby sa clovek obmedzoval.

To si predpokladám pozeral test na Prime, kde to bolo proti 1.6 turbu v Opli Insignia. Odspodu to ťahá pekne, ale 1.4 TSI (s 1.8 TSI by som to ani neporovnával) je stále niekde inde. Áno, dá sa chodiť za 6-7, ale s 1.4 TSI sa stále dá ísť za 5l. Rozdiel je ale v dynamickej jazde. Tam je u TSI rozdiel tak 2-3 litre, u atmosféry - myslím, že ovela viac.


Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 19.12.08
Prihlásený: 19.04.24
Príspevky: 18726
Témy: 181
Bydlisko: Slovenský G...
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 14:37

Civic 1.8VTI je trochu nedotáčavé ale zas nie príliš, to auto je ľahké (1100kg ) a má aj napriek pozícii motora dobré rozloženie váhy a hlavne má samosvor... že je motor zhrdzavený.. to je vekom nie opotrebovaním, si ešte nevidel moju 1.5VTEC čo som mal... to je pri tých autách normálne, krásne vysvietený motor je len keď ho majiteľ pravidelne čistí.. a ja zas nepovažujem za zdravé čistiť motor.. keď sa nečistí pekne vidno kde čo tečie. kde čo nieje v poriadku, milujem jazdenky ktoré sa predávajú s vylešteným motorom že sa v ňom vidím, to je celé naprd... a ako bolo písané, 1.8VTI nieje motor aby sa s ním jazdilo 2000rpm a radiť, to je motor, ktorý je stavaný na poriadne zaťaženie, točí to vyše 8000RPM a o tom to je.. keď sa o to majiteľ stará tak ten motor vydrží všetko, nemal dokonca ani žiadne choroby ako mala 1.5 VTEC (praskajúce zvody)... zas na druhej strane je pravda, že na križovatke by ma na akcelerácii sfúklo kdejaké 150 koňové TDIčko ale to auto nieje o brutálnej rýchlosti ale o pocite z jazdy, predsalen ten motor má len 166Nm krutiaceho momentu a 169 koní (snaď jediný motor kde je Nm nižšie jak výkon :D) a aj to pri 6300RPM, výkon pri 7600RPM to sú hodnoty určené na zábavu, motor isto nezvládne dialničné stúpania na 5ke.... i keď je to otázne keďže pri 130ke to točí 4000RPM :D







_________________
ASUS PRIME B550M-A, AMD Ryzen 5 5600, SilentiumPC Fera 3, 2x8GB DDR4 G.SKILL 2x8 GB KIT DDR4 3200 MHz CL16 Trident Z RGB, ASUS Dual RX 6650 XT, Fractal Define Mini C TG, Samsung EVO 970 1TB NVMe, Logitech G305, Logitech K360, iPhone 12 Mini
Offline

Zmazaný užívateľ
Zmazaný užívateľ
Obrázok užívateľa
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 15:05

Podla mňa je to skôr presný opak dobrého rozloženia váhy, ale ako povieš. Samosvorný diferenciál ti pomôže na výjazde, kyvadlový efekt motoru úplne vpredu spôsobí, že je to nedotáčavé na vjazde, kedy plyn nepridávaš.


Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 25.08.07
Prihlásený: 18.04.24
Príspevky: 17072
Témy: 109
Bydlisko: Košice
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 16:04

Nejde len o ten test na prime, insignia je tazke auto jak svina, tak isto astra. Aj co testovali nezavisle od seba viaceri novinari 2,5i s automatom nikdy sa nedostali cez 7,5 litra a to na to aj dupli ked trebalo. 1,4TSI sa za 5 da jazdit len tazko, vacsinou je to minimalne 7, zaujimave potom je ze 1,8 a 2,0 to prevysia len o par deci aj ked maju vykon niekde inde.







_________________
PC: Asrock Fatal1ty E3V5 OC, Xeon E3 1230v5@4,1GHz + Scythe Ninja 4, Gainward phoenix GS gtx1070, 480GB SSD Kingston UV400 + 10TB storage, 16GB ddr4 kit Kingston@2400MHz, Super Flower 550W gold, NZXT S340, HP E272q QHD IPS, Razer Abyssus V2, FiiO E12 + Hifiman HE400i
NB: HP Victus 16, Ryzen5 5600H, RTX3060, 16 GB ram, 1 TB ssd, FHD IPS 144Hz, Bang&Olufsen
NB2: Dell Vostro 7570, i5-7300HQ, gtx 1060, 8 GB ram, 128 GB ssd+1 TB hdd, FHD IPS, W10Pro
MT: Galaxy A52s 5G. CAR: Leon ST 2016 Cupra 265 manual, Arona 2019 1,0TSI 85kW
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 10.02.12
Prihlásený: 16.04.24
Príspevky: 2485
Témy: 73
Bydlisko: Zvolen
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 16:10

Tak pri ustálenej rýchlosti je to pochopitelné že aj silnejší motor môže mať podobnú dokonca niekedy aj nižšiu spotrebu, kedže sa namáha napr pri dialničnej rýchlosti menej ako slabší motor, resp. je dlhšie sprevodovaný, ked sa na to šlape je o čosi vyššia spotreba ale tieto nové tsička sú na tom fakt dobre.







_________________
CPU: Intel Core i5-13500 | CPU Cooler: ID-COOLING SE-226-XT ARGB | MB: ROG STRIX B660-G GAMING WIFI | GPU: Palit GeForce RTX 3090 Gaming Pro OC 24G@1960MHz | RAM: Patriot Viper Venom DDR5 32GB | SSD: Kingston KC3000 NVMe 1TB | HDD 1: WD Blue 4TB 3.5 5400rpm | HDD 2: Seagate Barracuda 8TB 3.5 5400rpm | HDD 3: Seagate Barracuda 8TB 3.5 5400rpm | HDD 4: SAMSUNG 860 QVO SATA 2.5" SSD 1TB | PSU: Seasonic Focus GM-850 80+Gold | CASE: Zalman Z1 | MONITOR 1: 32" BenQ EW3270U 3840x2160p | MONITOR 2: 22" ASUS VW22AT 1680x1050p | MONITOR 3: 22" DELL 1920x1080p | KLAVESNICA: A4Tech Bloody B120 | MYS: A4Tech Bloody V7 Core2 | SLUCHADLA: Logitech G935 Wireless 7.1 | REPRO: Genius GX Gaming SW-G 2.1 3000
Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 25.08.07
Prihlásený: 18.04.24
Príspevky: 17072
Témy: 109
Bydlisko: Košice
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 16:13

Pri dialnicnej 130tke (dajme tomu 140 tacho) bude na beton 1,4TSI zrat trochu viac ako 2,0skyactiv. To ze 300 konove 2,0TSI dokazu jazdit okolo 8 litrov, aj menej ked je clovek samotriznitel, to je fakt haluz.







_________________
PC: Asrock Fatal1ty E3V5 OC, Xeon E3 1230v5@4,1GHz + Scythe Ninja 4, Gainward phoenix GS gtx1070, 480GB SSD Kingston UV400 + 10TB storage, 16GB ddr4 kit Kingston@2400MHz, Super Flower 550W gold, NZXT S340, HP E272q QHD IPS, Razer Abyssus V2, FiiO E12 + Hifiman HE400i
NB: HP Victus 16, Ryzen5 5600H, RTX3060, 16 GB ram, 1 TB ssd, FHD IPS 144Hz, Bang&Olufsen
NB2: Dell Vostro 7570, i5-7300HQ, gtx 1060, 8 GB ram, 128 GB ssd+1 TB hdd, FHD IPS, W10Pro
MT: Galaxy A52s 5G. CAR: Leon ST 2016 Cupra 265 manual, Arona 2019 1,0TSI 85kW
Offline

Zmazaný užívateľ
Zmazaný užívateľ
Obrázok užívateľa
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 16:24

Pokial sa bavíme o 1.4 TSI 140 hp tak to s min. 7l je nie je vôbec pravda, za 5l sa dá ísť úplne v pohode, s 1.8 TSI som išiel vela krát pod 6l, dokonca aj pod 5l za dobrých podmienok, dával som sem viacero záznamov. Našiel by som tie údaje z palubného počítača aj u 1.4 TSI akle nechce sa mi študovať seat forum. 7,7l je môj dlhodobý priemer pri štýle, ktorý sa dá podpísať ako GT vrátane ranných kolon. Pri 130 km/h bude žrať 1.4 TSI s DSG o niečo menej, s manuálom o niečo viac. 2.0 TSI idú tiež velmi jendoducho pod 8l pri bežnej jazde.

Skyactive proste nemôže mať lepšiu spotrebu, ani rovnakú - má nemší točivý moment, vyšší objem, vúfukové plyny nevyužíva k zvýšeniu plniaceho tlaku ale púšťa to proste preč tá spotreba nie je dielom nejakej úžasnej technológie čo sa týka motora - je to dané nízkou váhou a dlhou prevodovkou.


Offline

Skúsený užívateľ
Skúsený užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 25.08.07
Prihlásený: 18.04.24
Príspevky: 17072
Témy: 109
Bydlisko: Košice
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 16:37

No pokial viem ziadny atmosfericky dvojliter s vykonom cez 150 koni doteraz tak nizku spotrebu nemal (6-7 kombinovane), vacsinou to bolo praveze kludne aj dvojnasobne.







_________________
PC: Asrock Fatal1ty E3V5 OC, Xeon E3 1230v5@4,1GHz + Scythe Ninja 4, Gainward phoenix GS gtx1070, 480GB SSD Kingston UV400 + 10TB storage, 16GB ddr4 kit Kingston@2400MHz, Super Flower 550W gold, NZXT S340, HP E272q QHD IPS, Razer Abyssus V2, FiiO E12 + Hifiman HE400i
NB: HP Victus 16, Ryzen5 5600H, RTX3060, 16 GB ram, 1 TB ssd, FHD IPS 144Hz, Bang&Olufsen
NB2: Dell Vostro 7570, i5-7300HQ, gtx 1060, 8 GB ram, 128 GB ssd+1 TB hdd, FHD IPS, W10Pro
MT: Galaxy A52s 5G. CAR: Leon ST 2016 Cupra 265 manual, Arona 2019 1,0TSI 85kW
Offline

Zmazaný užívateľ
Zmazaný užívateľ
Obrázok užívateľa
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 16:57

Ja citam a pocuvam pravidelne, za ake nizke spotreby chodia ludia s benzinovymi atmosferami, ze mi tych 6-7l nepripada nejak skvelych. Az sa obcas cudujem, ze niekto vobec kupi diesel, ked na benzine jazdi "kazdy" s len o 0,4-0,5l vacsou spotrebou. Samozrejme, realita je niekde inde.


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 01.10.06
Prihlásený: 19.04.24
Príspevky: 6562
Témy: 15
Bydlisko: Bratislava
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 17:18

Realita je taka ze s tymi atmosferami skutocne ide dosiahnut nizske spotreby pri ustalenej jazde ale v realnej prevadzke kde sa jazdi vela po meste v zapchach a musi sa zohrievat motor to uz vychadza jasne pre spotrebu diesla. Taka benzinova atmosfera s objemom do dvoch litreov dokaze ist usporne pri ustalenej jazde lebo nema preco vela zrat ale clovek si tam pusti klimu a je jasne poznat ze ten motor je potrebne vytocit do vyrazne vyssich otacok ako diesel ktory ma v nizskych otackach vysoky vykon a klimatizacia s nim nezakyve. Tak isto ma viac krutaku a preto nema na neho taky vplyv ani nalozenie auta.

Ja napriklad mozem povedat z osobnej skusenosti ze som mal o cca 0,5l vyssiu spotrebu na 1,8T ako mal kamarat na 2,0TDCI mondeu so sirokymi pneumatikami 235 a vyrazne vacsim autom. Bolo to nejakych 1800km. Ja som mal v aute okrem sofera dalsich 2 ludi + batozinu asi 380kg naklad a on mal len jedneho spolujazdca + batozinu asi 250kg naklad. Islo sa aj plny kotol na grossglocner aj zapchy v mestach. Ale pri kazdodennej prevadzke on jazdi za 6l ja jazdim za 8l a rozdiel 0,5l pri dlhych je sice pekny ale dlhodobo neudrzatelny. A to iste plati pre 165hp 2,0benzin s ktorym by som pod 8l dlhodobeho priemeru tazko jazdil ci pre 1,4TSI.







_________________
PC: Intel Q6600@3,33GHz, MSI GTX 670 OC (TwinFrozr IV), DDR2 1066 A-data 8Gb, Seagate Barracuda 7200.12 2000GB, Kingston 240GB SSD, Gigabyte EP35-DS4, MSI OPTIX G273QF , Logitech G502 Proteus Spectrum
Notebook: Sony VAIO CW Series (VPC-CW1S1E/B) / LENOVO Legion 5 Pro 16ACH6H Stingray White || Mobil: Samsung Galaxy S21 FE || Auto: Audi S5 Sportback
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 10.02.12
Prihlásený: 16.04.24
Príspevky: 2485
Témy: 73
Bydlisko: Zvolen
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 17:21

Rozdiel sa hlavne zvyšuje s tým koľko sa ide svižne (s využívaním plného plynu) a koľko ustalenou rýchlostou, čím svižnejšia jazda tým väčší rozdiel v spotrebe.







_________________
CPU: Intel Core i5-13500 | CPU Cooler: ID-COOLING SE-226-XT ARGB | MB: ROG STRIX B660-G GAMING WIFI | GPU: Palit GeForce RTX 3090 Gaming Pro OC 24G@1960MHz | RAM: Patriot Viper Venom DDR5 32GB | SSD: Kingston KC3000 NVMe 1TB | HDD 1: WD Blue 4TB 3.5 5400rpm | HDD 2: Seagate Barracuda 8TB 3.5 5400rpm | HDD 3: Seagate Barracuda 8TB 3.5 5400rpm | HDD 4: SAMSUNG 860 QVO SATA 2.5" SSD 1TB | PSU: Seasonic Focus GM-850 80+Gold | CASE: Zalman Z1 | MONITOR 1: 32" BenQ EW3270U 3840x2160p | MONITOR 2: 22" ASUS VW22AT 1680x1050p | MONITOR 3: 22" DELL 1920x1080p | KLAVESNICA: A4Tech Bloody B120 | MYS: A4Tech Bloody V7 Core2 | SLUCHADLA: Logitech G935 Wireless 7.1 | REPRO: Genius GX Gaming SW-G 2.1 3000
Offline

Zmazaný užívateľ
Zmazaný užívateľ
Obrázok užívateľa
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 17:33

Áno, to je to je práve to. Minule som sem písal, že čo sa týka spotreby mne sa v podstate ani neoplatí chodiť nejako na spotrebu. Velmi úsporne viem ísť za 6 v EKO, ale vtedy je to auto mŕtve, normálne ide za 7 a štýlom street racing za 8 aj čosi. Rozdiel tempe je neporovnatelne večší ako rozdiel v rýchlosti. Jediný motor bez turba ktorý mám je Fábia 1.4 MPI a tam môžem ísť od 6 do 10l a rozdiel v tempe si ani nemusím všimnúť. Oni tie Skyactive motory asi sú dobré, ale sedeli by mi niekde v MX-5, na bežnú jadzu by som by som chcel určite turbo, alebo by sa muselo tej povahe atmosférického motora, teda potenciálu vytáčať to a baviť sa s tým, prispôsobiť celé auto.


Offline

Užívateľ
Užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 10.02.08
Prihlásený: 11.04.24
Príspevky: 5121
Témy: 92
Bydlisko: Bratislava
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 17:50

Počujte, v poslednej dobe som si na otcovom aute všimol, že každé nerovnosti cítim vo volante. Ani neviem ako to mam popísať, ale skrátka keď idem na hocijakom inom aute, tak držím volant dvoma prstami ľavej ruky a nemá problém. No a na otcovom, akonáhle nabehnem na nejaký menši výtlk, alebo na vyjazdený asfalt s nerovnosťami tak musím stále držať volant pevne aby mi auto samo nezmenilo smer. Keď napríklad na rovnej ceste dám dole ruky z volantu, tak vidím ako sa volant jemne točí zľava doprava a auto samo začne meniť smer do jednej strany. Je to dosť nepríjemne, ja som pri jazde po rovnej ceste zvyknutý len pridržiavať volant jednou rukou, a tu aby som ho držal pevne obidvoma rukami. A keď držím volant jednou rukou, tak cítim, akoby mi ten volant robil taký "protitlak" a ťahalo ho do jednej strany.
Auto pred pár dňami prišlo z každoročnej servisnej prehliadky a tlak v pneu je tiež v pohode.
Čo to môže byť ?







_________________
CPU: Intel i7 920 CPU Cooler: Noctua NH-D14 MB: GigaByte EX58-USB3 RAM: DDR3 Kingston 3x2GB 1333 SSD: Samsung SSD 840 250GB HDD1: Samsung Spinpoint F3 1000GB HDD2: Samsung Spinpoint F3 1000GB GPU: Sapphire HD4890 PSU: Corsair 750 Watt TXEU Case: Lancool K62 - Red Dragon Window Edition Fan regulator: Scythe KM02-BK-5.25" Kaze Master Ace - Black OS: Windows 10 Home x64 Monitor: Samsung P2450H 24" Mouse: A4tech Bloody V3 Keyboard: Logitech K750
Receiver: Yamaha RX-V365 Notebook: Apple Macbook Air 13" 128GB 2013 Mobile: iPhone SE 64GB Space Gray
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 01.10.06
Prihlásený: 19.04.24
Príspevky: 6562
Témy: 15
Bydlisko: Bratislava
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 17:54

Pokial ho taha vzdy do jednej strany moze to byt geometria alebo ulozenie napravy alebo aj ine veci suvisiace vacsinou s prednou napravou. Ako siroke to ma pneumatiky lebo stava sa ze siroke pneumatiy zvyknu reagovat na vyjazdene kolaje a potom auto plava po ceste







_________________
PC: Intel Q6600@3,33GHz, MSI GTX 670 OC (TwinFrozr IV), DDR2 1066 A-data 8Gb, Seagate Barracuda 7200.12 2000GB, Kingston 240GB SSD, Gigabyte EP35-DS4, MSI OPTIX G273QF , Logitech G502 Proteus Spectrum
Notebook: Sony VAIO CW Series (VPC-CW1S1E/B) / LENOVO Legion 5 Pro 16ACH6H Stingray White || Mobil: Samsung Galaxy S21 FE || Auto: Audi S5 Sportback
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 10.02.08
Prihlásený: 11.04.24
Príspevky: 5121
Témy: 92
Bydlisko: Bratislava
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 18:05

pneumatiky su 17ky, take ake sa davali standartne.
Nepovedal by som, ze to taha vzdy do jednej strany, vzdy do inej.
Zaujimave je, ze otec sa na to nestazuje a ked som sa ho na to pytal tak povedal ze si to nevsimol, tak ale on je na to zvyknuty (viac menej jazdi iba na tom aute).
Ja ale jeho auto soferujem vynimocne, a dost mi to vadi. Pokial idem rychlejsie a cesta nieje uplne idealne rovna a bez chyby (co u nas skoro nikde nieje) tak musim volant drzat pevnejsim uchopom lebo citim ako ma volant tendenciu sam sa točiť zo strán v závislosti od nerovností.







_________________
CPU: Intel i7 920 CPU Cooler: Noctua NH-D14 MB: GigaByte EX58-USB3 RAM: DDR3 Kingston 3x2GB 1333 SSD: Samsung SSD 840 250GB HDD1: Samsung Spinpoint F3 1000GB HDD2: Samsung Spinpoint F3 1000GB GPU: Sapphire HD4890 PSU: Corsair 750 Watt TXEU Case: Lancool K62 - Red Dragon Window Edition Fan regulator: Scythe KM02-BK-5.25" Kaze Master Ace - Black OS: Windows 10 Home x64 Monitor: Samsung P2450H 24" Mouse: A4tech Bloody V3 Keyboard: Logitech K750
Receiver: Yamaha RX-V365 Notebook: Apple Macbook Air 13" 128GB 2013 Mobile: iPhone SE 64GB Space Gray
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 01.10.06
Prihlásený: 19.04.24
Príspevky: 6562
Témy: 15
Bydlisko: Bratislava
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 18:09

Sirka pneumatiky je v tomto ohlade zaujimavejsia. Ale to ze citis povrch cesty v rukach za to by si mal byt rad ine clovek neprecita a nepocuva do novinarov v dnesnej dobe ako tupe riadenie bez spatnej vazby, nikto nevie co sa s prednymi kolesami deje. Tak ty to vies mal by si skakat meter dvadsat od radosti :D







_________________
PC: Intel Q6600@3,33GHz, MSI GTX 670 OC (TwinFrozr IV), DDR2 1066 A-data 8Gb, Seagate Barracuda 7200.12 2000GB, Kingston 240GB SSD, Gigabyte EP35-DS4, MSI OPTIX G273QF , Logitech G502 Proteus Spectrum
Notebook: Sony VAIO CW Series (VPC-CW1S1E/B) / LENOVO Legion 5 Pro 16ACH6H Stingray White || Mobil: Samsung Galaxy S21 FE || Auto: Audi S5 Sportback
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 11.02.09
Prihlásený: 28.03.23
Príspevky: 2208
Témy: 145
Bydlisko: Liptovský M...
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 18:14

sysel777 píše:
Počujte, v poslednej dobe som si na otcovom aute všimol, že každé nerovnosti cítim vo volante. Ani neviem ako to mam popísať, ale skrátka keď idem na hocijakom inom aute, tak držím volant dvoma prstami ľavej ruky a nemá problém. No a na otcovom, akonáhle nabehnem na nejaký menši výtlk, alebo na vyjazdený asfalt s nerovnosťami tak musím stále držať volant pevne aby mi auto samo nezmenilo smer. Keď napríklad na rovnej ceste dám dole ruky z volantu, tak vidím ako sa volant jemne točí zľava doprava a auto samo začne meniť smer do jednej strany. Je to dosť nepríjemne, ja som pri jazde po rovnej ceste zvyknutý len pridržiavať volant jednou rukou, a tu aby som ho držal pevne obidvoma rukami. A keď držím volant jednou rukou, tak cítim, akoby mi ten volant robil taký "protitlak" a ťahalo ho do jednej strany.
Auto pred pár dňami prišlo z každoročnej servisnej prehliadky a tlak v pneu je tiež v pohode.
Čo to môže byť ?



To iste sa stalo mne ked som vymenil zimne gumy za letne, podstatne sirsie s nizkym profilom. Do vtedy nerobilo nic take, teraz musim hlavne na usekoch s vyjazdenymi kolajami od kamionov pevne drzat volant. Urcite musel menit gumy.







_________________
"Only a warrior chooses pacifism, others are condemned to it."
- unknown author
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 10.02.08
Prihlásený: 11.04.24
Príspevky: 5121
Témy: 92
Bydlisko: Bratislava
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 18:17

jaj teraz som si vsimol ze si sa pytal na sirku pneu, pardon :D to ti takto z hlavy neviem povedat, musel by som sa ist pozriet. Viem len tolko ze disky su 17".
rozmyslal som nad tou geometriou, ale to by sa mali viac opotrebavat pneu, co som ale nespozoroval.
Ano je super ze kazdu nerovnost citim vo volante, ale na druhej strane je to dost neprijemne :D

edit:
incredible: letne gumy ktore teraz ma uz maju niekolko sezon za sebou, niesu nove. Vlastne tuto sezonu by uz mali koncit.







_________________
CPU: Intel i7 920 CPU Cooler: Noctua NH-D14 MB: GigaByte EX58-USB3 RAM: DDR3 Kingston 3x2GB 1333 SSD: Samsung SSD 840 250GB HDD1: Samsung Spinpoint F3 1000GB HDD2: Samsung Spinpoint F3 1000GB GPU: Sapphire HD4890 PSU: Corsair 750 Watt TXEU Case: Lancool K62 - Red Dragon Window Edition Fan regulator: Scythe KM02-BK-5.25" Kaze Master Ace - Black OS: Windows 10 Home x64 Monitor: Samsung P2450H 24" Mouse: A4tech Bloody V3 Keyboard: Logitech K750
Receiver: Yamaha RX-V365 Notebook: Apple Macbook Air 13" 128GB 2013 Mobile: iPhone SE 64GB Space Gray
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 11.02.09
Prihlásený: 28.03.23
Príspevky: 2208
Témy: 145
Bydlisko: Liptovský M...
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 18:22

To nevadi, ale nemenil nahodou zimne za letne a sirsie?







_________________
"Only a warrior chooses pacifism, others are condemned to it."
- unknown author
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 10.02.12
Prihlásený: 16.04.24
Príspevky: 2485
Témy: 73
Bydlisko: Zvolen
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 18:23

Ak to pred tým nerobilo, možno dať skontrolovať silenty, tyčky stabilizatorov a pod, možno bude chyba niekde tam.







_________________
CPU: Intel Core i5-13500 | CPU Cooler: ID-COOLING SE-226-XT ARGB | MB: ROG STRIX B660-G GAMING WIFI | GPU: Palit GeForce RTX 3090 Gaming Pro OC 24G@1960MHz | RAM: Patriot Viper Venom DDR5 32GB | SSD: Kingston KC3000 NVMe 1TB | HDD 1: WD Blue 4TB 3.5 5400rpm | HDD 2: Seagate Barracuda 8TB 3.5 5400rpm | HDD 3: Seagate Barracuda 8TB 3.5 5400rpm | HDD 4: SAMSUNG 860 QVO SATA 2.5" SSD 1TB | PSU: Seasonic Focus GM-850 80+Gold | CASE: Zalman Z1 | MONITOR 1: 32" BenQ EW3270U 3840x2160p | MONITOR 2: 22" ASUS VW22AT 1680x1050p | MONITOR 3: 22" DELL 1920x1080p | KLAVESNICA: A4Tech Bloody B120 | MYS: A4Tech Bloody V7 Core2 | SLUCHADLA: Logitech G935 Wireless 7.1 | REPRO: Genius GX Gaming SW-G 2.1 3000
Offline

Užívateľ
Užívateľ
Diskusia o automobiloch

Registrovaný: 10.02.08
Prihlásený: 11.04.24
Príspevky: 5121
Témy: 92
Bydlisko: Bratislava
Príspevok NapísalOffline : 23.04.2014 18:38

incredible: tak to ti neviem povedat, do auta sa mu nestaram, takze ti neodpoviem.
Len ma to zaujimalo, lebo na ziadnom inom aute som to nezaznamenal. Je to cudne. Ale ak to jemu nevadi, ja to nemam co riesit :)







_________________
CPU: Intel i7 920 CPU Cooler: Noctua NH-D14 MB: GigaByte EX58-USB3 RAM: DDR3 Kingston 3x2GB 1333 SSD: Samsung SSD 840 250GB HDD1: Samsung Spinpoint F3 1000GB HDD2: Samsung Spinpoint F3 1000GB GPU: Sapphire HD4890 PSU: Corsair 750 Watt TXEU Case: Lancool K62 - Red Dragon Window Edition Fan regulator: Scythe KM02-BK-5.25" Kaze Master Ace - Black OS: Windows 10 Home x64 Monitor: Samsung P2450H 24" Mouse: A4tech Bloody V3 Keyboard: Logitech K750
Receiver: Yamaha RX-V365 Notebook: Apple Macbook Air 13" 128GB 2013 Mobile: iPhone SE 64GB Space Gray
Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie. [ Príspevkov: 4319 ] Choď na stránku: predchádzajúca 1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 ... 144 ďalšia


Podobné témy

 Témy  Odpovede  Zobrazenia  Posledný príspevok 
Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie. Diskusia o automobiloch

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1 ... 94, 95, 96 ]

v Automobily, motorky

2863

72130

11.07.2016 9:06

dixi Zobrazenie posledných príspevkov

Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie. Diskusia o automobiloch

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1 ... 99, 100, 101 ]

v Automobily, motorky

3000

81458

17.02.2018 20:23

michalesku Zobrazenie posledných príspevkov

Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie. Diskusia o automobiloch

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1 ... 98, 99, 100 ]

v Automobily, motorky

2989

67255

05.02.2017 10:25

michalesku Zobrazenie posledných príspevkov

Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie. Diskusia o automobiloch

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1 ... 214, 215, 216 ]

v Automobily, motorky

6454

83127

20.12.2013 17:23

JanoF Zobrazenie posledných príspevkov

Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie. Diskusia o automobiloch

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1 ... 607, 608, 609 ]

v Automobily, motorky

18242

361711

05.03.2013 21:06

JanoF Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Diskusia o automobiloch

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1 ... 279, 280, 281 ]

v Automobily, motorky

8427

265315

08.04.2024 9:53

SKiLEX Zobrazenie posledných príspevkov

Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie. Diskusia o automobiloch

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1 ... 239, 240, 241 ]

v Automobily, motorky

7205

108402

08.11.2015 23:49

JanoF Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. diskusia

v HTML, XHTML, XML, CSS

11

1961

16.03.2008 11:55

kajbo Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Diskusia

v PHP, ASP

20

2343

22.02.2008 15:35

suchy Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Diskusia

v HTML, XHTML, XML, CSS

7

1896

29.07.2009 7:46

Kubec21 Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Warez - diskusia

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1, 2, 3, 4, 5 ]

v Krčma

143

7509

28.12.2012 15:00

nicobb Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Outdoor diskusia

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1, 2, 3 ]

v Dovolenka, cestovanie a turistika

66

6320

21.01.2013 15:46

Mego Zobrazenie posledných príspevkov

Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie. Vesmírna diskusia

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1 ... 56, 57, 58 ]

v Vesmír, veda a technika

1728

49387

07.07.2014 22:01

JanoF Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Vesmírna diskusia

[ Choď na stránku:Choď na stránku: 1, 2, 3, 4, 5 ]

v Vesmír, veda a technika

134

10290

20.05.2017 11:28

haffen Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. Diskusia + reakcie

v PHP, ASP

3

1228

10.08.2009 13:46

emer Zobrazenie posledných príspevkov

V tomto fóre nie sú ďalšie neprečítané témy. LOTR2 - diskusia

v Počítačové hry

20

3174

22.12.2009 14:14

lubo2142 Zobrazenie posledných príspevkov


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre

Skočiť na:  

Powered by phpBB Jarvis © 2005 - 2024 PCforum, webhosting by WebSupport, secured by GeoTrust, edited by JanoF
Ako väčšina webových stránok aj my používame cookies. Zotrvaním na webovej stránke súhlasíte, že ich môžeme používať.
Všeobecné podmienky, spracovanie osobných údajov a pravidlá fóra